Актуальність експерименту полягає в



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.



АКТУАЛЬНІСТЬ ЕКСПЕРИМЕНТУ полягає в

  • інтеграції освітнього та реабілітаційного процесів (їх об’єднанні та координації дій), де реабілітаційна робота передбачає своєчасну діагностику, поєднання психолого-педагогічної допомоги з використанням оздоровчих заходів, загальнозміцнюючих процедур та ін.

  • інтегрованому навчанні – спільному навчанні учнів, які потребують корекції фізичного розвитку, та осіб, які такої корекції не потребують, за програмою початкової школи. Такі умови навчання розширюють коло спілкування дитини з порушенням опорно-рухового апарату, привчають її до життя серед дітей, що нормально розвиваються. Для цього повинні бути створені спеціальні умови, оптимальні форми, методи організації освітньо - реабілітаційної роботи, завдяки яким протягом дня дитина не відчуває перевантаження, не втрачає інтерес до пізнавальної діяльності. .



Опис інновації за даними ПМПК м. Києва

  • 80% дітей молодшого шкільного віку мають різні порушення постави (слабкість м'язів спини, сутулість, крилоподібні лопатки та ін.)

  • З них 55% дітей мають сколіоз різних ступенів тяжкості та форм;

  • Порушення постави найчастіше виникають у дітей молодшого та середнього шкільного віку. Це відбувається через постійну перенапругу м'язів спини під час навчального-виховного процесу. Гіподинамія та нераціональне харчування порушують баланс м'язів, що відповідають за підтримку спини. Ця тенденція (сколіотична постава, сколіоз) зберігається у підлітковому та юнацькому віці і створює базис для проявів остеохондрозу надалі.



Захворювання опорно-рухового апарату



Викривлення хребта у дітей – небезпечне захворювання. Воно часто прогресує, спричиняючи нові патологічні стани. Якщо постійно стежити за поставою дитини, викривлення можна виявити на ранній стадії.

  • Першими ознаками порушень постави

  • в дітей є:

  • асиметрія лопаток;

  • асиметрія плечей та трикутників талії;

  • крилоподібні лопатки;

  • сутулість.



Завдання проекту:

  • Завдання проекту:

  • Провести психолого-медико-педагогічний аналіз засобів і методів навчання і реабілітації дітей означеної категорії у спеціальних масових навчальних та медичних закладах.

  • Розробити реабілітаційні програми з урахуванням рівня розвитку та можливостей кожної дитини з порушенням опорно-рухового апарату.

  • Провести моніторингові дослідження зміни стану здоров’я дітей протягом експерименту.



Об’єкт дослідження:

  • Об’єкт дослідження:

  • процеси навчання та реабілітації учнів з порушенням опорно-рухового апарату

  • в умовах початкової школи

  • Предмет дослідження:

  • організація освітньо-реабілітаційного процесу

  • для учнів з порушенням опорно-рухового апарату

  • в загальноосвітній початковій школі.



теоретично обґрунтувати

  • теоретично обґрунтувати

  • та експериментально перевірити

  • процес освітньо-реабілітаційного навчання

  • для дітей з порушенням

  • опорно-рухового апарату ,

  • обрати форми, методи і засоби їхнього навчання

  • та виховання в умовах початкової школи.



Підготовчий етап (2010 р. ) – вивчення та залучення досвіду роботи педагогів, медиків, психологів з даної проблеми;

  • Підготовчий етап (2010 р. ) – вивчення та залучення досвіду роботи педагогів, медиків, психологів з даної проблеми;

  • підготовка матеріальної бази школи до прийому дітей з особливими потребами.

  • Практичний етап (2010-2014рр.) – полягає в реалізації завдань програми, виявленні ефективних засобів і методів роботи та навчання дітей з порушенням опорно-рухового апарату в умовах початкової школи.

  • Узагальнюючий етап (2014 р.) – аналіз, корегування та узагальнення результатів реалізації програми, оцінювання її ефективності та поширення набутого досвіду.



  • - До класів інтегрованого навчання зараховуються діти 6-7 років на підставі медичної довідки або за направленням міської (районної) психолого-медико-педагогічної комісії.

  • - Не приймаються - діти із значними порушеннями рухової сфери, які самостійно не пересуваються і не обслуговують себе.

  • - Набір учнів до класу з інтегрованим навчанням-виключно добровільний. За чотири роки буде проведено навчання дітей від 1-го до 4-го класу.

  • - Проводитиметься робота з батьками щодо запровадження інтегрованого навчання.

  • - Кількість учнів у класі планується від 3 до 6 осіб.

  • Комплектування здійснюється протягом календарного року.

  • - Навчально-виховний процес проходитиме за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України.

  • Для класів інтегрованого навчання буде розроблений окремий штатний розпис.

  • До навчально-виховного процесу будуть залучені: реабілітолог-ортопед, фізіотерапевт, логопед, психолог, соціальний педагог, педагог-вихователь.

  •     



Індивідуальна корекційно-компенсаторна робота, яку проводитиме лікар-ортопед, фізіотерапевт, масажист, логопед-дефектолог та практичний психолог.

  • Індивідуальна корекційно-компенсаторна робота, яку проводитиме лікар-ортопед, фізіотерапевт, масажист, логопед-дефектолог та практичний психолог.

  • Заняття з лікувальної фізкультури за індивідуальним планом, робота на тренажерах та корекція вад розвитку.

  • Підготовка домашніх завдань з вчителем, вихователем ГПД, разом з іншими дітьми .

  • Різноманітні заняття інтелектуального, фізичного, естетичного спрямування (виховні заходи) разом з іншими дітьми паралельних класів або всієї школи.



Освітні послуги

  • Освітні послуги

  • та соціальне забезпечення

  • Безкоштовне забезпечення підручниками.

  • Безкоштовне дієтичне харчування.

  • Проведення моніторингу стану здоров’я дітей з порушенням опорно-рухового апарату.

  • Постійний медичний догляд.

  • Лікувальна фізкультура, масаж, водні процедури.



Адаптація дітей у шкільному соціумі.

  • Адаптація дітей у шкільному соціумі.

  • Розробка реабілітаційних програм, організаційних та психолого-медико-педагогічних рекомендацій щодо роботи з учнями з порушенням опорно-рухового апарату в умовах початкової освіти.

  • Експериментальне доведення, що умови освітньо-реабілітаційного навчання сприяють фізичному розвитку учнів з порушенням опорно-рухового апарату, забезпечують комплексну психолого-медико-педагогічну допомогу учням впродовж всієї початкової ланки освіти.

  • Подальша конкретизація засобів і методів освітньо-реабілітаційної діяльності в умовах початкової освіти.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка