1. Поняття I види комунiкацiй. В життi багатьох людей процеси спiлкування комунiкацiї займають до 70%



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.



1.Поняття i види комунiкацiй.

  • В життi багатьох людей процеси спiлкування - комунiкацiї - займають до 70%.

  • Умiння говорити, слухати, читати, писати - найважливiшi здiбностi.

  • Особливо важливе мiсце займають комунiкацiї в управлiнськiй дiяльностi - вiд 50 до 90% робочого часу.

  • Ефективно працюючi керiвники - тi, хто ефективний у комунiкацiях.



  • Комунікації - це обмін інформацією між двома і більше людьми (працівниками). Комунікації є процесами зв'язку між працівниками, підрозділами, організаціями тощо.



Види комунікацій



Види комунікацій



Види комунікацій:

  • за сферою охоплення :

  • Між організацією і зовнішнім середовищем (зовнішні комунікації). Наприклад, обмін інформацією зі споживачами йде через рекламу, з державою - через звіти.



  • Організаційні або внутрішні комунікації, які можуть здійснюватись як по вертикалі, так і по горизонталі:

  • від вищих рівнів управління до нижчих ("зверху донизу"). Наприклад, директор оптової фармацевтичної фірми оголошує завідувачам структурних ланок фірми план роботи на наступний робочий тиждень, поточні завдання



  • від нижчих рівнів управління до вищих ("знизу догори"). Зазвичай так надходить звітна інформація про рівень виконання завдань;

  • між менеджером (завідувачем аптеки) і його робочою групою (працівниками аптеки);



  • між різними підрозділами (відділами аптек (оптових фармацевтичних фірм), цехами і службами виробничих фармацевтичних підприємств тощо).

  • від нижчих рівнів управління до вищих ("знизу догори"). Зазвичай так надходить звітна інформація про рівень виконання завдань;



  • між менеджером (завідувачем аптеки) і його робочою групою (працівниками аптеки);

  • між різними підрозділами (відділами аптек (оптових фармацевтичних фірм), цехами і службами виробничих фармацевтичних підприємств тощо).



За способом виникнення виділяють:

  • формальні або офіційні комунікації, які створюються керівництвом організації для досягнення її цілей та забезпечення взаємодії між структурними ланками.

  • неформальні комунікації, які встановлюються на засадах особистих стосунків в організації, як правило, в межах неформальних груп.



Інформація, як основа комунікації

  • Інформація - це сукупність повідомлень, які відображають конкретний бік явища, події, виробничо-господарської діяльності.

  • Вона може надходити за централізованою, децентралізованою та змішаною схемами.



Класифікаційні ознаки та характерні риси інформації

  • За повнотою охоплення явища - повна, часткова, надлишкова.

  • За періодом дії - разова, періодична, довгострокова.

  • За змістом - планово-економічна, фінансова, облікова, бухгалтерська, технологічна, довідкова, адміністративна.





Законом України "Про інформацію" виділено такі основні види інформації:

  • Статистична інформація - це офіційно документована державна інформація

  • Масова інформація - це публічно поширювана друкована інформація.

  • Інформація державних органів та органів місцевого і регіонального само­врядування - це офіційна документована інформація,



  • Комунікаційний процес - це процес обміну інформацією з метою розв'язання конкретної проблеми.

  • У процесі обміну інформацією виділяють п'ять базових складових елементів процесу комунікацій:

  • відправник (джерело) - це особа або організація, яка генерує ідеї, збирає інформацію і передає її:



  • повідомлення - власне інформаційна ідея, яка закодована за допомогою символів;

  • канал - засіб передачі інформації;

  • отримувач (споживач) - особа або організація, для якої призначена інформація;

  • реакція - результат сприйняття отримувачем інформації.



Перешкоди на шляху комунiкацiй та способи їх подолання

  • Для комунікаційного процесу характерні три критичні проблеми: проблема чіткості, проблема точності і проблема ефективності.

  • Проблема чіткості характеризується рівнем співпадіння відображення обраними символами сформованої ідеї.

  • Проблема точності характеризується здатністю каналу технічно точно передати символи відправника.

  • Проблема ефективності проявляється в адекватній реакції отримувача на повідомлення відправника.



  • В комунікаційних процесах постійно виникають перепони (шуми), тобто викривлення комунікаційного процесу, внаслідок чого отримувач одержує повідомлення, відмінне від того, яке генерував відправник.



До поширених перепон (шумів) належать такі:

  • Перекручування повідомлення.

  • Вони бувають ненавмисні, навмисні (свідоме перекручування інформації).

  • управлінські дії, що носять характер інформаційного обміну: наради,

  • п'ятихвилинки, індивідуальні бесіди, контроль процесу виконання робіт, звіти;



9. Форми управлінських інформацій

  • Формами колективного обміну управлінською інформацією є наради, збори , що закінчуються прийняттям конкретних рішень, а також ділові бесіди.



  • Зокрема, збори, відеоконференції і наради скликаються в тих випадках, коли потрібно:

  • зробити важливе повідомлення, яке може вирішити значну кількість питань, що

  • вимагають негайного обговорення й уточнення на місці;

  • домогтися погодженого рішення принципової проблеми, одержати схвалення тих

  • чи інших важливих і серйозних ді



  • Підготовка зборів і нарад починається з розробки порядку денного, що узгоджується з усіма учасниками, Коло учасників наради повинно бути максимально вузьким;



  • При проведенні зборів і нарад необхідно строго дотримуватися регламенту: захід починається в точно визначений термін без очікування тих, хто спізнюється, і, якщо не відбувається непередбачених подій, має бути закінчений в запланований час.



  • Останнім часом у західних фірмах одержали поширення так називані "проблемні наради", де відбувається спільний пошук рішення тих чи інших важливих проблем у діалозі між рядовими співробітниками і керівництвом. Звичайно такі наради проходять у три етапи.



  • Ділова бесіда - це форма обміну інформацією між двома чи декількома особами у "вузькому колі".



  • Бесіди є необхідним складовим елементом таких управлінських процедур, як оформлення на роботу або звільнення співробітників; атестація працівників; прийом відвідувачів; консультування; ділові переговори; неофіційні зустрічі тощо.



Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка