Гра, як ефективний метод подання нової інформації



Дата конвертації15.06.2016
Розмір444 b.



Гра , як ефективний метод подання нової інформації

  • Гра - це “ чарівна паличка” , з допомогою якої можна вчити малюка читати, писати і, головне мислити, винаходити, доводити. Дуже важливо, щоб гра захоплювала і була доступною, щоб у ній був елемент змагання, якщо не з кимсь, то , принаймні з самим собою.

  • Крім розвитку інтелектуальних і творчих здібностей дітей, гра дає можливість вирішувати ще одне дуже важливе завдання: формувати у них потребу в розумовій роботі, інтелектуальній творчій діяльності.

  • Гра надає дитині свободу дій та вибору, у ній вона не зазнає психічного закріпачення. Гра надає дитині можливість не насильного, а повного розвитку її природних сил та готує її до життя.

  • Таким чином, термін “гра” - поняття багатомірне – це діяльність і пізнання, розваги і творчість, наслідування і спілкування, відпочинок і тренінг. У грі людина одночасно відображає своє ставлення до довкілля і в той же час отримує інформацію про себе від інших людей або атрибутів ігрової діяльності.



Гра в житті дошкільників очима видатних педагогів

  • Гра є тією універсальною формою діяльності, в середині якої, відбуваються основні прогресивні зміни в психіці та особистості дитини-дошкільника, гра визначає його відношення з оточуючими людьми, готує до переходу на наступний віковий етап, до нових видів діяльності.

  • Д.Б.Ельнонім

  • Найулюбленіша і всепоглинаюча діяльність дитини – це гра. Можливо, ми можемо сказати, що в грі кожна дитина подібна до письменника: він створює свій власний світ, або, інакше, він влаштовує цей світ так, як йому більше подобається. Було б неправильно сказати, що він не приймає свій світ усерйоз, навпаки, він ставиться до гри дуже серйозно і щедро вкладає в неї свої емоції.

  • З.Фрейд

  • Гра для дітей – це спосіб навчитися тому, чому їх ніхто не зможе навчити, спосіб орієнтації в реальному світі, просторі, часі, спосіб дослідження предметів та людей. Включаючись у процес гри, діти вчаться жити в сучасному світі. Гра допомагає дитині оволодіти цінностями культури, виробити певні навички. Коли діти грають, вони відображають особисту індивідуальність і ближче підходить до внутрішніх ресурсів, які можуть стати частиною їх особистості.

  • Л.Френк

  • Гра є містком між конкретним досвідом та абстрактним мисленням.

  • Ж.Паж



Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього

  • Для дітей дошкільного віку ігри мають виняткове значення: гра для них – навчання, гра для них – праця, гра для них – серйозна форма виховання.



Характеристика основних видів ігрової діяльності



Сучасна класифікація ігор для отримання нових знань з різних розділів програми



  • Класифікація ігор є досить умовною і не вичерпує всього різноманіття ігор. Наприклад, творчі ігри теж підпорядковані певним правилам, оскільки без правил неможлива будь-яка спільна діяльність. А ігри за правилами передбачають елементи творчості. У творчій роботі їх встановлюють діти, у рухливих і дидактичних – дорослі, переслідуючи навчальну мету. У творчих іграх і в іграх за правилами фігурують мета, уявна ситуація, самостійність дій, активна робота уяви, творчість. Різняться ці дві великі групи ігор спрямованістю творчої активності дітей: творчі передбачають реалізацію задуму, розвиток сюжету; ігри за правилами – вирішення завдань і виконання правил.

  • Народні ігри дають можливість дітям краще пізнати

  • культуру та звичаї свого народу, заглибитися в історію.

  • Найчастіше виникають з ініціативи старших дітей або

  • дорослих.



  • При виборі гри слід звернути увагу на такі критерії:

  • Доступність гри для вікової групи дітей;

  • Відповідність можливостям дітей;

  • Очікувані результати



Функції гри

  • Орієнтаційна – створення уявної ситуації, яка б орієнтувала дитину на певні норми поведінки вжитті суспільства, на придбання якихось навичок і вмінь, а так само духовних цінностей;

  • Коректуюча – функція, яка вносить зміни у свідомість дитини щодо її поведінки, де дитина в грі намагається зробити стрибок над рівнем своєї звичайної поведінки;

  • Розвивальна – коли в грі у дітей ефективно розвиваються психічні процеси ( пам’ять, сприйняття, мислення, сенсорні якості – орієнтування в просторі та часі у властивостях предметів, розвиток мовлення);

  • Терапевтична – що застосовується для корекції різних відхилень у поведінці дітей ( непристосованості, агресивності, замкнутості);

  • Заміщаюча – коли властивості речі зберігаються, але значення їх перекидаються, тобто центральним моментом стає думка; у грі дитина оперує значенням слів, що заміщають річ.



Педагог повинен виконати професійні операції з реалізації функцій:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка