Хто народжений з талантом і для таланту, той знаходить у ньому своє краще існування



Дата конвертації04.06.2016
Розмір445 b.



Хто народжений з талантом і для таланту, той знаходить у ньому своє краще існування

  • Хто народжений з талантом і для таланту, той знаходить у ньому своє краще існування

  • І. Гете



Завдання:

  • Завдання:

  • Запишіть усіх героїв повісті Оксани Іваненко «Друкар книжок небачених»



Завдання:

  • Завдання:

  • Запишіть усі географічні назви, які згадуються в творі або в яких відбуваються події.

  • Взаємоперевірка:

  • Москва, Литва, Львів, Заблудів, Любек, Італія, Венеція, Данія, Люблін, Польща, Волинь, Поділля, Київщина, Галичина.











“Стопи книг, однаково великих, однаково гарно оправлених в темну шкіру з тисненням, були перед царем. Скільки людей читатимуть їх! Не тільки в церквах лежатимуть вони, як колишні рукописні, важкі, дорогі, недоступні для більшості людей, а зможуть їх купити, читати і не такі вже багатії”

  • “Стопи книг, однаково великих, однаково гарно оправлених в темну шкіру з тисненням, були перед царем. Скільки людей читатимуть їх! Не тільки в церквах лежатимуть вони, як колишні рукописні, важкі, дорогі, недоступні для більшості людей, а зможуть їх купити, читати і не такі вже багатії”



Добери цитати з тексту твору на підтвердження цієї думки

  • Добери цитати з тексту твору на підтвердження цієї думки

  • Підказка: уважно переглянь розділ “Борець і сіяч”.

  • “Це ж було в ті часи, коли польські пани хотіли загарбати собі всі українські землі, завести скрізь католицьку віру. Отже,православні книжки – це була велика зброя проти ополячення”.



Підтвердіть цю думку, добираючи цитати з твору

  • Підтвердіть цю думку, добираючи цитати з твору

  • Підказка: уважно перегляньте розділи ”Максим Грек”, “Борець і сіяч”, “Свято книги”, “У старовинному місті Львові”



“Досі книги були скарбом небагатьох. Місяці й роки переписувалася кожна книга, ретельно оздоблювалася художнім орнаментом… ЇЇ оправляли в розкішну оправу, часто з коштовними каменями…Але хто міг придбати її таку дорогу?...А скільки людей жадало читати і не мали змоги! Як часто диякон думав над цим”

  • “Досі книги були скарбом небагатьох. Місяці й роки переписувалася кожна книга, ретельно оздоблювалася художнім орнаментом… ЇЇ оправляли в розкішну оправу, часто з коштовними каменями…Але хто міг придбати її таку дорогу?...А скільки людей жадало читати і не мали змоги! Як часто диякон думав над цим”



«Найдужче він любив працю коло книг. З любов’ю і увагою брався він переписувати, робити до них малюнки. Сам оправляв їх.»

  • «Найдужче він любив працю коло книг. З любов’ю і увагою брався він переписувати, робити до них малюнки. Сам оправляв їх.»



«З благоговінням брав він у руки, коли траплялось, друковані книги, завезені з інших країн, розпитував усіх, хто приїздить з інших земель про друкування»

  • «З благоговінням брав він у руки, коли траплялось, друковані книги, завезені з інших країн, розпитував усіх, хто приїздить з інших земель про друкування»



“Може, його хист, його талант саме в цій великій, святій книжковій справі?”

  • “Може, його хист, його талант саме в цій великій, святій книжковій справі?”



“З любов’ю дивиться великий дужий Іван Федоров на справу своїх рук і, як любиме дитя, тримає книгу на міцних широких долонях”

  • “З любов’ю дивиться великий дужий Іван Федоров на справу своїх рук і, як любиме дитя, тримає книгу на міцних широких долонях”



“Не личить мені в оранні та сіянні насіння життя своє коротати. Замість рала в мене ремесло художнє, замість насіння житнього – духовне насіння повинен я по світу розсівати… і всім роздавати духовну їжу»

  • “Не личить мені в оранні та сіянні насіння життя своє коротати. Замість рала в мене ремесло художнє, замість насіння житнього – духовне насіння повинен я по світу розсівати… і всім роздавати духовну їжу»



“… православні книжки – це була велика зброя проти ополячення. І це добре розумів Іван Федоров своїм глибоким розумом і відчував себе справжнім борцем за свій народ”.

