Актуальність



Сторінка1/10
Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10



Актуальність

  • Серед проблем, що постають перед педагогами, є одна. Яка щодня набуває все більшої актуальності, це проблема невисокої якості знань учнів. Чому це так відбувається?

  • Сьогодні ми часто стикаємося з тим, що в учнів пропав інтерес до навчання, немає мотивації, що той факели, які ми, педагоги, повинні запалити, ледве-ледве тліють. Тому питання про мотивацію у практиці роботи школи повинне бути головним. Адже важливе значення у наш час надається завданню навчити школярів вчитися, а психологічно це означає хотіти вчитися.

  • Послідовне відпрацювання навичок навчальної діяльності, яке систематично повинно здійснюватися усіма вчителями, дасть змогу зробити важливий крок до формування мотивів навчання і пізнавальних інтересів. Тому це питання є актуальним, тому що шлях управління мотивацією учнів полягає через психологічно обгрунтовану організацію (відповідно сучасним психологічним уявленням) навчальної діяльності кожного школяра, через побудову різних взаємодій учнів з однолітками і дорослими.





Мета і завдання проекту

  • Визначити шляхи створення формату нового уроку, що відповідає новим вимогам суспільства, який зможе залучати учнів до активної та самостійної діяльності, підвищить їх мотивацію та пізнавальний інтерес.

  • Урізноманітнювати форми роботи з учнями, сприяти розвитку творчої особистості школярів, повніше враховувати особливості навчального матеріалу.

  • Розвивати пізнавальний інтерес, любов до предмету, втягувати учнів у процес самостійного пошуку та відкриття нових знань, розуміння важливості, доцільності вивчення цього предмету.



Етапи реалізації проекту

  • 1 етап – мотиваційний.

  • 2 етап – пізнавально-практичний.

  • 3 етап – визначення результатів.

  • 4 етап - аналітичний



Об’єкт дослідження

  • Об’єкт дослідження – навчально-виховний процес у загальноосвітній школі.

  • Предмет дослідження – компетентність педагогів у формуванні мотивації навчального процесу.

  • Учасники проекту: керівник МО учителів української мови і літератури, учителі української мови і літератури загальноосвітніх шкіл



Характеристика проекту

  • За кінцевим результатом – теоретично-практичний.

  • За кількістю учасників – колективний.

  • За змістом – загально-предметний

  • За тривалість – тривалий.

  • За ступенем – самостійно-практичний



Очікувані результати

  • Досягти суттєвих змін у формуванні мотивації навчальної діяльності учнів, підвищенні пізнавальних інтересів школярів

  • Організація педагогами таких духовних спілкувань, змістом яких було б наукове знання, яке можна застосувати на практиці.

  • Посилення мотиваційного етапу уроку та цілеспрямованості вчителя й учнів на уроці, мобілізування педагогами поставлених завдань школярам на виконання, досягнення цілей безпосередньо на занятті.

  • Уміння учнів мислити й діяти самостійно, виявляти та пояснювати розбіжності між спостережуваними фактами і наявними знаннями, критично мислити.

  • Встановлення атмосфери довіри, поваги до особистості дитини та співробітництва з нею на уроках.

  • Вдала організація уроку має сформувати міцні навички та вміння учнів, сприяти підготовці школярів до життя, підвищувати виховний ефект навчання, здійснювати всебічний розвиток учнів, формувати у дітей самостійність, творчу активність, ініціативу, вміння творчо вирішувати завдання, які зустрічаються в житті, вміння самостійно вчитися.



Традиційно українська школа розглядає кожну дитину не стільки як об’єкт, що потребує впливу, скільки на особистість, що інтенсивно розвивається в процесі навчальної діяльності. І щоб учень займав активну позицію в процесі цієї навчальної діяльності, він повинен мати потужні джерела мотивації навчання.

  • Традиційно українська школа розглядає кожну дитину не стільки як об’єкт, що потребує впливу, скільки на особистість, що інтенсивно розвивається в процесі навчальної діяльності. І щоб учень займав активну позицію в процесі цієї навчальної діяльності, він повинен мати потужні джерела мотивації навчання.

  • Теорія мотивації витікає з необхідності будувати педагогічний процес таким чином, щоб його методика орієнтувалася на якомога глибше проникнення у внутрішній світ дитини, мала на меті пробуджувати та розвивати в ній здібності та нахили. Тому основним у педагогічному мистецтві вчителя є уміння спонукати, а не примушувати.

  • Яка ж система передбачає позитивну аргументацію методів і засобів впливу не дитину. В основі теорії та практики мотивації є оптимістична гуманістична концепція,складова проблемного проекту кожного педагогічного колективу, який зорієнтований на великі потенційні здібності й можливості самих дітей, грунтується на положенні, що саме спонукальна, а не підганяюча сила навчання і виховання здатна перетворити дитину з об’єкта впливу педагогів на суб’єкт власного розвитку

  • Шкільна діяльність для різних дітей має різний зміст. Для одних вона є засобом отримати похвалу батьків, для інших – проникнення в суспільне життя. Мотиви навчання не повинні бути пасивними та споглядальними, вони, передусім, мають базуватися на активному інтересі до того, що вивчається. Тільки від майстерності вчителя, його педагогічного досвіду та психологічного настрою залежить використання ним таких форм і методів роботи з учнями, які сформують у них сталі позитивні мотиви в здобутті знань, умінь і навичок, викличуть інтелектуальні інтереси.



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка