Становлення інформаційного суспільства та розповсюдження інформаційних технологій сприяло розширенню поняття «грамотності». Грамотність стала засобом здобуття якісної освіти,яка у свою чергу впливає на якість життя особистості. Всесвітня організація охорони здоров’я внесла грамотність у 12 показників ,які характеризують здорову націю. Читання допомагає особистості засвоїти інформацію необхідну в подальшому житті. Тому необхідно досліджувати розвиток читацьких інтересів ,читацької діяльності, показувати учням зв'язок якості читання з якістю навчання,залучати їх до активної читацької позиції як запоруки їх подальшої творчої та професійної самореалізації.
Становлення інформаційного суспільства та розповсюдження інформаційних технологій сприяло розширенню поняття «грамотності». Грамотність стала засобом здобуття якісної освіти,яка у свою чергу впливає на якість життя особистості. Всесвітня організація охорони здоров’я внесла грамотність у 12 показників ,які характеризують здорову націю. Читання допомагає особистості засвоїти інформацію необхідну в подальшому житті. Тому необхідно досліджувати розвиток читацьких інтересів ,читацької діяльності, показувати учням зв'язок якості читання з якістю навчання,залучати їх до активної читацької позиції як запоруки їх подальшої творчої та професійної самореалізації.
Підвищення якості читання та формування інформаційної компетентності учнів як запорука підвищення якості освіти у навчально – виховному закладі .
1.Дослідження та корегування якості читання учнів школи , самоосвіти вчителів та участі батьків у організації родинного читання .
1.Дослідження та корегування якості читання учнів школи , самоосвіти вчителів та участі батьків у організації родинного читання .
2.Підвищення якості читання учнями школи з метою покращення результативності участі в олімпіадах та МАН.
3. Створення інформаційної бази для вчителів із педагогічної проблеми школи у зв’язку з проблемою підвищення якості читання .
4.Вивчення рівня участі батьків у читанні дитини та розробка рекомендацій із організації родинного читання.
Термін дії : Термін дії проекту – лютий 2011 - квітень 2011
Термін дії : Термін дії проекту – лютий 2011 - квітень 2011
Категорія: Учні 5-11 класів ,вчителі ЗОШ № 20, батьки учнів.
Основні ресурси:
Ресурсною базою щодо реалізації проекту є інформаційний потенціал бібліотечного фонду , оновлене обладнання шкільної бібліотеки, добровільна спонсорська допомога .
1 етап ( підготовчо-моделюючий) - лютий 2011
1 етап ( підготовчо-моделюючий) - лютий 2011
2 етап ( аналітико - прогностичний ) - березень 2011
3 етап (визначення ефективності ) –
квітень 2011
1.Актуалізація теми читання у житті учнів школи.
1.Актуалізація теми читання у житті учнів школи.
2.Вивчення інформаційних інтересів та здібностей читачів.
3.З’ясування учнями школи зв’язку «читання – навчання» та підвищення ролі самоосвіти в досягненні значних успіхів у навчанні.
4.Складання системи інформаційного забезпечення роботи педагогів з учнями ,які беруть участь в олімпіадах та МАН.
5.Створення « Інформаційного банку шкільної медіатеки»
6.Підвищення числа читачів, які беруть участь в олімпіадах, конкурсах, захисту наукових робіт у шкільному науковому товаристві «Світ» та МАН.
7. Розробка рекомендацій батькам щодо правильної організації родинного читання , дотримання режиму роботи учнів дома з різноманітними джерелами інформації з метою якісного навчання та читання.
Керівник проекту – заступник директора з навчально – виховної роботи, автор проекту – бібліотекар навчального закладу, учасники проекту : педагог – організатор, педагогічний колектив школи, психолог школи, батьківський комітет та батьки школи, учні школи різних вікових категорій.
Керівник проекту – заступник директора з навчально – виховної роботи, автор проекту – бібліотекар навчального закладу, учасники проекту : педагог – організатор, педагогічний колектив школи, психолог школи, батьківський комітет та батьки школи, учні школи різних вікових категорій.
Читання є важливим чинником безперервної якісної освіти та розвитку людини, тому основним завданням сучасної бібліотеки є виховання компетентного читача, здатного до самоосвіти та самореалізації.
Читання є важливим чинником безперервної якісної освіти та розвитку людини, тому основним завданням сучасної бібліотеки є виховання компетентного читача, здатного до самоосвіти та самореалізації.
В епоху розвитку глобальних інформаційних телекомунікацій змінюється характер читання, значно змінюється облік юних читачів , їх навички та вміння, способи роботи з текстом та інформацією
Досвід підказує : треба раніше прилучати дитину до книги та читання. Соціологи відмічають , що кількість постійно читаючих за останні десятиріччя зменшилось з 49% до 26%, а тих , хто зовсім не читає збільшилось з 23% до 38%.
Досвід підказує : треба раніше прилучати дитину до книги та читання. Соціологи відмічають , що кількість постійно читаючих за останні десятиріччя зменшилось з 49% до 26%, а тих , хто зовсім не читає збільшилось з 23% до 38%.
Наведені показники вказують на тенденцію зниження інтересу до читання від молодшого шкільного віку до старшого. Криза дитячого читання проявляється не тільки у невеликої начитаності школярів , у зниженні якості читання та й в зменшенні кількості читаючих дітей. Проблемою являється також те , що в багатьох родинах книга не значиться в пріоритетах духовних цінностей. Батьки , які зацікавлені в якості освіти та якості життя своїх дітей повинні брати активну участь в організації читання дитини .
1 етап ( підготовчо-моделюючий )
1 етап ( підготовчо-моделюючий )
1.Забезпечення інформаційними ресурсами
2. Інформаційний супровід проекту
2 етап ( аналітико – прогностичний)
1. Дослідницька діяльність
2.Моніторингова діяльність
3 етап (визначення ефективності )
Виховання компетентного користувача інформацією.
Забезпечення інформаційними ресурсами
Забезпечення інформаційними ресурсами
1.Оновлення інформаційної бази для читачів середнього та старшого шкільного віку .
2. Поповнення фонду нетрадиційних носіїв : придбати відеокасети, DVD, CD за темам шкільній програми.
3. Шкільна акція «Подаруй книжку у бібліотеку», спонсорська допомога батьківського комітету школи ,інших громадських установ.
4. Інформаційні зустрічі з організації роботи проект «Читання для розуму та навчання ”
Дослідницька діяльність
Дослідницька діяльність
Якість читання
Якість читання
Виховання компетентного користувача інформацією.
Виховання компетентного користувача інформацією.
1. Класні години
«Читання для розуму та навчання
2.« Захист
читацьких формулярів»(дотаток№2)
3.Інтелектуальні ігри ,конкурси ,вікторини
4. Участь у Всеукраїнському конкурсі «Найкращий читач України – 2011»(додаток №1)
1.Створити електронну презентацію джерел інформації з педагогічної проблеми школи
1.Створити електронну презентацію джерел інформації з педагогічної проблеми школи
2.Вивчити коло тематичних запитів педагогів з теми «Управління якістю освіти ЗНЗ»
3. Рекомендації для вчителів щодо організації роботи з учнями ,які беруть участь у олімпіадах та МАН .
1. «Читацькі щоденники класів» за результатами моніторингу читацької діяльності
1. «Читацькі щоденники класів» за результатами моніторингу читацької діяльності
2.Інформаційна хвилинка «Читання наших дітей »
3.Анкетування батьків з питань родинного читання
4.Рекомендацій для батьків з питань організації дитячого читання
5. Участь батьків у шкільному конкурсу «Кращий учень року – 2011» у номінації «Кращий читач року – 2011»
1.В олімпіадах - участь 64 читачів у шкільних та 35 у місцевих олімпіадах;
1.В олімпіадах - участь 64 читачів у шкільних та 35 у місцевих олімпіадах;
2.У захисті дослідницьких робіт у шкільному науковому товаристві «Світ» - 12 читачів;
4. У Всеукраїнському конкурсі «Найкращий читач України» - У шкільному - 46 читачів ,у районному -3 (перше місто),у місцевому - 1 .
Концепція Державної цільової програми підтримки та розвитку читання на період до 2015 року: Схвалено розпорядженням Кабінету міністрів України від 30.09.2009р. №1228-р. // Шкільна бібліотека плюс. - 2010.-№1.-С.3-5.
Концепція Державної цільової програми підтримки та розвитку читання на період до 2015 року: Схвалено розпорядженням Кабінету міністрів України від 30.09.2009р. №1228-р. // Шкільна бібліотека плюс. - 2010.-№1.-С.3-5.
1. Антощук Є. Секрети швидкого читання //Завуч.-2007.-№ 32.С.3-7.
2. Бородіна Н.В. Маяк в освітянському океані //Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 23-24.-С.16-19.
3. Дрешер Ю.Н.,Олейник О.Н. Условия управления знаниями в библиотеках // Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 20.-С.20-23.
4. Мозгова В.П. Читання старшокласників у контексті якості освіти// Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 2.-С.10-14.
5. Мурніна Г. Грамотне читання: Сутність та підходи до вимірювання //Управління освітою.-2007.-№11.-С.2-5.
6.Поперечна Л.А. Бібліотечні заняття в системи загальноосвітньої підготовки школярів // Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 5.-С.15-23.
7. Практические материалы в помощь обучению детей пользованию библиотекой // Управління школою - 2010.- № 32.- С.7 – 31.
8. Прач В.С. Формування інформаційної компетентності особистості в шкільних бібліотеках // Управління школою - 2010.- № 10.- Вкладка «Методичний банк».- С.1-16.
9. Роль шкільної бібліотеки в розвитку дитячого читання // Шкільна бібліотека плюс.-2010.-№ 1.-С.27-30.
Анкета
Анкета
Ф.И.: Дробязко Марія.
Вік 12 років
Я навчаюсь у ЗОШ № 20 в 7-А класі.
Читаю книги з 5 років.
Записана у бібліотеках: ЗОШ № 20,
дитяча бібліотеки
комбіната Ільіча, імені К.Чуковського.
Люблю читати фантастику,
Пригоди , фэнтези, довідкові видання.
Люблю писателів: Р.Кіплінг,
А.Іванов, А.Устінова, А.Экзюпері,
А.Пушкін, Л.Костенко, Л.Українка.
Мета:
Мета:
У сучасному світі дуже важливо прилучати дітей до читання та формувати читацьку культуру. Добра книга розвиває уяву та почуття ,вчить мислити та співчувати . З метою формування читацької самостійності ,поширення кола читання та виявлення кращих читачів проводиться пізнавальна гра – конкурс
1-4 кл. – «Казковий зорепад» літературна гра
1-4 кл. – «Казковий зорепад» літературна гра
5-6 кл. – «Світ навколо тебе» вікторина
7-8 кл. – «Навчання із захопленням» гра - конкурс
9-11 кл. - «ЧИТАТИ - ЦЕ КРУТО» брей - ринг
Мета:
Мета:
Узагальнення знання читачами казок.
Розвиток інтересу, мислення ,уяви та уваги.
3. Виховання поваги та любови до скарбів народної мудрості.
4. Виявлення кращих знавців казок.
Мета : Прищеплення учням любові до книги, створення позитивного іміджу читаючого учня, підвищення інтересу до читання книжок «з рекомендації друзів», розвиток читацьких інтересів.
Мета : Прищеплення учням любові до книги, створення позитивного іміджу читаючого учня, підвищення інтересу до читання книжок «з рекомендації друзів», розвиток читацьких інтересів.
Відбірковий тур: (беруть участь всі учні класу,до ігри допускаються ті учні , які правильно відповіли на питання).
Питання відбіркового туру:
1.Назвить первісний засіб передачі інформації.
А.Письмо малюнками. В. Вузелкове письмо
Б.Берестяне письмо . Г.Критське письмо.
Учасники ,які набрали найбільшу кількість балів , отримують змогу взяти участь у параді презентацій. Кожен учень, який підготував презентацію своєї читацької діяльності демонструє її з використанням комп’ютерної техніки . За наявність презентації нараховується додатковий бал. За кращу презентацію учень отримує 5 балів.
Учасники ,які набрали найбільшу кількість балів , отримують змогу взяти участь у параді презентацій. Кожен учень, який підготував презентацію своєї читацької діяльності демонструє її з використанням комп’ютерної техніки . За наявність презентації нараховується додатковий бал. За кращу презентацію учень отримує 5 балів.
На цьому етапі конкурсу учасники працюють з книжковою виставкою «Що ми читаємо». П’ять учасників ,які набрали найбільшу кількість балів , беруть з книжкової виставки свої улюблену книжку, та намагаються так розповісти про неї, щоб заробити більшу кількість балів , таким чином вигідно «продати» книгу.
На цьому етапі конкурсу учасники працюють з книжковою виставкою «Що ми читаємо». П’ять учасників ,які набрали найбільшу кількість балів , беруть з книжкової виставки свої улюблену книжку, та намагаються так розповісти про неї, щоб заробити більшу кількість балів , таким чином вигідно «продати» книгу.
Учасниками третього етапу залишаються три читача, які представляють свої читацькі щоденники та розповідають про їх створення, кількість записів, термін існування та ролі ,яку вони відіграють у житті кожного з них.
Учасниками третього етапу залишаються три читача, які представляють свої читацькі щоденники та розповідають про їх створення, кількість записів, термін існування та ролі ,яку вони відіграють у житті кожного з них.
Задача школи – підтримати та розвинути можливості дитини, створити умови для того,щоб ці можливості були реалізовані. Працюючи з учнями вчитель повинен розвивати інформаційну компетентність школярів ,яка допоможе їм досягати високого рівня знань, отримувати перемоги на олімпіадах,конкурсах,брати активну участь у науково – дослідницькій діяльності
Задача школи – підтримати та розвинути можливості дитини, створити умови для того,щоб ці можливості були реалізовані. Працюючи з учнями вчитель повинен розвивати інформаційну компетентність школярів ,яка допоможе їм досягати високого рівня знань, отримувати перемоги на олімпіадах,конкурсах,брати активну участь у науково – дослідницькій діяльності
Родинне читання - це одна з кращих традицій , які пройшли через багато поколінь , це найкращий засіб для розвитку високоморальних відносин у кожної родині. Добре , якщо звичка до родинного читання стане традицію проведення сумісного дозвілля в означений час дня або ввечері. Від того , читають наші діти , що та як вони читають залежить їх успіх сьогодні та завтрашня доля , майбутнє.
Родинне читання - це одна з кращих традицій , які пройшли через багато поколінь , це найкращий засіб для розвитку високоморальних відносин у кожної родині. Добре , якщо звичка до родинного читання стане традицію проведення сумісного дозвілля в означений час дня або ввечері. Від того , читають наші діти , що та як вони читають залежить їх успіх сьогодні та завтрашня доля , майбутнє.
Якщо ви бажаєте , щоб ваша дитина читала,треба ,щоб поруч з нею були читаючі батьки. А ще краще – читаючи разом з дитиною батьки
Якщо ви бажаєте , щоб ваша дитина читала,треба ,щоб поруч з нею були читаючі батьки. А ще краще – читаючи разом з дитиною батьки
Якщо ваша дитина тільки починає читати,радійте разом з нею кожному прочитаному слову. Вибирайте книжки з яркими малюнками,великими літера ми та цікавим сюжетом
Читайте, читайте, читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали навіть однієї сторінки з нової книги. Людина, яка любить i вміє читати,— щаслива людина. Навколо неї завжди багато розумних, добрих та вірних друзів. Друзі тi — книги.
Читайте, читайте, читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали навіть однієї сторінки з нової книги. Людина, яка любить i вміє читати,— щаслива людина. Навколо неї завжди багато розумних, добрих та вірних друзів. Друзі тi — книги.