  • “… православні книжки – це була велика зброя проти ополячення. І це добре розумів Іван Федоров своїм глибоким розумом і відчував себе справжнім борцем за свій народ”.



“Коли б він узявся друкувати для католиків о, то була б інша справа! Тоді знайшов би він державну допомогу і жив би без журби та клопоту. Але зрадити свій народ він не міг. Він хоч і опинився за кордонами московської землі, проте вважав , що й тут служить рідному народові і це народ братній також рідний, бо тут люди були однієї з ним віри…”

  • “Коли б він узявся друкувати для католиків о, то була б інша справа! Тоді знайшов би він державну допомогу і жив би без журби та клопоту. Але зрадити свій народ він не міг. Він хоч і опинився за кордонами московської землі, проте вважав , що й тут служить рідному народові і це народ братній також рідний, бо тут люди були однієї з ним віри…”





Т – талант

  • Т – талант

  • В – віра, впевненість

  • О – оригінальність

  • Р – радість

  • Ч – чарівність

  • І – індивідуальність

  • С – смак

  • Т – таємничість

  • Ь





Звинувачення у єрисі та чорнокнижництві;

  • Звинувачення у єрисі та чорнокнижництві;

  • («Іде це видано, щоб книги не рукою богобоязливою переписувалися, а на верстаті бісівському робилися»)

  • Зрада Петра Мстиславця

  • (“Покинув Івана Федорова помічник його і друг Петро Мстиславець. Його преманили до себе віленські купці Мамоничі”)



Відмова гетьмана Ходкевича сприяти розвитку книгодрукування

  • Відмова гетьмана Ходкевича сприяти розвитку книгодрукування

  • (“… голова батька – велика, з хвилястим волоссям – труситься від стриманих ридань. Він плакав!”)

  • Відсутність допомоги багатих людей Львова у створенні друкарні;

  • (“Так, і тут великі пани не хотіли зрозуміти, яку зброю пропонує їм скромний друкар у боротьбі за незалежність батьківщини. Їх цікавили тільки власні маєтки та власний добробут…”)

  • Брак коштів на книгодрукування, борги;

  • (“Хотів він й інші книжки друкувати та коштів більше не було, борги росли”)



відсутність підтримки Костянтина Осторозького;

  • відсутність підтримки Костянтина Осторозького;

  • (“А князеві Острозькому налагодив справу і більше не потрібний, - додає він, і гіркий сум з’являється в глибоких очах”)

  • підірване здоров’я;

  • (“Та роки повні тривог, поневірянь, горіння й невтомної праці, дісталися взнаки. Він захворів”)

  • “Перший друкар помирав у страшних злиднях”



Якій справі я присвятив своє життя?

  • Якій справі я присвятив своє життя?

  • Хто із сильних світу цього підтримував мене?

  • Чому змушений був мандрувати?

  • Чи мав я учнів? Кого саме?

  • Як складалися стосунки з ними?

  • Хто зрадив мене? Чи пробачив я зраду? Чому?



Людина народжується для того, щоб… (на прикладі життя Івана Федорова)

  • Людина народжується для того, щоб… (на прикладі життя Івана Федорова)



Наскільки вдалий епіграф уроку?

  • Наскільки вдалий епіграф уроку?

  • Хто народжений з талантом і для таланту, той знаходить у ньому своє краще існування

  • І. Гете

  • Яка роль Івана Федорова-Московитіна у розвитку освіти, культури України?



Написати твір-мініатюру “Значення книги в житті людини”

  • Написати твір-мініатюру “Значення книги в житті людини”



Дякую



Література:

  • Література:

  • Іваненко О.Д Три бажання: Казки, оповідання: Для середнього шк. віку. – К.: Веселка, 1986. – 272с.

  • Інтернет-ресурси:

  • http://link.ac/2Aik6

  • http://link.ac/2Ai29

  • http://sh-orthodox.org.ua/15.02.12.html

  • http://link.ac/2Aia8

  • http://link.ac/2Ai58




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка