Джон Хегарті Група Світового банку



Дата конвертації02.06.2016
Розмір630 b.


Впровадження Міжнародних стандартів аудиту Досвід, напрацьований в рамках програми ROSC Світового банку*


Звіти про дотримання стандартів та кодексів бухгалтерського обліку та аудиту

  • Містять інформацію про дотримання стандартів та кодексів

  • Є складовою роботи Світового банку/МВФ з формування міжнародної фінансової архітектури, розповсюдження міжнародних стандартів, впровадження Програми оцінки фінансового сектору (FSAP)

  • МСФЗ/МСБО та МСА використовуються як база для проведення оцінки

  • Проводиться оцінка систем інституційного забезпечення бухгалтерського обліку та аудиту окремих країн, порівнюваності національних та міжнародних стандартів, стану дотримання національних стандартів

  • Станом на 30 червня 2005 р. було завершено 51 звіт для країн “Частини ІІ”

  • www.worldbank.org/ifa/



Що означає “прийняти міжнародні стандарти”?

  • Впровадження “сучасної” практики бухгалтерського обліку та аудиту

  • Разова “трансформація” фінансової звітності з використанням національних стандартів

  • Розробка національних стандартів “на основі” МСФЗ/МСБО та МСА

  • Разове впровадження міжнародних стандартів з відсутністю або недостатнім рівнем подальшого оновлення

  • Селективне впровадження міжнародних стандартів

  • Програма поступового “зближення” національних та міжнародних стандартів

  • Інформаційно-просвітницькі матеріали IASB та IFAC не завжди стають у пригоді

  • Чи не означає дотримання “все або нічого”?



Механізми затвердження міжнародних стандартів в якості національних

  • Не маючи сили закону/підзаконного акту, “міжнародні” стандарти стають”офшорними” стандартами

  • Існують обмеження на введення міжнародних стандартів, встановлюваних приватною організацією, в ранг затверджених державою національних стандартів

  • Слідкування за процесом встановлення стандартів з метою внесення змін та доповнень

  • Переклад, авторські права, офіційне видання

  • Роль законодавства порівняно до ролі стандартів

  • Законодавство про господарські товариства або положення про регулювання ринку цінних паперів як нормативна-правова основа формування вимог до здійснення бухгалтерського обліку та аудиту



Зв’язки між звітністю загального призначення та звітністю до регуляторних органів

  • Програмні цілі розвитку міжнародних стандартів не завжди узгоджуються з принципами функціонування режимів регулювання

  • Існує ризик виникнення конфліктів в разі впровадження міжнародних стандартів з використанням механізмів складання звітності до регуляторних органів

  • Однак спеціалізовані регуляторні органи можуть відігравати важливу позитивну роль у здійсненні нагляду/моніторингу/забезпезпеченні дотримання

  • Потрібно уникати використання паралельних систем, сприяти впровадженню єдиної платформи для звітності загального призначення, мінімізувати перелік статей, що потребують узгодження та посилювати регуляторні функції здійснення нагляду/моніторингу/забезпечення дотримання



Сфера застосування міжнародних стандартів

  • Неправильне визначення сфери застосування несе на собі значні ризики підриву культури дотримання

  • МСФЗ/МСБО не відповідають реаліям усіх підприємств

  • Поширеними є зобов’язання щодо складання звітності загального призначення по відношенню до підприємств, що не підпадають під категорію “підприємств, що становлять суспільний інтерес”

  • Управління “великим” та “малим” зводом стандартів

  • Майбутнє національних органів стандартизації (ведення лише “малого” зводу стандартів)

  • МСА можуть застосовуватись для будь-яких різновидів аудиту

  • Існують ризики встановлення надмірних вимог здійснення обов’язкового аудиту

  • Розв’язання суперечностей/недоліків міжнародних стандартів



Сприятливе середовище

  • Ринковий попит на міжнародні стандарти

  • Роль оприлюднення інформації для корпоративного управління та функціонування режимів регулювання

  • Громадський доступ до аудованої фінансової звітності

  • Моделі фінансового посередництва та форм власності

  • Важливість прямих та портфельних закордонних інвестицій

  • Витрати національної економіки та переваги прозорості

  • Потенціал впровадження

  • Освіта, навчання та досвід

  • Досягнення критичної маси попиту на відповідні навички

  • Самофінансування механізмів розвитку потенціалу

  • Залучення ресурсів в міжнародному масштабі



Нагляд, моніторинг, забезпечення дотримання

  • Неможливість користувачів, що представляють треті сторони, здійснювати нагляд за ходом дотримання

  • Покладання на агентів з репутацією; обмеження на саморегулювання

  • Провідна роль нагляду/моніторингу регуляторних органів

  • Відсутність загально прийнятих моделей найкращої світової практики

  • Відсутність достатніх повноважень, ресурсів, методології

  • Брак фінансової підтримки спеціалізованих регуляторних органів в тій частині їхньої роботи, яка не пов’язана з фінансовою звітністю загального призначення

  • Проблеми охоплення регуляторною діяльністю, ефективності судових систем, макро-управління

  • Міжнародні мережеві аудиторські фірми не забезпечують стабільно високу якість послуг в усіх країнах, де вони працюють, тому на них не можна покладатись в якості компенсаторів недоліків національних регуляторних режимів



Заповнення “білих плям” в системі регулювання

  • Потреба в досягненні міжнародного консенсусу щодо засадничих принципів регулювання бухгалтерського

  • обліку та аудиту

    • МСФЗ/МСБО та МСА не є самодостатньою системою
    • Оприлюднення вихідних припущень щодо правових, інституційних та стратегічних передумов, що лежать в основі міжнародних стандартів
    • Моделі окремих країн/регіонів не обов’язково є придатними до міжнародного застосування
    • Розвиток зв’язків з іншими стандартами та кодексами
    • IOSCO / Базельський комітет / модель Спільного форуму IAIS
    • Глобальний моніторинг ходу впровадження


Забезпечення правових, інституційних та стратегічних передумов

  • Необхідно чітко визначити термін “впровадження”

  • Належний баланс потенціалу та інституційних заохочень для забезпечення успішного впровадження

  • Необхідно запровадити ефективні законодавчі та регуляторні механізми затвердження міжнародних стандартів в якості національних та здійснювати нагляд, моніторинг та забезпечувати дотримання

  • Необхідно правильно визначити сфери застосування міжнародних стандартів

  • Міжнародні мережеві аудиторські фірми не в змозі компенсувати недоліків національних регуляторних режимів

  • МСФЗ/МСБО та МСА не є самодостатньою системою регулювання бухгалтерського обліку та аудиту

  • Необхідно здійснити роботу з заповнення “білих плям” в системі регулювання, проводити моніторинг ходу впровадження



Впровадження Міжнародних стандартів аудиту Досвід, напрацьований в рамках програми ROSC Світового банку

  • Джон Хегарті

  • Група Світового банку

  • 20 грудня 2005 р.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка