A повага до властивої людині гідності, його особистої самостійності, включаючи свободу робити свій власний вибір, і незалежності



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



a) повага до властивої людині гідності, його особистої самостійності, включаючи свободу робити свій власний вибір, і незалежності;

  • a) повага до властивої людині гідності, його особистої самостійності, включаючи свободу робити свій власний вибір, і незалежності;

  • b) недискримінація;

  • c) повне і ефективне залучення до суспільства;

  • d) повага до особливостей інвалідів та їх прийняття як частини людського різноманіття і частини людства;

  • e) рівність можливостей;

  • f) доступність;

  • g) рівність чоловіків і жінок;

  • h) повага до здібностей дітей-інвалідів, що розвиваються, і повага до права дітей-інвалідів зберігати свою індивідуальність.



Ратифікація Україною Конвенції ООН про права інвалідів 16.12.2009р.

  • Ратифікація Україною Конвенції ООН про права інвалідів 16.12.2009р.

  • Держави-учасниці визнають право інвалідів на освіту. Для цілей реалізації цього права без дискримінації й на підставі рівності можливостей держави-учасниці забезпечують інклюзивну освіту на всіх рівнях і навчання протягом усього життя…



Науково-педагогічний експеримент

  • Науково-педагогічний експеримент

  • «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання в загальноосвітніх навчальних закладах»

  • реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України та Інституту спеціальної педагогіки АПН України

  • 2001-2007 та 2008-2013



План дій із запровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах на 2009- 2012 роки, наказ Міністерства освіти і науки України №855 від 11.12.2009

  • План дій із запровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах на 2009- 2012 роки, наказ Міністерства освіти і науки України №855 від 11.12.2009

  • Концепція розвитку інклюзивної освіти і науки України від 01.10.2010 №912

  • Постанова Кабміну «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в ЗНЗ» № 872 від 15.08.2011 р.



Проект «Система освіти дітей з особливими потребами»

  • Проект «Система освіти дітей з особливими потребами»

  • Мета:

  • забезпечення умов для розвитку та адаптації в суспільстві дітей з особливими освітніми потребами;

  • створення системи виявлення, обліку, надання консультаційно-діагностичної допомоги дітям;

  • інтеграція дітей з особливими потребами у СЗШ та ДНЗ.

  • Розширення мережі шкіл та груп: СЗШ№82, СЗШ№95, СЗШ№66, СЗШ№99, СЗШ№60, СЗШ№9, ДНЗ №75, НВК «садок-школа «Малюк», ДНЗ «Барвінок», ДНЗ№106, ДНЗ№35, ДНЗ№179, ДНЗ№38, ДНЗ№ 155, ДНЗ№86.



  • 114 діти з порушеннями опорно-рухового апарату;

  • 84 діти з психоневрологічними і поведінковими розладами (в т. ч. синдромом Дауна, аутизм);

  • 20 діти з порушеннями зору;

  • 76 діти з порушеннями слуху.

  • (за данними Львівського Інклюзивного ресурсного центру)





Основні функції:

  • Основні функції:

  • Координація

  • Навігація

  • Інформування

  • (веб-сайт проекту: www.education-inclusive.com)



Це коли ти є частиною того, що й інші, коли тебе приймають як такого, що до них належиш.

  • Це коли ти є частиною того, що й інші, коли тебе приймають як такого, що до них належиш.

  • Це бути включеним у життя і брати у ньому участь, використовуючи власні спроможності у щоденній діяльності, як член громади.



Звичайний клас не розглядається таким, який він є, а таким, яким він може бути.

  • Звичайний клас не розглядається таким, який він є, а таким, яким він може бути.

  • Усі діти працюють в команді, спілкуються і функціонують з іншими дітьми, у яких інші можливості, це дає їм відчуття єдності.



Вада здоров’ятравма чи захворювання, яке триває протягом довгого часу, і внаслідок чого особа стає відмінною від того, що вважається нормою.

  • Вада здоров’я – травма чи захворювання, яке триває протягом довгого часу, і внаслідок чого особа стає відмінною від того, що вважається нормою.

  • Неповносправність – втрата або обмеження можливостей рівноправної участі у житті суспільства у зв’язку з існуючими соціальними перешкодами та перешкодами і навколишньому середовищі.

  • Інвалідом є особа зі стійким розладом функцій організму, зумовленим захворюванням, наслідком травм або з уродженими дефектами, що призводить до обмеження життєдіяльності, до необхідності в соціальній допомозі і захисті.

  • ЗАКОН УКРАЇНИ Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні Стаття 2.



Медична модель

  • Медична модель

  • Неповносправність це недобір або анормальність, це - вада.

  • Неповносправність концентрується в даній особі (існує всередині самої особистості).

  • Усунення проблем, пов’язаних з неповносправністю, полягає у лікуванні даної особи або її пристосуванні до норми

  • Ставлення як до людей хворих, пацієнтів, які повинні підкорятися лікарям, опікунам, владі тощо



Соціальна модель

  • Соціальна модель

  • Неповносправність це відмінність, різниця: я маю дві ноги, він – одну, я чую, він – ні.

  • Неповносправність походить із взаємовпливу даної особи і суспільства, яке є недоцільно організованим і робить помилки, в результаті чого потерпають певні люди

  • Суспільство створює проблеми для людини з неповносправністю

  • . Тому треба:

  • Змінювати середовище, де перебуває людина із неповносправністю

  • Чинником покращення ситуації може бути дана особа або організація, яка виступає від її імені або

  • Ставлення як до громадян, які на рівні з іншими живуть життям суспільства (громади)



2006р. Декларація ООН про права інвалідів

  • 2006р. Декларація ООН про права інвалідів

  • 1994р. Саламанська декларація щодо освіти осіб з особливими потребами (ЮНЕСКО)

  • 1993р. Стандартні правила забезпечення рівних можливостей для інвалідів (затвердженні ООН)

  • 1989р. Конвенція про права дитини

  • 1971р. Декларація про права розумово відсталих осіб

  • 1960р. Конвенція про боротьбу з дискримінацією в галузі освіти

  • 1948р. Загальна декларація прав людини



Конституція України, закони України: «Про дошкільну освіту», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про реабілітацію інвалідів в Україні», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», «Про охорону дитинства»

  • Конституція України, закони України: «Про дошкільну освіту», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про реабілітацію інвалідів в Україні», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», «Про охорону дитинства»

  • Указ Президента України від 20.03.2008р. №244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні»

  • Указ від 18.12.2007р. №1228 «Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями»



  • Діти з інвалідністю

  • Діти з незначними порушеннями здоров’я

  • Діти з соціальними проблемами

  • Обдаровані діти




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка