Довідка Е. Ренана; Дослідження Опаріна



Дата конвертації28.05.2016
Розмір445 b.



ВСТУП

  • ВСТУП

  • РОЗДІЛ 1. Біблійні та історичні трактування образу Саломеї

    • Образ Саломеї у Євангеліях ;
    • Історична довідка Е. Ренана;
    • Дослідження Опаріна.
  • РОЗДІЛ 2. Образ Саломеї у світовій літературі

  • 2.1. Образ Саломеї у трагедії О. Уайльда «Саломея»

  • 2.2. Блоківська Саломея

  • 2.3. Саломея Стефана Малларме

  • 2.4. Інтерпретація даного образу українськими неокласиками

  • 2.4.1. П. Филиповичем, М. Зеровим;

  • 2.4.2. О. Ольжичем, Ю. Кленом, М. Рильським;

  • ВИСНОВКИ

  • СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

  • ДОДАТКИ



  дослідити, як трактується образ Саломеї у Євангеліях;

  •   дослідити, як трактується образ Саломеї у Євангеліях;

  •    порівняти із історичними джерелами (Е. Ренан, О. Опарін);

  •   проаналізувати:

  • як цей образ трактує О. Уайльд з позицій естетизму;

  • О.Блок, С.Малларме - з позицій символізму;

  • показати інтерпретацію даного образу українськими неокласиками;

  • зробити висновки про різницю у символіці образу Саломеї.



Об’єктом дослідження є:

  • Об’єктом дослідження є:

  • Євангелія від Матвія, Марка; історичні твори Е. Ренана, О. Опаріна; трагедія О. Уайльда “Саломея”, “Пісня Івана Христителя” С. Малларме , цикл віршів О. Блока “Венеція” , поема “Відплата”, сонети П. Филиповича, М. Зерова та. ін.

  • предметом – образ Саломеї та його трактовка у даних джерелах.

  • Метод дослідження – описовий, компаративний.



Новизна роботи полягає у тому, що образ Саломеї у літературній критиці є малодослідженим, особливо це стосується символіки даного образу. У роботі проводиться компаративний аналіз різних інтерпретацій образу Саломеї вищеназваних авторів.

  • Новизна роботи полягає у тому, що образ Саломеї у літературній критиці є малодослідженим, особливо це стосується символіки даного образу. У роботі проводиться компаративний аналіз різних інтерпретацій образу Саломеї вищеназваних авторів.





Ренан у творі “Життя Ісуса”, в основному, притримується тексту Біблії, але дозволяє собі коментар щодо особи Саломеї: « Така ж горда і розпусна, як її мати». Крім того, він звертає увагу на характер танку, який виконала Саломея: «Один з тих характерних танців, які в Сирії не вважалися такими, що компрометують світських осіб».

  • Ренан у творі “Життя Ісуса”, в основному, притримується тексту Біблії, але дозволяє собі коментар щодо особи Саломеї: « Така ж горда і розпусна, як її мати». Крім того, він звертає увагу на характер танку, який виконала Саломея: «Один з тих характерних танців, які в Сирії не вважалися такими, що компрометують світських осіб».





Оскар

  • Оскар

  • Уайльд

  • Драма “Саломея”











У контексті російського символізму фігура

  • У контексті російського символізму фігура

  • Івана Христителя

  • як передвісника Христа, що сполучає дві епохи і дві ідеології, співвідноситься з образом поета як провісника нового слова, що одягає слово плоттю і що дає слову його тілесне життя.

  • Жінка під покривалом/вуаллю, зображена Блоком, відрубуючи йому голову, звільняє його,

  • а не поневолює.



У творі «Пісня Іоанна Христителя»

  • У творі «Пісня Іоанна Христителя»

  • муза, що обезголовлює, вивільняє голос поета: голова Христителя, позбавлена тілесності, говорить прекрасними віршами і стає голосом чистої поезії.

  • Саломея дає відбутися поезії, діючи «проти природи», позбавляючи поета його чоловічого єства і позбавляючи його голову від його тілесної історії 



Полеміка про роль краси у сучасному світі

  • Полеміка про роль краси у сучасному світі

  • П. Филипович: така Краса становить загрозу культурі, є дисгармонією.

  • М. Зеров: Саломея - символ людської духовності; ще є надія — це світ чистої культури, незаплямованої брудними й ницими пристрастями.

  • Висновок: альтернативою нестриманості й некерованості людських пристрастей, які і призводять до революцій і соціальних катаклізмів, може бути тільки виховання духу на бездоганних взірцях світової культури.



Актуальною дана тема стає саме на зламі епох: Біблійна історія про фатальний танок юної дівчини, що символізує загибель старої віри й перехід до нової, наприкінці ХІХ - поч. ХХ трактується з позицій естетизму, символізму, а ще пізніше – неокласицизму, продовжуючи полеміку про роль Краси, мистецтва у суспільстві.

  • Актуальною дана тема стає саме на зламі епох: Біблійна історія про фатальний танок юної дівчини, що символізує загибель старої віри й перехід до нової, наприкінці ХІХ - поч. ХХ трактується з позицій естетизму, символізму, а ще пізніше – неокласицизму, продовжуючи полеміку про роль Краси, мистецтва у суспільстві.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка