Гуманна педагогіка – шлях до душі дитини Зігріті учительською любов’ю



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.


Гуманна педагогіка – шлях до душі дитини

  • Зігріті учительською любов’ю

  • душі дітей, обов’язково розкриються

  • своїми найкращими пелюстками

  • Ш.О.Амонашвілі


Гуманна педагогіка

  • Це одухотворення педагогічного простору

  • Це та, яка може наблизити дитину до пізнання самих себе

  • Це велика мудрість, у якій стверджується

  • педагогіка

  • Це основа сучасної системи освіти



Мета гуманної педагогіки:

  • - виховання шляхетної людини



Умови для досягнення мети

  • Створювати умови для того, щоб діти усвідомили величезну силу добрих почуттів, слів, думок, вчинків, власну відповідальність за свої вчинки та думки

  • Допомагати учням пізнавати себе, свій внутрішній світ, осягати красу природи й відчувати її стан



Розвивати у своїх вихованців інтерес до духовного життя, до філософствування, спостережливість, уважність, уміння давати точний і чіткий опис подій, природних явищ, людей

  • Розвивати у своїх вихованців інтерес до духовного життя, до філософствування, спостережливість, уважність, уміння давати точний і чіткий опис подій, природних явищ, людей

  • Формувати в них уміння працювати самостійно, навички співпраці

  • Заохочувати сміливість висловлюватися, прагнути обмірковувати і ставити пізнавальні питання, бажання знати більше



Сутність гуманної педагогіки

  • Турбота про долю Кожної дитини, про долю людства

  • Відповідальність за дітей перед совістю і суспільством



Творча спадщина класиків світової педагогіки

  • Ключ до мудрості - в Я.А.Коменського

  • Ключ до обов’язку – у К.Ушинського

  • Ключ до любові – у Й.Г.Песталоцці

  • Ключ до відданості – в Я.Корчака

  • Ключ до серця – у В.Сухомлинського

  • Ключ до гуманної педагогіки – у Ш.О.Амонашвілі

  • Ключ до благородного служіння на благо дитини та вчителя – в О.Захаренка



Закони гуманної педагогіки

  • - любити кожну дитину

  • - розуміти і приймати її такою, якою вона є

  • - озброїтись оптимізмом у ставленні до будь – якої дитини



Принципи гуманної педагогіки

  • Одухотворення середовища навколо дитини

  • Утвердження у дитині її особистості

  • Вияв творчого терпіння, допомагаючи дитині у самопізнанні



Мета Програми

  • Сприяння усвідомленню якнайширшим колом педагогів необхідності сприйняття дитини як найвищої цінності суспільства

  • Сприяння розвитку та впровадження в науку і практику педагогічної діяльності ідей, принципів та розробок гуманної педагогіки як філософської основи сучасної системи освіти

  • Утвердження сенсу духовності в змісті освіти



Підвищення культурного рівня вчителів, батьків, дітей та молоді, розширення їх свідомості відносно пріоритету загальнолюдських цінностей культури та духовності в житті особистості й суспільства

  • Підвищення культурного рівня вчителів, батьків, дітей та молоді, розширення їх свідомості відносно пріоритету загальнолюдських цінностей культури та духовності в житті особистості й суспільства

  • Зміцнення духовного зв’язку поколінь, об’єднання суспільства на основі гуманістичних цінностей

  • Створення в загальноосвітніх навчальних закладах простору любові й атмосфери взаємоповаги

  • Облагородження стосунків директор – учень, учитель – учень, учитель – батьки, батьки – школа



Аксіоми гуманної педагогіки

  • Особистість виховується Особистістю

  • Доброта виховується Добротою

  • Шляхетність виховується Шляхетністю

  • Спрямованість виховується Спрямованістю

  • Людина виховується Людиною



Заповіді гуманної педагогіки



Якості характеру гуманного вчителя

  • Доброта. Доброта учителя до учня – це мати доброти серця учня до всього світу

  • Щирість. Вчительська щирість – умова духовного єднання з учнем

  • Відданість. Відданість учителя примножує в учневі надію на порятунок і дарує йому притулок



Завдання вчителя



Принципи уроку гуманної педагогіки

  • Продовження життя на уроці

  • Позитивно-емоційний настрій

  • Встановлення ділових відносин з дітьми

  • Проведення уроку у відповідному темпі

  • Співпраця

  • Творчість

  • Навчальні ігри



Етапи уроків гуманної педагогіки

  • 1. Розвиток мислеобразу уроку

  • 2. Підготовка до уроку в класі

  • 3. Початок уроку, організаційний момент

  • 4. Мотивація

  • 5. Актуалізація знань та розкриття змісту теми уроку

  • 6. Підбиття підсумків. Домашнє завдання



Прийоми, які використовуються на уроках

  • 1. Хвилинки релаксації

  • 2. Нашіптування

  • 3. Домальовування. Більше захоплюйтеся, менше сваріть

  • 4. Рукостискання

  • 5. День народження дітей. Очікування чогось доброго є процес дорослішання

  • 6. Дітей можна робити співавторами державних підручників, даючи їм змогу вкладати до них свої завдання

  • 7. Будьте частіше учнями для своїх учнів



“Етапи” настрою на урок

  • Добра посмішка і побажання подумки натхнення кожному

  • Звернення вчителя до того, хто цього потребує, до того від кого він чекає більшого старання, творчості, активності

  • Найкращі побажання дитини самій собі, щоб вона змогла проявитися, реалізуватися на уроці

  • Побажання самому уроку виправдати надії, які дитина покладає на нього

  • Тиша,що постає на початку уроку, коли вчитель і діти стоять один перед одним, налаштовуючись на урок, коли створюється невидима нитка розуміння, виникає єдина спрямованість до пізнання і співпраці



Форма підбивання підсумків уроку

  • Наприкінці уроку діти обговорюють, чому навчилися, що сподобалося на уроці Дають оцінку уроку, виділяючи особливо значущі його частини

  • Дають оцінку своїй участі на уроці

  • Діти мовчки розмірковують, згадують у своїй уяві весь урок,відзначають те, що ними було засвоєно, що допомогло їм піднятися сходами пізнання

  • Висловлюють побажання вчителеві у зв’язку з побудовою й організацією майбутніх уроків

  • Налаштування дітей на те, що вони самі для себе визначили, і з чим повернуться зі школи додому, чим порадують своїх близьких

  • Учителем підбивається підсумок уроку, висловлюється подяка за творчі злети дітей, за їхнє бажання допомагати й підтримувати вчителя під час проведення уроку



Педагогічні позиції (між учнем і вчителем)

  • Управління навчанням і всім шкільним життям дітей з позиції їхніх інтересів

  • Постійно вірити у можливості і перспективи кожної дитини

  • Співробітничати зі школярами у процесі навчання



Уроки очима вчителів гуманної педагогіки

  • Урок – радість

  • Урок – доброта

  • Урок – сердечності

  • Урок – усмішка

  • Урок – пошук

  • Урок – життя

  • Урок - творчість



Будь обережний!

  • Будь обережний!

  • Не помилися!

  • Не нашкодь!

  • Будь надією для дитини!

  • Знай чого прагнеш!

  • Постійно шукай у дитині скарби в душі!

  • Ш.О.Амонашвілі



Учитель,який передає дитині

  • Учитель,який передає дитині

  • лише знання – це ремісник,

  • той, хто виховує характер –

  • справжній митець своєї справи…

  • Софія Русова






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка