Донецька міська рада Донецької області Донецький навчально-виховний комплекс



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.


  • Донецька міська рада Донецької області

  • Донецький навчально-виховний комплекс «Гармонія»


Вчитель-логопед дошкільного підрозділу

  • Вчитель-логопед дошкільного підрозділу

  • НВК “Гармонія”

  • Кваліфікаційна категорія “Спеціаліст 9 розряду



Актуальність проблеми

  • Працюючи з дітьми маючими вади мовлення, я зрозуміла, що в реальному житті дитина далеко не завжди розвивається гармонійно за всіма сферами. Для підвищення якості роботи з вихованцями з винятковими, “нестандартними” характеристиками стану індивідуальних відмінностей спеціалісти радять запроваджувати індивідуальні освітні програми. Я вирішила спрямувати свою поглиблену роботу у цьому напрямку, як впровадження ІОП впливає на розвиток дитини з вадами мовлення



Актуальність проблеми



Предмет дослідження

  • Процес формування та встановлення зв’язного мовлення дітей дошкільного віку засобами дидактичної та ігрової діяльності



Гіпотеза дослідження

  • Якщо впровадити застосування ІОП для дитини з винятковими (особливими) характеристиками, то підвищиться рівень підготовки дитини до навчання у школі



Задачі дослідження

  • Дослідити рівень розвитку мовлення дитини та психічних процесів.

  • Розробити індивідуальний освітній маршрут

  • Визначення результатів дослідження



Структура корекційної роботи





1 Єтап дослідження



2 етап дослідження

  • Працюючи над своєю темою я розробила низку індивідуальних занять з подолання мовних порушень, занять з розвитку мовлення та дидактичний матеріал який використається на заняттях.



Розвиток дрібної моторики



Розвиток дрібної моторики



Розвиток артикуляційної моторики



Розвиток дихання



Індивідуальні заняття



Фронтальні та підгрупові заняття





3 етап дослідження

  • На третьому етапі дослідження було виявлено, що впровадження ІОП дійсно сприяло успішному розвитку дітей з вадами мовлення.



Моніторингове обстеження дітей



Висновки

  • На основі викладеного вище можна зробити такі висновки:

  • здійснений аналіз вітчизняних літературних джерел з метою уточнення розгляду різноманітних п оглядів щодо питання навчання і виховання дітей з вадами мовлення .

  • Визначили специфіку організації педагогічної роботи з дітьми що мають порушення мовлення в умовах логопедичної групи. Характеристика специфіки та структурних компонентів педагогічного процесу з дітьми окрім загально педагогічних закономірностей , ще й більше значущі корекційно- розвиваючи напрями роботи з дітьми що мають мовні порушення , який полягає у наданні комплексної індивідуальної педагогічної допомоги, головною якої виступає логопедична.



Список літератури

  • 1.Соботович С.Ф. Порушення мовного розвитку та шляхи їх корекції-К.: ІСДО, 1995

  • 2.Соботович Є.Ф. методика выявления речевых нарушений у детей и диагностика их готовнрсти к школьному обучению.- К ПП “ Компания “ Актуальнаосвіта” 1998

  • 3.Соботович Є.Ф. Нормативні показники мовленнєвого розвитку ( У його граматичній ланці) дітей дошкільного віку //Дефекологія- 2002 №3

  • 4.Базова програма “ Я у світі” –К. -2009

  • 5.Базовий компонент дошкільної освіти в Україні// Дошкільне виховання 1999 №1

  • 6.Юртайкин В.В., Ефименкова Л.Н. пути повышения эффективности коррекционно- воспитательной работы в группах для дошкольников с ОНР // Дефектология 1981- №1

  • 7.Л.І. Трофіменко Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ – МОІНУ К- 2007

  • 8.Селиверстов В.И. Игры в логопедической роботе с детьми. М- Просвещение, 1987

  • 9. Соботович Є.Ф. Трофіменко Л.І. Особливості засвоєння дітьми із НЗНМ узагальненого лексичного значення слова та його понятійної співвідесеності // дефектологія 2000 №1




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка