Головний науковий співробітник лабораторії



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.


Головний науковий співробітник лабораторії

  • Головний науковий співробітник лабораторії

  • початкової освіти

  • Інституту педагогіки

  • Національної академії педагогічних наук

  • України,

  • доктор педагогічних наук, професор,

  • академік Національної академії педагогічних

  • наук України


Компетентнісний підхід як чинник модернізації

  • Компетентнісний підхід як чинник модернізації

  • змісту і методики

  • початкової освіти



Базовими поняттями компетентнісної освіти є:

  • Базовими поняттями компетентнісної освіти є:

  • компетентнісний підхід;

  • компетентність і компетенція;

  • ключові та предметні компетентності.



Компетентність – інтегрована здатність особистості, яка набута у процесі навчання. Вона охоплює:

  • Компетентність – інтегрована здатність особистості, яка набута у процесі навчання. Вона охоплює:

  • знання, уміння, навички, досвід, цінності та ставлення,

  • які можуть цілісно реалізуватися на практиці, тому компетентність не може бути зведена лише до фактичних знань.



Компетенція розуміється

  • Компетенція розуміється

  • як коло питань, щодо яких особистість має бути обізнана

  • або певну сферу діяльності, в якій людина повинна володіти компетентністю.

  • Компетенція – об’єктивна категорія, суспільно визнаний рівень знань, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини.

  • Вона відчужена від людини, є наперед заданою соціальною нормою.



Радою Європи запропоновано формувати в учнів середньої школи сім груп ключових компетентностей:

  • Радою Європи запропоновано формувати в учнів середньої школи сім груп ключових компетентностей:

  • грамотність (читання, письмо, арифметика)

  • загальні навички (комунікація, уміння навчатися, лідерство);



Особистісні компетентності

  • Особистісні компетентності

  • (вмотивованість, цікавість, креативність, чесність, наполегливість тощо);

  • Інформаційно-комунікаційні компетентності;

  • володіння іноземними мовами;



соціальні компетентності як інструмент підтримання стосунків для економічної і соціальної інтеграції в багатонаціональному та багатокультурному суспільстві;

  • соціальні компетентності як інструмент підтримання стосунків для економічної і соціальної інтеграції в багатонаціональному та багатокультурному суспільстві;

  • компетентності з науки і технологій, які передбачають володіння науковою грамотністю.



Ключові компетентності в українській школі:

  • Ключові компетентності в українській школі:

  • уміння вчитися (навчальна);

  • громадянська;

  • загальнокультурна;

  • компетентність з інформаційних та комунікаційних технологій;



соціальна;

  • соціальна;

  • підприємницька;

  • здоров’язбережу-вальна.



Предметна компетентність – сукупність знань, умінь та характерних якостей,

  • Предметна компетентність – сукупність знань, умінь та характерних якостей,

  • що дають змогу учневі автономно виконувати певні дії у межах конкретного предмета

  • для розв’язання навчальної проблеми (завдання, ситуації).



Загальнонавчальні уміння і навички.

  • Загальнонавчальні уміння і навички.

  • навчально-організаційні (опанування школярами раціональних способів організації свого навчання);

  • загальномовленнєві (формування умінь висловлюватися, спілкуватися працювати з текстовою інформацією);



загальнопізнавальні (уміння спостерігати, розмірковувати, запам’ятовувати, відтворювати, застосовувати й перетворювати навчальний матеріал, прогнозувати);

  • загальнопізнавальні (уміння спостерігати, розмірковувати, запам’ятовувати, відтворювати, застосовувати й перетворювати навчальний матеріал, прогнозувати);

  • контрольно-оцінні (засвоєння учнями способів перевірки та самоперевірки, оцінювання здобутих результатів).

  • рефлексивні (висловлювати емоційні, інтелектуальні, оцінювальні, рефлексивні судження).







Українська мова

  • Українська мова

  • Для реалізації діяльнісної лінії передбачено формування умінь:

  • Навчально-організаційних;

  • навчально-інформаційних;

  • навчально-інтелектуальних і творчих;

  • контрольно-оцінних.



Російська мова

  • Російська мова

  • В учнів формуються уміння вчитися:

  • визначати мету діяльності;

  • планувати, складати алгоритм виконання дій;

  • прогнозувати результати;

  • диференціювати нові і відомі знання;

  • аналізувати причину успіхів і невдач у своїй діяльності



сприймати та визначати мету навчальної діяльності;

  • сприймати та визначати мету навчальної діяльності;

  • зосереджуватися на предметі діяльності;

  • організовувати свою діяльність для досягнення суб’єктно чи суспільно значущого результату;



добирати й застосовувати потрібні знання для розв’язування навчальної задачі;

  • добирати й застосовувати потрібні знання для розв’язування навчальної задачі;

  • використовувати здобутий досвід у конкретній навчальній або життєвій ситуації;

  • висловлювати ціннісні ставлення щодо результату і процесу власної діяльності;

  • усвідомлювати, аналізувати, оцінювати, коригувати результати своєї діяльності.



«Сходинки до інформатики»

  • «Сходинки до інформатики»

  • Формуються такі вміння вчитися:

  • розуміти мету навчальної діяльності, визначати завдання для її досягнення;

  • добирати або знаходити потрібні знання, способи для розв’язування різних навчальних і життєвих задач ( як типових, так і нестандартних, творчих);



генерувати різні способи розв’язування задачі, проблеми;

  • генерувати різні способи розв’язування задачі, проблеми;

  • актуалізувати й відтворювати потрібні відомості, моделювати, комбінувати, доповнювати, перетворювати їх;



аналізувати навчальні об’єкти, розрізняти їх суттєві та несуттєві ознаки, групувати і класифікувати об’єкти;

  • аналізувати навчальні об’єкти, розрізняти їх суттєві та несуттєві ознаки, групувати і класифікувати об’єкти;

  • співпрацювати у різних групах для виконання комплексних завдань (наприклад, участь у проектах, творчих роботах тощо), які потребують застосування різних компетентностей, готовності до продуктивної праці.



«Я у світі»

  • «Я у світі»

  • Формується досвід творчої діяльності учнів;

  • розвиваються загальнонавчальні уміння і навички;

  • учні оволодівають узагальненими способами дій;



моделюванні культурних і статево-рольових стандартів поведінки в різних ситуаціях;

  • моделюванні культурних і статево-рольових стандартів поведінки в різних ситуаціях;

  • розвиткові активного пізнавального ставлення до природного та соціального середовища;

  • пізнанні своїх можливостей.



В учнів формуються:

  • В учнів формуються:

  • дослідницькі уміння і здатності спостерігати за об’єктами та явищами живої і неживої природи;

  • досвід навчально-пізнавальної і практичної природоохоронної діяльності;



способи навчально-пізнавальної діяльності; мисленнєві дії та операції шляхом аналізу, порівняння, узагальнення й класифікації природних об’єктів;

  • способи навчально-пізнавальної діяльності; мисленнєві дії та операції шляхом аналізу, порівняння, узагальнення й класифікації природних об’єктів;

  • уміння розкривати причиново-наслідкові зв’язки у природі;

  • навички самостійної роботи з інформацією.



Взаємозв'язок ключових і предметних компетнтностей

  • Взаємозв'язок ключових і предметних компетнтностей





Всебічне вивчення особистісних і навчальних особливостей дитини;

  • Всебічне вивчення особистісних і навчальних особливостей дитини;

  • поєднання ситуативної і перспективної мотивації учіння;

  • залучення життєвого досвіду дітей;



оновлення навчального середовища класу;

  • оновлення навчального середовища класу;

  • оптимізація у межах системи і окремого уроку кількості і тривалості вправ для індивідуальної роботи учнів;



забезпечення суб'єктності учіння: залучення учнів до визначення мети роботи, діалогу, ігрових ситуацій, драматизації й імпровізації, парної та групової роботи,рефлексивних суджень тощо;

  • забезпечення суб'єктності учіння: залучення учнів до визначення мети роботи, діалогу, ігрових ситуацій, драматизації й імпровізації, парної та групової роботи,рефлексивних суджень тощо;

  • зменшення ролі вчителя у контролювальній діяльності, перевага позитивного змістового оцінювання;систематичне залучення дітей до самоконтролю та самооцінювання




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка