Економічна безпека підприємства



Дата конвертації26.12.2016
Розмір445 b.



У ринкових умовах господарювання підприємство, як відкрита система, функціонує у складному зовнішньому середовищі, яке характеризується нестабільністю та динамічністю. Таке середовище змушує керівництво миттєво адаптовуватися до нових умов, отримувати нові знання законів розвитку та пошуку шляхів виживання в ринковій економіці, враховувати чинники невизначеності та економічного середовища.

  • У ринкових умовах господарювання підприємство, як відкрита система, функціонує у складному зовнішньому середовищі, яке характеризується нестабільністю та динамічністю. Таке середовище змушує керівництво миттєво адаптовуватися до нових умов, отримувати нові знання законів розвитку та пошуку шляхів виживання в ринковій економіці, враховувати чинники невизначеності та економічного середовища.



Економічна безпека підприємства - стан захищеності усіх систем підприємства при здійсненні господарської діяльності в певній ситуації. Тобто це сукупність організаційно-правових, режимно-охоронних, технічних, технологічних, економічних, фінансових, інформаційно-аналітичних та інших методів, спрямованих на усунення потенційних загроз та створення умов для

  • Економічна безпека підприємства - стан захищеності усіх систем підприємства при здійсненні господарської діяльності в певній ситуації. Тобто це сукупність організаційно-правових, режимно-охоронних, технічних, технологічних, економічних, фінансових, інформаційно-аналітичних та інших методів, спрямованих на усунення потенційних загроз та створення умов для

  • забезпечення

  • ефективного

  • функціонування,

  • здатність запобігати

  • або швидко

  • нівелювати внутрішні

  • та зовнішні загрози.



«Київпастранс» — комунальне підприємство, створене з метою забезпечення надання послуг з перевезення пасажирів наземним автомобільним та електротранспортом, перевезення пасажирів та багажу залізничним транспортом внутрішнього сполучення (автобус, тролейбус, трамвай, фунікулер, міська електричка, швидкісний трамвай).

  • «Київпастранс» — комунальне підприємство, створене з метою забезпечення надання послуг з перевезення пасажирів наземним автомобільним та електротранспортом, перевезення пасажирів та багажу залізничним транспортом внутрішнього сполучення (автобус, тролейбус, трамвай, фунікулер, міська електричка, швидкісний трамвай).



Економічна безпека підприємства є складовою національної безпеки та пов'язана з фінансовим менеджментом.

  • Економічна безпека підприємства є складовою національної безпеки та пов'язана з фінансовим менеджментом.

  • Вона містить такі аспекти:

  • • фінансова;  • політико­правова;  • інтелектуально-кадрова;

  • • техніко-технологічна;  • інформаційна ; • екологічна;  • силова.

  • На підприємство впливають внутрішні та зовнішні загрози, небезпеки та ризики, а тому доцільно провести оглядовий PEST та SWOT аналізи, які показують здатність підприємства як самостійної одиниці господарювання протистояти цим загрозам.



P – зміна політичного курсу країни, військові дії, законодавство.

  • P – зміна політичного курсу країни, військові дії, законодавство.

  • E – девальвація, зменшення фінансування, оподаткування.

  • S – страйки, міграція, кадрова політика, КСВ.

  • T – рівень інновацій, фізичний і моральний знос, кількість ОЗ.







Сильні сторони:

  • Сильні сторони:

  • • найдешевший проїзд, • маневреність (автобус), • впізнаванність,

  • • екологічність (тролейбус, трамвай).

  • Слабкі сторони:

  • • швидкість руху, • вартість пального (автобус), • дальність слідування,

  • • культура персоналу.

  • Можливості:

  • • розвиток і удосконалення системи існуючих київських маршрутів,

  • • екскурсіонні маршрути, • витіснення дублюючих маршрутних таксі.

  • Загрози:

  • • відсутність інвестицій, • відсутність паливно-мастильних матеріалів,

  • • аварії внаслідок поганих доріг, • зниження цін у конкурентів.

  • Окремим рядком варто згадати про слабку сторону та загрозу підприємства - внутрішню корупцію та тіньове відмивання грошей.





Вплив тарифу на послуги з перевезення пасажирів на економічну безпеку КП «Київпастранс» є колосально значущим явищем, а тому доцільно навести розрахунки, які будуть свідчити про достатність/недостатність грошових надходжень до підприємства.

  • Вплив тарифу на послуги з перевезення пасажирів на економічну безпеку КП «Київпастранс» є колосально значущим явищем, а тому доцільно навести розрахунки, які будуть свідчити про достатність/недостатність грошових надходжень до підприємства.

  • Документ, що свідчить про економічну безпеку досліджуваного підприємства, — «Пояснення до економічного обґрунтування розрахунку тарифу на послуги з перевезення пасажирів у звичайному режимі руху електротранспортом, автотранспортом,

  • міською електричкою по КП «Київпастранс» станом на 01.05.15»





Економічно обґрунтований тариф (Т) на послуги пасажирського автомобільного транспорту, згідно з Методикою, визначено за формулою:

  • Економічно обґрунтований тариф (Т) на послуги пасажирського автомобільного транспорту, згідно з Методикою, визначено за формулою:

  • S - повна собівартість перевезень усіх категорій пасажирів, тис. грн.;

  • П - плановий прибуток, тис. грн.;

  • Ді - доходи від іншої операційної діяльності без урахування цільового фінансування, пов'язаного з операційною діяльністю, тис. грн.;

  • Q - загальний обсяг перевезень пасажирів, прогнозований підприємством, тис. пас.



З врахуванням прибутку в розмірі 73 560,5 тис. грн., та зменшенням на обсяг доходів від іншої операційної діяльності в сумі 4 228,3 тис. грн. розмір економічно обґрунтованого тарифу на 2015 рік на послуги з перевезень пасажирів у звичайному режимі руху автотранспортом складає

  • З врахуванням прибутку в розмірі 73 560,5 тис. грн., та зменшенням на обсяг доходів від іншої операційної діяльності в сумі 4 228,3 тис. грн. розмір економічно обґрунтованого тарифу на 2015 рік на послуги з перевезень пасажирів у звичайному режимі руху автотранспортом складає

  • СЕРЕДНІЙ РОЗРАХУНКОВИЙ ТАРИФ НА ПОСЛУГИ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ В АВТОМОБІЛЬНОМУ ТА ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТІ У ЗВИЧАЙНОМУ РЕЖИМІ РУХУ НА СЬОГОДНІ СКЛАДАЄ 3,48 ГРН.



Тариф на перевезення пасажирів в розмірі 1,50 грн. за 1 поїздку встановлено ще в 2008 році. За цей час:

  • Тариф на перевезення пасажирів в розмірі 1,50 грн. за 1 поїздку встановлено ще в 2008 році. За цей час:

  • • вартість дизельного пального збільшилась в 3,6 рази.

  • • тариф на електроенергію збільшився на 72%.

  • • мінімальна заробітна плата зросла в 2,4 рази.

  • • середня заробітна плата в м. Києві збільшилась в 2,1 рази.

  • • індекс інфляції склав близько 185%.



Таким чином, на сьогоднішній день КП «Київпастранс» є збитковим, не дивлячись на підняття вартості проїзду вдвічі. Це досить вагомо впливає на економічну безпеку підприємства, оскільки недостатність грошових надходжень та неефективний менеджмент в цілому і призводить до такої збитковості. Варто зазначити, що, на думку керівництва КП, середній розрахунковий тариф на послуги перевезення пасажирів в автомобільному та електротранспорті у звичайному режимі руху на сьогодні складає 3,48 грн.

  • Таким чином, на сьогоднішній день КП «Київпастранс» є збитковим, не дивлячись на підняття вартості проїзду вдвічі. Це досить вагомо впливає на економічну безпеку підприємства, оскільки недостатність грошових надходжень та неефективний менеджмент в цілому і призводить до такої збитковості. Варто зазначити, що, на думку керівництва КП, середній розрахунковий тариф на послуги перевезення пасажирів в автомобільному та електротранспорті у звичайному режимі руху на сьогодні складає 3,48 грн.



Список використаних джерел

  • Історія розвитку автобусного транспорту // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://old.kpt.kiev.ua/

  • Кузьмін Д. А. Сутність економічної безпеки підприємства // http://repository.hneu.edu.ua/

  • Мазур О. Є. Ринкове ціноутворення : навч. посібник / О. Є. Мазур. – К.: Центр учбової літератури, 2012. - 480 с.Мойсеєнко І.П., Марченко О.М. У Управління фінансово-економічною безпекою підприємства: навч. посібник. – Львів, 2011. – 380 с.

  • Пояснення до економічного обґрунтування розрахунку тарифу на послуги з перевезення пасажирів у звичайному режимі руху електротранспортом, автотранспортом, міською електричкою по КП «Київпастранс» станом на травень 2015 року // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://193.23.225.210/Viktoria/obgr_tar_2015.pdf

  • Шим Дж. К., Сигел Дж. Г. Управление предприятием. Экономика для практиков / Перевод с англ. М., Филинъ, 2013. 395с.



ЗЕ ЕНД =)

  • ЗЕ ЕНД =)




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка