Біоадекватна технологія як умова розвитку творчого мислення школярів Вчитель Калинівської зош І-ІІ ст. І. П. Жовтюк



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.


Біоадекватна технологія як умова розвитку творчого мислення школярів

  • Вчитель Калинівської ЗОШ І-ІІ ст. І.П.Жовтюк


  • Мета:дослідити,як біоадекватна технологія(БАТ)освіти сприяє розвитку творчого мислення Методична проблема:

  • “Розвиток творчого мислення як умова самореалізації особистості”

  • Педагогічне кредо: “Навчаючи – учусь”



Актуальність технології

  • Актуальність технології

  • Проект Концепції літературної освіти в 11-річній

  • загальноосвітній школі визначає головною метою

  • літературної освіти виховання читацької особистості з

  • розвиненим естетичним смаком, самостійним

  • критичним мисленням, гуманістичним світоглядом.

  • Об’єкт літературної освіти – особистість учня (його

  • духовно-емоційний світ, моральні цінності та

  • орієнтації, творче мислення, уява, читацькі

  • компетенції, мовлення).

  • Вивчення літератури за біологічно адекватною

  • (ноосферною) технологією якраз і сприяє розв’язанню

  • таких завдань.

  • БАТ – один із методів реалізації моєї методичної

  • проблеми.



  • Час створення технології:

  • 1993 – 1995-ті рр.

  • Наукові дослідження проводили Б.А.Астафьєв,Н.В.Маслова, С.В. Лещев, Ж.Піаже, В.Параджанов,

  • А.Н.Леонтьєв, Ж.-Ж.Руссо, М.Монтессорі,

  • Г.Лозанова, В.Ф.Шаталов, Я.-А.Коменський.

  • Вперше у вітчизняній педагогіці висловив думку про

  • цілісне формування людської особистості в процесі

  • виховання К.Д.Ушинський, який зазначав: «Діти

  • мислять формами, фарбами, звуками,

  • відчуттями взагалі».



  • Ідея досвіду – забезпечення права людини на природовідповідне мислення.

  • Мета та завдання вчителя – сформувати і дати учневі навичку роботи з навчальним мислеобразом, закріпити його в довготривалій пам’яті. Навчити користуватися новим образом, залучити його до динамічного потоку раніше придбаних мислеобразів, які постійно рухаються.



  • Новизна технології

  • БАМ забезпечує роботу екологічного

  • (двопівкульного), тобто природовідповідного

  • мислення.

  • Дозволяє занести навчальну інформацію у

  • довгочасну (тривалу) пам'ять, скоротити у 3-5

  • разів час навчання, зберегти ресурси здоров'я.

  • Залучає до освітнього процесу всі канали

  • сприйняття.



  • Мислеобраз –

  • індивідуально сприйнятий

  • всіма органами чуття (дотик

  • + колір + смак + запах +

  • звук) цілісний образ

  • предмета або явища



  • Технологія

  • досвіду

  • Слово – не просто звук, а

  • засіб збудження образів…

  • слухати – означає бачити те,

  • про що говорять, а говорити

  • – означає малювати зорові

  • образи.

  • К. Станіславський



Структура уроку:

  • Структура уроку:

  • Перший етап репрезентація інформації (активність).

  • Другий сприйняття інформації (релаксація).

  • Третійосмислення інформації (активність).

  • Четвертий представлення в слові (релаксація).

  • П’ятий архівування інформації (активність).

  • Особливість уроку. Кожен урок закінчується творчим

  • завданням: створити власні мислеобрази,

  • використовуючи малюнок, оповідання, схему, вірш,

  • кросворд.



Ці етапи уроку співвідносяться

  • Ці етапи уроку співвідносяться

  • з системою етапів пізнання Ж.Піаже.

  • Релаксація. Активність. Релаксація. Активність.

  • Методи:

  • релаксація малювання символу, слухання тексту, читання тексту,подання інформації,анліз образу.

  • Мета :

  • ввести новий матеріал на основі власного досвіду і вибору обговорення інформації

  • розуміння інформації, заучування тексту учнями

  • сенсорно-моторний етап

  • символьний етап,логічний етап, лінгвістичний етап



Практичне значення технології

  • Практичне значення технології

  • БАТ забезпечує роботу двопівкульного

  • мислення. Релаксація знімає стрес, втому,

  • психологічне навантаження . Легко і надійно засвоюється великий і важкий матеріал

  • Уроки цікаві, оригінальні і і надовго запам"

  • надовго запам ’ятовуються. Здійснення

  • морального, естетичного, трудового

  • навчання без додаткових витрат.

  • елаксація знімає стрес, втому,

  • психологічне навантаження. Легко і

  • надійно засвоюється великий і важкий

  • матеріал. Уроки цікаві, оригінальні і

  • надовго запам ’ятовуються. Здійснення

  • морального, естетичного, трудового

  • навчання без додаткових витрат.



  • Апробація технології

  • Невська О., Ануфрієва Т.Ф. (Росія), Григор’єва Л.В. (Якутія), на Україні –

  • С.В.Поліщук (Маріупольська ЗОШ № 40 ім. Є.М.Миська), В.І.Павленко

  • (викладач Зміївського професійного енергетичного ліцею Харківської області),

  • В.І.Тул, Л.І.Селезньова, В.В.Панченко, В.І.Павленко, Н.О.Немченко,

  • М.В.Половинка (колектив учителів Борівської ЗОШ І – ІІІ ступенів

  • ім..С.Закори Харківської обл..).

  • Проблеми. Технічне та методичне забезпечення.

  • Власні шляхи досягнення результатів навчально-

  • виховного процесу. На першому та заключному етапах

  • уроку застосовую методи і прийоми проблемного та

  • інтерактивного навчання, технології критичного мислення.



  • Прогнозовані результати:

  • Зростання мотивації учнів до

  • навчання, інтересу до предмета.

  • Покращення успішності учнів усіх

  • категорій.

  • Зниження антисоціальних проявів

  • у поведінці.

  • Ріст гармонійної особистості.

  • Розкриття творчих здібностей

  • учнів, а також здібностей до

  • самопізнання, самооцінки.

  • Формування цілісного мислення.

  • Розкриття внутрішнього “ я ”

  • дитини.

  • Здоров’язберігаючий та

  • здоров’явідновлювальний ефект.



  • Досягнення творчого рівня розвитку особистості – найвищий результат будь-якої

  • педагогічної технології



  • Учитель повинен свідомо йти в ногу із сучасністю, пройматися й надихатися силами,

  • що пробудилися в ній (А.Дістервег)



  • Знання має служити творчим цілям людини.

  • Мало накопичувати знання; слід

  • розповсюджувати їх якомога ширше та

  • застосовувати в житті ( М.Рубакін)

  • Опис біоадекватної (ноосферної) практики

  • літературної освіти у фахових журналах

  • “ Відкритий урок: розробки, технології, досвід “,

  • “ Зарубіжна література в школах України “, газеті

  • “Зарубіжна література ” (див. список л-ри)



  • Висновки.

  • 1. Забезпечення кінцевої мети загальної середньої освіти

  • Володіння ключовими компетенціями

  • Пізнавальна компетентність

  • Висока духовна і (галузеві знання) (оперування знаннями на практиці)

  • Здоровоморальна культура

  • Самоосвітня здоровозберігаюча компетентність (здоровий спосіб життя)

  • компетентність (прагнення до саморозвитку)



  • 4. Дотримуйся розроблених професором К. Вайнцвангом

  • «заповідей» творчої особистості:

  • будь господарем своєї долі;

  • досягни успіху в тому, що любиш;

  • зроби свій конструктивний внесок у спільну

  • справу;

  • вибудуй свої відносини з людьми на довірі;

  • розвивай свої творчі здібності;

  • культивуй у собі сміливість;

  • піклуйся про своє здоров’я;

  • не втрачай віри в себе;

  • намагайся мислити позитивно;

  • поєднуй матеріальний достаток із духовним

  • задоволенням.



Література:

  • Література:

  • . Б е л я є в а Е.Ф., Зубкова Л.у М. Функція мислеобразу у двопівкульному мисленні /

  • Е.Ф.Беляєва. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: - ntkonf.org › belyaeva-ef-zubkova-lmfunktsiya-

  • . К а ш у б а Є.І. Біоадекватна технологія розвитку творчого мислення. Опис технології. //

  • Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2011. – №6. – с.23 – 24

  • . К а ш у б а Є.І. «Дволикий Янус». Урок у 6 класі за біоадекватною технологією навчання. //

  • Зарубіжна література в школах України. – 2011. – №10. – с.46 – 48

  • . К а ш у б а Є.І. Людяність, довершеність у всьому… Урок у 8-у класі за біоадекватною

  • технологією. // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2011. – №6. – с.24 - 26

  • . К а ш у б а Є.І. «Відірваний від світу корабель…» Дж.Н.Г.Байрон – англійський поет-

  • романтик, фундатор течії байронізму. // Зарубіжна література. – 2012. – № 2 (738). – с.27 –

  • 31.

  • . К а ш у б а Є.І. «Хай перемагають митці!» Система уроків за казкою-новелою Е.Т.А.Гофмана

  • «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер» за біоадекватною технологією навчання. //

  • Зарубіжна література. – 2011. – № 43 – 44 (731 - 732) – с.19 – 27.

  • . К а ш у б а Є.І. «Я прагну миру і добра…» Війна між Ліліпутією та Блефуску за романом

  • Дж.Свіфта «Мандри Гуллівера». // Зарубіжна література. – 2012. – № 2 (738) – с.24 – 26.

  • . М а с л о в а Н.В. Ноосферное образование / Н.В.Маслова. – М., 2002.

  • . Н е в с ь к а О л е н а. Біоадекватна технологія навчання на уроках математики. [Електронний

  • ресурс]. Режим доступу: http://festival.1september.ru/articles/580590/




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка