Це тест, призначений для диференціації учасників за рівнями загальної компетентності



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



  • Це тест,

  • призначений для диференціації учасників за рівнями загальної компетентності



Загальна навчальна компетентність – це характеристика особистості, яку вона набуває в результаті активної життєдіяльності впродовж життя та яка визначає її спроможність набувати й удосконалювати власну систему знань, застосовувати її для розв’язування особистісно й суспільно значущих проблем, здатність сприймати й генерувати нові ідеї, здатність приймати рішення й брати на себе відповідальнісь, ініціювати й здійснювати продуктивну діяльність.

  • Загальна навчальна компетентність – це характеристика особистості, яку вона набуває в результаті активної життєдіяльності впродовж життя та яка визначає її спроможність набувати й удосконалювати власну систему знань, застосовувати її для розв’язування особистісно й суспільно значущих проблем, здатність сприймати й генерувати нові ідеї, здатність приймати рішення й брати на себе відповідальнісь, ініціювати й здійснювати продуктивну діяльність.



Загальна навчальна компетентність у межах тесту ТЗНК розглядається як двокомпонентний конструкт, що складається з:

  • Загальна навчальна компетентність у межах тесту ТЗНК розглядається як двокомпонентний конструкт, що складається з:

  • вербально-комунікативної компетентності

  • (здатність використовувати мову для ефективних

  • комунікацій (критичне читання й письмо));

  • логіко-математичної компетентності (здатність до аналізу реальних життєвих проблем, побудови їх формальних моделей, розв’язування їх математичними методами й застосування в реальних життєвих ситуаціях)





  • Рівень сформованості вербально-комунікативної компетентності перевіряється:

  • одним відкритим тестовим завданням (секція 1, бланк А);

  • системою закритих тестових завдань (секції 3, 5, 7, бланк Б).

  • Відкрите тестове завдання (секція 1) передбачає створення учасником есе стосовно проблемного питання.



  • Есе – жанр філософської, естетичної, літературно-критичної, художньої, публіцистичної літератури, у якому поєднані вільна форма викладу з підкреслено індивідуальною позицією автора, нарис



  • Ці характеристики жанру суголосні тим цілям і завданням, які ставлять перед тестовим завданням із розгорнутою відповіддю в межах тесту ТЗНК, - виявити здатність абітурієнта:

  • критично мислити;

  • своєрідно дивитися на проблему;

  • пропонувати її оригінально-авторське розв’язання;

  • обирати стилістику викладу, адекватну авторській позиції (чи то художній, чи то публіцистичний, чи то науково-філософський спосіб викладу);

  • користуватися всім потенціалом мовних засобів, потрібних для донесення й увиразнення своєї позиції



Критичне мислення

  • Критичне мислення

  • розумне мислення, сфокусоване на з’ясуванні того, які цінності визнавати і як діяти;

  • мислення, здатне висувати нові ідеї й винаходити нові можливості, суттєві для розв’язання проблем;

  • рефлексивне мислення, спрямоване на самодисципліну, самооцінку й корегування власних дій;

  • пов’язане з допитливістю, неупередженістю, гнучкістю, справедливістю в оцінках, бажанням краще осмислювати, а також переосмислювати проблеми, настійливістю в досягненні результатів.



Бути вправним у критичному мисленні означає:

  • Бути вправним у критичному мисленні означає:

  • створювати змістовні тексти, писати про те, що варте обговорення й викладу;

  • піднімати важливі питання, проблеми, формулюючи їх ясно, точно і переконливо;

  • висловлювати власну позицію (висувати тезу), висловлювати думки щодо неї, послідовно й несуперечливо розвивати їх у своєму тексті;

  • досягати цілісності викладу, зосереджуючись на обговорюваній проблемі;

  • доводити власну позицію, надаючи переконливі, обґрунтовані доведення та підтримуючи їх належними доказами й прикладами;

  • демонструвати мовленнєві вміння, а також володіння нормами письма



Формулювання завдання

  • Формулювання завдання

  • Уважно ознайомтеся з поданим нижче висловлюванням і завданням до нього

  • Соціологічні дослідження свідчать, що головне, до чого прагне сучасна людина, - це забезпечення належної якості життя, якнайповніше задоволення фізичних, духовних і соціальних потреб. Разом із тим історія цивілізації доводить, що між якістю життя і його безпекою існує певна залежність: завжди є можливість підвищити якість життя, однак при цьому його безпека знижується, і навпаки.

  • Що, на Вашу думку, обере людство?

  • Висловіть свою думку, обґрунтувавши її та підтвердивши прикладами з вивченого або прочитаного, зі спостережень або з власного життя.



ЕСЕ орієнтоване на визначення спроможності абітурієнта:

  • ЕСЕ орієнтоване на визначення спроможності абітурієнта:

  • з’ясовувати, яку проблему порушено в наведеному для обміркування судженні;

  • формулювати власну позицію стосовно порушеної проблеми;

  • обґрунтовувати власну точку зору, висуваючи несуперечливі аргументи на її користь і використовуючи приклади з прочитаного, вивченого, із набутого досвіду і власних спостережень;

  • добирати факти, доречні для доведення своїх поглядів, і відкидати менш значущі;

  • майстерно використовувати мовні засоби, виявляючи лексичну, граматичну й стилістичну вправність.



  • З огляду на специфіку жанру при перевірці есе тесту ТЗНК застосовується холістичний підхід до оцінювання роботи, в основі якого лежить ідея про те, що есе є структурною, змістовою й естетичною цілісністю, що не є просто сумою композиційних частин.

  • Оцінювання есе за холістичним принципом здійснюють за 6-бальною шкалою.

  • Кожне есе оцінюють за шкалою від 0 до 6, ураховуючи, що 6 – найвищий бал.



ДЕРЕВО – КОРІНЬ

  • ДЕРЕВО – КОРІНЬ

  • А будинок – фундамент

  • Б пам’ятник – постамент

  • В квітка – горщик

  • Г шафа – підлога

  • Д картина – цвях



ЛЕЛЕКА ←…→ ЖАБА

  • ЛЕЛЕКА ←…→ ЖАБА

  • А небо

  • Б болото

  • В плуг

  • Г ікра

  • Д гніздо



…. освіченості, інтелекту, професіоналізму, творчості й толерантності інтелігенції … той моральний досвід спільноти, який … надію на … майбутнє.

  • …. освіченості, інтелекту, професіоналізму, творчості й толерантності інтелігенції … той моральний досвід спільноти, який … надію на … майбутнє.

  • А На ґрунті … зникає … породжує …

  • гуманне

  • Б Завдяки … втрачається …. вбиває …

  • негуманістичне

  • В Усупереч … накопичується … дає …

  • гуманітарне

  • Г Завдяки … накопичується … дає…

  • гуманістичне

  • Д Під впливом … нівелюється …

  • формує … антигуманне



Правильне завершення речення «На душі такий тягар страху, …» подано в рядку

  • Правильне завершення речення «На душі такий тягар страху, …» подано в рядку

  • А мов не дослухався свого серця

  • Б ніби вухам своїм віри не ймеш

  • В як був би вражений новиною

  • Г мов увесь світ наліг на тебе

  • Д наче від тяжкого болю



Прекрасний степ весною з огляду на цвітіння червоних маків у білому ковилі.

  • Прекрасний степ весною з огляду на цвітіння червоних маків у білому ковилі.

  •  

  • А якщо зацвітають червоні маки у білому ковилі

  • Б у зв’язку з цвітінням червоних маків у білому ковилі

  • В через цвітіння червоних маків у білому ковилі

  • Г у той час, як зацвітають червоні маки у білому ковилі

  • Д коли зацвітають червоні маки у білому ковилі



Чому багатьох самобутніх постімпресіоністів не визнали за життя і ще довго не визнавали після смерті? Тому що вони, як і інші великі люди, випередили час. Висловлювалася думка, що енергетика їхніх полотен просто надзвичайна. Люди ж у 19 столітті не володіли механізмами її сприйняття, отже, були не готові їх розуміти, а тим більше – цінувати.

  • Чому багатьох самобутніх постімпресіоністів не визнали за життя і ще довго не визнавали після смерті? Тому що вони, як і інші великі люди, випередили час. Висловлювалася думка, що енергетика їхніх полотен просто надзвичайна. Люди ж у 19 столітті не володіли механізмами її сприйняття, отже, були не готові їх розуміти, а тим більше – цінувати.

  •  

  • ТВОРЧІСТЬ ПОСТІМПРЕСІОНІСТІВ ДЛЯ КІНЦЯ 19 СТОЛІТТЯ – ТЕ САМЕ, ЩО…

  • А червоне світло для автомобіля.

  • Б ліра для 21 століття.

  • В крила для літака.

  • Г колір для незрячого.

  • Д мова для немовляти.



Шкіра – орган, який є зовнішнім покривом тіла, становить приблизно 17 % усієї маси людини. Вона виконує низку життєво важливих функцій: захисну, імунну, секреторну, дихальну, резорбційну, терморегуляторну, обмінну, рецепторну. Захисна функція є однією з основних, оскільки шкіра першою «зустрічає» зовнішні травмувальні чинники. Роль фізичного бар’єра, що захищає нижчі тканини від ураження й проникнення інфекції, виконує зовнішній шар шкіри – епідерміс. Навіть незначні ураження шкіри можуть призводити до серйозних наслідків, якщо вчасно не вжити необхідних заходів.

  • Шкіра – орган, який є зовнішнім покривом тіла, становить приблизно 17 % усієї маси людини. Вона виконує низку життєво важливих функцій: захисну, імунну, секреторну, дихальну, резорбційну, терморегуляторну, обмінну, рецепторну. Захисна функція є однією з основних, оскільки шкіра першою «зустрічає» зовнішні травмувальні чинники. Роль фізичного бар’єра, що захищає нижчі тканини від ураження й проникнення інфекції, виконує зовнішній шар шкіри – епідерміс. Навіть незначні ураження шкіри можуть призводити до серйозних наслідків, якщо вчасно не вжити необхідних заходів.

  •  

  • ШКІРА ДЛЯ ЛЮДИНИ – ТЕ САМЕ, ЩО…

  • А сніг для озимини.

  • Б колючка для шипшини.

  • В зуби для собаки.

  • Г озон для планети.

  • Д хутро для ведмедя.



При порівнянні українських слів іншомовного походження з їх відповідниками в естонській мові впадає в око подвоєння букв голосних у словах естонської мови. Виявіть умови такого подвоєння.

  • При порівнянні українських слів іншомовного походження з їх відповідниками в естонській мові впадає в око подвоєння букв голосних у словах естонської мови. Виявіть умови такого подвоєння.



Екстраполяція – це один із методів наукового дослідження, за застосування якого висновки, отримані в результаті спостереження над однією частиною явища, переносяться на іншу частину явища.

  • Екстраполяція – це один із методів наукового дослідження, за застосування якого висновки, отримані в результаті спостереження над однією частиною явища, переносяться на іншу частину явища.

  • Той, хто тестується, має визначити певну закономірність, логіку, характер відношення в запропонованому йому фрагменті й застосувати отримані висновки в новій ситуації.

  • ТЗ на екстраполяцію орієнтоване на перевірку здатності:

  • виявляти сутність певного мовного явища на підставі зіставлення мовних фактів двох різних мов – української й іншої (природної іноземної або штучно сконструйованої;

  • застосовувати встановлену закономірність при виконанні завдання шляхом перенесення (екстраполяції) на інші мовні факти цих мов

  • За допомогою таких завдань можна оцінити здатність абітурієнта до самостійного отримання нових знань та їх застосування для вирішення нових завдань.



Виділені в реченнях українські слова по-різному перекладаються мовою роялкха. Установіть, чим це зумовлено.

  • Виділені в реченнях українські слова по-різному перекладаються мовою роялкха. Установіть, чим це зумовлено.





Пілотування тесту ТЗНК у 2011 році відбувається згідно з наказом Міністра № 1230 від 28.12.2009 р. «Про проведення в 2010-2012 рр. експерименту з упровадження тесту загальної навчальної компетентності», у якому визначено загальні календарні терміни проведення апробації та обсяги учасників експерименту по регіонах і роках, та наказом директора УЦОЯО № 51 від 04.05.2011 р. «Про проведення у 2011-2012 роках експерименту з упровадження тесту загальної навчальної компетентності».

    • Пілотування тесту ТЗНК у 2011 році відбувається згідно з наказом Міністра № 1230 від 28.12.2009 р. «Про проведення в 2010-2012 рр. експерименту з упровадження тесту загальної навчальної компетентності», у якому визначено загальні календарні терміни проведення апробації та обсяги учасників експерименту по регіонах і роках, та наказом директора УЦОЯО № 51 від 04.05.2011 р. «Про проведення у 2011-2012 роках експерименту з упровадження тесту загальної навчальної компетентності».


Концепцію тесту ТЗНК було схвалено рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 29.10.2009 р. «Про Концепцію тесту загальної навчальної компетентності випускників загальноосвітніх навчальних закладів» і рекомендовано проведення в 2010 -2012 рр. експерименту з упровадження тесту ТЗНК.

    • Концепцію тесту ТЗНК було схвалено рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 29.10.2009 р. «Про Концепцію тесту загальної навчальної компетентності випускників загальноосвітніх навчальних закладів» і рекомендовано проведення в 2010 -2012 рр. експерименту з упровадження тесту ТЗНК.


Концепцію тесту ТЗНК було підготовлено робочою групою на чолі з академіком-секретарем відділення загальної середньої освіти НАПН України Л.І. Ляшенком і доктором педагогічних наук, начальником відділу наукового забезпечення УЦОЯО С.А. Раковим, створену наказом Міністра МОНУ № 44 від 29.01.2009 і до складу якої увійшли фахівці НАПНУ, УЦОЯО, ВНЗ (Донецький НУ, Київський НУ «Києво-Могилянська Академія», Львівський НУ ім. І Франка, Харківський НУ ім. В.Н.Каразіна, Харківський НПУ ім. Г.С.Сковороди), а також міжнародні експерти.

  • Концепцію тесту ТЗНК було підготовлено робочою групою на чолі з академіком-секретарем відділення загальної середньої освіти НАПН України Л.І. Ляшенком і доктором педагогічних наук, начальником відділу наукового забезпечення УЦОЯО С.А. Раковим, створену наказом Міністра МОНУ № 44 від 29.01.2009 і до складу якої увійшли фахівці НАПНУ, УЦОЯО, ВНЗ (Донецький НУ, Київський НУ «Києво-Могилянська Академія», Львівський НУ ім. І Франка, Харківський НУ ім. В.Н.Каразіна, Харківський НПУ ім. Г.С.Сковороди), а також міжнародні експерти.



Місце тесту ТЗНК у системі ЗНО

  • Місце тесту ТЗНК у системі ЗНО

    • Потреби вдосконалення системи ЗНО і системи вступу до ВНЗ:
    • Задача підвищення рівня ефективності системи вступу до ВНЗ: рівень загальної начальної компетентності (за результатами тесту ТЗНК) разом із рівнем навчальних досягнень (за результатами предметних тестів ЗНО) дозволятиме ВНЗ більш якісно прогнозувати успішність вступників у ВНЗ, а значить більш якісно відбирати студентів при прийомі до ВНЗ
    • Задача підвищення рівня справедливості системи вступу до ВНЗ: рівень загальної навчальної компетентності особистості більшою мірою залежить від самої особистості та її активності в навчанні й житті порівняно з рівнем навчальних досягнень, який залежить від оточення, навчального закладу, учителів, наявності кваліфікованих репетиторів тощо;



База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка