Дослідницьку робота; дослідницьку робота



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.













дослідницьку робота;

  • дослідницьку робота;

  • спостереження;

  • екскурсії;

  • міні - проекти



У процесі проведення дослідів учні виконують такі практичні дії:

  • У процесі проведення дослідів учні виконують такі практичні дії:

  • сприймають, усвідомлюють й осмислюють мету проведення досліду;

  • висувають гіпотези, які допомагають досягти мети його проведення;

  • встановлюють умови, необхідні для проведення досліду;

  • визначають, які матеріали, обладнання та вимірювальні прилади необхідні;

  • складають план проведення досліду;

  • письмово або усно фіксують результати дослідів, стисло описують хід роботи.



У 2-му класі проводити спостереження за природою варто двічі на тиждень, у ті дні, коли є уроки природознавства, і відразу робити записи у зошиті з друкованою основою.

  • У 2-му класі проводити спостереження за природою варто двічі на тиждень, у ті дні, коли є уроки природознавства, і відразу робити записи у зошиті з друкованою основою.

  • У підручнику з природознавства для 2-го класу вміщено докладну інформацію про ведення спостережень у різні пори року. Її висвітлено у таких рубриках: завдання для ведення спостережень восени (взимку, навесні..); як спостерігати за природою восени (взимку, навесні…); осінній (зимовий, весняний) календар природи. У календарі наведено зразки внесення результатів спостережень у такій послідовності: місяці й поділ відповідних пір року на періоди; зміни впродовж сезонів температури і стану неба – хмарності; природні явища в житті рослин і тварин.

  • Після проведення спостережень безпосередньо в природі під час екскурсій педагог разом з учнями в класі аналізують побачене, роблять висновки, порівнюючи спостереження з народними прикметами, прислів’ями, приказками, загадками.



Навчальні екскурсії можна проводити до вивчення теми (вступні екскурсії), або після вивчення теми (узагальнюючі екскурсії).

  • Навчальні екскурсії можна проводити до вивчення теми (вступні екскурсії), або після вивчення теми (узагальнюючі екскурсії).

  • Кожну екскурсію учитель заздалегідь ретельно готує. Попередньо йому необхідно самому побувати на місці проведення екскурсії; знайти найбільш цікаві типові об'єкти; вивчити і визначити маршрут, зручні місця для зупинок; продумати характер самостійних спостережень учнями; з'ясувати, що діти можуть зібрати для колекцій (без збитку для природи); скласти план проведення екскурсії; намітити основні питання для підсумкової бесіди. Повинні бути підготовлені до екскурсії й учні. Учитель знайомить дітей із задачами і метою екскурсії; на уроці, що передує екскурсії, ставить перед учнями питання, що вони повинні будуть вирішити на екскурсії; розподіляє завдання для спостережень і збору природного матеріалу.

  • Успіх екскурсії багато в чому залежить від її організації. З цією метою клас можна розділити на невеликі групи (по 5—6 чоловік) і призначити в кожній старшого, котрий буде відповідати за порядок і виконання завдань. Кожна група має відповідне спорядження: компас, лопатки, папки для гербарію. етикетки, баночки, лупу і т.п. у залежності від характеру екскурсії. Головне, щоб учні знали, що і як треба побачити, розглянути, довідатися в природі.

  • Відповідно до місцеві й об'єктаів вивчення учитель визначає структуру, методи проведення екскурсії і складає план-маршрут. Добре, якщо вчителю, а може бути, і учню удасться зробити кілька фотознімків.

  • Бажано побачити діяльність людини по охороні природи (підгодівлю птахів, штучні гнізда, кормові столики для птахів та інших тварин і т.д.) і самим узяти безпосередню участь у цій роботі.

  • Наприкінці екскурсії вчитель проводить бесіду по питаннях.

  • У наступні дні діти оформлять з матеріалів екскурсії виставку в куточку природи. Зібрані матеріали можна використовувати на предметних уроках природознавства, а також на уроках читання, образотворчого мистецтва, трудового навчання.



У змісті теми проекту діти можуть виділити актуальну для себе проблему

  • У змісті теми проекту діти можуть виділити актуальну для себе проблему

  • З’ясуйте, чи зможете протягом 40 хвилин розробити з учнями проект за всіма етапами. Реально, якщо це будуть монопредметні проекти прикладного чи інформаційно-ознайомлювального характеру.

  • Поміркуйте, чи посильним для учнів буде цей проект, чи мають вони достатній досвід для самостійної діяльності (нагадаємо, якщо кожен крок у проекті буде керуватися вчителем, це буде не проект, а просто виконання завдання вчителя).

  • Визначте дидактичну мету проекту (які нові знання та вміння потрібно засвоїти учням, яким має бути результат і яке в нього буде застосування).

  • Підготуйте заздалегідь всі необхідні засоби (інформаційні, технічні, природні тощо).

  • Чітко сплануйте діяльність усіх учасників проекту. Для цього можна скористатися такою схемою:

    • Мотиваційний етап. Учитель повідомляє тему та задум проекту, створює позитивний емоційний фон для роботи. Учні обговорюють задум, пропонують власні ідеї.
    • Етап планування діяльності. Вчитель і учні спільно формулюють задачі проекту, складають план для їх розв’язання, визначають критерії оцінювання, узгоджують шляхи діяльності.
    • Інформаційно-операційний етап. Учні відбирають потрібний матеріал, опрацьовують його, безпосередньо виконують проект. Учитель координує діяльність учнів, при потребі допомагає.
    • Рефлексивно-оцінювальний етап. Учні демонструють отриманий результат; разом із учителем аналізують і оцінюють діяльність; з’ясовують, як по-іншому можна було б вирішити проблему та як покращити отриманий результат.




1 клас

  • 1 клас

  • Вступ (1 год)

  • Світ, у якому ти живеш (14 год)

  • Світ неживої природи (7 год)

  • Світ живої природи (17 год)

  • Рідний край (10 год)

  • Моя країна – Україна (8 год)

  • Запитання до природи (5 год, упродовж року, тематика за вибором учителя)

  • Резерв (6 год)

















Журнал “Початкова освіта”, №26-27, липень 2012,с.35-40, автори Гільберг Т. Г., Сак Т. В.

  • Журнал “Початкова освіта”, №26-27, липень 2012,с.35-40, автори Гільберг Т. Г., Сак Т. В.

  • Назва теми

  • Ключові питання уроку

  • Практичні роботи, досліди, спостереження





Подумайте та дайте відповідь!

  • Подумайте та дайте відповідь!

  • ?



http://metodportal.net/node/595 Методичний портал

  • http://metodportal.net/node/595 Методичний портал

  • http://ditky.at.ua Діткам все

  • http://viki.rdf.ru/  Презентації

  • http://shools-geograf.at.ua/load/prezentacii/6_klass/01/59-1-0-627  Сайт вчителя географії, 

  • http://900igr.net/  Презентації та флеш-ігри

  • http://percha-shodunka.ucoz.ru Вчителям та батькам.

  • http://educat.at.ua/ Презентації

  • Сайт учителя П'ятих Олени Іванівни  Презентації, статті 

  • http://www.pochatkova-shkola.net/ ВЕБ-сторінка журналу “Початкова школа"

  • http://cnml.com.ua/index.php?cat=38 Центр навчально-методичної літератури

  • http://konserg.ucoz.ua/ Освітній сайт для сучасних педагогів

  • http://yrok.at.ua/ Методичні розробки, ігри, загадки, посилання на довідники, словники, енциклопедії. 

  • http://teacher.at.ua/ Початкова школа. Вчитель -вчителю.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка