Головна мета



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.



  • Головна мета

  • розвиток особистості учнів, формування їх готовності до захисту Вітчизни та дій в умовах надзвичайних ситуацій

  • Завдання

  • підготовка молоді до захисту життя і здоров’я, забезпечення власної безпеки і безпеки людей у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу;

  • підготовка молоді до служби у Збройних Силах України,

  • інших військових формуваннях, виконання військового обов’язку в запасі



вивченням існуючої системи військової підготовки, організації внутрішньої і вартової служби, повсякденної життєдіяльності військ;

  • вивченням існуючої системи військової підготовки, організації внутрішньої і вартової служби, повсякденної життєдіяльності військ;

  • викладенням навчального матеріалу предмета відповідно до положень загальновійськових і бойових статутів Збройних Сил України (ЗСУ), поданням навчального матеріалу з урахуванням переходу національних Збройних Сил на професійну основу і наближенням їх до сучасних стандартів НАТО;

  • впровадженням комп’ютерних графічно-інформаційних технологій у викладанні основ військової справи, цивільного захисту, медичних знань і першої допомоги;

  • - створенням сучасної навчально-матеріальної бази з можливостями проведення практичних занять з тактичної, вогневої і прикладної фізичної підготовки у межах території навчальних закладів.



Для групи юнаків

  • Для групи юнаків

  • 1. ЗСУ на захисті Вітчизни

  • 2. Міжнародне гуманітарне право (МГП) про захист жертв війни

  • 3. Тактична підготовка

  • 4. Вогнева підготовка

  • 5. Статути ЗСУ

  • 6. Стройова підготовка

  • 7. Військова топографія

  • 8. Приклада фізична підготовка

  • 9. Військово-медична підготовка

  • 10. Основи цивільного захисту

  • Для групи дівчат

  • 1. Основи цивільного захисту

  • 2. МГП про захист цивільного населення

  • 3. Основи медичних знань і допомоги

  • 4. Перша медична допомога у надзвичайних ситуаціях (НС)

  • 5. Перша медична допомога хворим та догляд за хворими



Матеріал кожної теми поділений на групи навчальних питань, які окреслені об’єднуючим навчальним питанням, виділеним у змістовому тексті жирним шрифтом.

  • Матеріал кожної теми поділений на групи навчальних питань, які окреслені об’єднуючим навчальним питанням, виділеним у змістовому тексті жирним шрифтом.

  • При потижневому навантаженні 1 год навчальні питання програми надруковані звичайним шрифтом. Для потижневого навантаження 1,5 год до змісту навчальних питань зі звичайним шрифтом додаються навчальні питання, що виділені у тексті курсивом. Для навантаження по 2 год до змісту навчальних питань зі звичайним і курсивным шрифтом додаються навчальні питання, що виділені у тексті напівжирним курсивом.

  • Приклад із програми

  • Рух та повороти під час руху. Види та характеристика руху. Рух стройовим і похідним кроком. Рух бігом. Повороти під час руху.



Структура. 1.1. ЗСУ – військове формування держави.

  • Структура. 1.1. ЗСУ – військове формування держави.

  • 1.2. Розбудова національних Збройних Сил.

  • 1.3. ЗСУ у міжнародній діяльності.

  • Завдання навчання: оволодіння знаннями про: структуру і

  • розвиток ЗСУ; основи законодавства про військову службу;

  • важливі історичні перемоги українського війська; напрями

  • інтеграції України в європейський та міжнародний простір.

  • Особливості. Вивчаються основи законодавства про

  • призначення, структуру ЗСУ та військову службу. Історія

  • військового мистецтва українського народу подається через

  • основні історичні періоди (Київської Держави, Війська

  • Запорізького, військової діяльності українського народу у

  • Першій та Другій світових війнах). Реформування і розвиток

  • національних ЗС розглядається за роки незалежності і на

  • перспективу. Міжнародна діяльність ЗСУ розкривається через

  • військове співробітництво України з РФ, НАТО, участь ЗСУ у

  • миротворчих місіях ООН. Пропонується до розгляду розвиток

  • відносин України з ЄС у сфері безпеки.

  • .



Структура. 2.1. МГП та його норми про захист жертв війни.

  • Структура. 2.1. МГП та його норми про захист жертв війни.

  • 2.2. Особливості ведення воєнних дій з урахуванням норм МГП.

  • 2.3. Правила поведінки учасників військових дій.

  • Завдання навчання: знати основні вимоги МГП, об’єкти та осіб,

  • що знаходяться під його захистом і потребують медичної

  • допомоги та догляду, правила поведінки учасників військових дій;

  • вміти діяти і реагувати в будь-якій ситуації відповідно до своїх

  • обов’язків та норм МГП.

  • Особливості. МГП є основою для формування в учнів правил

  • поведінки у можливих збройних конфліктах. За змістом матеріал

  • розрахований на громадян України, які, виконуючи обов'язок

  • щодо захисту Вітчизни, отримують статус комбатанта. Вивчення

  • норм МГП, що регулюють правові відносини під час ведення

  • військових дій та захищають жертв війни, не обмежується

  • темами розділу. Поведінка військовослужбовця, виконання ним

  • норм МГП в бою розглядається також у розділі 3 (тактична

  • підготовка) та інших розділах програми.



Структура. Введення (поняття про тактику, інше).

  • Структура. Введення (поняття про тактику, інше).

  • 3.1. Основи загальновійськового бою. 3.2. Солдат в бою.

  • 3.3. Відділення в бою. 3.4. Озброєння та бойова техніка родів

  • військ Сухопутних військ.

  • Завдання навчання: знати основи бою та обов’язки солдата в

  • бою, основні положення з підготовки та ведення бою

  • механізованим відділенням; вміти пересуватися на полі бою,

  • готувати вогневу позицію, вести спостереження і виконувати

  • прийоми знищення противника; оволодіти навичками дій солдата

  • у наступі та в обороні, у складі бойових груп та відділення.

  • Особливості. Перед безпосередньою підготовкою учнів діям

  • солдата в бою (1-й період навчання -10 клас) вивчаються

  • основні положення бою, його складові, бойове забезпечення.

  • Навчання учнів діям солдата в бою за темами «Солдат в бою»,

  • «Відділення в бою» здійснюється на практичних заняттях у 2-му

  • періоді навчання (11 клас) та під час НПЗ, на яких учні також

  • ознайомлюються із озброєнням і бойовою технікою родів військ

  • СВ у військових частинах. Структура підготовки – схема 1.



Структура. Введення. 4.1. Основи стрільби зі стрілецької зброї (СЗ). 4.2. СЗ та поводження з нею, догляд і зберігання. 4.3. Прийоми і правила стрільби зі СЗ. 4.4. Стрільба по наземних і повітряних цілях. 4.5. Ручні осколкові гранати (РГ) та поводження з ними, догляд і зберігання. 4.6. Прийоми і правила метання РГ. 4.7. Метання РГ в бою.

  • Структура. Введення. 4.1. Основи стрільби зі стрілецької зброї (СЗ). 4.2. СЗ та поводження з нею, догляд і зберігання. 4.3. Прийоми і правила стрільби зі СЗ. 4.4. Стрільба по наземних і повітряних цілях. 4.5. Ручні осколкові гранати (РГ) та поводження з ними, догляд і зберігання. 4.6. Прийоми і правила метання РГ. 4.7. Метання РГ в бою.

  • Завдання навчання: знати будову, можливості і порядок

  • підготовки СЗ (АК) до бою, основи та правила стрільби; вміти

  • готувати зброю до стрільби, вести розвідку цілей, володіти

  • прийомами і способами ведення вогню, влучно уражати

  • противника, метати ручні гранати; набути первинних навичок у

  • діях зі зброєю під час виконання вогневих задач.

  • Особливості. Основи стрільби вивчаються до розгляду будови

  • зброї, оскільки її бойові властивості засвоюються лише за умови

  • розуміння внутрішньої і зовнішньої балістики стрільби. Прийоми

  • і правила стрільби вивчаються раніше тактичних тем, що

  • стосуються підготовки солдата до бою. Початкові і навчальні

  • стрільби виконуються під час вивчення прийомів і способів

  • ведення вогню зі стрілецької зброї у оборонному і

  • наступальному бою.



Структура. Введення. 5.1. Військовослужбовці та відносини між ними 5.2. Внутрішній порядок у військовій частині та її підрозділах 5.3. Військова дисципліна, засоби щодо її зміцнення 5.4. Вартова служба

  • Структура. Введення. 5.1. Військовослужбовці та відносини між ними 5.2. Внутрішній порядок у військовій частині та її підрозділах 5.3. Військова дисципліна, засоби щодо її зміцнення 5.4. Вартова служба

  • Завдання навчання: знати визначення статутів ЗСУ, загальні обов’язки військовослужбовців, основи організації внутрішньої та вартової служб; вміти виконувати обов’язки днювального роти, розуміти обов’язки вартового, дотримуватися правил поведінки військовослужбовця; набути первинних навичок дотримання статутних взаємовідносин та військової дисципліни.

  • Особливості. Розглядаються основні положення організації внутрішньої та вартової служби, повсякденної життєдіяльності військ. Розділ формує уявлення учнів про статути ЗСУ як про закони військової служби.

  • Стройовий статут ЗСУ, через його практичну спрямованість, викладається в окремому розділі програми.



Структура. 6.1. Загальні положення Стройового статуту ЗСУ. 6.2. Стройові прийоми і рух без зброї та із зброєю. 6.3. Виконання військового вітання, вихід із строю та підхід до начальника. 6.4. Строї відділення та взводу в пішому порядку.

  • Структура. 6.1. Загальні положення Стройового статуту ЗСУ. 6.2. Стройові прийоми і рух без зброї та із зброєю. 6.3. Виконання військового вітання, вихід із строю та підхід до начальника. 6.4. Строї відділення та взводу в пішому порядку.

  • Завдання навчання: знати основні положенная Стройового статуту (строї та їх характеристики, сигнали управління строєм); вміти виконувати стройові прийоми і дії, злагоджено діяти в складі навчального підрозділу у пішому порядку (за командами і сигналами управління строєм); набути первинних навичок у шикуванні в розгорнутий і похідний стрій.

  • Особливості. Викладається одиночне стройове навчання учнів (прийоми та рух без зброї та зі зброєю, інші) та підготовка учнів діям солдата в складі відділення (взводу). Під час дій учнів в строю відділення та взводу у пішому порядку виконуються прийоми з автоматом, військове вітання в строю на місці та під час руху, відповідь на поздоровлення. Відпрацьовуються сигнали управління строєм взводу у пішому порядку.



  • Структура. 7.1. Орієнтування на місцевості. 7.2. Розвідка місцевості.

  • Завдання навчання: знати завдання та способи розвідки місцевості, порядок орієнтування та порядок роботи з компасом на місцевості; вміти орієнтуватися на місцевості, вести спостереження і оглядати місцевість, складати схему орієнтирів; набути первинних навичок орієнтування на місцевості.

  • Особливості. Основна форма навчання - практичні заняття на

  • обмеженій ділянці місцевості з обов’язковим відпрацюванням

  • нормативів. Навчальний матеріал подається до проведення

  • занять з тактичної підготовки (тактико-стройові, що стосуються

  • дій солдата, призначеного спостерігачем, та дій відділення у

  • дозорі). Тема «Розвідка місцевості» вивчається на фоні

  • тактичної обстановки. У ході всіх занять особлива увага

  • звертається на вироблення в учнів практичних навичок

  • орієнтування на незнайомій місцевості та визначення захисних

  • властивостей місцевості.



Структура. 8.1. Гімнастика. 8.2. Прискорений рух та легка атлетика. 8.3. Подолання перешкод. 8.4. Основи самозахисту.

  • Структура. 8.1. Гімнастика. 8.2. Прискорений рух та легка атлетика. 8.3. Подолання перешкод. 8.4. Основи самозахисту.

  • Завдання навчання: вміти переносити короткочасні фізичні та психологічні навантаження; виробляти загальну витривалість, гнучкість, силу і швидкість; набути первинних навичок у пересуванні на пересіченій місцевості в пішому порядку, подоланні перешкод, під час самозахисту в бою.

  • Особливості. Гімнастика представлена комплексними вправами і вправами на перекладині та брусах. Прискорене пересування і легка атлетика – бігом, метанням гранат і марш-кидками на будь-якій пересіченій місцевості. Передбачається подолання як окремих (природних і штучних) перешкод, так і подолання єдиної смуги перешкод.

  • Особливість уроків «Зброя в бою»: до початку занять учні вже оволодіють деякими прийомами застосування зброї у наступальному бою (удари прикладом, уколи багнетом) під час занять з тактичної підготовки. Завданням занять означеного блоку є навчання учнів прийомів захисту зброєю та обеззброювання противника в оборонному бою.



Структура. 9.1. Медичне забезпечення бою. Заходи і засоби першої медичної допомоги (ПМД) пораненим і хворим. 9.2. Організація надання ПМД в бою. Реанімація потерпілих. 9.3. Тимчасова зупинка кровотечі при пораненнях. 9.4-7. ПМД при: переломах кісток; травмах, закритих пошкодженнях внутрішніх органів і вивихах; при ураженнях ЗМУ; опіках, ураженнях електричним струмом та отруєннях.

  • Структура. 9.1. Медичне забезпечення бою. Заходи і засоби першої медичної допомоги (ПМД) пораненим і хворим. 9.2. Організація надання ПМД в бою. Реанімація потерпілих. 9.3. Тимчасова зупинка кровотечі при пораненнях. 9.4-7. ПМД при: переломах кісток; травмах, закритих пошкодженнях внутрішніх органів і вивихах; при ураженнях ЗМУ; опіках, ураженнях електричним струмом та отруєннях.

  • Завдання навчання: знати заходи ПМД при пораненнях; засоби медичного оснащення військовослужбовця; вміти накладати пов’язки, джгут і шини для зупинки кровотеч і при переломах кісток, користуватися засобами знеболювання, виконувати штучне дихання і зовнішній масаж серця; набути первинних навичок зупинки кровотечі, іммобілізації, накладення пов’язок, проведення реанімації.

  • Особливості. У медичному забезпеченні бою особлива увага - засобам індивідуального і групового медичного оснащення військовослужбовця, а в організації першої медичної допомоги в бою - розшуку і виносу поранених з поля бою. В інших темах - огляду та наданні допомоги потерпілому. Розглянуто медичний захист військовослужбовця при ураженні ЗМУ.

  • Теоретичний матеріал має викладатися тільки в тому обсязі, який необхідний для свідомого виконання практичних прийомів.



Структура. 10.1. Нормативно-правова база ЦЗ. 10.2. Надзвичайні ситуації. 10.3. Захист населення від НС. 10.4. Основи рятувальних та інших невідкладних робіт. 10.5. Організація ЦЗ навчального закладу.

  • Структура. 10.1. Нормативно-правова база ЦЗ. 10.2. Надзвичайні ситуації. 10.3. Захист населення від НС. 10.4. Основи рятувальних та інших невідкладних робіт. 10.5. Організація ЦЗ навчального закладу.

  • Завдання навчання: знати уражаючі фактори ЯХБЗ та запалювальних і хімічно небезпечних речовин (ХНР), індивідуальні засоби захисту від них; вміти користуватися засобами захисту, використовувати захисні властивості місцевості, діяти в умовах застосування ЗМУ, запалювальних речовин і впливу ХНР, проводити ЧСО; набути первинних навичок у користуванні індивідуальними засобами захисту.

  • Особливості. Розглядається вплив уражаючих факторів НС на оточуюче середовище і людину. Окремий змістовий блок – НС воєнного характеру від дії ЗМУ та звичайної зброї – актуальний для групи юнаків. Тема “Захист населення від НС” окреслюється двома блоками навчальних питань: заходи захисту; засоби захисту, спостереження і контролю. Заходи захисту, дії населення в умовах НС розглядаються як для мирного, так і воєнного часу.



Структура. 1.1. Нормативно-правова база ЦЗ. 1.2. Надзвичайні ситуації. 1.3. Захист населення від НС. 1.4. Основи рятувальних та інших невідкладних робіт. 1.5. Організація ЦЗ навчального закладу.

  • Структура. 1.1. Нормативно-правова база ЦЗ. 1.2. Надзвичайні ситуації. 1.3. Захист населення від НС. 1.4. Основи рятувальних та інших невідкладних робіт. 1.5. Організація ЦЗ навчального закладу.

  • Завдання навчання: знати вплив уражаючих факторів НС на людину, медичну характеристику ураження людей від дії стихійного лиха, виробничих аварій і катастроф, вражаючих факторів ЗМУ, запалювальних і хімічних небезпечних речовин та індивідуальні засоби захисту від них; вміти користуватися засобами індивідуального захисту, використовувати захисні властивості місцевості, діяти в умовах НС, проводити часткову санітарну обробку; набути первинних навичок у користуванні індивідуальними засобами захисту.

  • Особливості. У темі “Надзвичайні ситуації” актуальним для групи дівчат є блок навчальних питань “НС природного, техногенного та соціально-політичного характеру”. Особлива увага - висвітленню питань щодо НС у виробничій, транспортній сфері та сфері життєзабезпечення. Під час розгляду заходів захисту населення від НС приділяється увага проведенню евакуації із зон радіоактивного забруднення, хімічного зараження, затоплення та масових пожеж.



Структура. 2.1. Основні положення МГП. 2.2. Застосування МГП. 2.3. Засоби і методи ведення воєнних дій.

  • Структура. 2.1. Основні положення МГП. 2.2. Застосування МГП. 2.3. Засоби і методи ведення воєнних дій.

  • Завдання навчання: знати основні вимоги МГП, об’єкти та осіб, що знаходяться під його захистом, правила поведінки учасників військових дій щодо цивільного населення; вміти діяти і реагувати в будь-який ситуації відповідно до своїх обов’язків та норм МГП.

  • Особливості. Розглядаються основні положення МГП та його застосування (захист цивільного населення, природного середовища та установок і споруд, які мають небезпечні сили від наслідків збройних конфліктів; спеціальний захист окремих категорій насалення: захист жінок у випадку збройного конфлікту).

  • Розглядаються також засоби (конкретні види звичайної зброї невибіркової дії та зброї, що спричиняє надмірні страждання) і методи ведення воєнних дій, що заборонені нормами МГП.



Структура. 3.1. Основи законодавства України про охорону здоров’я людини. 3.2 Здоров’я людини і навколишнє середовище. Основні системи організму людини, їх функції. Травми систем та їх наслідки. Втрата свідомості. 3.4 Захворювання основних систем організму людини. Інфекційні захворювання. 3.5 Опіки та отруєння організму людини. Уражаюча дія електричного струму. Укуси отруйних змій і комах. 3.6 Ураження організму людини від ЗМУ. 3.7 Оцінювання стану критичних систем організму людини. Термінальний стан. 3.8 Медична допомога при порушенні здоров’я людини

  • Структура. 3.1. Основи законодавства України про охорону здоров’я людини. 3.2 Здоров’я людини і навколишнє середовище. Основні системи організму людини, їх функції. Травми систем та їх наслідки. Втрата свідомості. 3.4 Захворювання основних систем організму людини. Інфекційні захворювання. 3.5 Опіки та отруєння організму людини. Уражаюча дія електричного струму. Укуси отруйних змій і комах. 3.6 Ураження організму людини від ЗМУ. 3.7 Оцінювання стану критичних систем організму людини. Термінальний стан. 3.8 Медична допомога при порушенні здоров’я людини

  • Завдання навчання: знати системи організму, критичні для життя

  • людини, основні ушкодження та захворювання організму людини,

  • структуру медичної допомоги.

  • Особливості. Розглядаються будова критичних для життя систем

  • організму (дихання, серцево-судинної, нервової) людини, наслідки

  • Їх ушкодження (травмування) та необхідність першої допомоги.



Структура. 4.1. Застосування заходів і засобів з надання ПМД у НС. 4.2 ПД при гострих порушеннях дихання та під час зупинки сердя. 4.3 ПМД при пораненнях. Перев’язка пораненого. 4.4 ПД при переломах та вивихах. Транспортування потерпілих. 4.5 ПД при опіках. Допомога при тепловому та сонячному ударі, обмороженні та електротравмах. 4.6 ПД при утопленні, синдромі тривалого здавлювання та інших патологічних станах. 4.7 ПД при отруєннях і укусах. 4.8 ПМД при радіаційних ураженнях і від отруєння речовинами, що є хімічною зброєю.

  • Структура. 4.1. Застосування заходів і засобів з надання ПМД у НС. 4.2 ПД при гострих порушеннях дихання та під час зупинки сердя. 4.3 ПМД при пораненнях. Перев’язка пораненого. 4.4 ПД при переломах та вивихах. Транспортування потерпілих. 4.5 ПД при опіках. Допомога при тепловому та сонячному ударі, обмороженні та електротравмах. 4.6 ПД при утопленні, синдромі тривалого здавлювання та інших патологічних станах. 4.7 ПД при отруєннях і укусах. 4.8 ПМД при радіаційних ураженнях і від отруєння речовинами, що є хімічною зброєю.

  • Завдання навчання: знати заходи, ліки і засоби ПМД при різноманітних ушкодженнях і хворобах; вміти надавати ПД постраждалим від НС; набути первинних навичок у проведенні реанімаційних заходів, прийомів зупинки кровотечі, іммобілізації, накладення пов’язок при пораненнях, в оволодінні засобами ПМД при різноманітних отруєннях.

  • Особливості. Розділ подає ПМД при отриманні механічних травм, радіаційних уражень та різноманітних отруєнь і укусів. Основна форма практичних занять - навчально-тренувальні заняття (вивчення виконання і відпрацювання прийому з надання ПМД, тренування у відпрацюванні нормативних прийомів з надання ПМД).



Структура. 5.1. ПМД при захворюваннях основних систем організму людини. Догляд за хворими. 5.2 Основні способи реанімації і транспортування при гострих захворюваннях. Застосування лікарських препаратів. 5.3 Профілактика інфекційних захворювань 5.4 Гострі захворювання органів травлення, обміну речовин, нирок та сечовивідних шляхів. Надання ПМД

  • Структура. 5.1. ПМД при захворюваннях основних систем організму людини. Догляд за хворими. 5.2 Основні способи реанімації і транспортування при гострих захворюваннях. Застосування лікарських препаратів. 5.3 Профілактика інфекційних захворювань 5.4 Гострі захворювання органів травлення, обміну речовин, нирок та сечовивідних шляхів. Надання ПМД

  • Завдання навчання: знати порядок надання ПМД хворим та лікарські препарати і засоби догляду за хворими; вміти надавати ПМД хворим; отримати первинні навички догляду за хворими.

  • Особливості. Розглянуто ПМД хворим із захворюваннями дихальної, нервової системи, органів травлення, з порушенням обміну речовин та хворобами системи кровообігу. Викладено профілактику інфекційних захворювань, допомогу та способи реанімації і транспортування при гострих захворюваннях.

  • До структурних особливостей програми і планування



Оцінюється: рівень засвоєння знань з предмета; рівень вмінь

  • Оцінюється: рівень засвоєння знань з предмета; рівень вмінь

  • застосовувати знання (в ході практичних занять); рівень

  • володіння вміннями та навичками (в ході виконання нормативів,

  • контрольних вправ і занять).

  • Види оцінювання: поточне; тематичне; підсумкове за семестр,

  • перший і другий рік навчання та НПЗ (практичні заняття у лікувально-оздоровчому закладі).

  • Підсумкове оцінювання. За семестр, 1-й рік навчання і за НПЗ

  • підсумкова оцінка виставляється узагальненням тематичних і

  • семестрових оцінок.

  • Підсумкова оцінка за 2-й рік навчання визначається виходячи

  • з оцінок за семестри 2-го року навчання і НПЗ (практичні

  • заняття у лікувально-оздоровчому закладі):

  • 12 балів, якщо оцінка, отримана за НПЗ (заняття),— 12 балів, а за перший і другий семестри року навчання не нижча за 9 балів (надалі – відповідне зниження балів).

  • Примітка. Оцінки за виконання 1,2 вправ з метання РГ та оцінка за виконання вправи бойових стрільб із АК не впливають на загальну оцінку учня з предмета



Структура. Загальні положення, підготовка та порядок виконання вправ стрільб, вправи стрільб для інд. навчання, зразки мішеней.

  • Структура. Загальні положення, підготовка та порядок виконання вправ стрільб, вправи стрільб для інд. навчання, зразки мішеней.

  • Особливості. В основу навчання стрільби покладено основні положення Курсу стрільб зі СЗ і БМ ЗСУ (2009).

  • У загальних положеннях - вправи стрільб для індивідуального навчання; організація занять зі стрільбою, у т. ч. обов’язки керівника стрільби (до початку, під час та після стрільби).

  • Підготовка до виконання вправ стрільб –описується підготовка навчального підрозділу та дії керівника стрільби.

  • Порядок виконання вправ стрільб – описуються сигнали з пункту управління, команди та дії учасників стрільби.

  • Вправи стрільб для індивідуального навчання включають: 1,2 ВПС з ПГ; 1,2 ВНС з МГ; ВКС з МГ; вправу бойових стрільб з автомата.

  • Зразки мішеней – двовимірні і тривимірні, звичайні та під фон місцевості, живої сили (у різних положеннях) та озброєння і бойової техніки (наземної і повітряної).



Структура. 1. Підготовка до метання ручних гранат. 2. Порядок виконання вправ з метання ручних гранат (РГ). 3. Вправи з метання гранат у пішому порядку.

  • Структура. 1. Підготовка до метання ручних гранат. 2. Порядок виконання вправ з метання ручних гранат (РГ). 3. Вправи з метання гранат у пішому порядку.

  • Особливості. У ході підготовки учнів до метання РГ викладачами розробляються підготовчі вправи з метання. Вправи (підготовчі і навчальні) виконуються на обладнаному (відповідно до схем додатка 5 програми) місці біля навчального закладу, вогневому містечку військової частини. Прийоми та правила метання викладено у Настанові зі стрілецької справи “Ручні гранати”.

  • Метання ручної оборонної гранати (1-а навчальна вправа ) виконується із окопу для стрільби стоячи, а метання ручної наступальної гранати (2-а навчальна вправа ) – на ходу (в пішому порядку).

  • Навчальне місце для метання гранат містить у собі такі елементи: вихідне положення для чергової зміни тих, хто навчається; рубіж метання з окопом; мішенне поле. На ньому виконуються перша і друга вправи з метання гранат після попереднього обладнання мішенного поля відповідними мішенями. Схема навчального місця



Структура. 1. Методика. 2. Вправи ПФП.

  • Структура. 1. Методика. 2. Вправи ПФП.

  • Особливості навчання. Практичні (навчально-тренувальні і показові) заняття є основним видом навчальних занять i проводяться за розділами ПФП (гімнастика, прискорене пересування та легка атлетика, подолання перешкод, основи самозахисту) або комплексно, i повинні мати навчально-тренувальну спрямованість.

  • Вправи ПФП (перший комплекс вiльних вправ, пiдтягування на перекладинi, згинання i розгинання рук в упорi на брусах, комплексна силова вправа, комплексна вправа на спритнiсть, бiг на 1км, метання гранати Ф-1 на дальнiсть, марш-кидок на 5 км у складi пiдроздiлу, загальна контрольна вправа на смузi перешкод) відповідають Настанові з ПФП у ЗСУ, однак, з метою зниження фізичного навантаження, нормативні показники їх виконання - знижені.



  • Структура

  • 1. Загальні вимоги під час проведення занять з предмета

  • 2. Вимоги безпеки під час проведення занять у кабінеті.

  • 3. Вимоги безпеки під час проведення занять на місцевості

  • 4. Вимоги безпеки під час проведення стрільб у стрілецькому тирі (перед початком, під час та після закінчення навчальних стрільб, а також у разі виникнення надзвичайної ситуації)

  • 5. Вимоги безпеки під час проведення стрільб на військовому стрільбищі



Перелік об’єктів

  • Перелік об’єктів

  • 1. Кабінет предмета

  • 2. Кімната зберігання зброї

  • 3. Стрілецький тир

  • 4. Стройовий майданчик

  • 5. Навчальні місця для занять з вогневої підготовки

  • 6. Навальне місце “Днювальний роти”

  • 7. Місце для метання ручних гранат

  • 8. Навчально-тренувальний комплекс

  • 9. Єдина смуга перешкод

  • 10. Навчальне місце “Основи самозахисту”

  • 11. Виносне навчальне обладнання.



ЛІТЕРАТУРА

  • ЛІТЕРАТУРА

  • 1. Дятленко С. М., Ганчєва В. І., Василенко Є. Ю., Жевага С. І.

  • Книга вчителя предмета «Захист Вітчизни».

  • 2. Захист Вітчизни: підручники для 10-11класів

  • 3. Меленький В. М., Добровольський В. В., Корж Є. П., Кравцов А. К.

  • Захист Вітчизни. Тактична підготовка.

  • 4. Бойовий статут Сухопутних військ (ч. ІІ, батальйон, рота).

  • 5. Бойовий статут Сухопутних військ (ч. ІІІ, взвод, відділення, танк).

  • 6. Статути Збройних Сил України.

  • 6. Курс стрільб зі стрілецької зброї і бойових машин.

  • 7. Вогнева підготовка механізованих підрозділів.

  • 8. Підручник сержанта механізованих військ.

  • 9. Настанова з фізичної підготовки у Збройних Силах України.

  • 10. Основи цивільного захисту / під ред. Бикова О. В., Осипенко С. І.

  • 11. М. І. Стеблюк. Цивільна оборона.

  • 12. М. М. Фука. Основи медико-санітарної підготовки.

  • 13. С. Л. Тамов. Організаційно-методичні основи військово-

  • прикладної фізичної підготовки допризовної молоді.





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка