Державна допомога



Дата конвертації25.12.2016
Розмір445 b.





Державна допомога головним чином стосується впливу на конкуренцію та торгівлю через надання субсидій, податкових пільг та інших форм державних концесій, які надаються окремим компаніям і, отже, можуть негативно позначитися на інших компаніях.

  • Державна допомога головним чином стосується впливу на конкуренцію та торгівлю через надання субсидій, податкових пільг та інших форм державних концесій, які надаються окремим компаніям і, отже, можуть негативно позначитися на інших компаніях.

  • Так як вся (або майже вся) державна допомога впливає на конкуренцію та торгівлю, метою її регулювання є уникнення надмірного негативного впливу.



Державна допомога суб’єктам господарювання - підтримка у будь-якій формі суб’єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності (стаття 1(1) Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», липень 2014 року).

  • Державна допомога суб’єктам господарювання - підтримка у будь-якій формі суб’єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності (стаття 1(1) Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», липень 2014 року).



Вимоги СОТ (помірні)

  • Вимоги СОТ (помірні)

  • Договір про заснування енергетичного співтовариства (Україна технічно порушує положення з 2011 року)

  • Угода про асоціацію – нова сфера правового регулювання в Україні

  • Закон України «Про державну допомогу суб'єктам господарювання» – є відправною точкою, так як все ще потрібно прийняти матеріальні і процедурні правила (в ЄС: 2,000 сторінок)

  • Закон набирає чинності з 2 серпня 2017 року

  • АЛЕ, чи готова Україна?



Законодавство відповідно до правил ЄС

  • Законодавство відповідно до правил ЄС

  • Виключення сфер с/г, рибальства та оборони

  • Незалежний регуляторний орган в сфері державної допомоги

  • Створення переліку державної допомоги/реєстру

  • Перегляд та приведення у відповідність чинних схем державної допомоги

  • Повідомлення про нову та змінену державну допомогу всіма центральними та місцевими органами влади

  • Повернення незаконної державної допомоги з відсотками

  • Максимальні ліміти державної допомоги відповідно до правил ЄС мінімум протягом 5 років (наприклад, регіональна державна допомога)

  • Створення мапи державної допомоги

  • Щорічне звітування перед Європейською Комісією

  • СТРОКИ: до 7 років (з 1 січня 2016 року до кінця 2022 року)



Перегляд всієї економічної політики Уряду та приблизно 110 чинних законодавчих актів

  • Перегляд всієї економічної політики Уряду та приблизно 110 чинних законодавчих актів

  • Навчання держслужбовців та контактних осіб в усіх Міністерствах (і Парламентських комітетах)

  • АМКУ в ролі регулятора і консультативного органа

  • ЄС наразі допомагає (через Проект технічної допомоги в сфері державних закупівель) і буде надавати допомогу в майбутньому через новий Проект

  • Передбачається залучення технічної допомоги ЄС

  • Податкові заходи, видатки бюджетів, спеціальні та ексклюзивні права, певні угоди з надавачами публічних послуг – повинні бути приведені до критеріїв (комплексних) справи Альтмарк

  • Чутливі сектори (вугілля, сталь)



20 парламентських ініціатив в 2015-2016 роках

  • 20 парламентських ініціатив в 2015-2016 роках

  • Можливість діяти зараз, крім секторів, що покриваються Договором про енергетичне співтовариство

  • Ініціативи щодо відновлення платоспроможності та реструктуризації компаній, підготовка до приватизації та підтримка чутливих секторів – можуть застосовуватись в короткостроковій перспективі (поки не наберуть сили жорсткі правила)

  • Ризик повернення нової державної допомоги після 2 серпня 2017 року

  • Необхідність визнавати обмежень Угоди про асоціацію та Договору про енергетичне співтовариство та повністю координувати свої ініціативи з АМКУ та відповідальними міністерствами.

  • Необхідно надавати перевагу загальним заходам підтримки, а не вибірковим або секторальним (менше ризиків в майбутньому)



Обережність – перевіряйте, чи отримана державна допомога є законною/схваленою – якщо ні, є ризик того, що її потрібно буде повернути з відсотками за весь період користування допомогою – до 10 років

  • Обережність – перевіряйте, чи отримана державна допомога є законною/схваленою – якщо ні, є ризик того, що її потрібно буде повернути з відсотками за весь період користування допомогою – до 10 років

  • Нове право для подання скарги, якщо ваш конкурент отримав державну допомогу, а ви – ні

  • Потрібно приділяти увагу майбутнім умовам отриманої державної допомоги – якщо ні, можлива класифікація як «використана не за цільовим призначенням допомога», яку також потрібно повернути



Сприятиме встановленню вищих стандартів управління державними фінансами, а також уникненню дублювання витрат чи марнування державних коштів.

  • Сприятиме встановленню вищих стандартів управління державними фінансами, а також уникненню дублювання витрат чи марнування державних коштів.

  • Сприятиме боротьбі з корупцією в Україні шляхом припинення прихованого чи безпідставного субсидіювання окремих підприємств.

  • Дозволить підвищити рівень економічної конкуренції за рахунок попередження випадків необґрунтованого створення штучних конкурентних переваг для окремих підприємств.

  • Гарантуватиме економічно виправдані підстави для підтримки суб’єктів господарювання (незалежно від її форми) та підвищення їхньої результативності у досягненні відчутних економічних результатів.

  • Сприятиме розвитку ринкової економіки в Україні шляхом обґрунтування необхідності модернізації промисловості, залучення прямих іноземних інвестицій та впровадженню інших стратегій економічного розвитку відповідно до кращої міжнародної практики.

  • Сприятиме виконанню міжнародних зобов’язань України в частині державної підтримки суб’єктів господарювання та промислових галузей (зокрема, зобов’язань за Угодою про асоціацію з ЄС, низкою угод СОТ та Договору про заснування Енергетичного Співтовариства).



Переваги будуть реалізовуватись через 502 дні від завтрашнього дня

  • Переваги будуть реалізовуватись через 502 дні від завтрашнього дня

  • Якщо підготовка ще не розпочалась, вона повинна скоро розпочатись.

  • Основною метою є тільки надання згоди на державну допомогу, яка справді потрібна, справедлива і обґрунтована, а також, яка справді буде працювати - “РОЗУМНЕ ВИТРАЧАННЯ”






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка