І семестр з 1 вересня до 25 грудня, І семестр з 1 вересня до 25 грудня



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



І семестр - з 1 вересня до 25 грудня,

  • І семестр - з 1 вересня до 25 грудня,

  • ІІ семестр – з 11 січня до 27 травня. Канікули :

  • осінні з 26 жовтня  до 1 листопада, зимові з 28 грудня до 10 січня,

  • весняні з 02 до 10 квітня.







  • Лист Міністерства №1/9-253 від 22.05.2015 «Про структуру 2015/2016 навчального року  та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»

  • Про зміни в Типових навчальних планах старшої школи - Наказ Міністерства № 657 від 29.05.2014 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 27.08.2010 № 834«

  • Про зміни в Типових навчальних планах основної школи - Наказ Міністерства № 664 від 29.05.2014 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.04.2012 р. № 409" 

  • Наказ МОН України № 149 від 22.12.2014 «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

  • Наказ МОН України № 584 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

  • Наказ МОН України № 585 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»

  • Про формування класів з навчанням українською мовою, мовами національних меншин та вивчення цих мов (Лист МОН № 1/9-282 від 03.06.14 року)

  • Наказ МОН України від 08.05.2015 № 518 “Про зміну назви предмета "Світова література" на "Зарубіжна література".



Наказ МОН № 1547 від 30.12.14 року «Про затвердження Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»

  • Наказ МОН № 1547 від 30.12.14 року «Про затвердження Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»

  • Наказ МОН № 412 від 08.04.15 року “Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

  • Наказ МОН № 641 від 16.06.15 року «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальнихї закладах»

  • Лист МОН № 1/9-280 від 05.06.15 року «Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році»

  • Лист МОН № 1/9-302 від 24.06.15 року «Щодо протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти»

  • Лист МОН № 1/9-305 від 26.06.15 року «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»

  • Лист МОН № 1/9-280 від 05.06.15 року «Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році»



З метою розвантаження навчальних програм для учнів початкової школи наказами МОН України від 22.12.2014 № 1495 «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» та від 29.05.2015 № 584 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджено зміни до таких програм:

  • З метою розвантаження навчальних програм для учнів початкової школи наказами МОН України від 22.12.2014 № 1495 «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» та від 29.05.2015 № 584 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджено зміни до таких програм:

  • «Українська мова», «Літературне читання», «Математика», «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика», «Українська мова для шкіл з навчанням російською мовою», «Російська мова для шкіл з російською мовою навчання».

  • Рекомендації щодо використання навчальних програм уміщено в пояснювальних записках до них. Зміни, внесені до програм, оприлюднено на сайті МОН: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html



З метою запобігання надмірного контролю уточнено і конкретизовано державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Такі поняття, як «знає», «пояснює», «досліджує» змінено на «має уявлення», «розуміє», застосовує». Не передбачено резервні години. Завдяки цьому збільшиться кількість годин на вивчення складних тем; вчитель матиме більше можливостей викладати матеріал ритмічно, маючи час на закріплення і повторення учнями засвоєного ними матеріалу.

  • З метою запобігання надмірного контролю уточнено і конкретизовано державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Такі поняття, як «знає», «пояснює», «досліджує» змінено на «має уявлення», «розуміє», застосовує». Не передбачено резервні години. Завдяки цьому збільшиться кількість годин на вивчення складних тем; вчитель матиме більше можливостей викладати матеріал ритмічно, маючи час на закріплення і повторення учнями засвоєного ними матеріалу.



Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 2-4 класів ЗНЗ здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».

  • Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 2-4 класів ЗНЗ здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».

  • Навчальні досягнення учнів перших класів з усіх навчальних предметів не оцінюються в балах, а підлягають словесному оцінюванню.





Програми:

  • Програми:

  • У 5-7 класах: Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585).

  • У 8-9 класах : Українська мова. 5-12 класи. - К.: Ірпінь: Перун, 2005 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585).

  • Програми розміщені на офіційному сайті МОН

  • У 10-11 класах - за програмами, затвердженими наказом Міністерства від 28.10.2010 № 1021.

  • Офіційний веб-cайт Міністерства освіти і науки України



Оцінювання результатів навчальної діяльності

  • Оцінювання результатів навчальної діяльності

  • Основною формою перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.

  • Основною формою перевірки орфографічної й пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант.

  • У таблицях зазначено мінімальну кількість фронтальних видів контрольних робіт, учитель на власний розсуд має право збільшувати цю кількість, залежно від рівня підготовленості класу, здібностей конкретних учнів, умов роботи тощо.

  • Оцінка за контрольний твір з української мови та переказ є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють в колонці з датою написання роботи (надпис у колонці «Твір», «Переказ» не робиться).



Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:

  • Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:

  • 5–9 класи – по два зошити;

  • 10–11 класи – по одному зошиту.

  • Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту.

  • Ведення зошитів оцінюється від 1 до 12 балів щомісяця протягом семестру і вважається поточною оцінкою. Під час перевірки зошитів ураховується наявність різних видів робіт, грамотність, охайність, уміння правильно оформити роботи.

  • Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: журнали «Дивослово», «Українська мова і література в школі», «Українська мова і література в школах України», газету «Українська мова та література».



Зміни, внесені до навчальної програми «Українська література. 5-9 класи» («Видавничий дім «Освіта», 2013)

  • Зміни, внесені до навчальної програми «Українська література. 5-9 класи» («Видавничий дім «Освіта», 2013)

  • 5 клас

  • Вилучено з програми народні перекази «Білгородський кисіль», «Ой Морозе-Морозенку»; поезію М. Рильського «Люби природу не як символ…»; поезії М. Вінграновського «Перша колискова», «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…».

  • 6 клас

  • Вилучено з програми: пісню Д. Луценка «Як тебе не любити, Києве мій»; вступ до поеми Т. Шевченка «Іван Підкова»; поезію Лесі Українки «Співець»; поезію І. Калинця «Писанки», співомовки С. Руданського «Гуменний», «Свиня свинею».

  • 7 клас

  • Вилучено з програми поезію А. Малишка «Так живуть на цій землі поети…».



Зміни, внесені до навчальної програми «Українська література. 5-9 класи» («Видавничий дім «Освіта», 2013)

  • Зміни, внесені до навчальної програми «Українська література. 5-9 класи» («Видавничий дім «Освіта», 2013)

  • Вилучено літературознавчі поняття: «пригодницька повість» ( 5 клас); «пафос твору», «романтичний пейзаж», «прийоми контрасту», «засоби гумористичного зображення» (поглиблено), «диптих», «повість-казка» (7 клас); силабо-тонічне віршування», «трискладові віршові розміри», «асоціативні образи», «літературний характер», «психологізм» (8 клас); «повість-хроніка» (9 клас).

  • Уведено поняття: «тема», «прозова мова» (5 клас), «повість» (6 клас).



Зміни, внесені до навчальної програми «Українська література. 5-12 класи» (Ірпінь: Перун, 2005)

  • Зміни, внесені до навчальної програми «Українська література. 5-12 класи» (Ірпінь: Перун, 2005)

  • 8 клас

  • Вилучено з програми твори: поезії Б.Олійника «Вибір», «Ринг», повість Осипа Назарука «Роксоляна», повість В.Дрозд «Ирій».

  • Додано поезію В.Самійленка « На печі».

  • 9 клас

  • Вилучено з програми твори: баладу «Бондарівна», Притчу про сіяча, трактат Г.Сковороди «Вступні двері до християнської добронравності», повість Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма», поезію М.Костомарова «Соловейко», поему Т.Шевченка «Великий льох», поетичні твори П.Куліша: «До рідного народу», «Троє схотінок», «Заворожена криниця» .

  • Додано вірш Т.Шевченка «Заповіт».

  • Оповідання Марка Вовчка «Максим Гримач» замінено на повість «Інститутка».

  • Вилучено літературознавчі поняття: «силабо-тонічне віршування» (8 клас); «силабо-тонічне віршування», «літературний напрям», «течія», «психологізм у літературі», «роман-хроніка» ( 9 клас).





Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: журнали «Дивослово», «Українська мова і література в школі», «Українська мова і література в школах України», «Українська література в загальноосвітній школі», газету «Українська мова та література».

  • Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: журнали «Дивослово», «Українська мова і література в школі», «Українська мова і література в школах України», «Українська література в загальноосвітній школі», газету «Українська мова та література».

  • Зразок заповнення сторінки журналу з української літератури подано у методичному листі Міністерства від 21.08.2010 № 1/9-580 (Інформаційний збірник Міністерства. – № 14-15. – 2010. – С. 3-17).



У 2015-2016 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5-7 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

  • У 2015-2016 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5-7 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

  • У 8-9 класах - за програмою: Зарубіжна література. 5–12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Ірпінь: Перун, 2005. 

  • Програми розміщені на офіційному сайті МОН

  • У 10-11 класах - за програмами, затвердженими наказом Міністерства від 28.10.2010 №1021 (офіційний сайт МОН)



Викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах України здійснюється українською мовою. Твори зарубіжних письменників в курсі зарубіжної літератури вивчаються в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською, німецькою, французькою, польською тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення володіння учнями іноземними та іншими мовами.

  • Викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах України здійснюється українською мовою. Твори зарубіжних письменників в курсі зарубіжної літератури вивчаються в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською, німецькою, французькою, польською тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення володіння учнями іноземними та іншими мовами.



Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).

  • Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).

  • Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної.

  • Оцінка за контрольний твір із зарубіжної літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють в колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір» не робиться.

  • Оцінку за читання напам’ять поетичних або прозових творів із зарубіжної літератури виставляють у колонку без дати з надписом «Напам’ять».



Навчальні програми з мов національних меншин зі змінами розміщено на сайті МОН України :

  • Навчальні програми з мов національних меншин зі змінами розміщено на сайті МОН України :

  • 5-7 класи - Російська мова для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (зі змінами) / Укладачі: Є.Голобородько, Н.Озерова, Г. Михайловська, В.Стативка, Л.Давидюк, К.Бикова, Л. Яновська, Ж.Кошкіна;

  • Російська мова для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою (зі змінами) / Укладачі: Н.Баландіна, І.Синиця, Т.Фролова, Л.Бойченко;

  • Російська мова для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою (початок вивчення з 5 класу)(зі змінами) / Укладачі: Л.Курач, В.Корсаков, О.Фідкевич, І.Ґудзик.



«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 5-7 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013;

  • «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 5-7 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013;

  • «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 8-9 класи», «Перун», 2005;

  • «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Друга іноземна мова. 5-11 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013.







Перевірка зошитів: 1-4 класи – після кожного уроку, з виправленням всіх помилок та поданням правильного варіанту написання; 5-9 класи – 1 раз на тиждень; 10-11 класи – найбільш значимі роботи, 1 раз на місяць.

  • Перевірка зошитів: 1-4 класи – після кожного уроку, з виправленням всіх помилок та поданням правильного варіанту написання; 5-9 класи – 1 раз на тиждень; 10-11 класи – найбільш значимі роботи, 1 раз на місяць.

  • Словники перевіряються один раз в семестр, виправляються помилки, проставляється дата та підпис.

  • Зошити і словники підписуються іноземною мовою.

  • Записи в класному журналі ведуться державною мовою, записи іноземною допускаються лише частково.

  • Поділ класів на групи проводиться відповідно до Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128.





Одним із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам є створення літніх таборів з іноземних мов. Такі табори покликані спонукати школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року. У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності (в ігрових та концертних програмах, театральних виставах тощо). 

  • Одним із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам є створення літніх таборів з іноземних мов. Такі табори покликані спонукати школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року. У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності (в ігрових та концертних програмах, театральних виставах тощо). 

  • Завдання мовного табору – показати дітям інший, відмінний від шкільного, стиль викладання, де наголос робиться на практичній частині й знаннях, які можна застосувати пізніше й у інших сферах.

  • Усі інформаційні матеріали знаходяться на сайті МОН



У 2015/2016 н. р. одночасно будуть чинними дві програми для учнів 5 класів: «Історія України. Вступ до історії» (К.: Перун, 2005) та «Історія України (Вступ до історії) (К.: Видавничий дім «Освіта», 2013). Відповідно вчителі, які працюватимуть за програмою 2005 р., можуть користуватись підручниками, що вийшли друком у 2010 . Учителі, які оберуть програму 2013 р., – підручниками 2013 року.

  • У 2015/2016 н. р. одночасно будуть чинними дві програми для учнів 5 класів: «Історія України. Вступ до історії» (К.: Перун, 2005) та «Історія України (Вступ до історії) (К.: Видавничий дім «Освіта», 2013). Відповідно вчителі, які працюватимуть за програмою 2005 р., можуть користуватись підручниками, що вийшли друком у 2010 . Учителі, які оберуть програму 2013 р., – підручниками 2013 року.

  • Чинною для учнів 6 класів є програма «Інтегрований курс («Всесвітня історія. Історія України», (К.: Видавничий дім «Освіта». 2013), а для учнів 7 класів - оновлена програма. Учні 8 - 9 класів навчатимуться за програмою «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи» (К., Перун, 2005).

  • Програми розміщені на офіційному web-cайті Міністерства освіти і науки України



Для 10-11 класів використовуються програми зі змінами, внесеними у 2014 році. Академічний рівень та рівень стандарту: програми «Історія України. 10-11 класи» (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного профілю: програми «Історія України. 10-11 класи» (140 годин на рік, 4 години на тиждень).

  • Для 10-11 класів використовуються програми зі змінами, внесеними у 2014 році. Академічний рівень та рівень стандарту: програми «Історія України. 10-11 класи» (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного профілю: програми «Історія України. 10-11 класи» (140 годин на рік, 4 години на тиждень).

  • Для вивчення всесвітньої історії чинними є програми «Всесвітня історія. 10 - 11 класи (рівень стандарту/ академічний рівень)». Програма розрахована на 35 годин на рік (1 година на тиждень). Для класів історичного профілю чинною є програма зі всесвітньої історії, що розрахована на 3 тижневі години (105 годин на рік) (К.: Поліграфкнига, 2010).

  • Програми розміщені на офіційному web-cайті Міністерства освіти і науки України





У 2015-2016 н. р. учні 9–х класів навчатимуться за програмою «Правознавство. Практичний курс»

  • У 2015-2016 н. р. учні 9–х класів навчатимуться за програмою «Правознавство. Практичний курс»

  • Для 10 класів всіх профілів (окрім правового) на вивчення правознавства відводиться 35 годин на рік (1 год. на тиждень), а для правового профілю – 3 години на тиждень. Чинними є програми, що вийшли друком у 2010 році (К.: Поліграфкнига, 2010).

  • За вчителем залишається право визначати послідовність викладання тих чи інших тем.

  • Програми розміщені на офіційному web-cайті Міністерства освіти і науки України



У 2015/2016 навчальному році 7 класи загальноосвітніх навчальних закладів продовжать навчання за програмою «Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. М. Бурда, Ю. Мальований, Є. Нелін, Д. Номіровський, А. Паньков, Н. Тарасенкова), зі змінами від 29.05.2015 № 585 та розміщеною на сайті МОН України

  • У 2015/2016 навчальному році 7 класи загальноосвітніх навчальних закладів продовжать навчання за програмою «Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. М. Бурда, Ю. Мальований, Є. Нелін, Д. Номіровський, А. Паньков, Н. Тарасенкова), зі змінами від 29.05.2015 № 585 та розміщеною на сайті МОН України

  • В основу побудови змісту й організації процесу навчання покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності учнів. Їх сутнісний опис подано в програмі в розділі «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів».



За Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів (від 29.05.2014 № 664), на вивчення математики в 7 класі відводиться 4 години на тиждень (2 години алгебри і 2 години геометрії).

  • За Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів (від 29.05.2014 № 664), на вивчення математики в 7 класі відводиться 4 години на тиждень (2 години алгебри і 2 години геометрії).

  • У навчально-виховному процесі можна використовувати підручники з алгебри та геометрії для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що видані в попередні роки і мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. При цьому слід зважати на особливості нової програми, оскільки вона відрізняється порядком викладення матеріалу і певними спрощеннями.



У 2015/2016 навчальному році в 6-х та 7-х класах предмет географія вивчатиметься за навчальною програмою, до якої внесено зміни, пов’язані з розвантаженням змістовної частини (наказ МОН України від 29 травня 2015 р. № 585). Розвантажені та доопрацьовані програми розміщено на офіційному веб-сайті МОН України

  • У 2015/2016 навчальному році в 6-х та 7-х класах предмет географія вивчатиметься за навчальною програмою, до якої внесено зміни, пов’язані з розвантаженням змістовної частини (наказ МОН України від 29 травня 2015 р. № 585). Розвантажені та доопрацьовані програми розміщено на офіційному веб-сайті МОН України



У ІІ-ІV розділах змінена послідовність вивчення тем і розгортання матеріалу в них: Розділ ІІ «Материки тропічних широт» (Тема 1. Африка; Тема 2. Південна Америка; Тема 3. Австралія); Розділ ІІІ. «Полярний материк планети» (Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду); Розділ ІV. «Материки Північної півкулі» (Тема 1. Північна Америка; Тема 2. Євразія). Основна мета цих розділів дати загальну уяву про особливості природи материків, враховуючи історію їх формування та розвитку, та ввести ряд загальних понять, які необхідні для вивчення окремих материків і океанів. До таких понять відносяться географічне положення материка; кліматичні пояси і області та відповідні їм кліматограми; внутрішні води; залежність річок від рельєфу та клімату, природні зони тощо. Повторення і закріплення знань про загальні закономірності відбувається більш успішно на прикладі не одного, а декількох материків.

  • У ІІ-ІV розділах змінена послідовність вивчення тем і розгортання матеріалу в них: Розділ ІІ «Материки тропічних широт» (Тема 1. Африка; Тема 2. Південна Америка; Тема 3. Австралія); Розділ ІІІ. «Полярний материк планети» (Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду); Розділ ІV. «Материки Північної півкулі» (Тема 1. Північна Америка; Тема 2. Євразія). Основна мета цих розділів дати загальну уяву про особливості природи материків, враховуючи історію їх формування та розвитку, та ввести ряд загальних понять, які необхідні для вивчення окремих материків і океанів. До таких понять відносяться географічне положення материка; кліматичні пояси і області та відповідні їм кліматограми; внутрішні води; залежність річок від рельєфу та клімату, природні зони тощо. Повторення і закріплення знань про загальні закономірності відбувається більш успішно на прикладі не одного, а декількох материків.



Кількість практичних робіт в 7-10 класах:

  • Кількість практичних робіт в 7-10 класах:



У 2015-2016н.р. вивчення біології буде проходити за такими навчальними програмами:

  • У 2015-2016н.р. вивчення біології буде проходити за такими навчальними програмами:

  • 6-7 класи - Програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства №664 від 06.06 2012 р. зі змінами, затвердженими наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 № 585 (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/);

  • 8-9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005. – 97 с.;

  • 8-9 класи з поглибленим вивченням біології – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням біології // Збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного та технологічного циклу. – К.: Вікторія, 2009. – 102 с.;

  • 10-11 класи – Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень. – Тернопіль: Мандрівець, 2011. – 128 с.;



Контроль та оцінювання:

  • Контроль та оцінювання:



Контроль та оцінювання:

  • Контроль та оцінювання:



У 2015/2016 навчальному році учні 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів продовжать вивчення інформатики за програмою «Інформатика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів», складеною з розрахунку 1 година на тиждень.

  • У 2015/2016 навчальному році учні 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів продовжать вивчення інформатики за програмою «Інформатика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів», складеною з розрахунку 1 година на тиждень.

  • Звертаємо увагу, що в програму внесено зміни, затверджені наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня».

  • Розвантажену та доопрацьовану програму розміщено на офіційному веб-сайті МОН України



оцінювання навчальних індивідуальних і групових проектів є обов’язковим для всіх учнів класу. Рекомендуємо звернути увагу на зазначену в пояснювальній записці до навчальної програми з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів можливість оцінювання індивідуальних досягнень учнів методом «Портфоліо».

  • оцінювання навчальних індивідуальних і групових проектів є обов’язковим для всіх учнів класу. Рекомендуємо звернути увагу на зазначену в пояснювальній записці до навчальної програми з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів можливість оцінювання індивідуальних досягнень учнів методом «Портфоліо».



У 2015-2016 навчальному році в 7 класі розпочинається вивчення фізики за новою навчальною програмою, затвердженою наказом Міністерства № 664 від 26.06.2012 року з урахуванням змін, затверджених наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/ ).

  • У 2015-2016 навчальному році в 7 класі розпочинається вивчення фізики за новою навчальною програмою, затвердженою наказом Міністерства № 664 від 26.06.2012 року з урахуванням змін, затверджених наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/ ).

  • Навчальна програма узгоджена з двоконцентричною структурою загальноосвітньої школи. У 7–9 класах вивчається логічно завершений базовий курс фізики, який закладає основи фізичного знання на явищному (феноменологічному) рівні.



Матеріали для підготовки уроків і занять висвітлено на сторінках педагогічної методичної преси: у журналах «Фізика та астрономія в рідній школі» (видавництво «Педагогічна преса»), «Фізика в школах України» (видавнича група «Основа»), у науково-популярних журналах для школярів – «Колосок», «Фізика для допитливих», «Школа юного вченого», «Світ фізики», «Країна знань»  тощо.

  • Матеріали для підготовки уроків і занять висвітлено на сторінках педагогічної методичної преси: у журналах «Фізика та астрономія в рідній школі» (видавництво «Педагогічна преса»), «Фізика в школах України» (видавнича група «Основа»), у науково-популярних журналах для школярів – «Колосок», «Фізика для допитливих», «Школа юного вченого», «Світ фізики», «Країна знань»  тощо.

  • У нагоді учителям стануть такі інформаційні ресурси:

  • http://www.nas.gov.ua

  • http://kyivenergo.ua/shco_take_energoefektivnist

  • http://7chudes.in.ua/

  • http://www.expocenter.com.ua/



У 2015/2016 навчальному році в 7 класі розпочинається вивчення хімії за новою навчальною програмою, затвердженою наказом Міністерства № 664 від 26.06.2012 року зі змінами, затвердженими наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/).

  • У 2015/2016 навчальному році в 7 класі розпочинається вивчення хімії за новою навчальною програмою, затвердженою наказом Міністерства № 664 від 26.06.2012 року зі змінами, затвердженими наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/).



Матеріали для підготовки уроків і занять висвітлено на сторінках педагогічної методичної преси: у журналах «Біологія і хімія в рідній школі» (видавництво «Педагогічна преса»), «Хімія. Шкільний світ», «Хімія» (видавнича група «Основа»), у науково-популярних журналах для школярів – «Колосок», «Хімія для допитливих», «Країна знань»  тощо.

  • Матеріали для підготовки уроків і занять висвітлено на сторінках педагогічної методичної преси: у журналах «Біологія і хімія в рідній школі» (видавництво «Педагогічна преса»), «Хімія. Шкільний світ», «Хімія» (видавнича група «Основа»), у науково-популярних журналах для школярів – «Колосок», «Хімія для допитливих», «Країна знань»  тощо.



Програми в 2015/2016 навчальному році :

  • Програми в 2015/2016 навчальному році :

  • 5-7 класи - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5– 9 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013;

  • 8-9 класи - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5–9 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005.

  • На вивчення предмета «Основи здоров’я», відповідно до Типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, передбачено:

  • у 5–7 класах – 1 год. на тиждень;

  • у 8–9 класах – 0,5 год. на тиждень.



Навчальні програми

  • Навчальні програми

  • 1-4 класи – «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи» (авт. Т. Круцевич, В. Єрмолова та ін., 2011);

  • 5-7 класи – «Фізична культура. 5-9 класи» (авт. Т. Круцевич);

  • 8-11 класи – «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-11 класи» (за ред. С. Дятленка,);

  • спеціальна медична група 1-4 класи «Фізична культура для спеціальної медичної групи. 1-4 класи (авт. В. Майєр, 2006);

  • спеціальна медична група 5-9 класи «Фізична культура для спеціальної медичної групи. 5-9 класи» (авт. В. Майєр, В. Деревянко);

  • спортивний профіль – «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. Спортивний профіль. 10-11 класи» (авт. В. Єрмолова та ін.).



Розподіл годин:

  • Розподіл годин:

  • 1-4 класи – 3 години на тиждень;

  • 5-9 класи – 3 години на тиждень;

  • 10-11 класи – 2 години на тиждень;

  • 10-11 класи спортивного та військово-спортивного профілів – 5 годин на тиждень.

  • Години з фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

  • При складанні календарного планування на навчальний рік слід враховувати місцеві кліматичні умови, матеріальну базу навчального закладу тощо.



Орієнтовна кратність проведення спеціалістами

  • Орієнтовна кратність проведення спеціалістами

  • медико-педагогічного спостереження за уроками фізичної культури



Відповідно до Типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 27.08.2010 № 834, зі змінами, що внесені наказом Міністерства освіти і науки від 29.05.2014 № 657, на вивчення предмета в 2015/2016 навчальному році передбачено:

  • Відповідно до Типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 27.08.2010 № 834, зі змінами, що внесені наказом Міністерства освіти і науки від 29.05.2014 № 657, на вивчення предмета в 2015/2016 навчальному році передбачено:

  • у класах з військово-спортивним профільним навчанням – 2 год. на тиждень;

  • у класах всіх інших напрямів – 1,5 год. на тиждень.

  • Кількість годин може бути збільшена за рахунок варіативної складової навчального плану.



Практичне закріплення теоретичного матеріалу із розділу «Основи цивільного захисту» передбачається під час проведення Дня цивільної оборони (цивільного захисту) в загальноосвітніх навчальних закладах.

  • Практичне закріплення теоретичного матеріалу із розділу «Основи цивільного захисту» передбачається під час проведення Дня цивільної оборони (цивільного захисту) в загальноосвітніх навчальних закладах.

  • З метою практичного закріплення рівня знань, умінь та навичок учнів наприкінці навчального року проводяться навчально-польові заняття (збори), у тому числі з використанням навчально-методичної бази військових частин, відповідних кафедр вищих навчальних закладів, військових комісаріатів, оборонно-спортивних, військово-оздоровчих таборів, базових навчальних закладів, центрів допризовної підготовки тощо. Їх організація і проведення планується керівником навчального закладу відповідно до діючих вимог.



Навчальні програми:

  • Навчальні програми:

  • 5 – 7 класи – «Навчальна програма з трудо­вого навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5 – 9 класи» (авт.: В. Сидоренко та інші), затверджена наказом МОН України від 29.05.2015 № 585;

  • 8 – 9 класи – «Трудове навчання. 5 – 9 класи» (нова редак­ція) (за загальною редакцією В. Мадзігона);

  • 10 – 11 класи - «Технології. 10-11 класи» (авт.: А. Терещук та інші).

  • Всі зазначені навчальні програми та програми з креслення розміщено на офіційному веб-сайті МОН України



Інформаційні матеріали

  • Інформаційні матеріали

  • Вчителі також можуть користуватися матеріалами, які висвітлюють питання організації навчальної діяльності з технологій, розміщеними на сторінках періодичних видань та спеціалізованих сайтів:

  • Газета «Трудове навчання» видавництва «Шкільний світ».

  • Журнал «Трудова підготовка в рідній школі» видавництва «Педагогічна преса».

  • Веб-сайт http://trudove.org.ua/.

  • Веб-сайт http://trudpalcv.at.ua/.



Освітня галузь "Мистецтво" в 5-7 класах реалізується навчальними предметами "Образотворче мистецтво", "Музичне мистецтво"

  • Освітня галузь "Мистецтво" в 5-7 класах реалізується навчальними предметами "Образотворче мистецтво", "Музичне мистецтво"



Художня культура

  • Художня культура

  • У 9 класі навчальним предметом художньо-естетичного циклу є художня культура, яка вивчається за програмою “Художня культура” авт. Масол Л., Миропольська Н. (вид. “Перун”, 2005р.). Її зміст є логічним узагальненням вивченого учнями на уроках мистецьких дисциплін у 1-8 класах та пропедевтикою подальшого вивчення художньої культури в старшій школі.

  • Учні 10-11 класів відповідно до обраного профілю навчання опановують художню культуру за програмами рівня стандарт, академічного чи профільного рівня авт. Масол Л., Миропольська Н., що розміщені на сайті МОН України.



Особливості оцінювання:

  • Особливості оцінювання:

  • Письмові тематичні перевірки (контрольні, самостійні роботи) з дисциплін, що входять до галузі “Мистецтво” не проводяться.

  • Тематична атестація проводиться 1-2 рази на семестр та виставляється в журналі в окрему колонку без дати.

  • У випадку, коли теми з музики розраховані на вивчення впродовж всього семестру, доцільно проводити проміжне оцінювання навчальних досягнень учнів.

  • Тематичні оцінки з художньої культури виставляються після вивчення відповідного розділу програми із врахуванням всіх видів навчальної діяльності учнів, що підлягали оцінюванню.

  • Семестрова оцінка виставляється на основі тематичних, з врахуванням особистісної динаміки успішності учнів, важливості та тривалості тем..





Навчальні програми 1-4 класів

  • Навчальні програми 1-4 класів

  • Навчальні програми 5-9 класів

  • Навчальні програми 10-11 класів

  • Навчальні програми курсів за вибором та факультативів

  • Державні стандарти

  • Навчальні плани

  • Методичні рекомендації

  •  Науково-методичні матеріали «Революція гідності та агресія Росії проти України»

  • Літні мовні табори

  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти

  • Український центр оцінювання якості освіти

  • Osvita.UA: Освіта в Україні та за кордоном

  • Освітній портал ПедПРЕСА






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка