Еміль Золя Дата народження: 2 квітня1840



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.


Еміль Золя

  • Дата народження: 2 квітня1840

  • Місце народження: Париж

  • Дата смерті: 29 вересня 1902

  • Місце смерті: Париж

  • Рід діяльності:

  • французький романіст,

  • критик та політичний активіст

  • Матеріал підготувала вчитель гімназії №179 м. Києва

  • Денисюк Т.Г.


  • Один з найвидатніших представників реалізму другої половини XIX ст. — вождь і теоретик натуралістського руху, Золя стояв у центрі літературного життя Франції останнього тридцятиріччя XIX ст. та був тісно пов`язаний з видатними письменниками того часу: Г. Флобером, Іваном Тургенєвим, Альфонсом Доде й Едмоном Гонкуром, Жорісом Гюїсмансом, Гі де Мопассаном та ін.



“Натура не має потреби в домислах” – гасло Е.Золя й нової літературної школи.



Походження

  • Хоча Золя народився в Парижі, своє дитинство він провів у південній Франції, де його батько, інженер італійського походження, був задіяний у будівництві системи водопостачання м. Екс (у творах Плассан). Старший Золя помер 1902  р., залишивши мадам Золя та свого малого сина в злиднях.



Становлення характеру

  • Не дивлячись на те, що Золя закінчив ліцей Святого Луїса в Парижі, він двічі не склав іспит на ступінь бакалавра, що було передумовою для подальшої освіти, і 1859 р. він почав шукати прибуткове заняття. Більшу частину наступних двох років Золя був безробітний і жив у великій бідності, віддаючи під заставу свої речі і, за легендою, їв горобців, яких ловив через вікно на своєму горищі.

  • Зрештою, 1862 р. Золя найнявся на роботу клерком. Щоб доповнити свій прибуток, Золя почав писати статті для різних періодичних видань.



Перший період творчості (1864 -1868)

  • “Казки Нінон” (1864) – перша книга, що об'єднала оповідання різних років.

  • Твори цього раннього періоду дуже романтичні й своїм стилем нагадують романи В.Гюго, Ж.Санд, Е.Сю.

  • Романи: “Сповідь Клода”, (1865), “Заповіт померлої” (1866), “Марсельські таємниці” (1867)



Нова літературна школа

  • Золя мріє про створення роману нового типу, що відповідатиме вимогам часу. У своїх пошуках спирається на праці вчених природничих наук (Дарвіна, Люка, Бернара),, філософів-позитивістів, творчість художників-імпресіоністів, сучасну літературу, романи братів Гонкурів.

  • Пише теоретичні праці про нову літературну школу: «Розходження між Бальзаком і мною», «Романісти-натуралісти», «Натуралізм у театрі» та ін.

  • Золя бачить у натуралізмі природний і закономірний розвиток реалізму Бальзака й Стендаля в нових історичних умовах.

  • Роман має стати « сучасним знаряддям пізнання», бути науковим, тобто «дотримуватись тільки фактів, доступних спостереженню», а письменник має уподібнитися натуралістові, що ставить дослід.



Другий період творчості

  • Роман “Тереза Ракен” (1867) стає художнім маніфестом натуралізму. Роман “Мадлен Фера” (1868) отаточно закріпив славу Золя як провідного письменника-натураліста.

  • З 1868 до 1893 р. остаточно формується світогляд Золя. Як переконаний республіканець і демократ. Він співробітничає з опозиційною пресою, друкує статті, що викривають реакційний режим Наполеона ІІІ. Політика, до якої раніше письменник ставився упереджено, стає в 90-ті р. невід'ємною частиною його творчості.

  • Епопея “Ругон-Маккари” стає головною справою його життя.



  • «Кар`єра Ругонів», перший роман у серії, з'явився 1870 р., але друк було перервано з початком Франко-пруської війни в липні. Був зрештою надрукований окремою книжкою в жовтні 1871 р.



  • 1870 р. Золя одружився з Габріеллою-Александріною Меле, яка була його супутником майже п'ять років.

  • В першій половині 70-х Золя часто зустрічався з Клодом Моне, Альфонсом Доде та Іваном Тургенєвим.



  • 13 січня 1898 була опублікована стаття письменника «Я звинувачую» як реакція на справу Дрейфуса.

  • Вона написана у формі відкритого листа, адресованого тодішньому президенту Франції Феліксу Фору.

  • В листі звинувачувався французький уряд в антисемітизмі та протизаконному ув'язненні Альфреда Дрейфуса. Золя наголошував на упередженості військового суду та відсутності серйозних доказів вини Дрейфуса.



  • Лист було надруковано на першій сторінці газети. Він викликав великий ажіотаж як у самій Франції, так і далеко за її межами. Золя звинуватили у наклепі і засуджений 23 лютого 1898 р.

  • Щоб запобігти ув'язненню, письменник утік до Англії. Він зміг повернутися до Франції лише після самогубства полковника Анрі та втечі майора Естергазі, двох головних фігур справи Дрейфуса в червні 1899 року.



Стаття Золя призвела до широкого резонансу в культурному світі, стала прикладом того впливу, який інтелектуальна еліта може зробити на тих, хто при владі.



  • Золя помер в Парижі від отруєння чадним газом, за офіційною версією. Його останні слова, звернені до дружини: «Мені зле, голова розколюється. Подивись, і собака хворий. Мабуть, ми щось з`їли. Нічого, все минеться. Не треба нікого турбувати…". Сучасники підозрювали, що це могло бути вбивством, але доказів цієї версії знайти не змогли.

  • На честь Эміля Золя названо кратер на Меркурії.





Соціальна епопея “Ругон-Маккари” (1868 – 1893)

  • Завдання, які ставив перед собою автор:

  • 1) Вивчити на прикладі однієї сім`ї питання спадковості й середовища;

  • 2)вивчити все життя Другої імперії від державного перевороту до наших днів. Втілити в типах сучасне суспільство, лиходіїв і героїв.

  • Повна назва серії: “Ругон – Маккари. Природна й соціальна історія однієї сім`ї в період Другої імперії.”

  • Складається з 20 романів: “Кар`єра Ругона”, “Здобич”, “Чрево Парижа”, “Завоювання Плассана”, “Провина абата Муре”, “Його високість Ежен Ругон”, “Пастка”, “Сторінка любові”, “Нана”, “Накип”, “Дамське щастя”, “Радість життя”, “Жерміналь”, “Творчість”, “Земля”, “Людина-звір”, “Гроші”, “Розгром”, “Доктор Паскаль”.



У процесі роботи над епопеєю “ біологічна ” історія усе більше поступається місцем історії соціальній, котра й завершується романом “ Розгром ” (1892)

  • Своєрідним прологом до всієї епопеї став роман “Кар`єра Ругона”, який має “науковий” підзаголовок “Походження”. Йдеться про походження родини Ругон-Маккарів і про народження ІІ Імперії. Фундаторкою роду стає Аделаїда Фук, єдина дочка багатих міщан з Плассана. Вона виходить заміж за селянина Ругона, від шлюбу з яким пішло потомство врівноважене, солідне, процвітаюче в справах. Після раптової смерті першого чоловіка Аделаїда стає коханкою контрабандиста Маккара, убитого через 15 років стражником на кордоні. Діти від цього союзу, обтяжені спадковим алкоголізмом, поступово деградують і вироджуються.

  • Золя в наступних своїх творах на долях нащадків Аделаїди Фук простежить дію біологічних законів у процесі формування індивіда, виконавши тим самим завдання письменника -натураліста.



Літературний диктант

  • Народився письменник у …, в родині …

  • Після закінчення навчання в … деякий час був …, а потім працював …

  • В ранньому періоді творчості домінують стильові ознаки …

  • Став засновником школи …

  • Своїми друзями вважав письменників …, художників…

  • Першою книгою Е.Золя стала …

  • Центральним твором ІІ періоду стала епопея…, яку відкривав роман…

  • Епопея складається з … романів, серед яких є (дати три назви)

  • За політичними поглядами письменник був …

  • Крім романів писав …

  • Втік до Англії через…

  • Помер від…, похований у …



Каталог: upload -> prezentachii
prezentachii -> Ідеологічна передумова
prezentachii -> Повторення й узагальнення вивченого. 8 клас Систематизація та повторення вивченого
prezentachii -> А.І. Богосвятська, А.І. Богосвятська
prezentachii -> Данте Аліг’єрі (Dante Alighieri; 1265-1321) – видатний поет і мислитель, творчість якого відносять до Передвідродження; творець італійської літературної мови
prezentachii -> Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа”
prezentachii -> Інтегративне мислення. Цей ряд характеристик мислення сучасної людини можна об’єднати одним терміном – інтегративне мислення
prezentachii -> Типологія юних героїв у сучасній зарубіжній літературі роботу виконала
prezentachii -> Здоров’язбережувальні освітні технології (зот)
prezentachii -> Поетизація доблесті, історичний колорит та романтика пригод у романі Вальтера Скотта “Айвенго”


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка