Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, в якій дитина має можливість висловлюватись



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.



Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, В якій дитина має можливість висловлюватись.

        • Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, В якій дитина має можливість висловлюватись.
        • Амонашвілі


Відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти однією з найважливіших проблем викладання української мови є розвиток мовної, мовленнєвої компетентностей молодших школярів. Учитель початкових класів повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмний матеріал. Тому, ми вважаємо, доцільно використовувати інтерактивні технології.

  • Відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти однією з найважливіших проблем викладання української мови є розвиток мовної, мовленнєвої компетентностей молодших школярів. Учитель початкових класів повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмний матеріал. Тому, ми вважаємо, доцільно використовувати інтерактивні технології.





теоретично обґрунтувати та визначити доцільність впровадження інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі початкової школи;

  • теоретично обґрунтувати та визначити доцільність впровадження інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі початкової школи;

  • використовувати інтерактивні технології для формування життєвих компетентностей учнів, пізнавального інтересу до предмету, виховання оригінального творчого мислення, навичок колективного спілкування, толерантності;

  • формувати в учнів комунікативну компетентність шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань з мови;

  • створювати різноманітні навчальні ситуації для підвищення інтересу до вивчення української мови;

  • скласти рекомендації щодо використання інтерактивних технологій на уроках української мови для вчителів.





  • Доводити свою точку зору





  • технології кооперативного навчання;

  • технології колективно-групового навчання;

  • технології ситуативного моделювання;

  • технології опрацювання дискусійних питань.



  • робота в парах;

  • два-чотири-всі разом;

  • ротаційні (змінні) трійки;

  • два-чотири -всі разом;

  • карусель;

  • робота в малих групах;

  • акваріум.



“Обговорення проблеми в загальному полі” ;

  • “Обговорення проблеми в загальному полі” ;

  • “Мікрофон”;

  • “Незакінчені речення”;

  • “Мозговий штурм”;

  • “Навчаючи – учусь”;

  • “Ажурна пилка.”





Ріпу колись сіяли з рота. Справа в тому, що у ріпи дрібне насіння: у 1 кг їжі їх більше мільйона, і вручну їх просто не розкидати. Однак і плювати – справа не проста, тому кращі «плювальщикі» цінувалися і шанувалися в народі. У бурсі про прочуханку казали: «Це вам не ріпу сіяти!»

  • Ріпу колись сіяли з рота. Справа в тому, що у ріпи дрібне насіння: у 1 кг їжі їх більше мільйона, і вручну їх просто не розкидати. Однак і плювати – справа не проста, тому кращі «плювальщикі» цінувалися і шанувалися в народі. У бурсі про прочуханку казали: «Це вам не ріпу сіяти!»



Розігрування ситуації за ролями (“Рольова гра” , “Програвання сценки”, “Драматургія” )

  • Розігрування ситуації за ролями (“Рольова гра” , “Програвання сценки”, “Драматургія” )



- “Метод “Прес”;

  • - “Метод “Прес”;

  • - “Займи позицію”;

  • - “Зміни позицію”;

  • - “Дискусія”.



  • Тема: Однорідні члени речення.

  • Чотири пари працюють одночасно. Перед кожною стоїть завдання відповідати на поставлене запитання виключно за поданим кліше:

  • 1-ша пара — «Я вважаю, що ...»

  • 2-га пара — «... тому, що ...»

  • 3-тя пара — «..., наприклад, ...»

  • 4-та пара — «Таким чином, ...»

  • Отже, міркування набуває такого вигляду:

  • - Я вважаю, що ці члени речення є однорідними, тому що вони відповідають на одне й те саме питання, наприклад, Україна – незалежна, суверенна держава. Таким чином, однорідні члени залежать від одного й того ж слова.





* індивідуальні завдання ( картки, схеми )

  • * індивідуальні завдання ( картки, схеми )











Нестандартні

  • Нестандартні

  • форми уроків:

  • - урок – гра - урок – казка - урок – подорож - урок – КВК



  • 1. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

  • ЕТАП МАЄ НА МЕТІ ЗАЦІКАВИТИ УЧНІВ ТЕМОЮ УРОКУ. ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ НАВЧАЛЬНІ ПРОБЛЕМНІ СИТУАЦІЇ, НАОЧНІСТЬ, НЕСКЛАДНІ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНО­ЛОГІЇ («МІКРОФОН», «КРИГОЛАМИ» ТОЩО).

  • 2. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ Й ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

  • ДОЦІЛЬНО ЗАЛУЧИТИ ДО ЦІЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НЕ­ОБХІДНО ФОРМУЛЮВАТИ ЧЕРЕЗ ВІДПОВІДНІ ДІЄСЛОВА: «ПІСЛЯ УРОКУ УЧНІ ЗМО­ЖУТЬ…».

  • 3. НАДАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

  • ЦЕ МОЖЕ БУТИ МІНІ-ЛЕКЦІЯ, ЗНАЙОМСТВО З ТЕКСТОМ, ВИПЕРЕДЖАЛЬНІ ЗА­ВДАННЯ. ТУТ МОЖУТЬ БУТИ АКТУАЛІЗОВАНІ ЗНАННЯ, ЯКІ УЧНІ ВЖЕ МАЮТЬ.

  • 4.  ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА

  • ЦЕ ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ І ЗА ЗМІСТОМ, І ЗА ОБСЯГОМ.

  • 5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ І РЕФЛЕКСІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ

  • ПІД ЧАС ЦЬОГО ЕТАПУ УЧНІ ПОВИННІ УСВІДОМИТИ, ЧОГО ВОНИ НАВЧИЛИСЬ НА УРОЦІ, ВИЗНАЧИТИ СВОЄ СТАВЛЕННЯ ДО РОБОТИ Й ОБГОВОРЮВАНОЇ ТЕМИ, ПОРІВ­НЯТИ СВОЄ СПРИЙНЯТТЯ З ДУМКАМИ ТА ПОГЛЯДАМИ ІНШИХ.





- у роботі задіяні всі учні;

  • - у роботі задіяні всі учні;

  • “Зібратися разом – це початок,

  • триматися разом – це прогрес,

  • працювати разом – це успіх”.

  • Генрі Форд



- школярі вчаться працювати в групі (команді);

  • - школярі вчаться працювати в групі (команді);

  • Двоє, працюючи разом, досягають більшого,

  • ніж троє, які працюють окремо.”

  • Чарльз Мак Кормик

  • - формується доброзичливе ставлення до опонента;

  • - кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;

  • - створюється “ситуація успіху”;

  • за короткий час опоновується багато

  • нового матеріалу;



- формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми;

  • - формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми;

  • “Толерантність, повага, готовність навчатися один від одного – цінності, які є основою для розвитку демократичних держав. Цього треба навчати в школах.”

  • Марк Герсон

  • - значно підвищується особистісна роль вчителя – він виступає як лідер, організатор.



Викладання – це мистецтво, а не

  • Викладання – це мистецтво, а не

  • ремесло – у цьому самий корінь

  • учительської справи. Перепробувати

  • десять методів і виробити свій,

  • переглянути десять підручників і не

  • триматися жодного неухильно –

  • от єдино можливий шлях живого

  • викладання. Вічно винаходити,

  • вимагати, удосконалюватися – от

  • єдиний можливий курс сучасного

  • вчителя.

  • М.А. Рибникова



1. Урізноманітнювати структури уроків і методи роботи, відійти від шаблонів.

  • 1. Урізноманітнювати структури уроків і методи роботи, відійти від шаблонів.

  • 2. Навчити учнів діяти творчо і самостійно, враховуючи індивідуальні особливості.

  • 3. Поєднувати репродуктивну і пошукову діяльність для забезпечення ефективності навчання.

  • 4. Навчально – виховний процес будувати за принципом діалогу, імпровізації.

  • 5. Використовувати нетрадиційні методи і форми, проводити уроки-спостереження, урок – подорож, урок – захист, урок- рольова гра, урок – диспут, урок – захист власних проектів.

  • 6. Звертати увагу на психологізацію навчання як один із принципів методики навчання.

  • 7. Інтерактивні технології дають змогу створити навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюється одночасно.



Інтерактивні технології:

  • Інтерактивні технології:

  • дозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу;

  • забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного;

  • знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.



«Мистецтво навчання не в умінні повідомляти, а в умінні збуджувати, будити, оживляти.» А.Дистерверг

  • «Мистецтво навчання не в умінні повідомляти, а в умінні збуджувати, будити, оживляти.» А.Дистерверг



1. Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П. Критичне мислення: як цього навчати. Науково – методичний посібник. – Х.: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 112 с.

  • 1. Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П. Критичне мислення: як цього навчати. Науково – методичний посібник. – Х.: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 112 с.

  • 2. Державний стандарт початкової загальної освіти. – К.: «Початкова освіта», 2011. – 46 с.

  • 3. Інтерактивні технології навчання у початкових класах./Авт. – упор. І. Дівакова. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 180 с.

  • 4. Конопельнюк М.В. Українська мова. 2 клас. I семестр (для шкіл з російською мовою навчання). – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 104 с.

  • 5. Макаренко В.М., Туманцова О.О. Як опанувати технологію формування критичного мислення. – Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2008. – 96 с.

  • 6. Мозгова Л.М. Українська мова. 2 клас. Розробки уроків. – Х.: Веста, 2010. – 328 с.

  • 7. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1 - 4 класи. - К.: Початкова школа, 2006. - 296 с.

  • 8. Стребна О.В., Соценко А.О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи. – Х.: Видавнича група «Основа», 2005. – 176 с.

  • 9. Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням технології критичного мислення//Упор. Г.О. Ярош, Н.М. Седова. – Х.: Вид. гр.. «Основа», 2005. – 240 с.

  • 10. Шарко В.Д. Сучасний урок: технологічний аспект/Посібник для вчителів і студентів. – К.: СПД Богданова А.М., 2007. – 220 с.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка