Базується на трьох основних напрямках: Базується на трьох основних напрямках



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.



Базується на трьох основних напрямках:

  • Базується на трьох основних напрямках:

  • Приватизація житла і створення житлових товариств

  • Реформування застарілої системи управління (ЖЕК, ЖКП,….)

  • Створення конкуренційного ринку управителів і ринку якісних комунальних послуг



  • - обов'язкове створення ОСББ і утворення управляючих компаній з реформованих ЖЕКів

  • - Приватні власника укладають угоди з упраляючими компаніями чи комунальними підприємствами без створення ОСББ



Польські реформи органів місцевого самоврядування і житлово-комунального господарства були проведені в 1991-1999 і в основному опиралися на досвід Німеччини і Франції.

  • Польські реформи органів місцевого самоврядування і житлово-комунального господарства були проведені в 1991-1999 і в основному опиралися на досвід Німеччини і Франції.

  • Важливі законодавчі акти стосовно приватизації житла, набуття прав власності, охорони прав піднаймачів , а також запровадження інституту управителів нерухомості впроваджувались комплексно.

  • Відповідні законодавчі акти були впроваджені 1994-1997 роках : «Закон про охорону прав піднаймачів комунального житла і внесення змін до цивільного Кодексу», 1994); «Закон про право власності на житло», 1994); « Закон про господарювання нерухомістю» (1997).



Разом з реформами органами місцевого самоврядування були впровадженні запобіжні заходи на перехідний період 3 роки, які полягали у перетворенні комунальних підприємств в управительські фірми різних форм власності.

  • Разом з реформами органами місцевого самоврядування були впровадженні запобіжні заходи на перехідний період 3 роки, які полягали у перетворенні комунальних підприємств в управительські фірми різних форм власності.

  • Охоронна парасолька для комунальних підприємств на 3 роки дала можливість уникнути соціальних напружень в суспільстві і без потрясінь реформувати ЖКГ Польщі.



Обов’язкове створення житлових товариств у будинках де появиться хоч би одна і більше приватизовані квартири.

  • Обов’язкове створення житлових товариств у будинках де появиться хоч би одна і більше приватизовані квартири.

  • ЖЕКи реформуються в управляючі компанії і фірми з надання комунальних послуг з технічного обслуговування будинку (слюсарство, електрика, дрібно-ремонтні, прибирання територій і т.д.).

  • Визначальним суб’єктом є житлове товариство яке за договором наймає управляючу компанію, затверджує тарифи на утримання будинку і контролює якість надаваних послуг управляючих компаній.

  • Відповідальність за наймання обслуговуючих фірм, контроль за їхньою роботою і звітність перед житловим товариством –це відповідальність управителя.

  • Змінити управителя, або продовжити угоду на наступний рік це основне завдання зборів житлового товариства.





Створення житлових товариств не є обов’язковим в будинках з приватизованим житлом.

  • Створення житлових товариств не є обов’язковим в будинках з приватизованим житлом.

  • Управління житловою нерухомістю здійснюють реформовані ЖЕКи в управляючі компанії інтегрованого типу (здійснюють функції управління і надання комунальних послуг).

  • Прийняття рішення про самоуправління чи наймання управляючої компанії відбувається зборами житлового товариства якщо воно створене в будинку. Привідсутності житлового товариства рішення приймається загальними зборами будинку , простою більшістю



При відсутності житлового товариства чи рішення загальних зборів управляючу компанію призначає орган місцевого самоврядування, а угоди підписуються управляючою компанією з кожним власником житла.

  • При відсутності житлового товариства чи рішення загальних зборів управляючу компанію призначає орган місцевого самоврядування, а угоди підписуються управляючою компанією з кожним власником житла.

  • Змінити управляючу компанію можна рішенням більшості власників житла. Така модель характерна для прибалтійських країн: Литви, Естонії.

  • Кількість Житлових товариств для прикладу у Литві -16%



Відсутність дотацій на капітальний ремонт

  • Відсутність дотацій на капітальний ремонт

  • Активна політика держави в стимулюванні термомодернізації

  • Дотації на ремонти панельних будинків у Естонії

  • Дотації органу місцевого самоврядування Польщі на ремонт будинків з історичного центру



Проблеми:

  • Проблеми:

    • Незавершеність реформ у ЖКГ
    • Відсутня концепції управління житловим фондом
    • Управління будинком – регульована послуга
    • Відсутні нормативно-правові акти, щодо діяльності управителів
    • Відсутні нормативно-правові акти, щодо визначення вартості послуг управителів
    • Відсутня концепція та система професійної підготовки управителів та спеціалістів
    • Відсутній ринок послуг професійних управителів




Житлові товариства можуть управлятися на кілька способів:

  • Житлові товариства можуть управлятися на кілька способів:

    • Самим власником (одним або кількома);
    • Професійне управління, яке надається згідно угоди спеціалістом-фізичною особою або спеціалізованим підприємством;
    • Комунальними підприємствами (наскільки це дозволяють приписи і законодавство).


Самостійне управління власниками справджується в малих будинках , де кількість квартир є максимум 10.

  • Самостійне управління власниками справджується в малих будинках , де кількість квартир є максимум 10.

  • В більших будинках обов'язковим є наймання професійного управителя.



Приватний ЖЕК це перехідний етап, але не розв'язок проблеми.

    • Приватний ЖЕК це перехідний етап, але не розв'язок проблеми.
    • Зміна форми власності ЖЕКу не замінить форми відносин житель -управитель- надавач послуг
    • Контроль за використанням коштів і виділення рахунків для кожного будинку


Усі управляючі фірми мають дбати про весь об'єм справ, пов'язаних із спільною нерухомістю, але можна вирішувати цю задачу двома способами:

  • Усі управляючі фірми мають дбати про весь об'єм справ, пов'язаних із спільною нерухомістю, але можна вирішувати цю задачу двома способами:

    • Надання інтегрованих, комплексних послуг,
    • Виключно управління, яке також охоплює залучення спеціалізованих фірм від імені і на користь об'єднань.


  • Приватні ЖЕКи

  • Управляючі компанії

  • Асоціації ОСББ:

  • АОСББ в м. Новоград-Волинський

  • Асоціація ОСББ “Містечко” м. Нововолинськ.

  • ОСББ МЖК №1 в м. Львові

  • АОСББ “Сихівчани”



Широка промоція створення ОСББ, законодавча вимога

  • Широка промоція створення ОСББ, законодавча вимога

  • Створення умов для ефективного функціонування ОСББ

  • Впровадження інституту управителя, створення управлінських фірм

  • Підтримка і розвиток ринку комунальних послуг



Володимир Бригілевич

  • Володимир Бригілевич

  • Центр досліджень

  • місцевого самоврядування

  • т./ф 8-032-235-68-48

  • lmgo.icc@gmail.com




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка