Етика бізнесу у фармації. Базові поняття етики підприємництва та бізнесу. Управлінська етика



Дата конвертації01.06.2016
Розмір445 b.


ЕТИКА БІЗНЕСУ У ФАРМАЦІЇ. Базові поняття етики підприємництва та бізнесу. Управлінська етика.




  • Етика підприємництва означає здійснення господарської діяльності, її керівництва, окремого підприємця відповідно до етичних, критеріїв поведінки, соціально відповідальних дій

  • Відомі такі передумови виконання високої культури підприємництва:

  • наявність позитивних прикладів;

  • забезпечення молоді можливості ознайомлення з основами бізнесової діяльності,;

  • створення системи навчання яка б сприяла розвитку підприємницьких нахилів протягом усього періоду формування особистості.



  • У кожній галузі чи сфері підприємницької діяльності існують свої правила поведінки, вони базуються на:

  • 1. Чесності й законопослушності підприємця;

  • 2. Забезпечені високої якості й технічного рівня своєї продукції;

  • 3. Забезпечення безпеки праці;

  • 4.Чесних і порядних відносин з постачальниками, клієнтами, партнерами по бізнесовій справі.



  • Підприємецьце людина, яка бере на себе ризик, пов’язаний з організацією нового підприємства, нової продукції, нового виду послуг, пропонованих суспільству. Він може володіти невеликою часткою акцій або статутним фондом.

  • Він має пам’ятати і виконувати певні “заповіти”:

  • у своїй діяльності керуватись насамперед інтересами клієнтів;

  • постійно працювати над власним бізнесом, а не в ньому;



  • використовувати дійову рекламу безпосереднього реагування;

  • гарантувати клієнту повне задоволення його потреб;

  • щотижня мати звіт про прибуток і збитки, ніколи не залишатись без готівкових коштів;

  • заохочувати дії, що відповідають інтересам власного бізнесу;



Підприємець



  • Будь-який підприємець, безперечно, повинен уміти професійно вести справу у своїй фірмі. Постійно брати активну участь у задоволенні потреб ринку, щодо нових товарів і послуг за можливо низькими цінами. Це вимагає від нього новаторського підходу до власної діяльності та ретельного обліку витрат виробництва.

  • Дуже важлива професійна репутація підприємця . Для репутації важлива культура мови, манери, одяг, і інтер'єр приміщення.



  • Споживач виконує роль індикатора підприємницького процесу. Підприємець, при планування і організації своєї діяльності ні в якому разі не може ігнорувати настрій, бажання, інтереси, оцінки споживача.

  • Споживач завжди в центрі уваги виробника. Підприємець повинен діяти в унісон з потребами споживача.



Споживач у аптеці



  • Етика відносин зі споживачами:

  • - безпечність товарів (послуг, робіт);

  • - надання інформації про товари і технологію їх виготовлення;

  • - право вибору покупцем товарів);

  • - урахування вимог споживачів;

  • - спонсорування освітніх програм безпечного використання продукції;

  • - поліпшення пакування і маркування;

  • - підвищення споживчої цінності продуктів;

  • - зменшення фальсифікації ЛЗ.



  • Етика відносин зі співробітниками:

  • - відсутність будь-якої дискримінації у сфері зайнятості;

  • - особливий статус працівників із обмеженою дієздатністю;

  • - охорона здоров'я і техніка безпеки;

  • - навчання і розвиток персоналу;

  • - обговорення кар'єри;

  • - програми оздоровлення і стрес-менеджменту



  • Етика взаємовідносин із конкурентами:

  • - запобігання таємних угод на ринках;

  • - використання соціально прийнятних пріоритетів і критеріїв для оцінки конкурентних стратегій;

  • - вихід із сумнівних ринків під час виникнення значних етичних проблем.



  • Бізнесмен – це людина, яка володіє капіталом, що знаходиться в обороті та приносить прибуток. Він не займає ніякої посади в організації, але володіє її акціями або часткою у статутному фонді.

  • Етика бізнесу — ділова етика, що базується на чесності, відкритості, вірності даному слову, здатності ефективно функціонувати на ринку відповідно до чинного законодавства, установленими правилами і традиціями. Крім того, дотримання етики бізнесу робить його більш ефективним і прибутковим, вона допомагає зберегти відданість постійних клієнтів



  • Етичні стандарти бізнесу

  • рівність умов для всіх учасників господарського процесу;

  • не порушення вимог справедливості конкуренції;

  • залежність економічного успіху винятково від таланту, прозорості, знань, а не від обману, насильства та хитрості



  • Бізнесмени, як відомо, у першу чергу — керівники. Та результати підприємницької діяльності в умовах ринку залежать насамперед від якості роботи бізнесмена з працівниками. Найбільш ефективне таке керування, що спрямоване на підвищення ролі трудового колективу. Воно вважається моральним, оскільки базується на моральних основах, на сукупності інтересів, орієнтовано на розвиток людських відносин, у фундаменті яких закладена культура, воля й ініціатива.



  • У сформованих ринкових умовах бізнесмен, повинен дотримуватися етичних вимог, ґрунтуючись на наступних 10 факторах:

  • 1) здатність керувати собою;

  • 2) чіткі особисті цілі;

  • 3) постійний особистий ріст;

  • 4) уміння вирішувати проблеми;

  • 5) винахідливість і здатність до інновацій;

  • 6) висока здатність впливу на навколишніх;

  • 7) знання сучасних управлінських підходів;

  • 8)здатність керувати персоналом;

  • 9) уміння навчати і розвивати підлеглих;

  • 10) формувати і розвивати ефективні робочі групи



  • Управлінська етика - це сукупність правил і форм ділового спілкування з людьми, що дозволяє виразити їм повагу, сприяє встановленню між керівником і підлеглими атмосфери взаєморозуміння, доброго відношення один до одного. Керівник не повинний займатися дріб'язковою опікою, а повинний більше довіряти підлеглим, заохочувати їхню ініціативу. Одним із принципів управлінської етики є справедлива винагорода найбільш успішних співробітників, створення нормальних умов праці, професійного росту співробітників. Мистецтво працювати з людьми — важлива умова й обов'язок керівника.



  • Успішне керівництво нерозривне зв'язано з ефективною комунікацією. Якщо ви не умієте витягти максимум можливого із спілкування з людьми, то вам не вдасться і змусити їх викладатися на роботі в повну силу

  • Ефективність усної комунікації залежить від ряду факторів, у число яких входять, зокрема:

  • підбор слів;

  • стиль спілкування;

  • «сигнали підтримки».



  • Менеджер – це людина, яка направляє роботу інших і несе особисту відповідальність за її результати. Основні професійні вимоги до менеджерів:

  • Концептуальність – це здатність менеджера уявляти діяльність організації в цілому та адаптувати її до умов, які змінюються навичками стратегічного планування та вміння масштабно мислити.

  • Оперативність – це уміння менеджера швидко вибирати найоптимальніший варіант із кількох альтернатив .



  • Аналітичність – це вміння ефективно застосовувати наукові методи аналізу, діагностувати проблему та визначати альтернативне рішення. Комунікабельність – це здатність працювати з людьми, будувати свої стосунки у спілкуванні як всередині організації, так і за її межами. Комунікативність – це вміння передавати свої ідеї та розробки як усно, так і письмово. Освіченість – це певний рівень економічних, психологічних, технологічних, технічних та інших знань



  • Причини неетичної поведінки:

  • - недостатність законодавчої та нормативно-правової бази;

  • - значний обсяг “тіньової” економіки;

  • - конкурентна боротьба, що відсуває на дальній план етичні міркування;

  • - відсутність належного стимулювання етичної поведінки керівників;

  • - загальне зниження ролі етики в суспільстві;



  • Інструменти поліпшення етичності поведінки в організаціях:

  • - етичні стандарти (кодекси), які описують загальну систему цінностей, етичні правила, яких мають дотримуватися працівники компанії;

  • - комітети з етики, які роблять повсякденну оцінку практики з позиції етичних вимог.

  • - соціальні ревізії, які проводяться для аналізу й оцінки звітів і програм соціальної відповідальності компанії;

  • - навчання етичній поведінці керівників і рядових працівників






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка