Державний стандарт загальної початкової освіти (Базовий навчальний план) Програми 1- 4 класи



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.


  • Освітня галузь “Мови і літератури”

  • Предмет “Українська мова”


Нормативні документи початкової освіти

  • Державний стандарт загальної початкової освіти (Базовий навчальний план)

  • Програми 1- 4 класи

  • Програма розвитку дітей дошкільного віку “Впевнений старт”

  • Базова програма розвитку дитини дошкільного віку “Я у Світі”



Державний стандарт (українська мова)

  • 2005

  • Основна мета:

  • опанування грамоти (початкових умінь читати і писати),

  • засвоєнні доступного кола знань з мови,

  • Розвиток мовлення молодших школярів – уміння висловлюватися в усіх доступних для них формах, типах і стилях мовлення.

  • Розвиток мовлення – провідний принцип мовної освіти в загальноосвітній школі.



Ключові компетентності:

  • вміння вчитися,

  • здоров’язбережувальна,

  • загальнокультурна,

  • громадянська,

  • соціальна компетентність,

  • компетентність з питань інформаційно-комунікаційних технологій



Змістові лінії Державного стандарту

  • 2005 рік

  • - мовленнєва

  • - мовна

  • - соціокультурна



Навчальні програми (українська мова)

  • 2006

  • Основна мета:

  • Розвиток навичок усного мовлення;

  • Розвиток загальномовленнєвих умінь;

  • Розвиток загальнонавчальних умінь(організаційних, загальнопізнавальних,контрольно-оцінних);

  • Формування певного кола знань про мову і мовних умінь;



Порівняльний аналіз програм

  • 2006

  • 280 год (8 год на тиждень)



Розділи програми

  • 2006 рік

  • Навчання грамоти

  • Мовленнєва діяльність

  • Знання про мову і мовні вміння

  • Правопис

  • Графічні навички письма. Техніка письма. Культура оформлення письмових робіт.



Мовленнєвий розвиток дітей старшого дошкільного віку

  • На шостому році життя формуються вміння:

  • називати звуки, що повторюються у двох-трьох словах, найчастіше вживаються у скоромовці, вірші;

  • виокремлювати звук, з якого розпочинається чи закінчується слово;

  • впізнавати звук на початку, в кінці та в середині слова; послідовно називати звуки, з яких складається слово,

  • будувати звукову схему слова, добирати слова за звуковою схемою;

  • спостерігати за зміною значення слова із зміною звука; визначати кількість складів у слові, добирати такі слова і позначати їх на схемах;

  • утворювати речення за малюнками і схемами,

  • самостійно складати схеми речень з двох-трьох слів;

  • поширювати речення усно, за схемами та малюнками



Мовленнєвий розвиток дітей старшого дошкільного віку

  • Добуквений етап (шостий рік життя)

  • - розвиток умінь слухати й розуміти сприйняте на слух слово, фразу, нескладний за змістом текст;

  • - удосконалення звуковимови; звукової культури мовлення, номінативне значення слова (називає предмети, їхні ознаки, дії);

  • - поняття про існування слів, які нічого не називають і слугують для зв'язку з іншими словами (на, в(у), над, під, з, при);

  • - поняття про речення як групу зв'язаних між собою слів (два, три і більше), що виражають закінчену думку;

  • - поняття про можливість поєднати звуки в склади;

  • - знання про те, що кількість голосних звуків визначає кількість складів у слові.



Мовленнєвий розвиток дітей старшого дошкільного віку

  • Буквений період (сьомий рік життя) ознайомлюються з літерами українського алфавіту як знаками, що позначають звуки на письмі;

  • засвоюють літери (їхні назви), навчаються позначати голосні й приголосні звуки;

  • розуміють, що під час читання вимовляється не назва літери, а звук, який вона позначає;

  • оволодівають основним способом читання — аналітико-синтетичним, складовим;

  • навчаються прочитувати злито дві літери, що позначають приголосний і голосний [ПГ] звуки або навпаки [ГП], літери, що позначають приголосний у кінці складу (слова): рак, чи на початку сто;

  • читають слова най­простішої структури: двоскладові (ма-ма, о-са) та трискла­дові (ли-мо-ни, со-ро-ка, мо-ло-ток);

  • правильно інтонують під час читання розповідні, питальні, спонукальні речення.



ПОРТРЕТ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

  • характеризується правильною звуковимовою;

  • розуміє значення мовлення для людини;

  • використовує мову в різних цілях;

  • ефективно спілкується рідною мовою; дістає задоволення від читання (дорослим та власного);

  • знає абетку рідної мови;

  • усвідомлює, що надрукований та написаний тексти використовують з різною метою;

  • розрізняє рідну й чужу мови; виявляє до останньої інтерес;

  • рука готова до письма;

  • має збалансований словниковий запас з кожної сфери життєдіяльності;

  • розмовляє грамотно, вживає прості й складні речення.



І. Навчання грамоти.Навчання читати (Добукварний період 16 год)

  • має уявлення про номінативну роль слова; розрізнює назви істот і неживих предметів; розпізнає слова – назви ознак, дій, ставить до них питання; позначає слова умовними значками;

  • виокремлює речення з мовного потоку; аналізує їх за кількістю слів; будує графічні схеми речень;

  • складає речення за даною графічною схемою;

  • вимовляє слова по складах;

  • визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу;

  • має уявлення про мовні і немовні звуки;

  • розрізнює голосні і приголосні звуки, тверді і м’які приголосні; умовно позначає їх на письмі;

  • робить звуковий аналіз простих за звуковою будовою слів; будує їх звукову схему, використовуючи умовні позначення звуків;



ІІ. Мовленнєва змістова лінія (1клас)

  • Важливе місце в системи роботи над розвитком мовленнєвої діяльності учнів відводиться окремим урокам розвитку усного і писемного зв’язного мовлення, які рекомендується проводити не рідше як один раз на два тижні (17 год на рік).

  • Основна мета цих уроків у 1 класі – ознайомлення учнів з тематичними групами слів («Навчальне приладдя», «Явища природи», «Ввічливі слова» і т.ін.)

  • збагачення їхнього лексичного запасу словами – назвами предметів, ознак, дій

  • формування уміння будувати з вивченими словами словосполучення і речення, пов’язувати 2-3 речення у зв’язну розповідь (у 1класі - усно)

  • Важливо, щоб теми для них були цікавими дітям, торкалися подій з їхнього повсякденного життя. Уже з першого року навчання слід спонукати учнів до висловлювання власних думок, своїх оцінних суджень, висновків, порад тощо.



Соціокультурна змістова лінія

  • 2011 рік

  • ІV. Соціокультурна змістова

  • лінія

  • 1.Тематичні групи слів, що називають державу, її столицю, державну символіку, реалії життя народу (протягом року)

  • 2. Фольклорні твори великої і малої форм(протягом року)

  • 3.Особливості національного мовленнєвого етикету. Правила мовленнєєвої поведінки під час спілкування(протягом року)

  • 4.Соціальні ролі (протягом року)



Соціокультурна змістова лінія

  • Реалізація змісту соціокультурної лінії передбачає загальнокультурний розвиток молодших школярів і підготовку їх до життєдіяльності в українському соціумі.

  • Загальнокультурний розвиток здійснюється шляхом використання в процесі навчання української мови народознавчого матеріалу та інше.

  • Підготовка до життя в українському соціумі передбачає засвоєння учнями назви рідної держави та її столиці, ознайомлення з державними символами України і т.д.

  • Належне місце на уроках української мови повинно займати використання краєзнавчого й особливо лінгвокраєзнавчого матеріалу.

  • З метою формування культури поведінки в сім’ї доцільно ознайомлювати учнів з українськими традиціями в родинних стосунках.

  • Для забезпечення успішної адаптації в шкільному середовищі дітей потрібно вчити спілкуватися з учителями, однокласниками тощо.

  • На уроках української мови варто готувати молодших школярів до виконання соціальних ролей: читача бібліотеки, глядача театру і т.д.



Діяльнісна змістова лінія

  • Ця робота здійснюється в процесі реалізації інших змістових ліній шляхом настанов учителя, використання різних алгоритмів навчальної діяльності, пам’яток, зразків, інструкцій, застосування парних і групових форм роботи, інтерактивних методів і прийомів навчання тощо.



Навчити самостійно учнів учитися – це навчити:

  • 1. Здобувати

  • 2. Обробляти

  • 3. Узагальнювати

  • 4.Використовувати



ВМІННЯ ВЧИТИСЬ – ключова компетентність

  • Основні завданнями загальноосвітньої школи

  • формування у школярів бажання і уміння вчитися,

  • виховання потреби і здатності до навчання упродовж усього життя,

  • вироблення умінь практичного і творчого застосування здобутих знань

  • Концепція загальної середньої освіти




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка