1. Левківський М. В. Історія педагогіки. — Житомир, 2001



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



1. Левківський М. В. Історія педагогіки. — Житомир, 2001.

  • 1. Левківський М. В. Історія педагогіки. — Житомир, 2001.

  • 2.Історія української педагогіки / За ред. М. Г. Стельмаховича. — К.: ІЗМН, 2000.

  • 3. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти в Україні: історія,

  • теорія: підручник — К., 1998.

  • 4. Історія педагогіки / За ред. М. В. Левківскього, О. А. Дубасенюк. — Житомир, 1999.

  • 5. Кравець В. Історія класичної зарубіжної педагогіки та

  • шкільництва. — Тернопіль, 1996.

  • 6. Освітні технології / За ред. О. М. Пехота. — К.: А. С. К., 2001.

  • 7. Сбруєва А. А., Рисіна М. Ю. Історія педагогіки у схемах,

  • картах, діаграмах: Навч. посіб. — Суми: СумДПУ, 2000.

  • 8. Історія педагогіки: курс лекцій. - К., 2004.- 171 c.

  • 9. Волкова Н.П. Педагогіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. — К.: Видавничий центр “Академія”, 2003. — 576 с.

  •  



Основні функції держав Стародавнього Сходу:

  • Основні функції держав Стародавнього Сходу:

  • збирання податків;

  • створення постійного війська;

  • організація суспільних робіт (будівництво храмів, ірригаційних споруд, пірамід, каналів);

  • підготовка чиновників і жерців



закладено основи державності

  • закладено основи державності

  • видано найдревніший у світі збірник законів

  • створено епічну поезію

  • образне чи піктографічне письмо перетворюється в клинопис

  • виникнення ієрогліфічного письма

  • алфавітні системи писемності



Школа називається э-дуб-ба — «будинок табличок»

  • Школа називається э-дуб-ба — «будинок табличок»

  • вчитель — «батько будинку»

  • його помічник — «старший брат»

  • учень — «син будинку табличок»

  • «зошити» — таблички з кусків глини



Перша частина програми:

  • Перша частина програми:

  • Запам'ятовування знаків і вправи в їх написанні.

  • Друга частина програми:

  • Вправи літературного характеру — списування і заучування поетичних і релігійних текстів, міфів і казок, гімнів царям і богам, прислів‘їв і повчань морально-етичного характеру.



Виникнення писемності та організація шкіл для навчання хлопчиків-писарів

  • Виникнення писемності та організація шкіл для навчання хлопчиків-писарів

  • Навчання грамоти складалось із заучування букв, усного читання тексту і письмових вправ

  • Велика увага приділялася лічбі

  • У школі вчили гімнастичним вправам і плаванню, велика увага приділялася вихованню хороших манер



виховання носило кастовий характер

  • виховання носило кастовий характер

  • на основі студіювання Вєдів та інших святих книг розвинулася граматика

  • з аналізом святих гімнів виросла наука поетики і риторики, стилістики й метрики, логіки

  • навчання дітей вищої касти відбувалося у школі брахманів (жреців)













навчання грамоти з'являється в Китаї в ІІ-му тисячолітті до н.е.

  • навчання грамоти з'являється в Китаї в ІІ-му тисячолітті до н.е.

  • мета виховання полягала у правильному й точному передаванні раз і назавжди прийнятого

  • існувала система ідеалів у галузі культури

  • навчання починалося з 6 років

  • діти в щколі завчали напам'ять «Книгу трьох слів» і «Книгу чотирьох слів» головний збірник китайських церемоній

  • методи навчання: запам'ятовування, наслідування, обмеження свободи та ініціативи

  • вперше було винайдено папір (105 р. до н.е.), а також запроваджені екзамени (200 р. до н.е.)



Можна виділити кілька типів виховання у країнах Стародавнього Сходу:

  • Можна виділити кілька типів виховання у країнах Стародавнього Сходу:

  • 1. Теократично-релігійний тип характерний для цивілізацій з перевагою релігії (Індія, Єгипет).

  • 2. Лицарський тип виховання охоплював лиш деякі верстви і то лише в деяких епохах (у Індії — кшатрії).

  • 3. Урядничий (бюрократичний) тип (Китай, ранній Єгипет)

  • 4. Господарський тип не виступає самостійно і не є панівним.



Консерватизм завжди треба дивитись на минуле, нове небезпечне і шкідливе.

  • Консерватизм завжди треба дивитись на минуле, нове небезпечне і шкідливе.

  • Духовний уніформізм— гальмував індивідуальні прикмети, не допускав до того, щоб одиниця відрізнялася від маси.



І. Спартанська система виховання - підготування з дітей-спартіатів мужніх воїнів, стійких і загартованих майбутніх членів військової общини.

  • І. Спартанська система виховання - підготування з дітей-спартіатів мужніх воїнів, стійких і загартованих майбутніх членів військової общини.

  • навчально-виховні заклади — агели, де діти виховувалися з 7 до 18 років.

  • Завдання виховання:

  • 1) досконалий розвиток тілесних сил;

  • 2) розвиток войовничого мужнього духу;

  • 3) розвиток суворого підкорення цілям і волі держави



Метою афінського виховання було досягнення калокагатії— гармонії тіла і духу.

  • Метою афінського виховання було досягнення калокагатії— гармонії тіла і духу.

  • Виховання спрямовувалося на розвиток духовних обдарувань особистості:

  • розвиток розуму, художнього смаку

  • і моральних почуттів.

  • З двох років до хлопчика прикріпляється педагог (пайс+аго—«дітоводій»), раб,

  • що супроводжував його скрізь.



Мусична школа:

        • Мусична школа:
  • Була загальноосвітньою і приватною, а отже платною і недоступною для демосу

  • літературна і художньо-музична освіта

  • для навчання письма використовувалися навощені таблички, на яких тонкою паличкою (стилем ) вицарапувався потрібний текст

  • ставилися високі вимоги до заучування напам'ять



Відвідувалась дітьми з 12 років паралельно із мусичною школою.

  • Відвідувалась дітьми з 12 років паралельно із мусичною школою.

  • Учні опановували пентатхлон (п'ятиборство): біг, боротьба, стрибки, метання диску і метання спису, а також плавання.

  • формування красивого тіла

  • педотриб — учитель гімнастики, універсальний спеціаліст з усіх її окремих видів



в Афінах було три гімнасії, що утримувалися державним коштом: Лікей, Академія і Кіносарг

  • в Афінах було три гімнасії, що утримувалися державним коштом: Лікей, Академія і Кіносарг

  • жінки в Афінах дівчата здобували домашнє виховання під наглядом матерів або інших жінок на жіночій половині будинку-гінекеї та здобували елементарні навички рукоділля, гри на музичному інструменті, часом і читання та письма



Типи виховних систем та школа в середні віки

  • Типи виховних систем та школа в середні віки

  • церковне (духовне) виховання. Здійснювалося в християнській сім'ї та церковних школах (парафіяльних, монастирських, соборних).

  • рицарське виховання. Здійснювалося матір'ю (до 7 років) в сім'ях; з 7 до 14 років — в сім'ях сюзерена (більш знатного рицаря), де хлопчики виконували обов'язки пажа при його дружині; від 14 до 21 року — були зброєносцями сюзерена.



  • бюргерське виховання. Здійснювалося в гільдійських і цехових школах, які згодом було перетворено на міські початкові школи, утримувані на кошти міського самоврядування (магістрату). Ставило за мету підготовку дітей до торговельної, ремісницької справи

  • стихійне виховання дітей селян. Здійснювалося батьками у повсякденній праці та носило практичний характер. Його складові: фізичне, трудове, моральне, релігійне виховання.



застосування формальної логіки для обґрунтування релігії

      • застосування формальної логіки для обґрунтування релігії
      • Учені, невдоволені ігноруванням церковною школою нових знань стали ініціаторами створення вищих спеціальних шкіл — університетів (universitas — сукупність, об'єднання) — співтовариство тих, хто вчить і хто вчиться, відкритих для всіх бажаючих
      • Перші університети було відкрито в Болоньї (1158), Оксфорді (1168), Кембриджі (1209), Парижі (1253), Празі (1348) та інших містах Європи


створив універсальну філософсько-теологічну систему — томізм.

      • створив універсальну філософсько-теологічну систему — томізм.
  • педагогічна система томізму ґрунтується на психологічному вченні про нематеріальну безсмертну душу (впроваджену Богом в людське тіло, яка є щодо тіла рушійною силою) та етичному вченні, згідно з яким метою життя є досконалість, що досягається поведінкою відповідно до суспільних законів - вся система виховання будується як досягнення цієї мети.

  • Томізм розрізняє виховання:

  • формальне (вдосконалення людини для виконання нею свого життєвого призначення)

  • матеріальне (розвиток особистості відповідно до її індивідуальних особливостей і здібностей).



середньовічний філософ, теолог (богослов), університетський викладач

  • середньовічний філософ, теолог (богослов), університетський викладач

  • автор філософського вчення концептуалізму

  • вирішував питання обґрунтування віри (необхідно не сліпо вірити, а розуміти те, в що віриш).



Удосконалений компас (1302), кишеньковий годинник (1500), самопрядка (1530), система світу Коперніка (1543), закони падіння тіл Галілея (1590), мікроскоп (1590), телескоп (1600); відкриття Америки (1492) і морського шляху в Індію (1498) тощо

  • Удосконалений компас (1302), кишеньковий годинник (1500), самопрядка (1530), система світу Коперніка (1543), закони падіння тіл Галілея (1590), мікроскоп (1590), телескоп (1600); відкриття Америки (1492) і морського шляху в Індію (1498) тощо

  • Копернік, Галілей, Бруно, Кеплер, Парацельс, Сервет і Гарвей заклали основи природознавства.

  • Наука звільнялась від теології.



  • Франсуа Рабле (1483-1553) у романі “Гаргантюа і Пантагрюель” здійснив блискучу атаку на

  • середньовічну школу та науку. Книга Рабле – це гімн гуманістичному вихованню і реальній освіті.





у своїх памфлетах “Похвала глупості”, “Розмови запросто” він висміює середньовічні школи і виховання, католицьке духівництво, критикує схоластику, формалізм у навчанні.

  • у своїх памфлетах “Похвала глупості”, “Розмови запросто” він висміює середньовічні школи і виховання, католицьке духівництво, критикує схоластику, формалізм у навчанні.

  • рекомендує вивчати класичні мови, починаючи з граматики

  • Особливу цінність має його книга “Молодим дітям наука”, що містить біля 600 правил, які вважав обов'язковими для юнацтва.



В своїй “Золотій книжці про найкращий суспільний лад і про новий острів Утопію” Т.Мор:

  • В своїй “Золотій книжці про найкращий суспільний лад і про новий острів Утопію” Т.Мор:

  • говорить про необхідність надати всім громадянам можливість ”духовної освіти та свободи”

  • критикує сучасне суспільне життя

  • приділяє значну увагу питанням виховання

  • великого значення надає фізичному вихованню.





праці “Трудова школа“, “Курс педагогіки“, підручник для початкового навчання “Красная зорька“ та ін.

  • праці “Трудова школа“, “Курс педагогіки“, підручник для початкового навчання “Красная зорька“ та ін.

  • Розробив ряд методів педагогічного дослідження: опитування, анкетування, тестування, спостереження, статистичний метод.

  • вважав, що спадковість є одним із факторів розвитку людини, але вирішальна роль у формуванні особистості належить вихованню.



- людина, у якій поєднувались би глибокі знання про природу, суспільство, здоров’я, уміння пізнавати і перетворювати дійсність, моральна чистота і багатство естетичних почуттів.

  • - людина, у якій поєднувались би глибокі знання про природу, суспільство, здоров’я, уміння пізнавати і перетворювати дійсність, моральна чистота і багатство естетичних почуттів.

  • головне – виробити в учнів уміння і бажання набувати знання на протязі всього життя.

  • Розвиток розуму дитини – копія розвитку розуму людства. Дитина генетично (серцем і думкою) пов’язана з рідною культурою, зі своїм народом.



Виступав проти методу одночасного вивчення учнями різних наук і пропонував, щоб дитина в окремі відрізки часу займалась тільки однією наукою.

  • Виступав проти методу одночасного вивчення учнями різних наук і пропонував, щоб дитина в окремі відрізки часу займалась тільки однією наукою.

  • Мета трудового виховання - розвиток в дитини “уміння створювати з речей і явищ природи предмети, корисні для людства“.

  • Вчитель – повинен бути вихованою і освіченою в сучасному розумінні людиною, бути педагогом взагалі, бути знавцем своєї науки і її викладання



є творцем української національної

  • є творцем української національної

  • педагогіки, яка відповідає духовності українського народу, його історичній місії і потребам державного будівництва України.

  • підручник "Загальні методи навчання", до якого були дописані дидактичні роботи: "Система освіти в самостійній Україні", "Система навчання", "Організаційні форми навчання" , "Виховний ідеал", "Виховна роль мистецтва", "Засади естетичного виховання", "Тіловиховання як засіб виховання волі і характеру"



1. Передошкільне і дошкільне виховання: материнський догляд або ясла (до 3-х років), дитячий садок (з 3 до 6-ти років);

  • 1. Передошкільне і дошкільне виховання: материнський догляд або ясла (до 3-х років), дитячий садок (з 3 до 6-ти років);

  • 2. Початкова школа (від 6 до 14-ти років);

  • 3. Середня школа: класична гімназія, реальна школа, середні технічні школи, учительська семінарія, середня агрономічна школа, середня медична школа (від 14 до 18-ти років);

  • 4. Висока школа: університет, високі технічні школи, педагогічний інститут, академія мистецтва, консерваторія, військова академія (від 18 до 23-х років);

  • 5. Позашкільна освіта;

  • 6. Науково-дослідні установи: академія наук, академія педагогічних наук.



залишив багату педагогічну спадщину,

  • залишив багату педагогічну спадщину,

  • написав понад 150 творів (романи, повісті, оповідання, п’єси, сценарії, науково-педагогічні статті), роботи "Педагогічна поема", "Прапори на баштах", "Книга для батьків", "Методика організації виховного процесу", "Проблеми шкільного радянського виховання", "Лекції про виховання дітей" і ін.

  • Стрижнем педагогіки Макаренка є вчення про дитячий колектив.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка