Групова форма роботи на уроці Типи навчальної діяльності на уроці



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.


Групова форма роботи на уроці


Типи навчальної діяльності на уроці



Фронтальна форма організації навчальної діяльності

  • -це такий вид діяльності на уроці, коли всі учні класу під безпосереднім керівництвом викладача виконують спільне завдання. При цьому педагог проводить роботу зі всім класом в єдиному темпі. У процесі розповіді, пояснення, показу і под. він прагне одночасно впливати на всіх присутніх. Уміння тримати в полі зору клас, бачити роботу кожного учня, створювати атмосферу творчої колективної праці, стимулювати активність учнів є важливими умовами ефективності цієї форми організації навчання.



Недоліки фронтальної роботи на уроці

  • вона за своєю природою зорієнтована на середніх учнів. На абстрактного середнього учня розраховані обсяг і рівень складності матеріалу, темп роботи. Учні з низькими навчальними можливостями за таких умов не спроможні одержати знання: вони потребують більшої уваги від викладача, і більше часу на виконання завдань. Якщо ж знизити темп, то це негативно позначиться на сильних учнях.



Індивідуальна форма навчальної діяльності

  • передбачає самостійне виконання учнем однакових для всього класу завдань без контакту з іншими учнями, але в єдиному для всіх темпі. За індивідуальної форми організації роботи учень виконує вправу, розв'язує задачу, проводить дослід, пише твір, реферат, доповідь тощо. Індивідуальним завданням може бути робота з підручником, довідником, словником, картою і под. Широко практикується індивідуальна робота в програмованому навчанні.

  • Переваги цієї форми організації навчальної роботи в тому, що вона дозволяє кожному учневі поглиблювати і закріплювати знання, виробляти необхідні вміння, навички, досвід пізнавальної творчої діяльності.



Недоліки індивідуальної форми роботи

  • учень ізольовано сприймає, осмислює і засвоює навчальний матеріал, його зусилля майже не узгоджуються із зусиллями інших, а результат цих зусиль, його оцінка стосуються і цікавлять лише учня та вчителя. Цей недолік компенсує групова форма діяльності учнів.



Групова форма роботи на уроці

  • Групова форма організації навчальної діяльності передбачає створення невеликих за складом груп у межах одного класу. Вирішення конкретних навчальних завдань здійснюється завдяки спільним зусиллям членів групи. Групи можуть бути стабільними чи тимчасовими, однорідними чи різнорідними. Найбільш ефективними, як свідчать дослідження, є групи чисельністю 4-5 учнів, які мають різну успішність.

  • При груповій формі роботи навчальна діяльність не ізолює учнів один від одного, не обмежує їх спілкування, взаємодопомогу і співробітництво, а навпаки, створює можливості для об'єднання зусиль діяти погоджено і злагоджено, спільно відповідати за результати виконання навчального завдання. Водночас завдання в групі виконуються таким способом, що дозволяє враховувати й оцінювати індивідуальний внесок кожного члена групи.



  • Така групова навчальна діяльність сприяє формуванню в учнів позитивного ставлення до навчання, розвиває вміння пристосовуватись до умов роботи в групі і забезпечує високу загальну активність учнівського колективу. Крім того, саме групові форми організації навчальної діяльності є надзвичайно важливими удалими для широкого та ефективного використання інтерактивних технологій. Групове навчання дає

  • можливість всім учням активно працювати на уроці, застосовувати на практиці уміння активного слухання, сприяє виробленню спільної думки в ситуації менш напруженій ніж робота у великій групі. Невимушена обстановка в малій групі сприяє розвитку у сором’язливих учнів навичок міжособистісного спілкування. Крім того, технології групового навчання вчать учнів уникати конфліктних ситуацій при вирішенні спірних питань.



В залежності від змісту та мети навчання можливі різні варіанти організації роботи груп.

  • Діалог

  • Синтез думок

  • Пошук інформації

  • Мозковий штурм

  • Дебати

  • Метод проектів і т.п.



Історія виникнення поняття групової роботи на уроці

  • Протягом 20-х – на початку 30-х рр. уся методика була зорієнтована на активну самостійну роботу студентів під час аудиторних занять, де викладач виконував контролюючі та корегуючі функції. У цьому складалася головна сутність так званих активних методів навчання, спрямованих на перетворення ролі студента з пасивного приймача на активного учасника навчального процесу. Саме активні методи стали у центрі навчального процесу і замінили у цій ролі лекції.



  • З 20-х років став пропагуватися в деяких місцях дальтон-план (ав тор Е. Паркхерст). За цим планом учневі давалася свобода у виборі занять та використанні навчального часу. Класно-урочна система замінювалась бригадно-лабораторною формою.

  • Далтон-План - система організації навчання , впроваджена 1920 у школах м . Далтон ( США ) учителькою О . Паркгерст ; спирався на індивідуальну працю учня , відміняв класно-лекційну систему ; 1920-40 Д . -п . застосовували також в Європ

  • Бригадний метод навчання врешті стає основним. Бригадир з числа учнів доповідав про результати виконання завдання бригадою. Вчитель виступав як консультант, його роль знижувалася в зв'язку з відсутністю контролю, перевірки та оцінки знань, умінь кожного з учасників бригадного вирішення навчальних завдань.



І на сам кінець




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка