Інформація, отримана за допомогою моніторингу, використовується для визначення ступеня досягнення проміжних результатів



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


Проведення моніторингового супроводу навчального предмета “Основи здоров’я” з метою ефективності його впровадження та вдосконалення системи формування здорового способу життя учнівської молоді в системі освіти


ІНФОРМАЦІЯ, ОТРИМАНА ЗА ДОПОМОГОЮ МОНІТОРИНГУ, ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ДЛЯ

  • ВИЗНАЧЕННЯ СТУПЕНЯ ДОСЯГНЕННЯ ПРОМІЖНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

  • інформації про позитивні аспекти програми і ті, що потребують змін

  • виявлення явних недоліків програми на початкових стадіях, щоб мати можливість корекційних дій

  • визначення поточних потреб (кадрове забезпечення, забезпечення навчальною та методичною літературою)



Мета моніторингу і оцінки навчального курсу “Основи здоров'я”

  • визначення рівня ефективності впровадження навчального курсу;

  • оцінка впливу навчального предмету на спосіб життя учнівської молоді;

  • розробка рекомендацій щодо вдосконалення.



Три основні групи оцінювання:



У моніторинговому дослідженні прийняли участь:

  • учні 5-9-класів –14 626 респондентів;

  • батьків учнів 5-9-класів – 4 573 респондента;

  • вчителі, які викладають предмет « Основи здоров’я» - 1 770 респондентів.

  • керівники загальноосвітніх навчальних закладів – 504 респондента;

  • учні 10 класів – 257 респондентів



У моніторинговому дослідженні прийняли участь:



Територіальне розміщення регіональних центрів, які проводили дослідження



Завдання моніторингу і оцінки навчального курсу “Основи здоров'я”

  • Оцінити зміни в інформованості учнів щодо:

  • основних принципів та закономірностей життєдіяльності людини в природній та соціальній середі, які спрямовані на збереження життя та укріплення здоров'я;

  • основних принципів, шляхів та методів збереження і укріплення здоров'я (фізичного, психічного, морального);



  • 2. Оцінити зміни в відношенні учнів до особистого здоров'я, а саме:

  • Здоров'я – одна із найвищих людських цінностей

  • Здоровий спосіб життя – головна умова збереження здоров'я

  • 3. Оцінити зміни в сформованості життєвих вмінь та навиків учнів.



  • 4. Оцінити зміни в поведінці учнів, а саме:

  • Дотримуватись правил здорового способу

  • життя;

  • Застосовувати правильні моделі поведінки в ризикованих для здоров'я і життя ситуаціях



Метод моніторингу і оцінки навчального курсу “Основи здоров'я”

  • Пред – і посттестування знань, відношень, навиків та поведінки учнів.

  • Метод кількісного оцінювання, тобто показники вимірюються у числовому форматі (відсотки, середні бали тощо)



Показники МіО

  • Динаміка інформованості;

  • Динаміка відношення, розуміння ризику;

  • Формування вмінь та навиків збереження і укріплення здоров'я;

  • Зміни в поведінці, ведення здорового способу життя.



Результати моніторингового дослідження “Ефективність впровадження навчального курсу

  • Результати моніторингового дослідження “Ефективність впровадження навчального курсу

  • «Основи здоров’я»



  • Вважають, що програма відповідає всім вимогам сьогодення щодо формування та пропаганди здорового способу життя, виховання гармонійно

  • розвиненої особистості

  • 2007р - 91% учителів

  • 2008р - 93% учителів

  • 2009р - 90% учителів

  • 2010р - 90% учителів



Вивчення предмета

  • Предмет потрібно вивчати

  • 2 рази на тиждень

  • Вважають

  • 52% батьків

  • 58 % вчителів

  • 54% учнів



% вчителів, які мають сертифікат про проходження курсової підготовки з методики викладання предмету



Розподіл навантаження (години) з предмета «Основи здоров'я»



Забезпеченість кабінетом



Основні проблеми з якими доводиться стикатися вчителям під час навчання предмету "Основи здоров'я”



  • Для реалізації основних цілей предмета більшість вчителів надають перевагу інтерактивним методикам навчання:

  • 2007р 2008р 2009р 2010р

  • - тренінги – 58% 63% 69% 69%

  • - рольовим іграм – 68% 59% 55% 49%

  • - робота в групах – 50% 32% 44% 57%

  • - розгляд та аналіз- 67% 52% 65%

  • життєвих ситуацій



Оцінка вчителями методичного забезпечення



Оцінювання якості підручників



Кількість респондентів моніторингового дослідження якості підручників « Основи здоров’я» (загальна кількість 20 493 респондента)



Узагальнений показник якості підручника (в балах, максимальний 1,00)



Узагальнений показник якості підручників “Основи здоров’я” (максимальний 1 бал)



Оцінка підручників учнями, батьками учнів, учителями



5клас



6клас



7 клас



8 клас



Методичне забезпечення. Підручник

  • використовують в роботі підручник, який надійшов до бібліотеки

  • 97% вчителів

  • використовують в роботі підручник, який батьки придбали за рекомендацією

  • 35% вчителів



Сформованість життєвих навичок здорового способу життя



Обізнаність восьмикласників з питань щодо правової відповідальності неповнолітніх



Володіння навичками, що сприяють безпеці в навколишньому середовищі



Заходи, які відвідують батьки щодо профілактики шкідливих звичок



Фактори, що впливають на стан здоров'я людини



Дякую за увагу і запрошую до співробітництва!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка