Імпресіонізм (impression – враження), напрямок в живописі, що виник у Франції в 1960-х рр. і мав вагомий вплив на подальший розвиток мистецтва 19 ст. Центральними фігурами цього напрямку були Сезан, Дега, Мане, Моне, Піссарро, Ренуар



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.



Імпресіонізм (impression – враження), напрямок в живописі, що виник у Франції в 1960-х рр. і мав вагомий вплив на подальший розвиток мистецтва 19 ст. Центральними фігурами цього напрямку були Сезан, Дега, Мане, Моне, Піссарро, Ренуар, Сіслей. Імпресіоністи виступали проти умовностей класицизму, романтизму і академізму, зображували красу повсякденної дійсності, простих демократичних мотивів, намагались створити реалістичне зображення, вловити “ враження ” від того, що бачить око в конкретний момент.

  • Імпресіонізм (impression – враження), напрямок в живописі, що виник у Франції в 1960-х рр. і мав вагомий вплив на подальший розвиток мистецтва 19 ст. Центральними фігурами цього напрямку були Сезан, Дега, Мане, Моне, Піссарро, Ренуар, Сіслей. Імпресіоністи виступали проти умовностей класицизму, романтизму і академізму, зображували красу повсякденної дійсності, простих демократичних мотивів, намагались створити реалістичне зображення, вловити “ враження ” від того, що бачить око в конкретний момент.



Після виставки в Парижі у 1874 р., цих художників почали називати імпресіоністами ; вони по новому підійшли до зображення світу. Виставка імпресіоністів була першим колективним викликом офіційному академічному мистецтву.

  • Після виставки в Парижі у 1874 р., цих художників почали називати імпресіоністами ; вони по новому підійшли до зображення світу. Виставка імпресіоністів була першим колективним викликом офіційному академічному мистецтву.

  • Для їхніх творів характерне зображення випадкових ситуацій , сміливі композиційні рішення , несподівані точки зору, фрагментарність, складні ракурси . Виразна особливість імпресіоністичного живопису – це світло і повітря .



Робота на пленері - характерна ознака творчості імпресіоністів. Вийшовши на вулицю, на зустріч світлу і повітрю , художник потрапляє в середовище, яке кардинально відрізняється від умов майстерні. Тут зникають чіткі контури, колір постійно змінюється, відповідно можна зобразити лише миттєве враження про колір і форму предмета.

  • Робота на пленері - характерна ознака творчості імпресіоністів. Вийшовши на вулицю, на зустріч світлу і повітрю , художник потрапляє в середовище, яке кардинально відрізняється від умов майстерні. Тут зникають чіткі контури, колір постійно змінюється, відповідно можна зобразити лише миттєве враження про колір і форму предмета.

  • Імпресіоністи винайшли новий метод в живописі. Вони відмовлялись змішувати кольори на палітрі, а писали чистими, яскравими фарбами , окремими мазками. Потрібний тон досягався оптичним змішуванням фарб при спогляданні картини.



Постімпресіонізм (від лат. post – “після”) – цей напрям був тісно пов’язаний з імпресіонізмом. Художники постімпресіонізму шукали нові, на їхню думку, виражальні засоби в живописі. Сезан, Гоген, Ван Гог не знайшовши гармонії в сучасному суспільстві, звернулись до природи в пошуках істини. Сезана, наприклад, цікавили стійкі закономірності колірних співвідношень і форм; Гоген створив так званий “синтетизм”, а твори Ван Гога базуються на яскравій кольоровій гамі , виразному малюнку і вільних композиційних рішеннях. Але на відміну від імпресіоністів, вони намагались зафіксувати не мить , а вічність.

  • Постімпресіонізм (від лат. post – “після”) – цей напрям був тісно пов’язаний з імпресіонізмом. Художники постімпресіонізму шукали нові, на їхню думку, виражальні засоби в живописі. Сезан, Гоген, Ван Гог не знайшовши гармонії в сучасному суспільстві, звернулись до природи в пошуках істини. Сезана, наприклад, цікавили стійкі закономірності колірних співвідношень і форм; Гоген створив так званий “синтетизм”, а твори Ван Гога базуються на яскравій кольоровій гамі , виразному малюнку і вільних композиційних рішеннях. Але на відміну від імпресіоністів, вони намагались зафіксувати не мить , а вічність.



Цей твір спочатку повинен був називатись “ Море ”. Перед виставкою Моне Вирішує перейменувати картину. Критики жартома придумали термін “ імпресіоніст “. Хто б міг подумати, що з цього іронічного слова виникне назва нового напрямку в мистецтві.

  • Цей твір спочатку повинен був називатись “ Море ”. Перед виставкою Моне Вирішує перейменувати картину. Критики жартома придумали термін “ імпресіоніст “. Хто б міг подумати, що з цього іронічного слова виникне назва нового напрямку в мистецтві.



В 1876 Моне працює над передачею в живописі ефекту туману. Художник спостерігає, як водяна пара і дим від локомотивів потягів надають повітрю густину, глибину, форму і колір.

  • В 1876 Моне працює над передачею в живописі ефекту туману. Художник спостерігає, як водяна пара і дим від локомотивів потягів надають повітрю густину, глибину, форму і колір.



Тут йому позує дружина Каміла і маленький син Жан.

  • Тут йому позує дружина Каміла і маленький син Жан.

  • “ Потрібно мислити таким чином: Ось я бачу частинку неба, а ось – колір жіночого рум'янцю, і малювати точно так ,як ви це бачите, зберігаючи їх форму і колір - і це призведе до появи особистісного бачення ситуації .”

  • (Клод Моне)



На цьому полотні зображені члени сім'ї художника: зображені зі спини – батько художника і тітка Лекард , а біля балюстради стоїть двоюрідна сестра Жанна-Маргарита Лекард і розмовляє з чоловіком в циліндрі.

  • На цьому полотні зображені члени сім'ї художника: зображені зі спини – батько художника і тітка Лекард , а біля балюстради стоїть двоюрідна сестра Жанна-Маргарита Лекард і розмовляє з чоловіком в циліндрі.



“ Художник може виразити все за допомогою фруктів та овочів. Мені хотілося би бути святим Франциском натюрморту ”

  • “ Художник може виразити все за допомогою фруктів та овочів. Мені хотілося би бути святим Франциском натюрморту ”

  • (Едуард Мане)



Письменники і поети захоплювались творчістю Мане і сміливо та послідовно захищали його перед безжальною критикою деяких мистецтвознавців. Еміль Золя був щирим другом художника.

  • Письменники і поети захоплювались творчістю Мане і сміливо та послідовно захищали його перед безжальною критикою деяких мистецтвознавців. Еміль Золя був щирим другом художника.



Ця картина апогей його художньої майстерності: всі улюблені теми зібрані в новій стримано-гармонійній композиції. Простір картини організований так, щоб показати атмосферу, яка панує в залі.

  • Ця картина апогей його художньої майстерності: всі улюблені теми зібрані в новій стримано-гармонійній композиції. Простір картини організований так, щоб показати атмосферу, яка панує в залі.



“Портрет Ірми Бруннер” випромінює впевнену елегантність жінки, яка була приятелькою художника. Точні дотики вугільно-чорної пастелі створюють ефектний блиск в очах моделі.

  • “Портрет Ірми Бруннер” випромінює впевнену елегантність жінки, яка була приятелькою художника. Точні дотики вугільно-чорної пастелі створюють ефектний блиск в очах моделі.



Ренуар намагався досягнути досконалості. Його стиль життєрадісний і вільний: жіночі і дитячі посмішки, ніжно-рожевий колір облич, невагомі зачіски і, звичайно, тематика сучасного життя.

  • Ренуар намагався досягнути досконалості. Його стиль життєрадісний і вільний: жіночі і дитячі посмішки, ніжно-рожевий колір облич, невагомі зачіски і, звичайно, тематика сучасного життя.



На картині “Парасольки” люди зображені у відповідності з основами імпресіонізму. Сукні, обличчя та капелюхи мерехтять у похмурому освітленні дощового дня у правій частині картини. Ліва частина написана інакше, чоловік і жінка намальовані більш точними і виразними мазками.

  • На картині “Парасольки” люди зображені у відповідності з основами імпресіонізму. Сукні, обличчя та капелюхи мерехтять у похмурому освітленні дощового дня у правій частині картини. Ліва частина написана інакше, чоловік і жінка намальовані більш точними і виразними мазками.



“ В мистецтві необхідне ще дещо, і цей секрет не відкриє жоден професор… витонченість , оригінальність, а це повинно бути в самому собі …”

  • “ В мистецтві необхідне ще дещо, і цей секрет не відкриє жоден професор… витонченість , оригінальність, а це повинно бути в самому собі …”

  • ( Огюст Ренуар )



На картині зображена відома акторка “ Комеді Франсез ”. Відкрита посмішка жінки, невимушеність, контраст рожевого плаття і насиченого темного фону передають сяючу красу акторки , якою так захоплювався художник.

  • На картині зображена відома акторка “ Комеді Франсез ”. Відкрита посмішка жінки, невимушеність, контраст рожевого плаття і насиченого темного фону передають сяючу красу акторки , якою так захоплювався художник.



Ренуар залишив нам вічний, безсмертний образ француженки. Художнику вдалося створити узагальнений образ-символ Мадемуазель Франція 19 ст. Незвичайна емоційність, гра світла і тіні на обличчях та фігурах персонажів зачаровує і приваблює глядачів.

  • Ренуар залишив нам вічний, безсмертний образ француженки. Художнику вдалося створити узагальнений образ-символ Мадемуазель Франція 19 ст. Незвичайна емоційність, гра світла і тіні на обличчях та фігурах персонажів зачаровує і приваблює глядачів.



На картині помітний відхід від лінійної перспективи і спрощення форм. Сезан зобразив одноманітну синю поверхню моря (без передачі плановості), натомість гори зобразив за допомогою яскравих і соковитих мазків.

  • На картині помітний відхід від лінійної перспективи і спрощення форм. Сезан зобразив одноманітну синю поверхню моря (без передачі плановості), натомість гори зобразив за допомогою яскравих і соковитих мазків.



Натюрморти з фруктами стають лейтмотивом в творчості Сезана. Найбільше йому подобались яблука і груші . Художник працював дуже повільно, тому він не малював овочі і фрукти, які швидко псувались. Перед початком Сезан завжди старанно розкладав всі предмети.

  • Натюрморти з фруктами стають лейтмотивом в творчості Сезана. Найбільше йому подобались яблука і груші . Художник працював дуже повільно, тому він не малював овочі і фрукти, які швидко псувались. Перед початком Сезан завжди старанно розкладав всі предмети.



До нас дійшло 46 автопортретів Поля Сезана , ось один із них. Обличчя і вухо промальовані надзвичайно старанно. Витончені і поступові переходи роблять зображення динамічним, але спокійним.

  • До нас дійшло 46 автопортретів Поля Сезана , ось один із них. Обличчя і вухо промальовані надзвичайно старанно. Витончені і поступові переходи роблять зображення динамічним, але спокійним.



Старанно побудована композиція картини: на передньому плані ряд дерев без листя , за ними білі будинки з червоними дахами. Простір дуже геометричний . Контрастне кольорове вирішення: холодний день передає блідо-голубе небо, але інтенсивний червоний колір “ зігріває ” пейзаж.

  • Старанно побудована композиція картини: на передньому плані ряд дерев без листя , за ними білі будинки з червоними дахами. Простір дуже геометричний . Контрастне кольорове вирішення: холодний день передає блідо-голубе небо, але інтенсивний червоний колір “ зігріває ” пейзаж.



“ Дівчинка з прутом ” – одна з найважливіших картин в творчості Піссаро. Перспектива і ,одночасно , наближеність об'єкта , характерні для робіт Дега. Легкий нахил голови, спокійне задумане обличчя – надають величної невимушеності картині.

  • “ Дівчинка з прутом ” – одна з найважливіших картин в творчості Піссаро. Перспектива і ,одночасно , наближеність об'єкта , характерні для робіт Дега. Легкий нахил голови, спокійне задумане обличчя – надають величної невимушеності картині.



“ Я в захваті від того, що можу зобразити вулиці Парижа, які зазвичай називають безладними .

  • “ Я в захваті від того, що можу зобразити вулиці Парижа, які зазвичай називають безладними .

  • Насправді вони світлі і сріблясті, і там просто кипить життя”.

  • (Каміль Піссаро)



В центрі композиції - діагональна лінія стола, яка відділяє капелюшки від жінки і складає враження похилої площини. Фігура модистки зміщена від центру вправо по відношенню до переднього плану, на якому знаходиться біло-блакитний капелюшок.

  • В центрі композиції - діагональна лінія стола, яка відділяє капелюшки від жінки і складає враження похилої площини. Фігура модистки зміщена від центру вправо по відношенню до переднього плану, на якому знаходиться біло-блакитний капелюшок.



Гра світла і тіні оригінальна перспектива створюють враження незвичайності. За лаштунками узагальнено зображені постаті людей. Вся увага зосереджена на балерині

  • Гра світла і тіні оригінальна перспектива створюють враження незвичайності. За лаштунками узагальнено зображені постаті людей. Вся увага зосереджена на балерині



Дега малює ескізи і створює скульптури балерин . Написані олійними фарбами полотна з продуманою композицією і багатою палітрою доповнюють пізні пастелі насичених яскравих тонів. В таких роботах Дега проявляє себе як хороший психолог і літописець життя.

  • Дега малює ескізи і створює скульптури балерин . Написані олійними фарбами полотна з продуманою композицією і багатою палітрою доповнюють пізні пастелі насичених яскравих тонів. В таких роботах Дега проявляє себе як хороший психолог і літописець життя.



Сіслей зображає вищезгаданий міст під кутом . Зміщений до краю полотна , він створює головну вісь перспективи, що зникає на задньому плані в центрі картини. Друга вісь композиції , яку визначає течія річки, розміщена перпендикулярно до мосту.

  • Сіслей зображає вищезгаданий міст під кутом . Зміщений до краю полотна , він створює головну вісь перспективи, що зникає на задньому плані в центрі картини. Друга вісь композиції , яку визначає течія річки, розміщена перпендикулярно до мосту.



Картина має етюдний характер. Колір нанесений короткими , швидкими мазками, які зберігають напрям руху пензля. Яскраві фарби створюють сонячний і радісний настрій.

  • Картина має етюдний характер. Колір нанесений короткими , швидкими мазками, які зберігають напрям руху пензля. Яскраві фарби створюють сонячний і радісний настрій.



Цей твір типовий для імпресіоністичного живопису. Сена переливається різними кольорами від світло-блакитного , сріблясто-сірого до рожевого. Білі трикутники вітрил, золотисті щогли відбиваються в дзеркалі води ,як кольоровий міраж.

  • Цей твір типовий для імпресіоністичного живопису. Сена переливається різними кольорами від світло-блакитного , сріблясто-сірого до рожевого. Білі трикутники вітрил, золотисті щогли відбиваються в дзеркалі води ,як кольоровий міраж.



Художник створює ефект відстані, використовуючи метод протилежних пропорцій. Збільшені до величезних розмірів квіти сприяють тому ,що будинки здаються дуже віддаленими . Фактура полотна досконала, а соняшники передані з академічною точністю.

  • Художник створює ефект відстані, використовуючи метод протилежних пропорцій. Збільшені до величезних розмірів квіти сприяють тому ,що будинки здаються дуже віддаленими . Фактура полотна досконала, а соняшники передані з академічною точністю.



Художник відображає в цій картині поетичну атмосферу Парижу 19 ст., світ великого міста , що має безліч облич. Завдяки специфічному плануванню міської архітектури створюється ефект широкого відкритого простору.

  • Художник відображає в цій картині поетичну атмосферу Парижу 19 ст., світ великого міста , що має безліч облич. Завдяки специфічному плануванню міської архітектури створюється ефект широкого відкритого простору.



Композиція картини нагадує фотографію. Довгий тротуар перетинає простір до кінця вулиці , що і визначає точку сходу. Відчуття глибини простору дійсно вражає. Оливково-зелений, Бежево-сірі кольори відображають меланхолійний настрій паризького дня.

  • Композиція картини нагадує фотографію. Довгий тротуар перетинає простір до кінця вулиці , що і визначає точку сходу. Відчуття глибини простору дійсно вражає. Оливково-зелений, Бежево-сірі кольори відображають меланхолійний настрій паризького дня.



Картина, здається, віщує бурю. Відсутність яскравих тонів тривожить і непокоїть. Нерівно нанесені бронзові, охристі і зелені кольори складають враження нестабільності. Це враження підсилюють нервові рухи пензля, завдяки яким споруда церкви набирає виразності.

  • Картина, здається, віщує бурю. Відсутність яскравих тонів тривожить і непокоїть. Нерівно нанесені бронзові, охристі і зелені кольори складають враження нестабільності. Це враження підсилюють нервові рухи пензля, завдяки яким споруда церкви набирає виразності.



“ Сонце, світло. Через відсутність кращих понять, я змушений вживати слова жовтий, жовто-сірий, лимонний, блідо-жовтий. Який все-таки прекрасний жовтий колір!”

  • “ Сонце, світло. Через відсутність кращих понять, я змушений вживати слова жовтий, жовто-сірий, лимонний, блідо-жовтий. Який все-таки прекрасний жовтий колір!”

  • (Ван Гог)



“ Мені здається, що ніч колористично багатша ніж день, для ночі характерні інтенсивні фіолетові, сині і зелені відтінки .” “ Очевидно, що малювання зоряного неба це не просто нанесення білих крапок на темно-синій фон.”

  • “ Мені здається, що ніч колористично багатша ніж день, для ночі характерні інтенсивні фіолетові, сині і зелені відтінки .” “ Очевидно, що малювання зоряного неба це не просто нанесення білих крапок на темно-синій фон.”

  • (Ван Гог)



“ Відобразити звичайні речі в яскравих тонах – це непросте завдання. Я вважаю, що це може бути яскравим доказом того, що вдалося зберегти простоту, використовуючи інші фарби, на відмінні від сірої , білої, чорної і бронзової.”

  • “ Відобразити звичайні речі в яскравих тонах – це непросте завдання. Я вважаю, що це може бути яскравим доказом того, що вдалося зберегти простоту, використовуючи інші фарби, на відмінні від сірої , білої, чорної і бронзової.”

  • (Ван Гог)



“ Живопис – це моя єдина мета ”,- декларував Гоген. Саме живопис визначив внутрішню логіку життя, думок і творчості Гогена. Він намагається звільнити живопис від всіх кайданів, тому невтомно використовує все, що допомагає звільнитись від будь-яких обмежень.

  • “ Живопис – це моя єдина мета ”,- декларував Гоген. Саме живопис визначив внутрішню логіку життя, думок і творчості Гогена. Він намагається звільнити живопис від всіх кайданів, тому невтомно використовує все, що допомагає звільнитись від будь-яких обмежень.



На Таїті Гоген написав серію робіт, які приваблюють дивовижною гармонією форми і кольору. Незвичайне поєднання рожевого і жовтого, червоного , сірого і зеленого, які стануть основою палітри художника. Цікаво, що для обох силуетів позувала одна натурниця.

  • На Таїті Гоген написав серію робіт, які приваблюють дивовижною гармонією форми і кольору. Незвичайне поєднання рожевого і жовтого, червоного , сірого і зеленого, які стануть основою палітри художника. Цікаво, що для обох силуетів позувала одна натурниця.



Художник зобразив ту саму мандоліну, на якій він часто грав і яку пізніше візьме з собою на Таїті. В цій картині Гоген винахідливо поєднує форму і колір. Заокруглені контури предметів гармоніюють з округлим столом, і контрастують з прямими горизонтальними лініями у верхній частині полотна.

  • Художник зобразив ту саму мандоліну, на якій він часто грав і яку пізніше візьме з собою на Таїті. В цій картині Гоген винахідливо поєднує форму і колір. Заокруглені контури предметів гармоніюють з округлим столом, і контрастують з прямими горизонтальними лініями у верхній частині полотна.



“ Музикант перебуває привілейованому стані: звуки, гармонії… Він живе в особливому світі. Живопис теж має бути окремим світом; живопис подібний до музики, він живе формами і кольором. Всі, хто думає інакше, можуть зазнати поразки .”

  • “ Музикант перебуває привілейованому стані: звуки, гармонії… Він живе в особливому світі. Живопис теж має бути окремим світом; живопис подібний до музики, він живе формами і кольором. Всі, хто думає інакше, можуть зазнати поразки .”

  • (Поль Гоген)



Картина написана в яскравій кольоровій гамі. Сміливе поєднання червоного і оранжевого, жовтого і зеленого тонів, блідо-рожевих квітів і яскраво-червоних перчинок, розміщених на жовто-оранжевому фоні, перетворює цю композицію на урочисту поезію.

  • Картина написана в яскравій кольоровій гамі. Сміливе поєднання червоного і оранжевого, жовтого і зеленого тонів, блідо-рожевих квітів і яскраво-червоних перчинок, розміщених на жовто-оранжевому фоні, перетворює цю композицію на урочисту поезію.



Цією картиною художник ще раз доводить універсальність своєї техніки, яка може не лише передавати ефекти денного світла, але і відкриває великі можливості для роботи над нічними сценами (ноктюрнами).

  • Цією картиною художник ще раз доводить універсальність своєї техніки, яка може не лише передавати ефекти денного світла, але і відкриває великі можливості для роботи над нічними сценами (ноктюрнами).



Стилізація, використана художником, дозволяє створити декоративні ефекти і підсилює карикатурність образів. На думку сучасників тут зображено “занепад моралі і брутальність епохи”, в якій їм доводиться жити.

  • Стилізація, використана художником, дозволяє створити декоративні ефекти і підсилює карикатурність образів. На думку сучасників тут зображено “занепад моралі і брутальність епохи”, в якій їм доводиться жити.



“ Роботи Сьора відрізняються віртуозністю, точнісю і переконливістю (…). Неважливо, що говорять критики, зрозуміло одне: Сьора ніколи не був бездушно механічним в своїх картинах. Хто вважає техніку Сьора механічною, той ніколи, мабуть, не бачив його картин.”

  • “ Роботи Сьора відрізняються віртуозністю, точнісю і переконливістю (…). Неважливо, що говорять критики, зрозуміло одне: Сьора ніколи не був бездушно механічним в своїх картинах. Хто вважає техніку Сьора механічною, той ніколи, мабуть, не бачив його картин.”

  • (Меєр Шапіро, критик, 1958)



В цій картині вражає все: величезний формат, імпресіоністичний сюжет з класичною композицією, але головне - неймовірна техніка. Художник не змішує фарби на палітрі, а наносить їх на полотно маленькими точками, використовуючи принцип оптичного злиття.

  • В цій картині вражає все: величезний формат, імпресіоністичний сюжет з класичною композицією, але головне - неймовірна техніка. Художник не змішує фарби на палітрі, а наносить їх на полотно маленькими точками, використовуючи принцип оптичного злиття.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка