Гіпотеза дослідження полягає в тому, що навчання на заняттях буде суттєво ефективнішим, якщо будуть реалізовуватися такі шляхи використання інформаційного освітнього середовища: Гіпотеза



Дата конвертації02.01.2017
Розмір445 b.





Гіпотеза дослідження полягає в тому, що навчання на заняттях буде суттєво ефективнішим, якщо будуть реалізовуватися такі шляхи використання інформаційного освітнього середовища:

  • Гіпотеза дослідження полягає в тому, що навчання на заняттях буде суттєво ефективнішим, якщо будуть реалізовуватися такі шляхи використання інформаційного освітнього середовища:

  • володіння педагогічними працівниками технологією створення і методикою використання інформаційного освітнього середовища на уроках;

  • використання відповідного програмного забезпечення навчального процесу для здійснення навчання учнів засобами інформаційних технологій;

  • систематичне використання електронних навчально-методичних комплексів та електронних посібників, як засобу повторення, актуалізації, узагальнення, систематизації знань та здійснення самостійної роботи на заняттях.



З’ясувати й обґрунтувати можливості використання інформаційного освітнього середовища навчального закладу педагогічними працівниками та учнями професійно-технічних навчальних закладів.

  • З’ясувати й обґрунтувати можливості використання інформаційного освітнього середовища навчального закладу педагогічними працівниками та учнями професійно-технічних навчальних закладів.

  • Розробити електронний навчально-методичний комплекс з метою формування знань, умінь і навичок з інформатики.

  • Експериментально перевірити ефективність використання інформаційного освітнього середовища в фаховій підготовці майбутніх кваліфікованих робітників.



теоретичні методи: теоретичний аналіз, порівняння й узагальнення наукової та методичної літератури, наявних програм, аналіз, синтез, моделювання, порівняння, систематизація навчальної діяльності, прогнозування можливих форм її реалізації;

  • теоретичні методи: теоретичний аналіз, порівняння й узагальнення наукової та методичної літератури, наявних програм, аналіз, синтез, моделювання, порівняння, систематизація навчальної діяльності, прогнозування можливих форм її реалізації;

  • емпіричні методи: узагальнення педагогічного досвіду, спостереження, анкетування, інтерв’ювання, опитування, обговорення; опрацювання одержаних результатів дослідження.



1.1. Поняття інформаційного освітнього простору як педагогічна проблема

  • 1.1. Поняття інформаційного освітнього простору як педагогічна проблема

  • 1.2. Використання інформаційного освітнього середовища в навчальному процесі професійно-технічного навчального закладу

  • 1.3. Психолого-педагогічні проблеми навчального процесу в інформаційному освітньому середовищі



Під інформаційним освітнім середовищем будемо розуміти дидактичне, психолого-педагогічне, комунікативне, матеріально-технічне забезпечення навчального процесу.

  • Під інформаційним освітнім середовищем будемо розуміти дидактичне, психолого-педагогічне, комунікативне, матеріально-технічне забезпечення навчального процесу.

  • Це забезпечення включає засоби навчання, які базуються на ІКТ; навчальну і наукову інформацію, яка сприяє формуванню професійно значущих і соціально важливих якостей особистості майбутнього фахівця, – інформацію двоїстого роду: як ту, що входить в офіційно наказову й зафіксовану у вигляді навчальних програм, так і додаткову інформацію навчального характеру.



1) середовища, орієнтовані на надання знань;

  • 1) середовища, орієнтовані на надання знань;

  • 2) середовища, орієнтовані на самостійну діяльність з придбання знань;

  • 3) змішаний тип середовищ.



високий рівень інформаційної культури викладачів та учнів;

  • високий рівень інформаційної культури викладачів та учнів;

  • впровадження інноваційних, у тому числі й інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій, заснованих на суб’єктних для суб’єкта взаєминах;

  • діяльність рефлексії суб’єктів навчального процесу, здатних до адекватної самооцінки своєї особистості.



Визначено, що забезпеченням одних із головних завдань ПТНЗ, а саме, формування у майбутніх фахівців теоретичних знань і практичних навичок роботи у відповідній спеціальності та майбутній професійній діяльності, є створення й використання інформаційного освітнього середовища у ПТНЗ.

  • Визначено, що забезпеченням одних із головних завдань ПТНЗ, а саме, формування у майбутніх фахівців теоретичних знань і практичних навичок роботи у відповідній спеціальності та майбутній професійній діяльності, є створення й використання інформаційного освітнього середовища у ПТНЗ.



2.1. Роль Інтернету в формуванні інформаційного освітнього середовища навчального закладу

  • 2.1. Роль Інтернету в формуванні інформаційного освітнього середовища навчального закладу

  • 2.2. Використання електронних навчально-методичних комплексів та електронних підручників з метою формування знань, умінь і навичок з інформатики

  • 2.3. Розробка, наповнення та використання інформаційного освітнього середовища

  • 2.4. Експериментальна перевірка ефективності використання інформаційного освітнього середовища у фаховій підготовці учнів ПТНЗ



забезпечення доступності навчання шляхом використання ІКТ, глобальних (Інтернет) і локальних (Інтранет) мереж;

  • забезпечення доступності навчання шляхом використання ІКТ, глобальних (Інтернет) і локальних (Інтранет) мереж;

  • упровадження методів інноваційної освіти на основі ІКТ;

  • трансформація системи освіти у неперервну ступеневу освіту впродовж усього життя;

  • реалізація концепції випереджаючої освіти, орієнтованої на існування людини в інформаційному суспільстві.



інформаційно-методичний,

  • інформаційно-методичний,

  • змістовий,

  • контрольно-комунікативний,

  • корекційно-узагальнювальний.



презентаційну,

  • презентаційну,

  • навчальну,

  • статистичну,

  • оцінювальну.



навчально-методичний комплекс;

  • навчально-методичний комплекс;

  • інформаційні банки дисципліни, які повинні постійно оновлюватись;

  • модульно-рейтингова педагогічна технологія;

  • впровадження творчих проектів, у тому числі колективних;

  • учнівські науково-практичні конференції, публічні захисти творчих проектів, представлення результатів своєї діяльності в мережі Інтернет;

  • автоматизована система контролю знань;

  • вибір інформаційних ресурсів.



формулювання й дотримання тематичних рамок предмету, що визначають, які ресурси доцільно включати до рекомендаційного списку;

  • формулювання й дотримання тематичних рамок предмету, що визначають, які ресурси доцільно включати до рекомендаційного списку;

  • формулювання й дотримання під час відбору ресурсів і критеріїв якості щодо тематичних сайтів, баз даних або окремих документів;

  • певна форма опису або анотування кожного із включених ресурсів;

  • індексування й каталогізація колекції ресурсів, які портал рекомендує своїм користувачам;

  • анонсування та забезпечення системи відповідальності укладачів порталу за його створення, наповнення і постійне оновлення.



заповнення сайту відповідно до анонсованих цілей;

  • заповнення сайту відповідно до анонсованих цілей;

  • надійність і репутація джерела інформації й її незалежність;

  • точність документів;

  • повнота, рівень деталізації джерела;

  • унікальність матеріалу;

  • якість складання й подання матеріалу;

  • легкість навігації;

  • підтримка користувача, наявність інструкцій, пояснень;

  • використання визнаних стандартів;

  • актуальність інформації в даний момент.



Розроблено електронний навчально-методичний комплекс для вивчення курсу «Інформатика» у підготовці кваліфікованих робітників за професіями: «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування, електрогазозварник, виробник художніх виробів з металу».

  • Розроблено електронний навчально-методичний комплекс для вивчення курсу «Інформатика» у підготовці кваліфікованих робітників за професіями: «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування, електрогазозварник, виробник художніх виробів з металу».



Експериментальною базою для проведення педагогічного експерименту було Вище художнє професійно-технічне училище № 5 м. Вінниця.

  • Експериментальною базою для проведення педагогічного експерименту було Вище художнє професійно-технічне училище № 5 м. Вінниця.

  • В експерименті брали участь 74 учня 1-3 курсів і 2-є педагогічних працівників.

  • Статистичні дані оброблялися за результатами трьох контрольних зрізів успішності з предмету «Інформатика» експериментальних і контрольних груп.









Експериментально підтверджено гіпотезу дослідження за статистичним t-критерієм Стьюдента: «навчання на заняттях буде суттєво ефективнішим, якщо будуть реалізовуватися такі шляхи використання інформаційного освітнього середовища:

  • Експериментально підтверджено гіпотезу дослідження за статистичним t-критерієм Стьюдента: «навчання на заняттях буде суттєво ефективнішим, якщо будуть реалізовуватися такі шляхи використання інформаційного освітнього середовища:

  • володіння педагогічними працівниками технологією створення і методикою використання інформаційного освітнього середовища на уроках;

  • використання відповідного програмованого забезпечення навчального процесу для здійснення навчання учнів засобами інформаційних технологій;

  • систематичне використання електронних навчально-методичних комплексів, як засобу повторення, актуалізації, узагальнення, систематизації знань та здійснення самостійної роботи на заняттях».



3.1. Шум. Загальні поняття та визначення

  • 3.1. Шум. Загальні поняття та визначення

  • 3.2. Гігієнічне нормування шуму

  • 3.3. Вплив шуму на організм людини. Захист від шуму



1. Професійно-технічна освіта нині набуває нового характеру, зумовленого вимогами підготовки такого фахівця, який був би здатний самостійно і творчо розв’язувати складні проблеми в професійній практиці. Професійно-технічна освіта традиційно поєднує в собі фундаментальність, орієнтацію на професійну діяльність, можливість творчої самореалізації особистості в різних сферах соціально-професійної діяльності.

  • 1. Професійно-технічна освіта нині набуває нового характеру, зумовленого вимогами підготовки такого фахівця, який був би здатний самостійно і творчо розв’язувати складні проблеми в професійній практиці. Професійно-технічна освіта традиційно поєднує в собі фундаментальність, орієнтацію на професійну діяльність, можливість творчої самореалізації особистості в різних сферах соціально-професійної діяльності.

  • Підготовка і становлення майбутніх кваліфікованих робітників у сучасних умовах передбачають, перш за все, його активну суб’єктну позицію, вибір і конструювання індивідуальних освітніх траєкторій, додаткових професійних компетенцій у широкому контексті соціально-економічних і культурних змін.



2. Під інформаційним освітнім середовищем будемо розуміти дидактичне, психолого-педагогічне, комунікативне, матеріально-технічне забезпечення навчального процесу. Це забезпечення включає засоби навчання, які базуються на ІКТ; навчальну і наукову інформацію, яка сприяє формуванню професійно значущих і соціально важливих якостей особистості майбутнього фахівця, – інформацію двоїстого роду: як ту, що входить в офіційно наказову й зафіксовану у вигляді навчальних програм, так і додаткову інформацію навчального характеру.

  • 2. Під інформаційним освітнім середовищем будемо розуміти дидактичне, психолого-педагогічне, комунікативне, матеріально-технічне забезпечення навчального процесу. Це забезпечення включає засоби навчання, які базуються на ІКТ; навчальну і наукову інформацію, яка сприяє формуванню професійно значущих і соціально важливих якостей особистості майбутнього фахівця, – інформацію двоїстого роду: як ту, що входить в офіційно наказову й зафіксовану у вигляді навчальних програм, так і додаткову інформацію навчального характеру.



3. Виділено типи інформаційно-освітніх середовищ:

  • 3. Виділено типи інформаційно-освітніх середовищ:

  • середовища, орієнтовані на надання знань;

  • середовища, орієнтовані на самостійну діяльність з придбання знань;

  • змішаний тип середовищ.



4. З’ясовано, що структурними компонентами ІОС є:

  • 4. З’ясовано, що структурними компонентами ІОС є:

  • навчально-методичний комплекс;

  • інформаційні банки дисципліни, які повинні постійно оновлюватись;

  • модульно-рейтингова педагогічна технологія;

  • впровадження творчих проектів, у тому числі колективних;

  • учнівські науково-практичні конференції, публічні захисти творчих проектів, представлення результатів своєї діяльності в мережі Інтернет;

  • автоматизована система контролю знань;

  • вибір інформаційних ресурсів.



5. Виокремлено педагогічні умови для функціонування інформаційного освітнього середовища:

  • 5. Виокремлено педагогічні умови для функціонування інформаційного освітнього середовища:

  • високий рівень інформаційної культури викладачів та учнів;

  • впровадження інноваційних, у тому числі й інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій, заснованих на суб’єктних для суб’єкта взаєминах;

  • діяльність рефлексії суб’єктів навчального процесу, здатних до адекватної самооцінки своєї особистості.



6. Окреслено головні напрями формування сучасного освітнього середовища:

  • 6. Окреслено головні напрями формування сучасного освітнього середовища:

  • забезпечення доступності навчання шляхом використання ІКТ, глобальних (Інтернет) і локальних (Інтранет) мереж;

  • упровадження методів інноваційної освіти на основі ІКТ;

  • трансформація системи освіти у неперервну ступеневу освіту впродовж усього життя;

  • реалізація концепції випереджаючої освіти, орієнтованої на існування людини в інформаційному суспільстві.



7. Визначено характерні ознаки порталу:

  • 7. Визначено характерні ознаки порталу:

  • формулювання й дотримання тематичних рамок предмету, що визначають, які ресурси доцільно включати до рекомендаційного списку;

  • формулювання й дотримання під час відбору ресурсів і критеріїв якості щодо тематичних сайтів, баз даних або окремих документів;

  • певна форма опису або анотування кожного із включених ресурсів;

  • індексування й каталогізація колекції ресурсів, які портал рекомендує своїм користувачам;

  • анонсування та забезпечення системи відповідальності укладачів порталу за його створення, наповнення і постійне оновлення.



8. Розроблено електронний навчально-методичний комплекс для вивчення курсу «Інформатика» для підготовки кваліфікованих робітників за професіями: «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування, електрогазозварник, виробник художніх виробів з металу».

  • 8. Розроблено електронний навчально-методичний комплекс для вивчення курсу «Інформатика» для підготовки кваліфікованих робітників за професіями: «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування, електрогазозварник, виробник художніх виробів з металу».



9. Експериментально підтверджено гіпотезу дослідження за статистичним t-критерієм Стьюдента: «навчання на заняттях буде суттєво ефективнішим, якщо будуть реалізовуватися такі шляхи використання інформаційного освітнього середовища: володіння педагогічними працівниками технологією створення і методикою використання інформаційного освітнього середовища на уроках; використання відповідного програмованого забезпечення навчального процесу для здійснення навчання учнів засобами інформаційних технологій; систематичне використання електронних навчально-методичних комплексів, як засобу повторення, актуалізації, узагальнення, систематизації знань та здійснення самостійної роботи на заняттях».

  • 9. Експериментально підтверджено гіпотезу дослідження за статистичним t-критерієм Стьюдента: «навчання на заняттях буде суттєво ефективнішим, якщо будуть реалізовуватися такі шляхи використання інформаційного освітнього середовища: володіння педагогічними працівниками технологією створення і методикою використання інформаційного освітнього середовища на уроках; використання відповідного програмованого забезпечення навчального процесу для здійснення навчання учнів засобами інформаційних технологій; систематичне використання електронних навчально-методичних комплексів, як засобу повторення, актуалізації, узагальнення, систематизації знань та здійснення самостійної роботи на заняттях».






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка