Етапи реалізації проекту: І етап підготовчо-формувальний (2013р.)



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання


Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Етапи реалізації проекту:

  • І етап - підготовчо-формувальний (2013р.)

  • ІІ етап - практичний(2013-2016р.р.)

  • ІІІ етап - підсумковий(2016 -2017р.р.)



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Компетенція – коло питань, у яких людина добре обізнана, володіє знаннями та досвідом.

  • Компетентна у певній сфері людина володіє відповідними знаннями і здібностями, що дозволяють їй мати грунтовні судження про конкретну сферу діяльності та ефективно діяти в ній.



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Компетентність — набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлен-ня, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Запровадження у 70-ті роки минулого століт-тя в США орієнтації на компетентнісну освіту, а в 80-ті роки ХХ ст. компетентнісного підходу в освіті розвинених країн Європи було пов’язане з невідповідністю традиційної системи освітніх послуг соціальному замовленню, яке вимагало виховання самостійних, ініціативних членів суспільства, здатних ефективно взаємодіяти в розв’язанні соціальних, виробничих та економічних завдань.

  • Зауважувалося, що більшість випускників навчальних закладів виявляються навченими, але не готовими до виконання професійних обов’язків, вирішення реальних професійних та життєвих проблем.



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Міжнародні експерти визначають, що головне завдання освіти – готувати компетентного члена суспільства, спроможного ухвалювати адекватні рішення, реагуючи на особистісні і соціальні виклики.



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Пріоритетними якостями випускника на сьогоднішній день є компетентність, комунікабельність, психологічна стій-кість. Освічена людина в сучасному су-спільстві не тільки і не скільки людина, що володіє знаннями, а яка вміє ціле-спрямовано здобувати знання і при по-требі застосовувати їх у будь-якій си-туації.

  • Тому одним із перспективних напрямів реформування освіти є впровадження компетентнісно спрямованого підходу.



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • На сучасному етапі в Україні компетентніс-ний підхід визнано одним із напрямків мо-дернізації освіти.

  • Готовність українських педагогів запровади-ти компетентнісний підхід у системі освіти задекларовано в основних освітніх докумен-тах. Так, у Концепції загальної середньої ос-віти формування основних компетентностей особистості – життєвої, соціальної, загально-наукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і комп’ютерної – визначаєть-ся як одне з головних завдань сучасної школи України .



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Запровадження компетентісного підходу в українську освіту зумовлено:

  • 1. Широким визнанням компетентнісного підходу у країнах Євросоюзу, активним схваленням європейськими працедавцями. Цей підхід перебуває в руслі Болонського процесу (на що необхідно звернути особливу увагу, адже сьогоднішні учні - це завтрашні студенти та майбутні фахівці).

  • 2. Цей підхід дає можливість врахувати й адекватно відобразити вимоги XXI століття до особистості, її життєвої компетентності, розкрити і розвинути навички, необхідні людині у сучасному світі.

  • 3. Методичними перевагами компетентнісного підходу є визначеність, зрозумілість його понять і категорій, наявність перспективних освітніх методик та європейського досвіду його реалізаці.



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Про компетентнісний підхід до формування змісту освіти йдеться в Державних Стандартах освіти, його реалізовано в Критеріях навчальних досягнень учнів



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • ЗАТВЕРДЖЕНО

  • постановою Кабінету Міністрів України

  • від 14 січня 2004 р. N 24

  • ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ

  • базової і повної середньої освіти

  • Загальна частина

  • Зміст базової і повної середньої освіти створює передумови:

  • для всебічного розвитку особистості і визначається на засадах загальнолюдських та національних цінностей…

  • для індивідуалізації та диференціації навчання, його профільності у старшій школі, запровадження особистісно-орієнтованих педагогічних технологій, формування соціальної,

  • комунікативної, комп'ютерної та інших видів компетентності учнів.



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

  • НАКАЗ

  • м. Київ

  • "05 " 05 2008 №_371_

  • Про затвердження критеріїв оцінювання

  • навчальних досягнень учнів у системі

  • загальної середньої освіти

  • Визначення рівня навчальних досягнень учнів є особливо важливим з огляду на те, що навчальна діяльність у кінцевому підсумку повинна не просто дати людині суму знань, умінь та навичок, а сформувати її компетентність як загальну здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню.”



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Нові вимоги до професійної підготовки вчителя у зв’язку

  • з впровадженням компетентісного підходу

  • Для реалізації компетентісного підходу вчитель повинен:



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • ЩО ОЗНАЧАЄ ДЛЯ ОСВІТИ ПЕРЕОРІЄНТАЦІЯ НА КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД?



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання





Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • Компетентнісний підхід — спрямованість навчально-виховного процесу на досягнення результатів, якими є ієрархічно підпорядковані ключова, загальнопред-метна і предметна (галузева) компетентності



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • навчальна (уміння здобувати інформацію з різноманітних джерел різними способами, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці; складати алгоритм навчальної діяльності; здійснювати навчальну діяльність у взаємодії; прогнозувати результат такої діяльності, докладати зусилля до його досягнення; формулювати, висловлювати, доводити власну думку; здатність навчатися протягом усього життя, підвищувати професійний рівень);

  • здоров’язберігаюча (здатність зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров’я – своє та інших людей);



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • соціальна (здатність до співробітництва в групі та команді, мобільність, уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колективі, планувати, розробляти й реалізовувати соціальні проекти індивідуальних і колективних дій; уміння визначати й реалізовувати мету комунікації в залежності від обставин; підтримувати взаємини; розв’язувати проблеми в різних життєвих ситуаціях);



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • загальнокультурна (спроможність аналізувати й оцінювати досягнення національної, європейської та світової науки й культури, орієнтуватися в культурному й духовному контексті сучасного суспільства; знати рідну й іноземні мови, інтерактивно їх використовувати; опановувати моделі толерантної поведінки, створювати умови для конструктивної співпраці в умовах культурних, мовних і релігійних відмінностей між людьми та народами; застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на систему загальнолюдських цінностей);



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння використовувати джерела інформації, зокрема ІКТ, для власного розвитку, технічна компетентність, уміння раціонально використовувати комп’ютер для пошуку, опрацювання й систематизації, зберігання й передавання інформації, оперувати технологіями та знаннями, що задовольнять потреби інформаційного суспільства);



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • громадянська (здатність орієнтуватися в проблемах суспільно-політичного життя, здійснювати захист своїх громадянських прав та інтересів; взаємодіяти з органами державної влади на користь собі й суспільству);



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання

  • підприємницька

  • (здатність співвідносити власні економічні інтереси з наявними матеріальними, трудовими й природними ресурсами, інтересами інших людей та суспільства; бути готовим активно діяти, організовувати власну трудову й підприємницьку діяльність і працю колективу; змінюватись і пристосовуватись до нових потреб ринку праці; оцінювати власні професійні можливості та здібності; складати й реалізувати плани підприємницької діяльності, приймати економічно обґрунтовані рішення; презентувати інформацію про результати власної економічної діяльності)



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання



Компетентісний підхід до організації навчально-виховного процесу та шляхи формування позитивної мотивації до навчання



Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка