Французький костюм стилю бароко (ХVІІ ст.); Французький костюм стилю бароко (ХVІІ ст.)



Дата конвертації28.05.2016
Розмір445 b.


Французький костюм стилю бароко (ХVІІ ст.);

  • Французький костюм стилю бароко (ХVІІ ст.);

  • Французький костюм стилю рококо (ХVІІІ ст.).

  • Література:

  • Ермилова В.В., Ермилова Д.Ю. Моделирование и художественное оформление одежды. – М., 2006.

  • Ермилова Д.Ю. История домов моды. – М., 2004.

  • http://po6iv.ru/art/

  • http://fashion-after-war.couturiers.ru/map.htm


У XVII ст. внаслідок успішних воєн і завдяки блискучому економічному становищу Франція стала однією з провідних держав Європи

  • У XVII ст. внаслідок успішних воєн і завдяки блискучому економічному становищу Франція стала однією з провідних держав Європи

  • «Бароко» в перекладі з італійського означає «химерний».

  • У інтер’єрі цей стиль виявляється перш за все в розкішному декорі, переобтяженому великою кількістю ліпнини, позолоти, дзеркал.



В середині століття був споруджений Версаль, палацово-парковий ансамбль, що затьмарив своєю архітектурою і розкішним декором усі інші європейські резиденції.

  • В середині століття був споруджений Версаль, палацово-парковий ансамбль, що затьмарив своєю архітектурою і розкішним декором усі інші європейські резиденції.

  • Версальський декор визначив на довгі роки моду на тканини, меблі, прикраси. Цей період в моді називають «версальськими модами».



У Франції виготовляють воскові ляльки Пандори з повним набором модного гардероба. Пандори розсилалися в європейські держави і коштували дуже дорого. Подорожі ляльок не перешкоджали навіть військові, що призупиняли бойові дії на території, через яку провозили Пандор.

  • У Франції виготовляють воскові ляльки Пандори з повним набором модного гардероба. Пандори розсилалися в європейські держави і коштували дуже дорого. Подорожі ляльок не перешкоджали навіть військові, що призупиняли бойові дії на території, через яку провозили Пандор.



Ідеал чоловіка – мужній, галантний придворний з величною поставою. Він умілий танцюрист, хороший стрілець і наїзник, уважний кавалер.

  • Ідеал чоловіка – мужній, галантний придворний з величною поставою. Він умілий танцюрист, хороший стрілець і наїзник, уважний кавалер.

  • Ідеал краси – Людовик XIV, який був високого зросту, з правильними рисами обличчя, пишним довгим волоссям («Король-Сонце»)

  • Чітко вираженого ідеалу жіночої краси не було. Він залежав від смаків короля і зовнішності фавориток, що змінюють одина одну. Проте завжди залишалися в ціні тонка талія, широкі стегна і пишне волосся.

  • У 40-х роках чоловіча мода різко змінилася, придбавши риси дитячої наївності.

  • Це було пов’язано зі вступом на престол малолітнього Людовика XIV.

  • Це час «дитячої моди».



Текстиль – це атлас, тафта, муар, газ, а також тонка вовна ніжних півтонів, іноді з срібною і золотою ниткою – для жіночої сукні.

  • Текстиль – це атлас, тафта, муар, газ, а також тонка вовна ніжних півтонів, іноді з срібною і золотою ниткою – для жіночої сукні.

  • XVII ст. – століття мережив. Вони модні й використовуються на комірах, манжетах, фартухах, наколках, панчохах і взутті. Популярний гіпюр, а також дуже тонкі, як волосся, мережива.



Знов увійшла до моди вишивка.

  • Знов увійшла до моди вишивка.

  • Використовувалися також і набивні тканини.

  • Шовкові панчохи були різноколірні, зокрема червоні і блакитні.

  • У костюмі широко застосовувалися в якості обробки стрічки, петлі з них.

  • Кольори в чоловічому костюмі - чорний, сірий, червоний, коричневий, темно-зелений і рудий кольори.

  • У жіночому одязі довгий час були модні сірий, бузковий і жовтий кольори.



На початку століття на чоловічий костюм робив вплив військовий одяг (одягу мушкитерів), оскільки Франція перебувала у стані війни (Тридцятирічна війна 1618-1648 рр.).

  • На початку століття на чоловічий костюм робив вплив військовий одяг (одягу мушкитерів), оскільки Франція перебувала у стані війни (Тридцятирічна війна 1618-1648 рр.).

  • Костюм поєднував у собі воєнізований стиль з великою кількістю стрічок, мережив, ґудзиків та бантів.

  • Чоловічий костюм – сорочка, коротка куртка пурпуен, панталони.



Час «дитячої моди» (40-і рр. ХVІІ ст.)

  • Час «дитячої моди» (40-і рр. ХVІІ ст.)

  • Костюм складався з короткої куртки брасьєр з рукавами до ліктя або без них, із обробкою воланами і бахромою на плечах, стрічками по краях; сорочка з мереживами і бантами, перехопленими в декількох місцях стрічками, і штанів - рейнгравів (подвійна спідниця-штани).

  • При цьому під складчасту спідницю надівали штани-шаровари.

  • Обробка рюшами застібки на сорочці отримала назву жабо.



На початку століття жінки носили розпашне плаття роб, під ним котт із віялоподібним каркасним коміром, обробленим мереживом.

  • На початку століття жінки носили розпашне плаття роб, під ним котт із віялоподібним каркасним коміром, обробленим мереживом.

  • Плаття роб мало широкі рукави з манжетами.

  • Плаття котт було на каркасній основі, яка надівалася поверх сорочки, із завищеною талією.

  • У 30-х рр. комір роб став відкладним.



Лінія талії повернулася на місце.

  • Лінія талії повернулася на місце.

  • Ліф вузький залишився з трикутним мисом, а спідниця придбала воронкоподібний каркас на китовому вусі.

  • Рукава пишні, з розрізами і бантами. Декольте широке, але неглибоке, оброблено смужкою тканини або мережив. З часом форма декольте і рукавів мінялася.

  • Завжди залишалася подвійна спідниця, що складається з модеста (верхня спідниця плаття роб - 1) і фріпона (нижня спідниця плаття котт -2).

  • Нижня спідниця на каркасі називалася “секретом“.



Котт мав глибоке квадратне декольте і вузькі в 3/4 рукава з мереживами і воланами по низу. Модні сталі чорні мережива.

  • Котт мав глибоке квадратне декольте і вузькі в 3/4 рукава з мереживами і воланами по низу. Модні сталі чорні мережива.

  • Муфти, палантини і рукавички, вдосконалені в крої, сталі дуже популярні.



XVIII ст. – час подальшого розквіту культури і мистецтва в Західній Європі.

  • XVIII ст. – час подальшого розквіту культури і мистецтва в Західній Європі.

  • Французьке мистецтво, що було еталоном для всіх, породило декоративний стиль рококо (rocaille по-французьки означає ракушка, раковина), який поступово викристалізувався з бароко.

  • В декорі нового художнього стилю досить часто присутній елемент у вигляді черепашки.

  • У літературі, живописі, театрі модні пасторалі (пастушачі сюжети), галантні сцени.

  • Навіть у текстилі пасторальность виявилася у вигляді дрібних квіточок, розкиданих по полю тканини.



Зближувалися зовнішні риси чоловічої і жіночої зовнішності: ляльковість обличчя, хода, жести, постави і частково убрання.

  • Зближувалися зовнішні риси чоловічої і жіночої зовнішності: ляльковість обличчя, хода, жести, постави і частково убрання.

  • Пудра, косметика і парики, мережива і вишивка, інфантильність, відхід від реальної дійсності – все це характерно як для жінок, так і для чоловіків цього часу.

  • За красиву вважалася дама з невеликою витонченою голівкою, вузькими покатими плечима, тонкою талією, широкими стегнами, маленькими витонченими ручками, тонкими кісточками, білим ляльковим нарум’яненим обличчям.

  • Для пізнього рококо характерний інший тип жіночої краси. І насамперед це об’єм, форма і розміри зачісок.

  • Варіанти зачісок:

  • “а-ля фрегат” та “а-ля флора”



Протягом століття види чоловічого одягу мінялися поступово.

  • Протягом століття види чоловічого одягу мінялися поступово.

  • Спочатку це був ансамбль з жюстокора, вести (комзол) і сорочки з кюлотами.

  • Потім з’явилися фрак і жилет у поєднанні з вужчими кюлотами, а верхнім теплим одягом став розпашний редінгот, що змінив плащ.

  • Замість галстука носили чорну стрічку із тафти.



У першій половині століття плаття мали два силуети: вузький ліф і дуже широка спідниця на каркасі (панье) і контуш (тобто плаття зі складкою Ватто).

  • У першій половині століття плаття мали два силуети: вузький ліф і дуже широка спідниця на каркасі (панье) і контуш (тобто плаття зі складкою Ватто).

  • Контуш вільної форми «падав» на каркас спідниці.

  • Фігура в такому одязі лише вгадувалася під її зовнішніми контурами.

  • Спідниця складалася з модеста і фріпона.



У другій половині XVIII ст. жіноче плаття набуло гротескові обриси завдяки маленькому вузькому ліфу і дуже широкій спідниці на каркасі.

  • У другій половині XVIII ст. жіноче плаття набуло гротескові обриси завдяки маленькому вузькому ліфу і дуже широкій спідниці на каркасі.

  • Спідниці були такими пишними, що на них можна було покласти руки, а в дверний отвір необхідно було входити боком.

  • Майже весь період довжина плаття була до щиколотки.



В кінці століття французький костюм почав випробовувати вплив англійської моди. Спідниці з боків стало менше за об'ємом. З'явилися плаття з декілька вираженим силуетом.

  • В кінці століття французький костюм почав випробовувати вплив англійської моди. Спідниці з боків стало менше за об'ємом. З'явилися плаття з декілька вираженим силуетом.

  • Спідниця такого плаття мала заднє панье. Задрапірована ззаду, вона придбала невеликий турнюр.

  • Носили також плаття з карако, кофтиною, що нагадувала жакет, і з рединготом.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка