До основних критеріїв визначення розвиненості національної пенсійної системи належать



Дата конвертації01.06.2016
Розмір445 b.



  • До основних критеріїв визначення розвиненості національної пенсійної системи належать:

  •  її збалансованість та

  •  забезпечення виплати пенсії у прийнятному розмірі по відношенню до отримуваного людиною заробітку перед виходом на пенсію (належний коефіцієнт заміщення)



Конвенцією Міжнародної організації праці № 102 “Про мінімальні норми соціального забезпечення” (від 28 червня 1952 р.) і Європейським кодексом соціального забезпечення (від 16 квітня 1964 р.) передбачений розрахунок коефіцієнта заміщення як співвідношення розміру пенсії типового одержувача і його попередніх доходів. Коефіцієнт заміщення встановлений на рівні 40% лише для типових одержувачів, головною вимогою до яких є вироблення 30 років страхового стажу (для пенсій за віком).

  • Конвенцією Міжнародної організації праці № 102 “Про мінімальні норми соціального забезпечення” (від 28 червня 1952 р.) і Європейським кодексом соціального забезпечення (від 16 квітня 1964 р.) передбачений розрахунок коефіцієнта заміщення як співвідношення розміру пенсії типового одержувача і його попередніх доходів. Коефіцієнт заміщення встановлений на рівні 40% лише для типових одержувачів, головною вимогою до яких є вироблення 30 років страхового стажу (для пенсій за віком).









зовнішні - економічні, демографічні, політичні.

  • зовнішні - економічні, демографічні, політичні.

  • внутрішні – обтяжливі пенсійні зобов'язання, які не пов'язані із страховими принципами функціонування системи, пенсійні пільги за професійними та соціальними ознаками.



  • забезпечення прискореного економічного зростання (призведе до збільшення попиту на робочу силу і зростання зарплат);

  • легалізація зарплат та ринку праці;

  • створення дієвих стимулів, які заохочуватимуть людей довше працювати.







вирівнювання пенсійного віку для жінок з 55 до 60 років буде збільшуватися поступово продовж 10 років - на 6 місяців кожного року, починаючи з 1 вересня 2011 року;

  • вирівнювання пенсійного віку для жінок з 55 до 60 років буде збільшуватися поступово продовж 10 років - на 6 місяців кожного року, починаючи з 1 вересня 2011 року;

  • перегляд мінімально необхідного стажу для призначення пенсії за віком з 5 до 15 років;

  • підвищення нормативної тривалості страхового стажу для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі для жінок з 20 років до 30 років та для чоловіків відповідно – з 25 до 35 років;

  • встановлення обмеження для максимального розміру пенсії на рівні 10 прожиткових мінімумів.



Щодо дострокового виходу на пенсію

  • Щодо дострокового виходу на пенсію

  • 30 відсотків пенсіонерів, пенсія яким призначено зі скороченням загальновстановленого віку.

  • Передбачається здійснити:

  • 1. Запровадження пенсійного забезпечення для осіб, які працюють на роботах за Списками № 1 і № 2, інших осіб, визначених статтею 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення”, та для осіб, які працюють на посадах, що дають право на пенсію за вислугу років, через професійні та корпоративні недержавні пенсійні фонди (розробка окремого законодавчого акта).

  • 2. Додаткове опрацювання питання в частині можливого залишення пільг щодо дострокового виходу на пенсію, яких неможливо уникнути у зв’язку із шкідливим впливом умов праці на здоров’я працівників.

  • Для вирішення цієї проблеми необхідно переглянути підходи до формування Списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, із залученням представників Державної інспекції України з питань праці та Державної експертизи умов праці України.



1. Для інвалідів – поступово підвищити розмір внесків та врегулювати питання надання пільг за рахунок коштів Державного бюджету України. 2. Для фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований або єдиний податки) – при доопрацюванні питань податкового законодавства одночасно розглянути питання щодо сплати внесків цією категорією осіб, виходячи з розміру отриманого доходу (прибутку).

  • 1. Для інвалідів – поступово підвищити розмір внесків та врегулювати питання надання пільг за рахунок коштів Державного бюджету України. 2. Для фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований або єдиний податки) – при доопрацюванні питань податкового законодавства одночасно розглянути питання щодо сплати внесків цією категорією осіб, виходячи з розміру отриманого доходу (прибутку).

  • Щодо сплати внесків на пенсійне страхування членами фермерських господарств

  • Залучення цієї категорії осіб до участі в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування із застосуванням на визначений період спеціальної ставки (у проекті закону про Державний бюджет України на відповідний рік, передбачаючи компенсації Пенсійному фонду України суми втрат від застосування спеціальної ставки для членів фермерських господарств). Після закінчення визначеного періоду – сплата внесків на пенсійне страхування здійснюється на загальних підставах.





Для ліквідації існуючих диспропорцій у розмірах пенсій, які призначені у різні роки передбачається удосконалити порядок призначення й індексації пенсій.

  • Для ліквідації існуючих диспропорцій у розмірах пенсій, які призначені у різні роки передбачається удосконалити порядок призначення й індексації пенсій.

  • (сьогодні “старі” розміри пенсій є меншими за новопризначені пенсії більше ніж у 2 рази )

  • Для урізноманітнення джерел отримання доходів у старості запровадити накопичувальну систему загальнообов'язкового державного пенсійного страхування після збалансування бюджету Пенсійного фонду

  • Учасниками другого рівня визначаються особи, яким на дату запровадження перерахування частини єдиного соціального внеску до Накопичувального фонду, виповнилося не більше 35 років.





Дякую за увагу!

  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка