До основних функцій відносяться: До основних функцій відносяться



Дата конвертації27.12.2016
Розмір445 b.





До основних функцій відносяться:

  • До основних функцій відносяться:

  • інформаційна;

  • виховно-розвивальна;

  • формуюча;

  • охоронно-оздоровча;

  • контролююча;

  • побутова.



Задачі взаємодії:

  • Задачі взаємодії:

  • формування активної педагогічної позиції батьків;

  • озброєння батьків педагогічними знаннями й уміннями;

  • активна участь батьків у вихованні дітей



1. Підтримка фізичного здоров'я учнів.

  • 1. Підтримка фізичного здоров'я учнів.

  • 2. Спілкування й формування особистісних орієнтацій учнів: інтерес до життя, інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей.

  • 3. Пізнавальна сфера життя учнів (робота з учителями-предметниками) з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Захист не учня, а людини в ньому. Підхід до кожної дитини «з оптимістичної позиції» (А. Макаренко).

  • 4. Робота з родиною - вплив на виховний потенціал родини; об'єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання. Тут необхідно таке:

  • вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня, його стосунків із членами родини;

  • психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід;

  • організація спільного проведення вільного часу дітей і батьків;

  • захист інтересів і прав дитини в так званих важких родинах.





  • Університет педагогічних знань

  • Лекція

  • Конференція

  • Практикум

  • Відкриті уроку

  • Індивідуальні тематичні консультації

  • Відвідування родини

  • Батьківські збори

  • Батьківські читання

  • Батьківські вечори

  • Батьківський тренінг 

  • Батьківські ринги 



Спостереження

  • Спостереження

  • Бесіда

  • Тестування

  • Анкетування



У навчанні батьків виділяються три напрями:

  • У навчанні батьків виділяються три напрями:

  • Навчання батька як вихователя.

  • Навчання батька як учителя своєї дитини.

  • Навчання батька як союзника, партнера, спів управлінця.



Навчання батька як вихователя частково починається з його педагогічної освіти, те ж відноситься й до самої технології - моніторингу, ресурсного забезпечення, способу добору змісту. А ось форми тут використовуються інші, хоча цілком позбутись теоретичного фундаменту навряд чи вдасться.

  • Навчання батька як вихователя частково починається з його педагогічної освіти, те ж відноситься й до самої технології - моніторингу, ресурсного забезпечення, способу добору змісту. А ось форми тут використовуються інші, хоча цілком позбутись теоретичного фундаменту навряд чи вдасться.

  • Тренінг - це широкий клас методів спрямованої зміни психічних властивостей особистості, заснований на практичному й багаторазовому виконанні визначених вправ у визначеній ситуації (ситуаціях). На відміну від звичайного навчання, що впливає на пізнавальну сферу (сферу свідомості), тренінг дозволяє модифікувати особистісні риси й установки, що мають більш глибокий зв'язок із поведінкою.

  • Ділові ігри - це форма колективної творчої діяльності батьків з вивчення рівня сформованості педагогічних умінь у дорослих. Зразковими темами ділових ігор з батьками можуть бути такі: «Ранок у вашому домі», «Син (дочка) прийшов зі школи», «Вас запросили у школу» й ін.



Навчання батьків як учителів своїх дітей зазвичай відбувається у формі навчальних семінарів.

  • Навчання батьків як учителів своїх дітей зазвичай відбувається у формі навчальних семінарів.

  • Як відзначалось вище, навчальні семінари викликають активний інтерес у батьків учнів початкової школи й у дітей, які переходять у середню школу, у період адаптації до нової організації їхнього навчального життя (навчання в різних приміщеннях і в різних викладачів, які мають різні вимоги).

  • Технологія розробки програми семінарів для батьків:

  • А. Підготовчий етап

  • 1. Діагностика батьків і визначення типів

  • 2. Збори (семін

  • ар) учителів однієї паралелі (початкова школа)

  • Б. Розробка програми навчальних семінарів

  • Для проведення семінару буде краще,якщо це буде вихідний день, тривалість семінару - близько двох годин. Обов'язково заздалегідь узгодити з батьками час і програму семінару - краще оформити це у вигляді пам'ятки та вручити при прийомі документів до школи, при проходженні медогляду.



1. Знайомство батьків зі школою, медсестрою, гардеробницею, працівниками їдальні, обговорення вимог персоналу до майбутніх школярів, з'ясування режиму роботи бібліотеки та медпункту, годин прийому адміністрації.

  • 1. Знайомство батьків зі школою, медсестрою, гардеробницею, працівниками їдальні, обговорення вимог персоналу до майбутніх школярів, з'ясування режиму роботи бібліотеки та медпункту, годин прийому адміністрації.

  • 2. Окреслення кола проблем, з якими звичайно зіштовхуються діти та їхні батьки на початковому етапі навчання у школі (у навчальній і соціальній діяльності). Основна задача тут - домовитися про вимоги, розподіл навантаження та спосіб зворотного зв'язку з батьками.

  • 3. Знайомство батьків із запропонованою освітньою програмою та її необхідним ресурсним забезпеченням (матеріальним, тимчасовим), що буде потрібно на різних етапах її освоєння дітьми.

  • 4. Виступи батьків більш дорослих дітей (2-3-х класів) із запитань: як батьки справилися з труднощами рік тому? Що би зараз вони зробили інакше?

  • 5. Обговорення питань участі батьків у життєдіяльності школи, а також питань допомоги батькам з боку школи.

  • 6. Практикум для батьків.

  • 7. Висновки, обговорення.



Задача директора обов'язкової освіти полягає в тому, щоби по можливості залучити до подібної роботи таких фахівців, які могли би максимально задовольнити освітні потреби батьків: якщо предметом обговорення стануть не тільки проблеми, пов'язані з одержанням освіти їхніми дітьми, а й інші аспекти сімейного права, батьки побачать реальну користь від їхнього перебування у школі як учнів.

  • Задача директора обов'язкової освіти полягає в тому, щоби по можливості залучити до подібної роботи таких фахівців, які могли би максимально задовольнити освітні потреби батьків: якщо предметом обговорення стануть не тільки проблеми, пов'язані з одержанням освіти їхніми дітьми, а й інші аспекти сімейного права, батьки побачать реальну користь від їхнього перебування у школі як учнів.

  • Навчання батьків можна будувати не тільки у зв'язку з їхньою участю в житті школи, а й у зв'язку з їх власним підвищенням кваліфікації. Наприклад, учні старших класів цілком могли б допомогти зацікавленим мамам і татам освоїти навички роботи на комп'ютері чи навчити їх користуватись Інтернетом. У всякому разі, подібна практика має дуже велику педагогічну перспективу, тому що у взаємодії дітей і дорослих вчителі й учні мають привабливу можливість тимчасово помінятись місцями.



Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення.

  • Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення.

  • Робота з батьками повинна бути цілеспрямованою, планомірною й систематичною.

  • Методи цієї роботи повинні бути взаємозалежні з методами виховання дітей.

  • Психолого-педагогічні методи повинні бути різноманітні, застосовуватись у комплексі.

  • При вивченні родини школяра педагог насамперед звертає увагу на такі дані:

  • Загальні відомості про батьків, інших членів родини, житлові умови, матеріальну забезпеченість. Інтерес до справ школи.

  • Загальні відомості про дітей (вік, інтереси, рівень вихованості).

  • Виховні можливості родини (рівень педагогічної культури батьків).






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка