Cамоосвіта як основний напрямок особистісного та професійного розвитку педагога Старікова Н. О., методист Шевченківського рмк



Дата конвертації02.01.2017
Розмір445 b.


Cамоосвіта як основний напрямок особистісного та професійного розвитку педагога

  • Старікова Н.О., методист Шевченківського РМК

  • 18.04.2016


Актуальність питання

  • Необхідність самовдосконалення вчителя продиктоване, з одного боку, самою специфікою вчительської діяльності , з іншого – сучасними реаліями, потребами суспільства, вимогами до людини , її здатності швидко й адекватно реагувати на зміну суспільних процесів і ситуацій, готовності змінювати свою діяльність, уміло розв’язувати нові складні задачі



Напрямки розвитку

  • Побутовий - засвоєння соціального досвіду, необхідного в побуті ( дозвілля , відпочинок )

  • Пізнавальний – пізнання навколишнього світу

  • Самореалізація – зміна властивостей і рис відповідно до ідеалу;

  • Професійна самоосвіта – слугує збереженню і підвищенню професійної компетенції та соціальної значущості



Що таке самоосвіта ?

  • Самоосвіта - це елемент виробничої діяльності вчителя , який вільно обирає матеріал, прийоми і засоби роботи над собою.

  • Самоосвіта – це творча робота з розвитку своєї особистості , розширення ерудиції, важлива складова творчо-перетворювальної, духовної діяльності людини



Форми самоосвіти

  • Спеціальна освітня підготовка ( здобуття вищої освіти або другої спеціальності )

  • Підвищення кваліфікації (на курсах, в міжкурсовий період – участь в методичних заходах різних рівнів)

  • Індивідуальна самоосвіта



Компоненти самоосвіти

  • Усвідомлення персональної необхідності в набутті додаткових знань;

  • Володіння необхідними навичками мислення, здатністю бачити проблеми, формулювати їх, планувати послідовні кроки пошуку відповіді;

  • Вміння актуалізувати знання, способи діяльності , розв’язувати нагальні потреби;

  • Бажання розв’язати проблему , пізнати нове.



Мотиви самоосвіти

  • Успіх

  • Подолання професійних труднощів

  • Покращення матеріального стану;

  • Професійне визнання;

  • Кар’єра ;

  • Інші .



Завдання самоосвіти

  • Враховувати зміни в професійному середовищі, що відбуваються під впливом інформатизації , соціально-економічних реформ;

  • Постійно працювати над підвищенням своєї професійної майстерності, оновлювати знання та вміння для активного засвоєння сучасних досягнень;

  • Шукати шляхи та активно використовувати методи самоосвіти , саморозвитку і самовдосконалення



Форми індивідуальної самоосвіти

  • Основна форма - вивчення наукової, науково-популярної, навчальної, художньої та іншої літератури, преси.

  • Допоміжні засоби – слухання лекцій, доповідей, консультації фахівців, перегляд телепередач, фільмів, вистав,практична діяльність (досліди, експерименти, моделювання тощо)



Напрямки самоосвіти

  • Удосконалення науково-теоретичної підготовки з фаху;

  • Підвищення майстерності проведення уроків ;

  • Психолого-педагогічна підготовка;

  • Поглиблення знань із теорії і практики виховання учнів;

  • Загальнокультурний розвиток.



Умови успішної самоосвіти

  • Раціональне використання робочого часу;

  • Підтримка здорового мікроклімату в колективі;

  • Формування вміння не тільки самостійно здобувати інформацію, а й вільно і самостійно орієнтуватися в її потоці, ефективно і творчо, результативно використовувати у своїй діяльності.



Основні етапи самоосвіти

  • Організаційний

  • Удосконалення теоретичної підготовки з певної проблеми чи проблем

  • Упровадження набутих знань в практику

  • Теоретичне осмислення , аналіз узагальнення , систематизація нових форм та методів навчально-виховної діяльності

  • Самоаналіз самоосвітньої діяльності роботи над визначеними проблемами



Технологія організації самоосвіти

  • Поточне і перспективне планування

  • Добір раціональних форм і засобів засвоєння та збереження інформації;

  • Опанування методики аналізу та способів узагальнення досвіду



Обов’язкове у плані самоосвіти

  • Перелік літератури, яку необхідно вивчити

  • Форми самоосвіти

  • Передбачувані результати



Тема самоосвіти

  • Методична тема - це зовнішнє оформлення проблеми , яку розв”язує педагог.

  • Обов’язково методична тема повинна бути спрямована на вдосконалення системи навчання.



Алгоритм роботи над індивідуальною темою

  • Вибір теми.

  • Ознайомлення з літературними джерелами.

  • Уточнення теми і розробка попереднього варіанту плану роботи.

  • Вибір і розробка моделі діяльності.

  • Впровадження інновацій у практику.

  • Аналіз та оцінювання, формулювання висновків та пропозицій.

  • Звіт про отримані результати.



План самоосвіти

  • У плані мають бути відображені етапи за роками, аналітична робота, презентації напрацьованого матеріалу на МО, семінарах, конференціях .




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка