А.І. Богосвятська, А.І. Богосвятська



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.


А.І. Богосвятська,

  • А.І. Богосвятська,

  • кандидат філологічних наук,

  • член-кор. НАНО,

  • м. Севастополь


Автор-розробник особистісно орієнтованої

  • Автор-розробник особистісно орієнтованої

  • системи навчання

  • Ірина Сергіївна Якиманська,

  • доктор психологічних наук,

  • професор,

  • співробітник Інституту

  • педагогічних інновацій РАО.



Особистість учня – мета освітньої системи, він співтворець уроку, а учитель – передумова формування виховання, він спільник учня в пізнавальній меті.

  • Особистість учня – мета освітньої системи, він співтворець уроку, а учитель – передумова формування виховання, він спільник учня в пізнавальній меті.



Дитиноцентризм – орієнтація на внутрішній розвиток учня, перехід від особистості до індивідуальності й далі до універсуму.

  • Дитиноцентризм – орієнтація на внутрішній розвиток учня, перехід від особистості до індивідуальності й далі до універсуму.



Особистісно орієнтований урок ґрунтується на врахуванні вікових, психофізіологічних, інтелектуальних особливостей учня, його інтересів, здібностей, ціннісних орієнтацій.

  • Особистісно орієнтований урок ґрунтується на врахуванні вікових, психофізіологічних, інтелектуальних особливостей учня, його інтересів, здібностей, ціннісних орієнтацій.



У межах особистісно орієнтованого навчання як самостійні напрями виділяються:

  • У межах особистісно орієнтованого навчання як самостійні напрями виділяються:







Прийом “Співзвучність позицій”:

  • Прийом “Співзвучність позицій”:

  • Які слова автора співзвучні з вашими думками?



Написання творів-перевтілень:

  • Написання творів-перевтілень:

  • “Я дерево, я сніг,

  • я вітер, я сонце…”



Читаючи (слухаючи) твір, я…:

  • Читаючи (слухаючи) твір, я…:

  • бачу: річку, небо, поле, ліс, дощ…

  • чую: грім, шум, спів, шелест, музику…

  • відчуваю: ритм, страх, радість, тишу…





Ви – письменник.

  • Ви – письменник.

  • У якому жанрі ви хотіли б писати?

  • Чи пробували ви писати художні твори? Розкажіть про них.





Сьогодні – ваш перший бал. Скільки вам років?

  • Сьогодні – ваш перший бал. Скільки вам років?

  • Який зараз рік надворі?

  • З ким ви приїхали?

  • Опишіть свій стан.



Ви впізнали у пораненому, який плаче, свого ворога. Хто він? Що з ним? Опишіть свій стан там, у лазареті.

  • Ви впізнали у пораненому, який плаче, свого ворога. Хто він? Що з ним? Опишіть свій стан там, у лазареті.



червоний:

  • червоний:

  • кохання

  • пристрасть

  • вогонь

  • життя

  • енергія

  • активність



Із поданого переліку вражень, почуттів підкресліть три слова, що відповідають вашому стану душі: співчуття, натхнення, спокій, переживання, радість, щастя, легенький смуток, журба, розчарування, умиротворення, інше.

  • Із поданого переліку вражень, почуттів підкресліть три слова, що відповідають вашому стану душі: співчуття, натхнення, спокій, переживання, радість, щастя, легенький смуток, журба, розчарування, умиротворення, інше.



Діти сприймають навколишній світ як

  • Діти сприймають навколишній світ як

  • різнокольорову чарівну казку, в якій все

  • живе – речі, дерева, будівлі. І, звісно ж,

  • все в ній розмовляє, думає, плаче,

  • сміється. Тому діти легко оживлюють

  • предмет або перевтілюються в нього,

  • говорять від його імені.

  • Приклади тем: «Думки шкільного щоденника»,

  • «Монолог дзеркала», «Сни підручника» тощо.



  • опишіть одного героя твору очима іншого;

  • опишіть одну і ту саму подію з погляду різних героїв твору;

  • напишіть сторінку щоденника героя з роздумами про…

  • опишіть зовнішність героя з певною метою – викликати жаль, співчуття, зневагу, повагу, захоплення.



Кожна дитина повинна усвідомити власну причетність до всього, що відбувається на уроці світової літератури, адже лише за такої умови інформація уроку стане особистим надбанням учня і наповниться для нього смислом і цінністю.

  • Кожна дитина повинна усвідомити власну причетність до всього, що відбувається на уроці світової літератури, адже лише за такої умови інформація уроку стане особистим надбанням учня і наповниться для нього смислом і цінністю.



ЛІТЕРАТУРА:

  • ЛІТЕРАТУРА:

  • Белей Н.І. Викладання зарубіжної літератури за особистісно-орієнтованою методикою // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2001. – № 9. – С. 33-35.

  • Борківська О.П. Особистісно-орієнтований підхід до викладання зарубіжної літератури // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2001. – № 11. – С.7-10.

  • Булава З. Творчі роботи учнів про «живі речі» // Всесвітня література в СНЗУ. – 2011. – № 4. – С. 14.

  • Ковтун Н. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української літератури // Рідна школа. – 2011. – № 1-2. – С. 77-80.

  • Особистісно зорієнтований урок літератури: З досвіду роботи / Упоряд. Г.Федяй, А.Фасоля. – К.: Шкільний світ, 2005. – 128 с.

  • Подмазін С.І. Особистісно-орієнтований освітній процес: принципи, технології // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 2. – С. 37-43.

  • Соболь Л.М. Особистісно орієнтоване навчання української літератури: наукові підходи і практична реалізація // http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/NarOsv/2008-1/08slmppr.htm#дод1

  • Фасоля А.М. Особистісно-зорієнтоване навчання: цілепокладання, рефлексія, оцінка // Українська мова та література. – 2004. – № 7. – С.2-9.

  • Якиманская И.С. Технология личностно-ориентированного образования. – М.: Сентябрь, 2000. – 188 с.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка