Актуальність проблеми: Недостатній розвиток читацьких умінь



Дата конвертації24.12.2016
Розмір445 b.



Актуальність проблеми:

  • -Недостатній розвиток читацьких умінь-

  • серйозні труднощі у навчанні;

  • -Належний рівень сформованості читацьких умінь-запорука успішного навчання.



Над проблемою розвитку читацьких навичок учня працювало чимало науковців, психологів, практиків 70 роки – Скрипченко Н.Ф. – залежність розуміння від сформованості якостей читання; 80 роки – І.Т. Федоренко – методика швидкісного і свідомого читання (система зорових диктантів); І. Постоловський, М. Юшкова (Одеса) – таблиці з техніки читання; В.Н. Запйцева Г.О. Ярош (Донецьк) – методичні рекомендації; 90 роки – В. Едигей (Кіровоград) – “Вчись читати, малюк” – деформовані тексти.





Методи,що сприяють розвитку читацьких умінь і навичок









  • Об’єктами контролю й оцінювання з літературного читання відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти є складники читацької компетентності :



Навчити дітей добре читати – одне з найважливіших завдань школи. Формування навички читання довготривалий і складний процес. Уроки читання планую з дотриманням дидактичних закономірностей і використанням основних таблиць, що є метою, яку я ставлю перед початком формування навички читання.

  • Техніка відпрацьовується за таблицями доти, поки дитина не навчиться автоматично зливати голосні та приголосні



Завдання для формування літературознавчої компетенції

  • Віднови деформований план за змістом твору;

  • Скласти порівняльні характеристики дійових осіб;

  • Скласти словничок літературних термінів по вивченій темі;

  • Прочитати слова, які передають швидкість зміни подій;

  • Згадай твори, у яких описано подібну ситуацію.



Актуальні форми роботи

  • Слухові і зорові диктанти;

  • Читання з передбаченням;

  • Читання з прискоренням;

  • «Кращий диктор»

  • Інсценізація

  • «Акваріум»

  • «Обличчям до обличчя»

  • Створення проблемних ситуацій

  • Творча робота над текстом









Такі форми уроків допомагають підтримати інтерес до читання, розвивають та удосконалюють навички читання і як кінцевий результат навчального процесу формують літературну компетентність особистості.

  • Такі форми уроків допомагають підтримати інтерес до читання, розвивають та удосконалюють навички читання і як кінцевий результат навчального процесу формують літературну компетентність особистості.



Гра – найприродніша і найпривабливіша діяльність дитини. Через те ігрові форми на уроці – це найоптимальніший шлях залучення дітей до навчання. Захоплюючись грою, діти не помічають, як у них формується ряд дуже важливих операцій, які лежать в основі читання. Оволодівши ними, вони непомітно для себе легко і швидко навчаються читати.

  • Для формування правильності і свідомості читання використовую ігри:

  • “Єгипетські піраміди”;

  • “Словесний водограй”;

  • “Створи слово”;

  • “Чарівник”;

  • “Стрибки кенгуру”;

  • “Парашутисти”;

  • Хвіст павича”.



Форми виховної роботи, що сприяють розвитку літературної компетенції

  • І Свята

  • “Свято книги”,

  • “Тато, мама, я-творча сім’я”,

  • “Свято казки”

  • ІІ Інші форми роботи

  • “Поетична світлиця”. Конкурс виразного читання творів українських поетів.

  • “Слово до слова – зложиться мова”. Літературна вікторина.

  • “Люби і знай свій рідний край”. Поле чудес.

  • “Українська мова – мова калинова”. КВК.



Розвитку навички читання сприяють позакласні заходи, презентація проектів, усні журнали, відвідування бібліотек, музеїв



За вимогами програми з читання випускники початкової школи мають усвідомлено і достатньо повно сприймати і розуміти фактичний зміст, основний смисл прочитаного тексту. Відомо, що справжнє розуміння завжди пов’язане із запитаннями, що виникають у читача, на які він шукає відповіді у тексті, висуває припущення щодо можливих варіантів відповіді. З цією метою я використовую елементи ранкових зустрічей в умінні ставити запитання та давати відповіді на них.





  • Навичка читання – це основа, яка дозволить нарощувати духовний та інтелектуальний потенціал особистості.

  • ЇЇ формуванню приділяється максимальна увага вже з перших днів навчання в школі.

  • Кожного разу в перший клас приходять учні з різним рівнем підготовленості. Особливо це помітно щодо сформованості навички читання.



Результативність моєї роботи полягає в рівні сформованості навички читання учнів 4 класу на кінець навчального року

  • В результаті проведеної роботи в учнів формуються повноцінні навички читання, що є основою успішного навчання.

  • Такий підхід формує комунікативну компетентність, спонукає учнів до саморозвитку та самонавчання.



- для розширення кута зору;



Ефективні завдання,що сприяють розвитку навички читання







Складовиця

  • Прочитай слова зверху вниз. Якщо буде важко,

  • з’єднай їх за допомогою лінійки та олівця.

  • до

  • во мо су ка зи

  • не со зо ма

  • ри бо ша ма

  • ло ро ли

  • бо ре та

  • да ба ва то га на



Складові витинанки

  • Читай склади в рядках,

  • у стовпчиках.

  • Читай склади, що по-

  • чинаються з однако-

  • вих букв.

  • Читай склади з одна-

  • ковою голосною.



Читай! Називай якомога більше слів

  • Пливе –пароплав,човен,качка, риба,кит...



Текст-плутанка

  • Прочитай текст - плутанку. Перекажи

  • його. стоГі

  • У таликНа либу стогі.анВо гоприщала

  • хї маєч з рогомип.тарСийш траб ко-

  • шаС сінпри із хукні найчик. таНалак амас

  • лалина айч у шкича. наГар подгосиня аш-

  • ан таНакла!



Гра “ Незвичайна математика”

  • Виконай дії і прочитай утворені слова.

  • Зуб+і-убі+ага+дка=…( загадка).

  • Скарб-арб+ород-д+мовк+а=...(скоромовка).

  • Усіх-іх+мі+шум-ум+ка=…( усмішка).

  • При + кут –ут + азал -ал+ ка=…( приказка).

  • Пас – ас +рис+ліс-с+в’я =…( прислів’я).

  • Час-ас+и+стол-л+мов+ка=…(чистомовка).



Прочитай уривок вірша із пропущеними буквами, що позначають голосні звуки.

  • Н_ д_бр_т_ _сн_є св_т

  • _ д_бр_т_ю п_хн_ хл_б.

  • _ м_рн_ н_б_, в шк_л_ йт_ -

  • ц _ т_к_ж в_яв д_бр_т_ .

  • (На доброті існує світ

  • і добротою пахне хліб.

  • І мирне небо в школу йти -

  • це також вияв доброти.)






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка