1. Інтелектуальна власність як об’єкт маркетингу. Особливості маркетингу інноваційних товарів на різних етапах їх життєвого циклу



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


  • 1. Інтелектуальна власність як об’єкт маркетингу.

  • 2. Особливості маркетингу інноваційних товарів на різних етапах їх життєвого циклу .

  • 3. Технологічний аудит.

  • 4. Стратегія і тактика ведення переговорів при передачі технологій.

  • 5. Прогнозування розвитку нових товарів.


Обмеження монопольного права на об’єкти промислової власності



Порівняльна характеристика об’єктів інтелектуальної власності і традиційних товарів



Порівняльні характеристики ринку продуктів високих технологій і ринку товарів масового попиту



Особливості ринків високотехнологічної продукції

  • Високий рівень ризику, пов'язаний з розробкою і виведенням продукту на ринок.

  • Висока динамічність ринкових процесів.

  • Інтенсивна конкуренція.

  • Підвищена значущість іміджу виробника.

  • Слабкість ринкової сили покупця.

  • Низька значущість цінового чинника для споживача при купівлі високотехнологічного продукту.



Маркетингові заходи проводяться на:



Мета технологічного аудиту

  • відбір ідей, на основі яких можна створити новий товар;

  • виявлення тих технологій, які мають потенціал комерціалізації;

  • визначення шляхів та способів виведення цих технологій на ринок.



Етапи проведення технологічного аудиту

  • початкова фаза;

  • розробка анкети;

  • проведення інтерв’ю;

  • звіт про аудит;

  • відбір ідей;

  • технічний аналіз;

  • відбір компанії, яка буде реалізовувати ідею.



Результати відбору ідей в процесі технологічного аудиту



Стратегія і тактика ведення переговорів при передачі технологій

  • На початку ділової зустрічі необхідно:

      • провести аналіз світових цін та визначитися з базою договірних цін;
      • скласти проект протоколів, угоді контрактів;
      • вивчити все ділове листування з партнером;
      • передбачити можливі шляхи розв’язання претензій і розбіжностей;
      • вивчити досьє на фірму та її представників, які прийматимуть участь у переговорах;
      • провести кон’юнктурну нараду;
      • підготувати програму прийому представників фірми покупця.


Стратегія і тактика ведення переговорів при передачі технологій

  • Техніка ведення переговорів охоплює фази:

  • 1. Уточнення позицій сторін (10% часу).

  • 2. Пошук альтернатив розв’язання завдань (60% часу).

  • 3. Досягнення домовленостей або укладання угоди (30% часу).



Методи ведення переговорів:

  • Варіантний – використовується при складних переговорах при наявності незгоди між партнерами.

  • Метод інтеграції – використовується в умовах, коли партнер підходить до вирішення проблеми із вузько відомих позицій.

  • Метод збалансованості – за допомогою даного методу рішення приймаються, якщо партнери міняються ролями і дивляться на проблему очима партнера.

  • Компромісний метод – у разі незгоди пропонується досягнення згоди поетапно, партнери частково відходять від своїх вимог, подають нові пропозиції.



Прогнозування розвитку нових товарів

  • Методи прогнозування поділяють на три групи:

  • аналіз тенденцій;

  • експертні оцінки;

  • багатоваріантні методи аналізу.



Аналіз тенденцій

  • Екстраполяція тенденцій;

  • Регресійний аналіз;

  • S-подібні криві;

  • Аналіз історичних аналогів;

  • Аналіз винахідницької активності;

  • Аналіз наукової літератури.



Методи експертних оцінок

  • Інтерв'ю;

  • Анкетування;

  • Метод Дельфі;

  • Метод мозкової атаки



Методи багатоваріантного аналізу

  • Метод сценаріїв;

  • Моделювання;

  • Маршрутизація;

  • Аналіз портфеля інновацій.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка