Діловий етикет спілкування



Дата конвертації16.06.2016
Розмір445 b.


Діловий етикет спілкування




  • Етикет - слово французького походження, що означає манеру поведінки та спілкування. Це зведення норм, правил поведінки, чемності і ввічливості прийнятих у відповідній спільності людей.

  • Розрізняються побутовий і службовий (діловий) етикет.



  • Особливості службового етикету.

  • Службовий (діловий) етикет- це є сукупність правил, пов'язаних з умінням тримати себе в суспільстві, зовнішньою охайністю, правильністю побудови бесіди і ведення листування, письменністю і ясністю викладу своїх думок, культурою поведінки за столом і в інших ситуаціях ділового спілкування.

  • Етичний сенс етикету виявляється, перш за все, в тому, що з його допомогою ми одержуємо, можливість виразити пошану до людини.



Ділове спілкування



  • Ввічливість, яка є виразом поважного відношення до людини. Проявляти ввічливість - значить, бажати добра людині. Тактовність - відчуття міри про порядність.

  • Скромність - стриманість в оцінці своїх чеснот, знань і положення в суспільстві;

  • Благородність - здатність здійснювати безкорисливі вчинки, не допускати приниження ради матеріальної вигоди.

  • Точність - відповідність слова справі, пунктуальність і відповідальність при виконанні узятих зобов'язань в діловому і світському спілкуванні



  • Спілкування - складний багатоплановий процес встановлення і розвитку контактів між людьми, породжуваний потребами спільної діяльності і включаючи обмін інформацією,а також розуміння іншої людини.



  • По характеру і змісту спілкування буває формальне (ділове) і неформальне (світське, буденне, побутове).

  • Ділове спілкування - це процес взаємозв'язку і взаємодії, в якій відбувається обмін діяльністю, інформацією і досвідом, що припускає досягнення певного результату, рішення конкретної проблеми або реалізацію певної мети.



  • Історично склалися два види ділового спілкування:

  • 1. Беспосереднє спілкування-це мовне спілкування, воно підкріплюється мімікою, жестами, інтонацією.

  • 2. Опосередковане – виникло на основі безпосереднього. До нього відноситься письмо та масові засоби інформування ( газети, радіо, телебачення, інтернет).



  • Ділове спілкування має певні особливості:

  • - наявність певного офіційного статусу

  • - спрямованість на встановлення взаємовигідних контактів

  • - відповідність загальновизнаним загальноприйнятим правилам

  • - спрямування на розв’язання конкретних завдань

  • - значущість кожного партнера як особистості.



  • Стратегія та тактика ділового спілкування.

  • Стратегія передбачає постановку певної цілі, яка стимулює волю учасника спілкування, заставляє його діяти усвідомлено та мобілізувати свої здібності та знання.

  • Тактика передбачає вибір певної моделі поведінки, яка в конкретній ситуації буде найбільш сприятливою у досягненні поставленої мети.



  • Грунтується тактика спілкування на таких засадах:

  • 1. Наявність декількох варіантів поведінки в однотипній ситуації.

  • 2. Недопущення конфліктів з діловим партнером.

  • 3. Вміле використання механізмів людської взаємодії.

  • 4. Освоєння тих моделей, які приносять успіх.

  • 5. Вміння подати себе.



  • Ділове спілкування можна умовно розділити на пряме (безпосередній контакт) і непряме (коли між партнерами існує просторово-часова дистанція).

  • Розрізняють два види спілкування: вербальне і невербальне.

  • Спілкування, здійснюване за допомогою слів, називається вербальним.

  • При невербальному спілкуванні засобом передачі інформації є невербальні (несловесні) знаки (жести, міміка, інтонація, погляди .)



  • Людина, яка спрямовує інформацію називається комунікатор і людина, яка її приймає – реципієнт.

  • Є такі фази спілкування:

  • Початкова фаза – протягом якої встановлюють вихідні контакти, настроєність на спілкування. У цій фазі постає завдання спонукати ділового партнера до спілкування, зацікавити його.



  • Основна фаза – протягом якої реалізується певна послідовність дій. Встановлюється проміжна та кінцева мета спілкування, виконується безпосередні мовні та документальні контакти, йде взаємний аналіз вихідних та допоміжних пропозицій.

  • Завершальна фаза– формування підсумкової ділової взаємодії і вихід із контакту.



  • Механізми дії в процесі спілкування.

  • Навіювання - це цілеспрямована не аргументована дія однієї людини на іншу. При навіюванні здійснюється процес передачі інформації, заснований на її сприйнятті.

  • Переконання- дія побудована на тому, щоб за допомогою логічного обґрунтовування добитися згоди від людини, що приймає інформацію.

  • Наслідування- специфіка полягає в тому, що тут здійснюється не просте ухвалення зовнішніх рис поведінки іншої людини, а відтворення ним рис і зображень демонстрованої поведінки.



  • Структуру ділового спілкування можна охарактеризувати шляхом виділення в ньому трьох взаємозв'язаних сторін: комунікативній, інтерактивній і перфективний.

  • Комунікативна сторона ділового спілкування. Спілкування - це комунікація, тобто обмін думками, переживаннями, настроями, бажаннями .Зміст конкретної комунікації може бути різним: обговорення, повідомлення або суперечка, рішення ділових питань. Комунікація в спілкуванні завжди значуща для її учасників, оскільки обмін повідомленнями відбувається не без причини, а ради досягнення якихось цілей, задоволення якихось потреб



  • Інтерактивна сторона ділового спілкування полягає в організації взаємодії між людьми, тобто в обміні не тільки знаннями і ідеями, але і діями. Дія - головний зміст спілкування. Адже одна і та ж ситуація може бути по-різному висвітлена» партнерами і відповідно їх дії в одній і тій же ситуації можуть бути різними.

  • Перфективна сторона ділового спілкування означає процес сприйняття одного партнерами по спілкуванню і встановлення на цьому ґрунті взаєморозуміння. Дуже часто важливо не тільки саме по собі розуміння тієї або іншої поведінки, але і основ, витоків, рушійних сил і механізмів



  • Ділове спілкування реалізується в різних формах:

  • ділова бесіда

  • ділові переговори

  • ділові наради

  • публічні виступи.

  • Під діловою бесідою розуміють мовне спілкування між співбесідниками, які мають необхідні повноваження від своїх організацій і фірм для встановлення ділових відносин, дозволу ділових проблем або вироблення конструктивного підходу до їх рішення.



  • Основними етапами ділової бесіди є:

  • початок бесіди;

  • інформування партнерів;

  • аргументування положень, що висуваються;

  • ухвалення рішень;

  • завершення бесіди.



  • Ділова бесіда виконує ряд найважливіших функцій:

  • взаємне спілкування працівників з однієї ділової сфери;

  • сумісний пошук, висунення і оперативна розробка робочих ідей і задумів;

  • контроль і координування вже початих ділових заходів;

  • підтримка ділових контактів;

  • стимулювання ділової активності.



  • Існують визначені правила службових бесід начальника з підлеглим.

  • Поставте перед собою конкретні задачі.

  • Заздалегідь складіть план бесіди.

  • Виберіть час, необхідний для досягнення своєї мети.

  • Виберіть місце й час для проведення бесід з урахуванням їх, впливу на результати.

  • Перш ніж почати бесіду, створіть атмосферу взаємної довіри

  • Зафіксуйте отриману інформацію в придатній для подальшого використання формі.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка