Емоційний інтелект



Дата конвертації25.12.2016
Розмір445 b.


Емоційний інтелект




Старшим синам як правило належала найбільша доля спадку, а молодшим по життю доводилося викручуватися, вирішувати різні нестандартні завдання за допомогою якоїсь особливої здібності, або набору здібностей.

  • Старшим синам як правило належала найбільша доля спадку, а молодшим по життю доводилося викручуватися, вирішувати різні нестандартні завдання за допомогою якоїсь особливої здібності, або набору здібностей.

  • Набір їх був визначений західніми соціопсихологами першої половини ХХ ст., котрі засвоїли багатий матеріал російських народних казок і поклали їх в основу концепту емоційного інтелекту, спробували його виміряти і встановити, що саме він зумовлює соціальний успіх третіх синів.



Історія виникнення

  • 1937 – Роберт Торндайк (Robert Thorndike) визначив соціальний інтелект

  • 1940 – Девід Векслер (David Wechsler) – написав про інтелектуальні та неінтелектуальні компоненти (афективні, особистісні, соціальні фактори)

  • 1983 – Горвард Гарднер (Horvard Gardner) – визначив множинний інтелект (внутрішньоособистісні та міжособистісні інтелекти)

  • 1990 – Джон Мейер (John Mayer) і Пітер Селовей (Peter Salovey) обгрунтували термін ЕІ, розпочали дослідницьку програму по його вимірюванню

  • 1993 – Деніел Гоулман (Daniel Goleman) опублікував книгу «Emotional Intelligence»





Емоційний інтеле́кт (ЕІ)

  • (англ. Emotional intelligence) — група ментальних здібностей, що сприяють усвідомленню й розумінню власних емоцій та емоцій оточуючих.

  • Емоційний інтелект (ЕІ) – це здібність людини до усвідомлення, прийняття й регуляції емоційних станів і почуттів інших людей та самого себе.



П’ять складових ЕІ:

  • Самоусвідомлення

  • Самовладання

  • Мотивація

  • Чуйність

  • Комунікація



Самоусвідомлення

  • Самоусвідомлення або вміння розпізнавати і глибоко розуміти свої: емоції, настрій, спонукання, потреби, сильні й слабкі сторони, звички і переваги та глибоко особистісні особливості.

  • Самоусвідомлення також виражається в чесності й щирості із самим собою і з іншими, що передбачає готовність відкрито і точно говорити про свої справжні відчуття, думки, бажання і про їх вплив на поведінку.

  • Сюди ж входить здатність реалістично і позитивно оцінювати себе і приймати себе таким, який є.



Самовладання

  • Самовладання засноване на здатності роздумувати і діяти осмислено, на контролі за своїми негативними емоціями (злість, образа, провина), на вмінні сказати їм тверде "ні" і перенаправити ці імпульсивні спонуки в інше русло.

  • Сюди ж відноситься здатність відповідати за себе і свої вчинки, тобто відповідальність.



Мотивація

  • Мотивація розуміється, як велике бажання досягти поставленої мети і відданість своїй справі.

  • Мотивація виявляється в творчому підході, наполегливості й емоційній прихильності. Тобто не втрачати надію, навіть коли все погано, вірити в себе і в досягнення своєї мети, відновлюватися після невдачі і продовжувати свій шлях.



Чуйність

  • У контексті стосунків з іншими людьми ЕІ виявляється в умінні відчувати емоції і настрій інших людей, розуміти їх точку зору і виявляти активну цікавість до їх проблем.

  • Це означає не бути з усіма хорошим, а бути уважним до відчуттів і інтересів інших при ухваленні рішення.



Комунікація

  • У цьому контексті ЕІ виявляється в наступних здібностях і вміннях:

  • знаходити загальне, створювати довіру і будувати взаєморозуміння;

  • зацікавити ідеєю і повести за собою;

  • точно доносити свої ідеї, думки і відчуття, а також точно розуміти повідомлення інших;

  • підтримувати, навчати і розвивати, повчати і отримувати зворотний зв'язок;

  • вирішувати конфлікти, усувати напругу і розбіжності, примиряти;

  • створювати міцні зв'язки і розвивати мережу підтримки;

  • співробітничати, створювати команди і керувати ними.



Рівні ЕІ

  • Низький

  • Середній

  • Високий



Низький рівень ЕІ

  • емоційні реакції за механізмом умовного рефлексу (Вас придавили в транспорті – Ви нагрубіянили у відповідь);

  • здійснення активності з переважанням зовнішніх компонентів над внутрішніми, на низькому рівні її розуміння (Вам хтось сказав, що так потрібно, і Ви робите це, не замислюючись чому? навіщо? і чи потрібно взагалі?);

  • низький самоконтроль і висока ситуативна обумовленість (тобто не Ви впливаєте на ситуацію, а ситуація впливає на Вас і провокує на певні дії і емоційні реакції).



Середній рівень сформованості ЕІ

  • Довільне здійснення діяльності і спілкування на базі певних вольових зусиль. Високий рівень самоконтролю, певна стратегія емоційного реагування. Відчуття психологічного благополуччя, позитивного відношення до себе, висока самооцінка.



Високий рівень ЕІ

  • Найвищий рівень розвитку внутрішнього світу людини. Це означає, що у людини є певні установки, які відображають індивідуальну систему цінностей. І ця система цінностей була вироблена людиною самостійно і чітко нею усвідомлюється.



Біологічні передумови ЕІ:

  • Рівень ЕІ батьків

  • Правопівкульне мислення

  • Властивості темпераменту



Соціальні передумови розвитку ЕІ:

  • Емоційна реакція оточуючих на дії дитини

  • Ступінь розвитку самоусвідомлення

  • Впевненість в емоційній компетентності

  • Рівень освіти батьків і сімейний прибуток

  • Емоційно благополучні відносини між батьками

  • Андрогинність (самоконтроль і витримка у дівчаток, емпатія і ніжні відчуття у хлопчиків)

  • Внутрішній локус контролю

  • Релігійність



Структура ЕІ:







Форми роботи:

  • Форми роботи:

  • Скринька відвертості

  • Години спілкування

  • Колективні справи

  • Учнівське співуправління









Тест на "EQ"

  • Пропонуємо Вашій увазі тест на "EQ", який дасть Вам можливість поміркувати над проявом своїх емоцій



Ваш друг одягнув свій кращий костюм, а Ви не відмітили, і він образився. Ви поводитеся так, тому що…

  • А) по неуважності не звертаєте уваги на нього;

  • Б) подумаєш, неначе він вбрався для Вас!

  • В) були на нього сердиті з інших причин.



У під'їзді діти влаштували шум. Ви вилаяли їх. Ваші відчуття:

  • А) ці діти абсолютно невиховані!

  • Б) Шкода, що погарячкували : адже це всього лише діти.

  • В) Вам незручно: треба вміти тримати себе в руках



При прийомі на роботу Ви розсердили працедавця тим, що дуже розпитували про деталі…

  • А) якби Ви цього не зробили, було б гірше: раз він так злиться, напевно збирався обдурити!

  • Б) краще відразу прояснити всі питання;

  • В) Ви розумієте, що могли справити невигідне враження, але своєю роботою його виправити.



Ваша друга половинка часто проводить вечори з друзями, залишаючи Вас наодинці. Ви...

  • А) встановлюєте тижневий графік, що визначає, коли вона (він) має (повинен) бути з вами;

  • Б) організовуєте власний міжсобойчик;

  • В) запрошуєте всіх до себе додому.



Вам докоряють, що Ви втрачаєте можливості на роботі із-за свого хлопця (дівчини). Ви думаєте...

  • А) нехай люди займаються своїми справами;

  • Б) ніколи не можна судити зі сторони;

  • В) вони мають рацію, і ви усвідомлюєте це.



На співбесіді Вас запитують, чому Ви хочете працювати на цій фірмі. Як краще відповісти?

  • А) тому що це престижно.

  • Б) завжди цікавила така робота.

  • В) тому, що це грунтовна солідна фірма.



Знайомий із захопленням розповідає Вам про майбутню поїздку. А він уже говорив про це!

  • А) якщо він не пам'ятає про цю розмову, значить, Ви його зовсім не цікавите!

  • Б) думає лише про себе, а не про те, чи цікаво Вам це!

  • В) Він такий щасливий, що про інше не може і говорити.



Подруга дарить Вам квіти із запискою: "Хоч би доки він живий, ти про мене не забудеш!" Ваша реакція:

  • А) це її кокетування;

  • Б) І чому потрібно робити ці напівприкриті докори!

  • В) а що спільного з квітами і з твоєю пам'яттю?



Ви розкритикували тільки що побачений фільм, і у Вашого друга зіпсувався настрій. Ваші думки:

  • А) при ньому навіть не можна висловити свою думку;

  • Б) Ваша критика фільму не повинна його чіпати;

  • В) йому, напевно, сподобалося, і він тепер подумає, що у Вас немає нічого спільного.



Мама спекла Вам пиріг, який Ви обожнювали в дитинстві, а Ви до нього навіть не доторкнулися. Чому?



Результати



Більшість 0:

  • Ви особа розсудлива. Можете ранити і навіть не відмітити, а інтерес до себе вважаєте непрошеним втручанням.

  • Ви людина раціональна, спираєтеся на загальноприйняті правила і засади, ігноруючи зв'язок між відчуттями і справами.



Більшість -:

  • Ви живете серцем. Чутливі до проявів симпатій і антипатій з боку тих, хто оточує. Коли Ви спокійні, вмієте поставити себе на місце співрозмовника.

  • Проте часто Ви піддаєтеся зайвим тривогам, що приводить до депресії.



Більшість +:

  • Ідеальна рівновага розуму і серця. У вас прекрасна здатність відчувати чужі емоції. Завдяки розумінню слабкостей оточуючих Вам вдається будувати стосунки з повагою і добиватися свого з великим тактом.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка