1. Діагностичний супровід професійної діяльності вчителя початкової школи



Дата конвертації28.05.2016
Розмір445 b.



1. Діагностичний супровід професійної діяльності вчителя початкової школи

  • 1. Діагностичний супровід професійної діяльності вчителя початкової школи

  • 2. Характеристика основних етапів і компонентів педагогічної діагностики

  • 3. Режим проведення діагностичних процедур



Григор'єв А.Й., Завіна В.І. Психолого-педагогічна діагностика. Київ: Преса України, 2005. 448 с.

  • Григор'єв А.Й., Завіна В.І. Психолого-педагогічна діагностика. Київ: Преса України, 2005. 448 с.

  • Ингенкамп К. Педагогическая диагностика. М., 1991. С. 1218.

  • Мартиненко С.М. Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: монографія / С.М. Мартиненко. К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2008. С. 101 128.

  • Мартиненко С. М. Основи діагностичної діяльності вчителя початкової школи: навчально-методичнийй посібник / С.М. Мартиненко\К. : Київський університет імені Бориса Грінченка, 2010. – 264 с.

  • Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової освіти / О.Я. Савченко. К.: СПД "Цудзинович Т.І.", 2007. С. 181194.

  • Проскура О.В. Психологічна підготовка вчителя до роботи з першокласниками: навч. посіб. для студ. пед. ф-тів / О.В. Проскура К.: Освіта, 1998. С. 3437; 4870.



  • Додаткова

  • Пєхота О.М., Старєва A.M. Особистісно орієнтоване навчання: Монографія. 2-е вид. доп. та перероб. Миколаїв. Вид-во "Іліон", 2007. С. 1334.

  • Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: Підручник для студентів педагогічних факультетів. К. : Абрис, 1997. С. 729.

  • Смульсон М.Л. Психологія розвитку інтелекту. Монографія – К. : Нора – Друк, 2003. С. 4445.





Діагностика – це спеціальна практична діяльність, що здійснюється вчителем у навчально-виховному процесі

  • Діагностика – це спеціальна практична діяльність, що здійснюється вчителем у навчально-виховному процесі

  • Діагностика – це вид педагогічної діяльності, спрямований на вивчення та розпізнання стану об’єктів (суб’єктів) навчально-виховного процесу з метою взаємодії вчителя й учня та ефективного управління цим процесом



Педагогічна діагностика – діяльність, спрямована на вивчення і розпізнання стану об’єктів навчання і виховання з метою управління ними

  • Педагогічна діагностика – діяльність, спрямована на вивчення і розпізнання стану об’єктів навчання і виховання з метою управління ними

  • У процесі педагогічної діагностики аналізується навчальний процес, визначаються результати навчання і виховання, характерні для окремих учнів (індивідів)

  • Педагогічна діагностика – частина дослідницької діяльності вчителя, спрямована на розпізнання стану компонентів педагогічного процесу



Діагностична діяльність учителя – це самостійний вид педагогічної діяльності, спрямований на вивчення, дослідження, аналіз індивідуальних особливостей учнів, їх навчання і виховання; комплексна оцінка з метою встановлення педагогічного діагнозу, подолання недоліків і визначення подальших шляхів формування особистості

  • Діагностична діяльність учителя – це самостійний вид педагогічної діяльності, спрямований на вивчення, дослідження, аналіз індивідуальних особливостей учнів, їх навчання і виховання; комплексна оцінка з метою встановлення педагогічного діагнозу, подолання недоліків і визначення подальших шляхів формування особистості



Педагогічний діагноз – визначення характеру та об’єму здібностей учнів, ускладнень, які виникають у процесі навчання, виховання і відхилень у поведінці.

  • Педагогічний діагноз – визначення характеру та об’єму здібностей учнів, ускладнень, які виникають у процесі навчання, виховання і відхилень у поведінці.

  • Встановлюється на основі даних про засвоєння учнями шкільних програм, спостережень за результатами навчання, діяльністю



Труднощі, які відчували студенти у процесі педагогічної практики:

  • Труднощі, які відчували студенти у процесі педагогічної практики:

  • труднощі методичного характеру

  • труднощі особистісного характеру

  • труднощі міжособистісного характеру

  • труднощі під час взаємодії «вчитель-учень»



  • виникнення комунікативних, когнітивних, емоційних бар’єрів

  • взаємодія з батьками учнів

  • впровадження перспективних, освітніх технологій

  • труднощі у проведенні діагностування



Діагностичний супровід у професійній діяльності – це використання вчителем початкової школи доцільних форм, методів і прийомів педагогічної діагностики у педагогічній діяльності, щоденній роботі з учнями

  • Діагностичний супровід у професійній діяльності – це використання вчителем початкової школи доцільних форм, методів і прийомів педагогічної діагностики у педагогічній діяльності, щоденній роботі з учнями



Молодший шкільний вік (6 – 10 років)

  • активне анатомо-фізіологічне дозрівання

  • підвищується рухливість нервових процесів

  • зростає роль II нервової системи (аналіз і синтез)

  • відбувається криза семи років (перехід від дошкільного дитинства до молодшого шкільного віку), період зародження соціального “Я” дитини

  • зміна соціальної позиції

  • провідною стає навчальна діяльність

  • новоутворення:

  • - довільність психічних процесів

  • - внутрішній план дій

  • - рефлексія





III етап – другий рік навчання

  • III етап – другий рік навчання

  • IV етап – третій рік навчання

  • V етап – четвертий рік навчання



Дидактичний матеріал

  • Дидактичний матеріал

  • Таблиця

  • Діагностичний супровід професійної діяльності вчителя початкової школи



Ключові поняття

  • Ключові поняття

  • Діагностична картка – система корекційної діяльності вчителя, учнів та їх батьків

  • Діагностичний висновок – визначення педагогічних завдань, планування подальшої навчально-виховної роботи

  • Діагностичні методики – сукупність діагностичних методів, прийомів і форм, які застосовує вчитель у процесі діагностування



Режими проведення діагностичних процедур

  • Режими проведення діагностичних процедур

  • загальний фізичний розвиток учнів – з 1 по 4 класи

  • виховні можливості колективу класу – з 1 по 4 класи

  • виховний потенціал сім’ї учня – з 1 по 4 класи

  • рівень розвитку соціальних якостей учня - з 2 по 4 класи

  • особистісні здібності учня – з 2 по 4 класи





1.Розкрийте сутність поняття "діагностичний супровід професійної діяльності вчителя початкової школи"

  • 1.Розкрийте сутність поняття "діагностичний супровід професійної діяльності вчителя початкової школи"

  • 2. Дайте характеристику основних етапів проведення педагогічної діагностики в початковій школі

  • 3. Які діагностичні методики найчастіше застосовуються вчителями початкових класів?



4. Охарактеризуйте методи, прийоми і форми діагностичної діяльності вчителя початкової школи

  • 4. Охарактеризуйте методи, прийоми і форми діагностичної діяльності вчителя початкової школи

  • 5. Доберіть діагностичні методики визначення мотиваційної готовності дитини до навчання в школі

  • 6. Визначте сутність діагностичного висновку. На основі яких показників він складається?



1. Діагностичні методики визначення мотиваційної та вольової готовності дитини до навчання в школі

  • 1. Діагностичні методики визначення мотиваційної та вольової готовності дитини до навчання в школі

  • 2. Діагностичні методики вивчення розумового розвитку дитини

  • 3. Діагностичні методики вивчення психолого-педагогічної готовності дитини до шкільного навчання

  • 4. Технологія педагогічного спостереження

  • 5. Сутність і зміст технології діагностичного тестування



Що Ви розумієте під поняттям «діагностична діяльність учителя»?

  • Що Ви розумієте під поняттям «діагностична діяльність учителя»?

  • Які методи педагогічної діагностики Ви використовували під час педагогічної практики?

  • Чи потрібно майбутньому вчителеві володіти методикою педагогічної діагностики?

  • Чим, на Вашу думку, психологічна діагностика відрізняється від педагогічної?

  • Чи вмієте ви проводити:

  • а) спостереження; б) анкетування;

  • в) тестування; г) опитування.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка