Характер освітньої діяльності Інституту філології пну імені Василя Стефаника з підготовки фахівців у галузі журналістики у регіоні визначається пріоритетними завданнями відродження національного літературного процесу та журналістики



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.





Характер освітньої діяльності Інституту філології ПНУ імені Василя Стефаника з підготовки фахівців у галузі журналістики у регіоні визначається пріоритетними завданнями відродження національного літературного процесу та журналістики, які окреслені в державних програмах і базуються на сучасних вимогах життя, а саме:

  • Характер освітньої діяльності Інституту філології ПНУ імені Василя Стефаника з підготовки фахівців у галузі журналістики у регіоні визначається пріоритетними завданнями відродження національного літературного процесу та журналістики, які окреслені в державних програмах і базуються на сучасних вимогах життя, а саме:

  • підготовка національних журналістських кадрів Прикарпаття;

  • успадкуванням та розвиток регіональних особливостей і традицій публіцистики;

  • повернення із забуття історичної, мистецької, художньої журналістики та видавничої справи.



Підставою для встановлення ліцензійного обсягу став лист-підтримка голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації та представників ряду державних і медійних установ та ЗМІ Прикарпаття.

  • Підставою для встановлення ліцензійного обсягу став лист-підтримка голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації та представників ряду державних і медійних установ та ЗМІ Прикарпаття.

  • ДАК України 16 травня 2014 року розглянула клопотання про проведення ліцензування підготовки фахівців денної форми навчання.



  • Навчальний план, який містить:

  • – цикл соціально-гуманітарної підготовки;

  • – цикл фундаментальної, природничо-наукової та загальноекономічної підготовки;

  • – цикл професійної та практичної підготовки.

  • Освітньо-кваліфікаційна характеристика.

  • Освітньо-професійна програма, що визначає основні вміння та навички щодо вирішення професійних завдань, які студенти повинні набути у процесі фахової підготовки.



Навчальні та робочі програми, складені відповідно до вимог кредитно-модульної системи.

  • Навчальні та робочі програми, складені відповідно до вимог кредитно-модульної системи.

  • Програми практик.

  • Контрольно-діагностичний комплекс (завдання до поточних модульних контрольних робіт, блоку самостійної роботи, комплексних контрольних робіт).



Навчальний план підготовки фахівців складений з урахуванням кредитно-модульної системи (240,0 кредитів – ОКР «бакалавр»). Цикл нормативної підготовки за фахом складає 163 кредити. Наявні цикл вибіркових дисциплін соціально-гуманітарної підготовки (16 кредитів), цикл дисциплін за вибором ВНЗ (40 кредитів), цикл дисциплін вільного вибору студента (21 кредит) та практики (21 кредит).

  • Навчальний план підготовки фахівців складений з урахуванням кредитно-модульної системи (240,0 кредитів – ОКР «бакалавр»). Цикл нормативної підготовки за фахом складає 163 кредити. Наявні цикл вибіркових дисциплін соціально-гуманітарної підготовки (16 кредитів), цикл дисциплін за вибором ВНЗ (40 кредитів), цикл дисциплін вільного вибору студента (21 кредит) та практики (21 кредит).

  • Із кожної дисципліни навчального плану складено робочі програми, а також програми зі спецкурсів та спецсемінарів, орієнтовані на висвітлення актуальних питань сучасної журналістики та враховують специфіку напряму підготовки, досвід вітчизняних і зарубіжних науковців, передовий досвід і сучасні технології підготовки фахівців медіагалузі.



Робочі та навчальні програми складено з урахуванням особливостей кредитно-модульної системи. Вони містять теми лекцій, теми та плани практичних занять, завдання для самостійної роботи.

  • Робочі та навчальні програми складено з урахуванням особливостей кредитно-модульної системи. Вони містять теми лекцій, теми та плани практичних занять, завдання для самостійної роботи.

  • Студенти будуть здобувати системні знання й оволодіватимуть сучасними методами цілеспрямованого впливу на формування інформаційного ринку в Україні, матимуть можливості навчитися професійно працювати з текстом, майстерно оволодіти якостями теле- та радіожурналіста.



Навчальним планом напряму підготовки 6.030301 «Журналістика» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» передбачено такі практики:

  • Навчальним планом напряму підготовки 6.030301 «Журналістика» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» передбачено такі практики:

  • газетно-журнальна

  • радіонавчальна

  • телевізійна навчальна

  • фахова переддипломна



Розроблені методичні рекомендації щодо організації й проходження всіх видів практик, наскрізна програма практики.

  • Розроблені методичні рекомендації щодо організації й проходження всіх видів практик, наскрізна програма практики.

  • Базами виробничої практики виступають редакції газет, теле- й радіокомпанії м. Івано-Франківська й Івано-Франківської області, відділ з видавничої діяльності ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

  • Кількість редакцій дозволить здійснювати якісну практичну підготовку контингенту студентів напряму підготовки 6.030301 «Журналістика» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр



Забезпеченість студентів підручниками, навчальними посібниками та методичними рекомендаціями становить 95%. В університеті є фонд науково-методичної та спеціальної літератури , електронна бібліотека.

  • Забезпеченість студентів підручниками, навчальними посібниками та методичними рекомендаціями становить 95%. В університеті є фонд науково-методичної та спеціальної літератури , електронна бібліотека.

  • Студенти напряму підготовки 6.030301 «Журналістика» матимуть можливість проводити навчання та практичні заняття у студіях звукозапису Івано-Франківської обласної державної телерадіокомпанії, яка надає свої лабораторії, радіоапаратуру на умовах договору про співпрацю (№ від 13 січня 2014 р.).



Для проведення занять з телевиробництва будуть використовуватися приміщення обласних телестудій. Так, укладено договір з телекомпанією «3 студія», де є станція нелінійного монтажу, яка дозволяє на 100% працювати в реальному технологічному процесі виробництва відеопродукції. Крім того, студенти матимуть можливість здійснювати наукові дослідження та удосконалювати практичні навички в галузі виробництва відеопродукції на провідних телестудіях міста й області.

  • Для проведення занять з телевиробництва будуть використовуватися приміщення обласних телестудій. Так, укладено договір з телекомпанією «3 студія», де є станція нелінійного монтажу, яка дозволяє на 100% працювати в реальному технологічному процесі виробництва відеопродукції. Крім того, студенти матимуть можливість здійснювати наукові дослідження та удосконалювати практичні навички в галузі виробництва відеопродукції на провідних телестудіях міста й області.

  • Для проведення занять з газетно-журнального виробництва будуть використовуватися приміщення університетського видавництва.



  • Провідна ідея – утвердження Університету як провідного центру підготовки журналістів на Прикарпатті та в Україні.

  • Стратегічна мета – реалізація компетентнісного підходу до підготовки конкурентоспроможного фахівця –журналіста, здатного працювати на рівні сучасних технологій



Покращення якісного складу науково-педагогічного персоналу (науковий, віковий аспекти) згідно ліцензійних вимог за ОКР «бакалавр»;

  • Покращення якісного складу науково-педагогічного персоналу (науковий, віковий аспекти) згідно ліцензійних вимог за ОКР «бакалавр»;

  • Удосконалення змісту професійної підготовки у відповідності з державними стандартами;

  • Формування іміджу сучасного журналіста, пошук обдарованої шкільної молоді, яка має покликання і бажання опановувати журналістський фах



Навчально-методична робота (1):

  • Навчально-методична робота (1):

  • Упродовж 2015-2017 н. р. відкрити нові магістерські програми 6.030302 - “Видавнича справа та редагування” та 6.030301 - “ Журналістика” за рівнем підготовки спеціаліста і магістра;

  • Розробити та ліцензувати дворічну магістерську програму зі спеціальності “Журналістика” на основі освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра напрямів інших галузей знання;



Навчально-методична робота (2):

  • Навчально-методична робота (2):

  • Підготувати та подати у Державну акредитаційну комісію МОН України документи щодо ліцензованого обсягу підготовки за спеціальністю дистанційної та заочної форми навчання;

  • Розробити програму підготовки фахівців за напрямом “Журналістика” англійською мовою, що забезпечувало б реальний міжуніверситетський обмін студентами з різних країн;

  • Створити віртуальний методичний кабінет, електронне навчально-методичне забезпечення на CD–носіях та сайті Інституту.



Наукова робота

  • Наукова робота



Перспективи розвитку контингенту студентів:

  • Перспективи розвитку контингенту студентів:

  • Налагодити взаємозв’язок з випускниками Інституту філології через створення та налагодження діяльності Асоціації випускників (можливо, створити Відділ практики та кар’єри);

  • Підтримувати студентські медійні засоби (газети, журнал, допомогти в організації Інтернет-видання);

  • Відкрити малий видавничий центр Інституту філології та створити телерадіостудію;

  • Для успішного проведення профорієнтаційної роботи зі старшокласниками налагодити співпрацю на основі укладених угод з міськими та районними відділами освіти Івано-Франківської області та інших регіонів України.



Основними механізмами розвитку напрямку на 2014-2017 роки є:

  • Основними механізмами розвитку напрямку на 2014-2017 роки є:

  • Формування ефективної команди професіоналів і налагодження плідної співпраці зі ЗМІ;

  • Забезпечення сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі, атмосфери взаємоповаги, взаємовимогливості і взаємовідповідальності та корпоративної культури ;

  • Оптимізація структури Інституту та розвиток матеріально-технічної бази Університету, в тому числі і залучення грантових коштів;

  • Використання сучасного електронного інформаційного простору.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка