ІІ. Актуалізація опорних знань



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



Сформувати уявлення про греко-перські війни, визначити їх причини та наслідки, розглянути перебіг подій, розвивати вміння виділяти головне, аналітично мислити, давати моральну оцінку війнам як способу вирішення суперечностей між державами.

  • Сформувати уявлення про греко-перські війни, визначити їх причини та наслідки, розглянути перебіг подій, розвивати вміння виділяти головне, аналітично мислити, давати моральну оцінку війнам як способу вирішення суперечностей між державами.



розглянути причини, характер та наслідки греко-перських війн, сформувати уявлення про перебіг відомих битв

  • розглянути причини, характер та наслідки греко-перських війн, сформувати уявлення про перебіг відомих битв

  • називати хронологічні межі та дати греко-перських війн, місця основних битв;

  • показувати на карті Перську державу і Грецію, перебіг греко-перських війн та місця основних битв;

  • характеризувати діяльність видатних діячів.



ІІ. Актуалізація опорних знань

  • ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Історична розминка

  • 1. Як називається місто-держава в Стародавній Греції?

  • 2. Що означає вираз «лаконічна мова»?

  • 3. Назвіть головне місто Аттики.

  • 4. На які частини поділяється Греція?

  • 5. Назвіть головне місто Лаконіки.

  • 6. Влада декількох - ...

  • 7. Аристократія - .

  • 8. Демос - ...

  • 9. Хто запровадив демократію в Афінах?



Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення історії стародавньої Греції. Познайомимося з новим розділом «Греція в V – ІV ст. до н.е.».

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення історії стародавньої Греції. Познайомимося з новим розділом «Греція в V – ІV ст. до н.е.».

  • В історичній науці цей період історії стародавньої Греції ще називають «класичним періодом», який охоплює недовгий час близько 200 років. Класичний період в історії Греції охоплює V – ІV століття до нашої ери, доба найвищого розквіту полісного ладу.

  • Отже, Афіни та Спарта. Спарта та Афіни. Два різних поліси за формою правління, за рівнем життя. Місто художників, поетів, філософів та чіткої військової структури.

  • Подумайте, що могло примусити ці дві абсолютно різні держави об’єднатися. Цілком ймовірно – війна зі спільним ворогом.



1. Яка подія була початком греко-перських війн?

  • 1. Яка подія була початком греко-перських війн?

  • 2. Як розгорталася перша переможна битва греків проти персів?

  • 3. Як розгорталися події греко-перських воєн під час походу Ксеркса?

  • 4. Якими були наслідки греко-перських війн?



У 522 р. до н. е. Дарій І став правителем Перської держави.

  • У 522 р. до н. е. Дарій І став правителем Перської держави.

  • Невдовзі перси захопили Лідію й почали збирати данину з грецьких міст Малої Азії.

  • У 500 р. до н. е. розпочалося повстання в грецькому місті Мілет проти перського панування. Його вважають початком греко-перських воєн. Мілет підтримали інші міста Малої Азії. Вони звернулися до Греції за підтримкою. Але відгукнулися лише Афіни та місто Еретрія. Зрештою перси взяли гору в битві на морі і захопили місто Мілет. Місто було зруйноване, а його жителів перетворили на рабів.

  • Афіняни розуміли, що перси не залишать без уваги втручання Афін у війну, і почали збирати сили.



492 р. до н. е.

  • 492 р. до н. е.











Прочитайте уривок з «Історії» Геродота

  • Прочитайте уривок з «Історії» Геродота

  • «Чотири дні Ксеркс звелів перечекати, усе ще сподіваючись, що спартанці кинуться навтьоки. Нарешті на п’ятий день цар у люті послав проти них мідійців з наказом взяти їх живими й привести перед його очі. Мідійці стрімко кинулися на еллінів; при кожному натиску багато мідійців падало, на місце полеглих ставали інші, але не відступали, незважаючи на важку втрату. Тоді, можна сказати, усім стало ясно, і особливо самому цареві, що людей у персів багато, а мужів серед них мало. Під час цих сутичок цар, як розповідають, спостерігав за ходом бою й, охоплений страхом за своє військо, тричі підхоплювався зі свого трону. Так вони билися в той день, але й наступний день не приніс персам удачі. Більшість спартанців уже зламала свої списи й потім заходилася вражати персів мечами... Спартанці захищалися мечами, у кого вони ще були, а потім руками й зубами, поки варвари не засипали їх градом стріл...».







«...1 дружній заклик несподівано

  • «...1 дружній заклик несподівано

  • Потряс повітря: “Гай же, діти еллінів!

  • Отчизну порятуйте, жон, дітей своїх,

  • Богів оселі - наші храми батьківські

  • Й дідів могили! Нині в бій за все йдемо!”

  • По-своєму і перси відгукнулися,

  • Й пора настала не вагатись - діяти.

  • ...судна тут носами міднокутими

  • Зіткнулись. Еллін перший на таран пішов

  • І проломив з розгону фінікійцеві



Скільки років назад розпочалися греко-перські війни (від першого походу)?

  • Скільки років назад розпочалися греко-перські війни (від першого походу)?

  • Скільки років тому виник Марафонський біг?

  • Скількиминуло років від битви під Марафоном до Саламінської битви?



Битва біля міста Платеї – 479 р. до н. е.

  • Битва біля міста Платеї – 479 р. до н. е.

  • Битва біля мису Мікале – 479 р. до н. е.



Перемога мала велике значення для подальшого розвитку Греції.

  • Перемога мала велике значення для подальшого розвитку Греції.

  • Під час війни з персами греки вперше об’єдналися для того, щоб захистити від нападників усю Грецію, а не лише своє рідне місто.

  • Посилилося суперництво двох найсильніших держав – Афін і Спарти.



1) Яке місто стало приводом для початку греко-перських війн?

  • 1) Яке місто стало приводом для початку греко-перських війн?

  • 2) Хто був перським царем під час першого та другого походу персів на Грецію?

  • 3) Де відбулася битва в 490 році до н. е.?

  • 4) Коли розпочався третій похід персів на Грецію?

  • 5) Хто був перським царем під час третього походу персів на Грецію?

  • 6) Де зустріли греки перську армію під час третього походу персів на Грецію?

  • 7) Біля якого острова греки знищили перський флот?

  • 8) Де була знищена перська армія в 479 році до н. е.?

  • 9) Чим закінчилися греко-перські війни?



1. Опрацювати матеріал § 32;

  • 1. Опрацювати матеріал § 32;

  • 2. Виконайте вправу

  • «Пропущені слова».




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка