«грамотність – освіченість – професійна компетентність – культура – менталітет»



Дата конвертації26.12.2016
Розмір445 b.



  • Світовий досвід і численні міжнародні конференції під егідою ЮНЕСКО стверджує: вміння мислити (добування знань) і інтелект є універсальними освітніми константами особистості впродовж життя.



«…Стало ясно, що проблеми педагогіки зовсім незвідні до складання навчальних програм, затвердження освітніх стандартів і проведенню різного роду перевірок знань. Подібні питання не мають смислу доти, поки ми не глянемо на проблему ширше і не вирішимо, чого ми як суспільство, бажаємо досягнути, вкладаючи значні кошти у освіту молоді. Ми повинні нарешті зрозуміти, що погляд на сутність освіти є похідним від погляду на суспільство і його цілі. Причому цей останній не завжди буває сформульованим явно і чітко»

  • «…Стало ясно, що проблеми педагогіки зовсім незвідні до складання навчальних програм, затвердження освітніх стандартів і проведенню різного роду перевірок знань. Подібні питання не мають смислу доти, поки ми не глянемо на проблему ширше і не вирішимо, чого ми як суспільство, бажаємо досягнути, вкладаючи значні кошти у освіту молоді. Ми повинні нарешті зрозуміти, що погляд на сутність освіти є похідним від погляду на суспільство і його цілі. Причому цей останній не завжди буває сформульованим явно і чітко»



Ієрархічна освітня «драбина» за загальною, щоправда досить умовною схемою «грамотність – освіченість – професійна компетентність – культура – менталітет» (Б.С.Гершунський)

  • Ієрархічна освітня «драбина» за загальною, щоправда досить умовною схемою «грамотність – освіченість – професійна компетентність – культура – менталітет» (Б.С.Гершунський)





це грамотність, доведена до суспільного і особистісного необхідного максимуму. Освіченість є особистісним освітнім придбанням з урахуванням суспільно-державних потреб, передбачає достатньо широкий кругозір особистості, і разом з тим вибірковість за глибиною проникнення і розуміння тих чи інших питань. Саме тому професійно зорієнтована освіченість повинна будуватися на широкій загальноосвітній основі. Неможливо бути освіченим без грамотності.

  • це грамотність, доведена до суспільного і особистісного необхідного максимуму. Освіченість є особистісним освітнім придбанням з урахуванням суспільно-державних потреб, передбачає достатньо широкий кругозір особистості, і разом з тим вибірковість за глибиною проникнення і розуміння тих чи інших питань. Саме тому професійно зорієнтована освіченість повинна будуватися на широкій загальноосвітній основі. Неможливо бути освіченим без грамотності.



Поняття компетентності особистості багатоаспектне і системне, його загальноприйняте визначення ще чекає своєї реалізації. Ми дотримуємося визначення компетентності як здатності розпізнавати і вирішувати проблеми у відповідній сфері діяльності, включаючи освітньо-навчальну.

  • Поняття компетентності особистості багатоаспектне і системне, його загальноприйняте визначення ще чекає своєї реалізації. Ми дотримуємося визначення компетентності як здатності розпізнавати і вирішувати проблеми у відповідній сфері діяльності, включаючи освітньо-навчальну.

  • За М.О.Холодною компетентність – особливий тип організації предметно-специфічних знань, що дозволяє приймати ефективні рішення у відповідній області діяльності.

  • Професійна компетентність ґрунтується на загальній компетентності випускника школи (загальноосвітній компетентності).



Професійна компетентність – необхідний компонент залучення людини до культури у широкому розумінні. Культура (зовсім не обов’язково гуманітарна, художня, такою ж мірою це стосується культури технічної, технологічної, економічної, правової, політичної і т.п.) – вищий прояв освіченості і професійної компетентності людини. Саме на рівні культури може у найбільш повному вигляді знайти реалізацію індивідуальність людини.

  • Професійна компетентність – необхідний компонент залучення людини до культури у широкому розумінні. Культура (зовсім не обов’язково гуманітарна, художня, такою ж мірою це стосується культури технічної, технологічної, економічної, правової, політичної і т.п.) – вищий прояв освіченості і професійної компетентності людини. Саме на рівні культури може у найбільш повному вигляді знайти реалізацію індивідуальність людини.



Менталітет є квітесенцією культури, де втілюються глибинні основи світосприйняття, світогляду і поведінки людини. Саме менталітет займає ієрархічно вищу сходинку і зумовлює зміст всіх інших ланок структурного ланцюжка результативності освіти

  • Менталітет є квітесенцією культури, де втілюються глибинні основи світосприйняття, світогляду і поведінки людини. Саме менталітет займає ієрархічно вищу сходинку і зумовлює зміст всіх інших ланок структурного ланцюжка результативності освіти



.

  • .



Визнання необхідності реалізації сучасного принципу неперервності освіти «упродовж життя» логічно обумовлює необхідність розгляду педагогічною наукою і практикою феномену неперервності становлення і розвитку освітніх особистісних результатів.

  • Визнання необхідності реалізації сучасного принципу неперервності освіти «упродовж життя» логічно обумовлює необхідність розгляду педагогічною наукою і практикою феномену неперервності становлення і розвитку освітніх особистісних результатів.

  • Неперервність розвитку освітніх особистісних результатів забезпечується послідовними переходами «сходження» між їх компонентами: від грамотності до освіченості, від освіченості до компетентності, від компетентності – до культури і ментальності особистості (у якісному вимірі).

  • Паралельно освітні особистісні результати дістають розвитку і за основними лініями: грамотності, освіченості, компетентності, культури, менталітету у кількісних вимірах (зростання об’єму розглянутих компонент особистісних освітніх результатів).

  • Лінійний підхід дозволяє розглянути зміст конкретизованих понять грамотності, освіченості, компетентності, культури і менталітету на певних етапах онтогенетичного розвитку людини, що відповідають тим чи іншим освітнім інститутам.

  • Неперервність освіти повинна розглядатися не тільки на рівні окремого індивіда і системи освітніх навчальних закладів, а і на рівні ментальності особистості і менталітету соціуму, у взаємозв’язку - упродовж життя і через життя - від покоління особистостей і їх культурної спадщини до наступних поколінь.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка