це «значимість (корисність, необхідність, бажаність і т. п.) для людей тих чи інших матеріальних, духовних чи природних об'єктів, явищ, а також інших людей;
це «якість чи властивість предмета, котра робить його корисним, бажаним або таким, що має цінність»;
це «якість або властивість об'єкта, що робить його корисним, потрібним, необхідним у тому чи іншому відношенні».
Тобто у визначенні поняття цінності головним є значимість, корисність, бажаність
певної якості для людини.
Ціннісні орієнтації –
Ціннісні орієнтації –
«це відображення в свідомості людини цінностей, визнаних нею як стратегічні життєві цілі та загальні світоглядні орієнтири»;
«елементи внутрішньої… структури особистості, сформовані та закріплені життєвим досвідом індивіда в ході процесів соціалізації та соціальної адаптації…»,
це те, що є основою світогляду людини, її життєвої позиції, духовних основ, принципів, якими людина керується у своєму практичному житті.
Основою нової парадигми управління, генеральним установленням сучасного менеджменту, його методологічним стрижнем є людиноцентристський погляд на управління,
при якому працівники розглядаються вже не як засіб для досягнення певних результатів, а скоріше
Тобто у повазі до особистості працівника, прагненні зрозуміти, на що, перш за все, налаштована людина, проявляються справжні ціннісні орієнтації керівника.
Індивідуально-особистісні якості менеджера освіти:
Індивідуально-особистісні якості менеджера освіти:
розуміти, що керувати – значить робити справу руками інших, і більшу частину свого часу такий керівник відводить роботі з колективом;
виступає противником кабінетного стилю управління, намагається обговорювати проблеми на місцях, уміє слухати та чути, відрізняється рішучістю та наполегливістю;
терпляче ставиться до прояву незгоди, вміє делегувати повноваження, будує стосунки на довірі;
не стільки дає розпорядження або накази, скільки переконує, суворий контроль замінює довірою;
завжди є відкритим до нових ідей;
відверто визнає заслуги своїх співпрацівників;
формує сприятливий психологічний клімат в колективі;
здатність створювати атмосферу відданості справі, ініціативи та відповідальності, в якій персонал готовий до нововведень і оцінює свої дії у відповідності з загальною метою;
уміння підтримувати цікаві ідеї й пояснювати іншім, чому саме їх треба підтримувати;