1. Діагностика особистості учня початкової школи



Дата конвертації28.05.2016
Розмір445 b.



1. Діагностика особистості учня початкової школи

  • 1. Діагностика особистості учня початкової школи

  • 2. Діагностика учнівського колективу класу

  • 3. Діагностика виховного процесу класу і школи



Ингенкамп К. Педагогическая диагностика: Пер. с нем. – М.: Педагогика, 1991. – С. 8-12.

  • Ингенкамп К. Педагогическая диагностика: Пер. с нем. – М.: Педагогика, 1991. – С. 8-12.

  • Григор’єв А.Й., Завіна В.І. Психолого-педагогічна діагностика. – К. : Преса Україна, 2005. – 448 с.

  • Підласий І.П. Діагностика та експертиза педагогічних проектів: навч. пос. – К. : Україна, 1998. – 343 с.

  • Мартиненко С.М. Специфіка діагностичної діяльності вчителя початкової школи / С.М. Мартиненко // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка: зб. наук. пр./ редкол.: І.Д. Бех, З.Ф. Сіверс, Е.В. Бєлкіна та ін. – К.: КПМУ ім. Б.Д. Грінченка, 2006. – №5. – С. 92-98.

  • Мартиненко С.М. Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: монографія / С.М. Мартиненко. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2008. – С. 50-77.

  • Мартиненко С.М. Основи діагностичної діяльності вчителя початкової школи: навч.-мет. пос. / С.М. Мартиненко. – К.: КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, 2010. – С. 9-35.

  • Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової освіти / О.Я. Савченко. – К.: СПД "Цудзинович Т.І.", 2007. – 204 с.



Булах І.Є. Поняття та категорії педагогічної діагностики / І.Є. Булах // Програма Європейської Комісії TEMPUS/TACIS. – К., 2005. – С. 15-21.

  • Булах І.Є. Поняття та категорії педагогічної діагностики / І.Є. Булах // Програма Європейської Комісії TEMPUS/TACIS. – К., 2005. – С. 15-21.

  • Коджаспирова Г.М. Педагогический словарь: для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений / Г.М. Коджаспиров, А.Ю. Коджаспиров. – М.: Изд. центр “Академия”, 2001. – 176 с.

  • Коменский Я.А. Избранные педагогические сочинения / Я.А. Коменский; под ред. А.А. Красновского. – М.: Учпедгиз, 1955. – 651 с.

  • Словник іншомовних слів / за ред. І.В. Льохіна, Ф.М. Петрова. – К.: Держ. вид-во політ. л-ри УРСР, 1951. – 764 с.

  • Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві / В.О. Сухомлинський. – К.: Рад. шк., 1988. – 304 с.

  • Маслов С.И. Эмоционально-ценностное образование младших школьников: монография / С.И. Маслов. – Тула: Изд-во ТГТУ, 1999. – 130 с.

  • Митина Л.М. Учитель как личность и профессионал: психологические проблемы / Л.М. Митина. – М.: Просвещение, 1994. – 216 с.

  • Психология: словарь / под общ. ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. –

  • 2-е изд. – М.: Политиздат, 1990. – 494 с.

  • Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. – СПб.: Питер, 1999. – 720 с.



  • Учень – це не посудина,

  • яку треба наповнити, а факел,

  • який потрібно запалити...

  • К.Д. Ушинський



Діагностика особистості учня початкової школи – це виявлення та вивчення індивідуальних особливостей, навчальних досягнень, рівнів вихованості кожного учня та загального його розвитку

  • Діагностика особистості учня початкової школи – це виявлення та вивчення індивідуальних особливостей, навчальних досягнень, рівнів вихованості кожного учня та загального його розвитку



Діагностуються:

  • спрямованість особистості (потреби, інтереси, переконання, ціннісні орієнтації, мотиви, установки, системи ставлення)

  • пізнавальна і навчальна культура, навчальні стилі, навички НОП

  • здоров’я і фізична культура

  • культура поведінки і спілкування

  • умови сімейного виховання

  • характерологічні особливості (риси характеру, тип темпераменту, увага, пам’ять, мислення, звички, воля)



Головним в роботі вчителя А. С. Макаренко вважав систематичне вивчення дітей, спостереження за їх поведінкою, врахування елементарних дрібниць

  • Головним в роботі вчителя А. С. Макаренко вважав систематичне вивчення дітей, спостереження за їх поведінкою, врахування елементарних дрібниць

  • Вивчення особистості учня, знання особливостей його розвитку дозволяють виробити обґрунтований і конкретизований перспективний план педагогічної діяльності



Вивчення вихованості школярів складається з наступних етапів:

  • Перший етап – осмислення мети і завдань виховання, конкретизація їх, аналіз запропонованої програми і процедури вивчення

  • Другий етап – складання попередньої характеристики вихованості школярів

  • Третій етап – залучення до аналізу вихованості самих учнів, актив класу, батьків і педагогів



Діагностика учнівського колективуце виявлення навчальних і виховних можливостей колективу учнів, умов для індивідуального розвитку і формування особистості

  • Діагностика учнівського колективуце виявлення навчальних і виховних можливостей колективу учнів, умов для індивідуального розвитку і формування особистості



Діагностуються:

  • cтруктура колективу

  • особливості міжособистісних стосунків

  • основні цінності

  • ставлення до навчання і виховання

  • характер громадської думки

  • згуртованість колективу

  • основні види ініціативної діяльності

  • форми проведення дозвілля

  • переважальний емоційний фон



Класний керівник (класовод) може управляти розвитком колективу, якщо:

  • добре знає індивідуальні особливості та можливості кожного учня й окремих груп учнів

  • володіє конкретними знаннями індивідуального розвитку загалом і окремими його ознаками

  • зміцнює і розширює актив, розвиває організаторські навики і вміння всіх учнів



розвиває ініціативу і саморегуляцію на основі самоаналізу, самоконтролю засвоєних критеріїв моральної вихованості особистості і колетиву

  • розвиває ініціативу і саморегуляцію на основі самоаналізу, самоконтролю засвоєних критеріїв моральної вихованості особистості і колетиву

  • змінює співвідношення сил у колективі за рахунок збільшення кількості учнів із позитивним досвідом моральної поведінки, переведення учнів з нестійкою саморегуляцією і моральною поведінкою в активну позицію

  • зміцнює відповідно до рівня розвитку колективу власну педагогічну позицію



Діагностика навчально-виховного процесу класу і школи це виявлення і аналіз ефективності його діяльності, одержання всебічної інформації про характер впливів навколишніх мікро- та макросередовища на розвиток учнів

  • Діагностика навчально-виховного процесу класу і школи це виявлення і аналіз ефективності його діяльності, одержання всебічної інформації про характер впливів навколишніх мікро- та макросередовища на розвиток учнів



Діагностуються:

  • рівень навченості, вихованості та загального розвитку учнів

  • система виховної роботи в класі, школі

  • реакція учнів на проведені заходи, створені педагогічні умови

  • ступінь задоволення навчально-виховною роботою, спілкуванням з педагогами

  • ступінь і характер взаємодії (співпраці) суб’єктів навчально-виховного процесу

  • конфліктні ситуації, напруженість у взаєминах учнів і педагогів та їх причини виникнення



ВИСНОВОК

  • Отже, педагогічна діагностика дозволяє об’єктивно вивчити та оцінити результати навчально-виховної діяльності, побачити сильні та слабкі сторони впливу на дитину, учнівський колектив, сприяє переходу процесу діяння дітей в саморозвиток



Контрольні завдання і навчальні ситуації



6. У чому полягає сутність педагогічного прогнозування та проектування

  • 6. У чому полягає сутність педагогічного прогнозування та проектування

  • 7. Розкрийте сутність і зміст педагогічного спілкування (комунікації)

  • 8. У чому полягає мета мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів?

  • 9. Встановіть особливості діагностичної функції контролю на оцінювання діяльності вчителя початкової школи

  • 10. У чому виявляється вплив комплексної діагностики на організаційні форми навчання?



Теми рефератів

  • Діагностичне спостереження у професійній діяльності вчителя початкових класів

  • Діагностичні методи вивчення навченості та вихованості учнів

  • Особливості оцінювання навчальної діяльності учнів початковї школи

  • Застосування тестових методик у навчально-пізнавальній діяльності учнів початкової школи

  • Педагогічний аналіз навчально-пізнавальної діяльності учнів молодшого шкільного віку






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка