Аналіз – різновид наукової роботи, збір та аналіз інформації, її узагальнення, обробка й генерація ідей, проектів, рішень, оптимальних шляхів і конкретних дій



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.





Аналіз – різновид наукової роботи, збір та аналіз інформації, її узагальнення, обробка й генерація ідей, проектів, рішень, оптимальних шляхів і конкретних дій.

  • Аналіз – різновид наукової роботи, збір та аналіз інформації, її узагальнення, обробка й генерація ідей, проектів, рішень, оптимальних шляхів і конкретних дій.



рівня освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу кадрами з відповідною базовою освітою;

  • рівня освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу кадрами з відповідною базовою освітою;

  • стану викладання предметів і курсів базового навчального плану;

  • стану організації і ефективності навчально-виховного процесу в закладі;

  • рівня знань, умінь і навичок учнів відповідно до державних стандартів;

  • ефективності науково-методичної роботи з педкадрами;

  • умов забезпечення психічного здоров’я вихованців;

  • впровадження здоров’язберігаючих технологій.



Заняття в різноманітних формах методроботи

  • Заняття в різноманітних формах методроботи

  • (лекції, семінари, практикуми, круглі столи);

  • Відкриті уроки, позакласні заходи в системі методичної роботи;

  • Уроки й позакласні заходи педагогів у процесі вивчення стану викладання навчальних предметів;

  • Документація вчителя;

  • Зошити, щоденники учнів



Семестр, навчальний рік;

  • Семестр, навчальний рік;

  • Міжатестаційний період педагога;

  • Період роботи вихователя дошкільного підрозділу;

  • Усі роки роботи вчителя з початковими класами;

  • Період роботи викладача-предметника;

  • Період виховної роботи класного керівника;

  • Період навчання і виховання від 1 до 11 класу.



Уміння поставити мету аналізу і розробити програму його проведення;

  • Уміння поставити мету аналізу і розробити програму його проведення;

  • Уміння виділити складові заняття (дидактичні етапи, їх співвідношення, зв’язок з дидактичною метою);

  • Уміння визначити структуру заняття;

  • Уміння вести спостереження за ходом заняття (користуватись кодом, табличним способом тощо);

  • Уміння узагальнювати матеріали спостережень.



Професійної підготовленості вчителя;

  • Професійної підготовленості вчителя;

  • Рівня знань, умінь, навичок учнів;

  • Результативності виховного процесу та інше



Стан початкового навчання та викладання навчальних предметів в основній і старшій школі;

  • Стан початкового навчання та викладання навчальних предметів в основній і старшій школі;

  • Рівень знань, умінь, навичок вихованців;

  • Здоров’я дітей;

  • Управління неперервною освітою педагогічних кадрів;

  • Забезпечення рівного доступу до якісної освіти;

  • Психологічний супровід науково-методичною роботою;

  • Виконання мовного законодавства;

  • Атестація педагогічних кадрів;

  • Організація виховної роботи та рівень вихованості;

  • Організація роботи з обдарованими дітьми;

  • Впровадження інформаційних технологій в діяльність педагога;

  • Усунення недоліків за результатами комплексних і тематичних вивчень тощо.



За об'єктом (методичні формування, клас, учитель);

  • За об'єктом (методичні формування, клас, учитель);

  • За суб'єктом (самоаналіз, взаємоаналіз, адміністративний аналіз);

  • За змістом (комплексний, тематичний, параметричний, оперативний, підсумковий);

  • За метою (оцінка, підсумки, регулювання, виявлення резервів, узагальнення досвіду);

  • За періодичністю (періодичний, одноразовий, постійний).



Державної національної спрямованості (реалізація державної політики в галузі освіти);

  • Державної національної спрямованості (реалізація державної політики в галузі освіти);

  • Науковості (оперування термінами, використання досягнень науки, інновацій);

  • Конструктивності (визначення мети, завдань, проектування конкретних справ щодо прогнозованих результатів);

  • Ретроспективності (глибокий аналіз попередніх даних з метою визначення динаміки досягнутих результатів);

  • Перспективності (передбачення ближньої та віддаленої перспективи розвитку досліджуваного об'єкта);

  • Об'єктивності (відповідність результатів аналізу й фактичного стану справ);

  • Єдності кількісного і якісного (достатня кількість показників для висновків).



Підбір тестів, анкет, питань до співбесід, протоколів, фіксування результатів спостережень;

  • Підбір тестів, анкет, питань до співбесід, протоколів, фіксування результатів спостережень;

  • Проведення діагностування вихованців, педагогів, методичних формувань;

  • Обробка й аналіз результатів діагностики;

  • Узагальнення підсумків діагностування;

  • Розробка методичних рекомендацій щодо подальшого удосконалення організації навчально-методичної роботи.



За змістом (комплексний, тематичний, параметричний (відповідність встановленим нормам));

  • За змістом (комплексний, тематичний, параметричний (відповідність встановленим нормам));

  • За метою (попереджувальний, поточний, підсумковий);

  • За об'єктом (персональний, узагальнюючий);

  • За періодичністю (систематичний, періодичний, одноразовий);

  • За суб'єктом (адміністративний, громадський, взаємоконтроль, самоконтроль)



Визначення питань для вивчення;

  • Визначення питань для вивчення;

  • Визначення об'єкта контролю;

  • Визначення термінів проведення;

  • Визначення форми контролю;

  • Збір інформації;

  • Аналіз;

  • Рекомендації;

  • Визначення терміну перевірки рекомендацій.



Вивчення нормативних документів

  • Вивчення нормативних документів

  • Складання плану перевірки та основних питань змісту: методи роботи, терміни проведення, форми узагальнення, види і форми надання методичної допомоги

  • Розподіл функцій

  • Повідомлення про перевірку



Довідка;

  • Довідка;

  • Наказ.



Відсутність мети відвідування й аналізу занять;

  • Відсутність мети відвідування й аналізу занять;

  • Поверховість аналізу, його фрагментарність;

  • Некритичне ставлення до інновацій;

  • Пасивне оцінювання;

  • Невміння проводити порівняльний аналіз;

  • Формулювання висновків, що не відповідають аналізу з точки зору досягнутого результату;

  • Поверховість або відсутність конкретних пропозицій, рекомендацій;

  • Не здійснюється контроль за результатами попереднього аналізу.



Створення під час контролю стимулів до активної творчої діяльності;

  • Створення під час контролю стимулів до активної творчої діяльності;

  • Створення умов для постійного самовдосконалення;

  • Об'єктивне оцінювання під час контролю;

  • Спільне визначення програми подальшого удосконалення;

  • Контроль проводиться постійно та планово - тоді він сприймається як норма;

  • При тотальному контролі працівники знімають із себе відповідальність за якість роботи;



Не можна контролювати те, на що раніше не зверталась увага;

  • Не можна контролювати те, на що раніше не зверталась увага;

  • Не зосереджувати увагу контролю на “улюбленому” об'єкті - інші члени колективу випадають з поля зору;

  • Низька компетентність та страх зіпсувати стосунки з підлеглими - погані супутники керівника;

  • Систематичне навчання правильного виконання функціональних обов'язків знімає надмірну опіку та виводить підлеглих на самоконтроль;

  • Співпраця адміністратора й працівника;

  • Якщо відпрацьовану схему не контролювати - це може привести до хаосу.



передбачає вивчення окремого питання в класі або в закладі в цілому, що дає змогу глибоко проаналізувати зміст, методи і прийоми роботи з дітьми

  • передбачає вивчення окремого питання в класі або в закладі в цілому, що дає змогу глибоко проаналізувати зміст, методи і прийоми роботи з дітьми

  • Термін проведення – протягом тижня



Виконання вимог нормативних документів

  • Виконання вимог нормативних документів

  • Виконання завдань певного розділу програми

  • Усунення недоліків в освітній діяльності, що були виявлені під час попередньої перевірки

  • Використання рекомендацій МОНУ, перспективного досвіду



Підготовка до проведення тематичного контролю

  • Підготовка до проведення тематичного контролю



Визначення мети, об'єктів та суб'єктів контролю, параметрів оцінки, методів і форм контролю, підбиття підсумків та терміну проведення

  • Визначення мети, об'єктів та суб'єктів контролю, параметрів оцінки, методів і форм контролю, підбиття підсумків та терміну проведення

  • Складання плану проведення тематичного контролю

  • Підготовка керівника до проведення контролю

  • Розподіл обов'язків та визначення термінів проведення



Визначення мети

  • Визначення мети

  • Визначення завдань

  • Визначення об'єкту

  • Очікуваний результат

  • Результати

  • Удосконалення освітнього процесу

  • Зростання професійної майстерності педагогів



Вивчення стану створеного предметно-розвивального середовища, умов для організації педагогічного процесу за відповідною темою;

  • Вивчення стану створеного предметно-розвивального середовища, умов для організації педагогічного процесу за відповідною темою;

  • Оцінювання змістовності, системності, послідовності перспективного та календарного планування, його відповідність віковим особливостям дітей та завданням програми;

  • Визначення педагогічної майстерності вихователів, ефективності методів та прийомів, які він використовує у роботі з дітьми, доцільності форм організації дитячого колективу

  • Аналіз розвитку дітей, сформованості певної життєвої компетентності

  • Оцінювання рівня організації роботи методичного кабінету – наявність методичних розробок, рекомендацій

  • Вивчення взаємодії з батьками, оцінка батьками роботи вихователя



Перегляд інструкції, наказів МОНУ органів управління освітою з відповідних питань;

  • Перегляд інструкції, наказів МОНУ органів управління освітою з відповідних питань;

  • Опрацювання психолого-педагогічної, методичної літератури;

  • Підбір діагностичних методик, анкет, тестів, протоколів;

  • Аналіз результатів



Суб'єкти контролю : психолог, музичний керівник , учитель -логопед, досвідчені вихователі, медична сестра.

  • Суб'єкти контролю : психолог, музичний керівник , учитель -логопед, досвідчені вихователі, медична сестра.

  • Завдання керівника : поставити перед кожним учасником конкретну мету, надати допоміжні матеріали анкети , схеми)



Аналітична довідка(заслуховують на педраді, зберігають в методичному кабінеті)

  • Аналітична довідка(заслуховують на педраді, зберігають в методичному кабінеті)

  • наказ



  • План тематичної перевірки

  • Матеріали вивчення (анкети, протоколи, діагностики)

  • Аналітична довідка з пропозиціями

  • Витяг з протоколу педради



Фронтальний та підсумковий контроль –

  • Фронтальний та підсумковий контроль –

  • передбачає вивчення стану життєдіяльності дітей за всіма сферами та лініями розвитку , системи освітньо-виховної роботи педагогів у окремому дитячому колективі



Чи має освітній процес особистісну спрямованість?

  • Чи має освітній процес особистісну спрямованість?

  • Чи забезпечується повноцінний розвиток дітей?

  • Чи стимулюють їхню пізнавальну активність?

  • Чи налагоджено зв’язок морального, розумового, фізичного естетичного та трудового виховання дітей?



В процесі спостережень

  • В процесі спостережень

  • Під час аналізу календарних планів

  • Під час бесід з вихователями

  • В процесі експертизи рівня розвитку, вихованості та знань дітей.



У кожній віковій групі – 1 раз на 5 років

  • У кожній віковій групі – 1 раз на 5 років

  • Тривалість – від 3 днів до тижня

  • Узагальнюється - довідкою

  • Результат – обговорюють під час засідання педради, виробничої наради, видають наказ



Наприклад :

  • Наприклад :

  • підсумки роботи за півріччя, навчальний рік;

  • підсумки літнього оздоровлення;

  • підготовка закладу до нового навчального року



Мета:

  • Мета:

  • підбиття підсумків роботи за рік;

  • виявлення готовності вихованців випускних груп до навчання в школі;

  • визначення компетентності вихователів;

  • аналіз експериментальної роботи;

  • отримання висновків щодо ефективності упровадження нової технології , методики;

  • аналіз роботи певного педагога;

  • комплексна оцінка ДНЗ напередодні атестації



Вимоги до довідки:

  • Вимоги до довідки:

  • лаконічність

  • чіткість

  • аналітико-оцінювальний характер

  • позитивні аспекти

  • негативі аспекти

  • висновки-пропозиції (конкретність, зазначення термінів)



Оперативний контроль –

  • Оперативний контроль –

  • передбачає вивчення процесу :порівняння, узагальнення, аналіз , пошук причин, які викликали ту чи іншу проблему.

  • Має випереджальне значення



Виявлення стану роботи педагогічного колективу та окремих вихователів на певному етапі;

  • Виявлення стану роботи педагогічного колективу та окремих вихователів на певному етапі;

  • Вивчення щоденної інформації про хід та результати педагогічного процесу, виявлення причин, що порушують його;

  • Перевірку виконання попередніх пропозицій, окремих рішень тощо.



Плановість

  • Плановість

  • Розподіл за часом

  • Фіксація у діловій документації

  • Результати обговорюють під час засідання педради, виробничої наради, видають наказ



  • Зміст контролю передбачає:

  • Оцінку роботи за день, тиждень (щонайбільше -місяць)

  • Виявлення тих чи інших відхилень у ході освітнього процесу

  • Встановлення причин відхилення фактичного рівня компетентності дітей

  • Педагогічні умови, створені в групі для роботи з дітьми конкретного віку(дидактичні посібники, ігри)

  • Санітарний стан приміщень

  • Виконання розпорядку дня



Аналіз

  • Аналіз

  • Висновки

  • Рекомендації(ґрунтовність, конструктивність, доцільність)



Попереджувальний

  • Попереджувальний

  • порівняльний



Запобігання виникненню того чи іншого недоліку

  • Запобігання виникненню того чи іншого недоліку

  • Профілактика можливих недоробок

  • Відбір раціональних методів роботи



Бесіда

  • Бесіда

  • Практична допомога у плануванні, складанні конспектів занять

  • Перевірка плану на наступний день



Співставлення результатів роботи вихователів за певними розділами програми

  • Співставлення результатів роботи вихователів за певними розділами програми

  • Допомога у виробленні єдиних вимог до дітей



Дякую за увагу!

  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка