Ціннісно-орієнтована модель превентивної освіти Середня загальноосвітня школа №4



Дата конвертації12.06.2016
Розмір445 b.


Ціннісно-орієнтована модель превентивної освіти

  • Середня загальноосвітня школа № 4

  • І-ІІІ ступенів

  • м. Новомосковськ

  • Дніпропетровської обл.


  • Виховний простір — це не тільки середовище,а й духовний простір учня і педагога, простір культури, що впливає на розвиток особистості

  • Це простір соціальних, культурних, життєвих виборів особистості, котра самореалізується у різних виховних середовищах







Рraventivus (лат.) – запобіжний – це цілісна система підготовчих і профілактичних дій педагогічного колективу з метою запобігання формуванню негативних звичок та рис характеру, проявам асоціальної поведінки підлітків, а також організація належного догляду за діяльністю школярів.

  • Рraventivus (лат.) – запобіжний – це цілісна система підготовчих і профілактичних дій педагогічного колективу з метою запобігання формуванню негативних звичок та рис характеру, проявам асоціальної поведінки підлітків, а також організація належного догляду за діяльністю школярів.





  • створення умов для формування позитивних якостей особистостей;

  • забезпечення соціально-психологічної діяльності;

  • надання комплексної психолого-педагогічної та медико-соціальної допомоги неповнолітнім;

  • забезпечення адекватної соціальної реабілітації неповнолітніх, які вчинили протиправні дії або зловживають психоактивними речовинами;

  • сприяння виробленню інтегрованих міждисциплінарних

  • підходів, об'єднанню зусиль різних суб'єктів превентивної

  • роботи







Діагностично – прогностична функція

  • Діагностично – прогностична функція

  • З’ясування причин і умов відхилення у поведінці, шляхи превентивного втручання

  • Корекційно – реабілітаційна

  • Коригувальна допомога, перевиховання подолання негативних проявів поведінки, налагодження стосунків

  • Освітньо – консультативна

  • Надання освітньої консультативної інформації, нейтралізація надмірної шкідливої інформації



Організаційно – методична

  • Організаційно – методична

  • Соціально-педагогічні, психолого-педагогічні та медико - біологічні дослідження факторів розвитку схильності до негативної поведінки, розробка заходів профілактики

  • Інтегровано - просвітницька

  • Збір, обмін, аналіз, адаптація, узагальнення, впровадження досвіду



Регулятивна

  • Регулятивна

  • Регуляція та координація поведінки дитини

  • Охоронна

  • Збереження здоров’я та життя, вироблення

  • імунітету до негативних впливів

  • Комунікативна

  • Спілкування, створення відносин довіри,

  • ситуації психологічного комфорту



Профілактична

  • Профілактична

  • Різнорівнева профілактична робота

  • школи, служб, міліції









Напрями превентивного виховання



Педагогічні здоров'язберігаючі стратегії

  • В одвічних пошуках істини людство нарешті зрозуміло,

  • що головна соціальна цінність — це життя і здоров'я кожної людини, а рівень цивілізації визначається духовним, інтелектуальним і фізичним розвитком кожного.



Здоров'я людини, як і її життя, особиста честь, гідність, недоторканність та безпека, визначено найвищою соціальною цінністю (ст. З Конституції України)



Здоровий спосіб життя

  • гармонійний режим поєднання роботи та відпочинку,

  • оптимальне харчування,

  • фізична активність,

  • дотримання гігієни,

  • відсутність шкідливих звичок,

  • доброзичливе ставлення до оточуючих і до життя взагалі.



Формування здорового способу життя



Принципи формування позитивної мотивації на ЗСЖ

  • науковості і доступності знань;

  • системності і наскрізності ;

  • безперервності та практичної цілеспрямованості;

  • інтегративності ;

  • відкритості ;

  • плюралізму ;

  • превентивності;

  • гуманізму ;

  • цілеспрямованості



Діяльність школи:



  • Спрямований на молодь, яка за віком перебуває на порозі підвищеного ризику (учнівська молодь віком від 16 до 18 років)

  • Реалізує формулу ABCD (утримання, вірність, захист, стерильність)

  • Базується на принципах ООЖН (відповідає критеріям ефективних програм впливу на поведінку)

  • Враховує кращий світовий і вітчизняний досвід

  • Аналогічний курс для ЗНЗ має статистично доведену ефективність впливу



Стратегії навчання

  • Пряме навчання:міні лекція, демонстрація, опитування

  • Непряме навчання:

  • вивчення окремих життєвих ситуацій,

  • методи «авторського місця, «опорні схеми», обговорення.

  • Взаємодіюче навчання:

  • «рівний-рівному»

  • робота в малих групах з використання активних та інтерактивних технологій (мозковий штурм, дебати, інтерв’ю, дискусія, рольові ігри т.і).

  • Самостійне навчання :доповіді, дослідницькі проекти



Критерії формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у підлітків

  • на рівні фізичного здоров'я:

  • прагнення до фізичної досконалості,

  • ставлення до власного здоров'я як до найвищої соціальної цінності,

  • фізична розвиненість, загальна фізична працездатність,

  • загартованість організму,

  • дотримання раціонального режиму дня, виконання вимог особистої гігієни, правильне харчування



  • на рівні психічного здоров'я (психологічного комфорту):

  • відповідність пізнавальної діяльності календарному віку,

  • розвиненість довільних психічних процесів,

  • наявність саморегуляції,

  • адекватна самооцінка,

  • відсутність акцентуацій характеру та шкідливих звичок;



Критерії формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у підлітків

  • на рівні духовного здоров'я:

  • узгодженість загальнолюдських та

  • національних моральних і духовних

  • цінностей,

  • наявність позитивного ідеалу,

  • працелюбність,

  • відчуття прекрасного в житті, у природі,

  • у мистецтві



Критерії формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у підлітків

  • на рівні соціального здоров'я :

  • сформована громадська відповідальність за наслідки нездорового способу життя,

  • соціально орієнтована комунікативність,

  • доброзичливість у ставленні до людини,

  • здатність до самоактуалізації, саморегуляції, самовиховання.



  • Учитель повинен знати і відчувати, що на його совісті – доля кожної дитини.

  • В.Сухомлинський




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка