Формування компетентностей



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


  • Формування компетентностей

  • учнів загальноосвітніх навчальних закладів в умовах впровадження нових державних освітніх стандартів

  • Гаряча С.А.,

  • завідувач кафедри педагогіки Черкаського ОІПОПП,

  • кандидат педагогічних наук








  • Спрямування навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості.

  • Утвердження загальнолюдських цінностей.

  • Розкриття потенційних можливостей та здібностей дитини.



Нова Концепція

  • Нова Концепція

  • загальної освіти ґрунтується на засадах компетентнісного, особистісно зорієнтованого і діяльнісного підходів



компетентнісний підхід;

  • компетентнісний підхід;

  • компетентність і компетенція;

  • ключові та предметні компетентності.



перенесення акценту з процесу навчання

  • перенесення акценту з процесу навчання

  • на його результат;

  • перехід від парадигми викладання (передачі інформації)

  • до парадигми учіння;

  • акцентування педагогічних впливів на формування

  • ключових компетентностей загального позапредметного

  • характеру й загальних умінь предметного характеру

  • та посилення прикладного, практичного характеру

  • системи освіти.



Компетентність

  • Компетентність

  • інтегрована здатність особистості, набута у процесі навчання, що охоплює:

  • знання, уміння, навички, досвід, цінності та ставлення,

  • які можуть цілісно реалізуватися на практиці.

  • Компетентність не може бути зведена лише до фактичних знань.



Компетенція розуміється

  • Компетенція розуміється

  • як коло питань, щодо яких особистість має бути обізнана або певна сфера діяльності, в якій людина повинна володіти компетентністю.

  • Компетенція – об’єктивна категорія, суспільно визнаний рівень знань, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини.

  • Вона відчужена від людини, є наперед заданою соціальною нормою.



вміння вчитися;

  • вміння вчитися;

  • загальнокультурна;

  • громадянська;

  • здоров’язбережувальна;

  • компететності з ІКТ;

  • соціальна;



вміння вчитися;

  • вміння вчитися;

  • спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами;

  • математична і базові компетентності в галузі природознавства і техніки;

  • загальнокультурна;

  • громадянська;

  • здоров’язбережувальна;

  • компететності з ІКТ;

  • соціальна;

  • підприємницька.



вміння вчитися;

  • вміння вчитися;

  • спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами;

  • математична і базові компетентності в галузі природознавства і техніки;

  • загальнокультурна;

  • громадянська;

  • здоров’язбережувальна;

  • компететності з ІКТ;

  • соціальна;

  • підприємницька.



організовувати своє робоче місце;

  • організовувати своє робоче місце;

  • орієнтуватися у часі та берегти його;

  • планувати свої дії;

  • доводити роботу до кінця.



розвиток позитивного ставлення до рідної мови, визнання її ролі у власному та культурному збагаченні;

  • розвиток позитивного ставлення до рідної мови, визнання її ролі у власному та культурному збагаченні;

  • розуміння культурних аспектів і соціальних умов мови в різних географічних, соціальних та комунікативних середовищах.

  • уміння спілкуватися (письмово чи усно) рідною, державною та іноземними мовами, розуміти і бути зрозумілим в різних ситуаціях;

  • вміння переконливо формулювати власні думки (усно чи письмово) та враховувати всі наявні точки зору;



навички використання підказок (нотатки, схеми, карти) з метою створення та розуміння складних текстів (спічі, розмови, інструкції, інтерв’ю, дебати).

  • навички використання підказок (нотатки, схеми, карти) з метою створення та розуміння складних текстів (спічі, розмови, інструкції, інтерв’ю, дебати).

  • відчуття культурних відмінностей іноземної мови та стійкість до стереотипів.

  • відкрите визнання думок та висловів інших, участь в конструктивному діалозі;

  • розвиток позитивного ставлення до міжкультурної комунікації.



забезпечення свідомого оволодіння учнями системою математичних знань, умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті і майбутній трудовій діяльності, достатніх для успішного опанування інших знань і здійснення неперервної освіти;

  • забезпечення свідомого оволодіння учнями системою математичних знань, умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті і майбутній трудовій діяльності, достатніх для успішного опанування інших знань і здійснення неперервної освіти;

  • інтелектуальний розвиток учнів (розвиток логічного і просторового мислення, інформаційної та графічної культури, пам’яті, уваги, інтуїції тощо);

  • формування в учнів наукового світогляду, уявлень про ідеї і методи математики та її роль у пізнанні навколишнього світу;

  • економічне, екологічне, естетичне, патріотичне виховання;



оволодіння досягненнями культури;

  • оволодіння досягненнями культури;

  • духовно-моральні основи життя людини;

  • особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері;

  • культурологічні основи сімейних, соціальних, суспільних явищ;

  • роль науки та релігії в житті, засвоєння наукової картини світу.



усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;

  • усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;

  • знання своїх прав і обов’язків;

  • здатність екологічно мислити;

  • бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе.



уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку;

  • уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку;

  • усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності;

  • взаємозв’язок організму людини з природнім і соціальним оточенням;

  • удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я;

  • дбайливе ставлення до свого здоров’я: здорове харчування, розпорядок дня, гігієнічний догляд за тілом, загартовування.



здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією;

  • здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією;

  • вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою.



проектувати стратегії свого життя з урахуванням інтересів та потреб різних соціальних груп, індивідумів, відповідно до соціальних норм та правил, наявних в українському суспільстві;

  • проектувати стратегії свого життя з урахуванням інтересів та потреб різних соціальних груп, індивідумів, відповідно до соціальних норм та правил, наявних в українському суспільстві;

  • продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;

  • конструктивне розв’язання конфліктів, досягнення консенсусу, брати на себе відповідальність за наслідки вчинків.



здатність співвідносити власні економічні інтереси з наявними матеріальними, трудовими й природними ресурсами, інтересами інших людей та суспільства;

  • здатність співвідносити власні економічні інтереси з наявними матеріальними, трудовими й природними ресурсами, інтересами інших людей та суспільства;

  • бути готовим активно діяти, організовувати власну трудову й підприємницьку діяльність і працю колективу;

  • змінюватись і пристосовуватись до нових потреб ринку праці; оцінювати власні професійні можливості та здібності;

  • складати й реалізувати плани підприємницької діяльності, приймати економічно обґрунтовані рішення;

  • презентувати інформацію про результати власної економічної діяльності.



Предметна компетентність сукупність знань, умінь та характерних якостей, що дають змогу учневі автономно виконувати певні дії у межах конкретного предмета

  • Предметна компетентність – сукупність знань, умінь та характерних якостей, що дають змогу учневі автономно виконувати певні дії у межах конкретного предмета

  • для розв’язання навчальної проблеми (завдання, ситуації).
















База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка