Інформація про наукову та науково-технічну діяльність сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка за 2013 рік



Дата конвертації28.05.2016
Розмір445 b.



ІНФОРМАЦІЯ

  • ІНФОРМАЦІЯ

  • ПРО НАУКОВУ ТА

  • НАУКОВО-ТЕХНІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ

  • СУМСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

  • імені А. С. МАКАРЕНКА

  • ЗА 2013 РІК





Пріоритетні напрями

  • Пріоритетні напрями

  • наукової діяльності СумДПУ у 2013 році

  • Розробка, удосконалення і впровадження інноваційних освітніх і соціальних теорій та технологій, а саме:

  • теорій та технологій інноваційного розвитку вищої освіти у глобальному та регіональному контекстах;

  • концепції інтеркультурного виховання дітей та молоді засобами музичного мистецтва;

  • моделі формування та розвитку інтелектуальних умінь мислення учнів та студентів у процесі вивчення математики, фізики, інформатики;

  • тенденцій розвитку українського фольклору та фольклору національних меншин в умовах глобалізаційних процесів;

  • технологій профілактики та лікування найпоширеніших захворювань;

  • методичного забезпечення спорту високих досягнень та підготовки спортсменів світового рівня.

  • Дослідження нових матеріалів.













Основні наукові результати виконання теми:

  • Основні наукові результати виконання теми:

  • Обґрунтовано авторську концепцію інтеркультурного виховання школярів та студентської молоді засобами музичного мистецтва;

  • Розроблено, апробовано й упроваджено Програму навчального курсу за вибором для учнів 8-го класу ЗНЗ «Музика поміж культурами», яка спрямована на формування у школярів цілісної системи знань про музичні культури країн, що географічно близькі до України й мають з нею сталі історико-культурні зв’язки (програма отримала гриф МОН України);

  • Розроблено, апробовано й упроваджено педагогічну технологію формування інтеркультурної компетентності та готовності до міжкультурного діалогу засобами музичного мистецтва у школярів ЗНЗ та університетської молоді.



Основні наукові результати виконання теми:

  • Основні наукові результати виконання теми:

  • Розроблено та впроваджено модель формування та розвитку творчого мислення учнів в умовах диференційованого навчання математики та модель розвитку дослідницьких здібностей студентів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації;

  • Розроблено та впроваджено навчально-методичні комплекси з математики, фізики та інформатики для педагогічних ВНЗ;

  • Вдосконалено дидактичне забезпечення модульного навчання на основі результатів аналізу ефективності навчання математики, фізики та інформатики в умовах кредитно-модульної системи;

  • Проаналізовано особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу у педагогічних ВНЗ.



Розроблено концепцію видозмін сучасного українського фольклору під впливом глобалізаційних і крос-культурних процесів, простежено її регіональний аспект;

  • Розроблено концепцію видозмін сучасного українського фольклору під впливом глобалізаційних і крос-культурних процесів, простежено її регіональний аспект;

  • Узагальнено попередні дані щодо стану фольклору національних меншин Сумщини: росіян, горюнів, ромів (ступінь його збереження, сучасні форми існування та типологічні видозміни);

  • Виявлено специфіку відбиття історичної пам’яті, народного світогляду, естетичних і етичних норм у зразках фольклору даного регіону;

  • Зʼясовано мовно-риторичні аспекти регіонального фольклорного дискурсу;

  • Простежено вплив українського фольклору на творчість українських і російських письменників, пов’язаних із Сумщиною.





У 2013 році за межами СумДПУ впроваджено результати 48 розробок.

  • У 2013 році за межами СумДПУ впроваджено результати 48 розробок.

  • Найбільш ефективні розробки:

  • Методична система інтегрованого навчання термодинаміки і статистичної фізики в педагогічних університетах

  • Автор: д.пед.н., доц. Мороз Іван Олексійович

  • Зміст: теоретично обґрунтовано і розроблено методичну систему навчання термодинаміки і статистичної фізики, забезпечено науково-педагогічні умови для її реалізації у навчальному процесі для досягнення єдності фундаментальної і професійної підготовки студентів.

  • 2. Гігієнічні рекомендації щодо проектування, обладнання та утримання позашкільних навчальних закладів спортивного профілю

  •  Автор: д.мед.н., проф. Калиниченко Ірина Олександрівна (у співавторстві).

  • Зміст: розроблено принципи організації навчально-тренувального процесу дітей, які відвідують позашкільні навчальні заклади спортивного профілю, гігієнічні критерії оцінки умов внутрішньошкільного середовища дитячо-юнацьких спортивних шкіл (ДЮСШ). Визначено санітарно-гігієнічні вимоги щодо ДЮСШ та вимоги щодо проектування та утримання відкритих споруд для екстремальних видів спорту.

  • 3. Інтегрована програма корекції фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення у дітей старшого дошкільного віку засобами артпедагогіки

  •  Автор: к.пед.н. Литвиненко Віталіна Анатоліївна.

  • Зміст: розроблено авторську інтегровану програму корекції фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення у дітей старшого дошкільного віку засобами артпедагогіки, що базується на поєднанні традиційних логопедичних та інноваційних артпедагогічних засобів. Розроблено критерії кількісної оцінки рівня розвитку окремих показників складових мовлення у дітей, що може бути використано при дослідженні загального стану мовленнєвої компетенції. Розробка включає авторський корекційно-розвивальний лого-комплекс для дітей старшого дошкільного віку з ФФНМ.













Протягом року в університеті працювало 74 наукових студентських гуртки і 112 проблемних груп.

  • Протягом року в університеті працювало 74 наукових студентських гуртки і 112 проблемних груп.





Ресурсний центр трансферу педагогічних технологій

  • Ресурсний центр трансферу педагогічних технологій

  • Керівник - д.пед.н., доц. Чашечникова О.С.

  • Основні завдання Центру:

  • створення моделі розвитку творчого мислення учня у процесі диференційованого навчання математики (фізики, інформатики);

  • вдосконалення системи підготовки майбутнього вчителя математики (фізики, інформатики), формування в нього готовності та спроможності до розвитку інтелектуальних вмінь та творчого мислення.

  • Результати роботи Центру за 2013 рік:

  • впроваджено результати дослідження «Розвиток інтелектуальних умінь та творчого мислення учнів і студентів при вивченні математики» у ВНЗ України (м. Кривий Ріг, м. Івано-Франківськ, м. Луганськ) та Машинобудівному коледжі СумДУ (м. Суми);

  • впроваджено програму варіативної дисципліни «Обчислювальний практикум» та відповідний навчально-методичний посібник у навчальний процес КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія»;

  • впроваджено результати дослідження «Модель методики розвитку інтелектуальних здібностей учнів основної школи під час навчання фізики із застосуванням ІКТ» в комунальній установі Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 9, м. Суми.







Ресурсний центр трансферу естетичних технологій

  • Ресурсний центр трансферу естетичних технологій

  • у дошкільній та початковій освіті

  • Керівники – к.пед.н., доц. Кондратюк С.М.

  • к.пед.н., доц. Пушкар Л.В.

  • Основні завдання Центру:

  • впровадження у педагогічну практику дошкільних навчальних закладів та початкових шкіл результатів наукових досліджень з проблем естетичного виховання дітей та молодших школярів.

  • Результати роботи Центру за 2013 рік:

  • Розроблено та здійснено трансфер в навчально-виховний процес ЗНЗ м. Сум та Сумської області:

  • навчально-методичний комплекс з екологічного виховання учнів початкових класів «Екосвіт»;

  • методику педагогічної взаємодії батьків зі школою;

  • методичні розробки організації навчально-пошукової діяльності учнів;

  • робочу навчальну програму дисципліни «Основи інформаційної культури»;

  • методику інтегрованого навчання музичного мистецтва молодших школярів;

  • методичні рекомендації щодо підготовки майбутніх учителів музики до інтегрованого викладання навчальної дисципліни «Музика»;

  • діагностичні методики ефективності навчання молодших школярів та інноваційних методик, спрямованих на розвиток регуляції активності та пізнавальних процесів молодших школярів.





Керівник – академік НАН України, директор Інституту прикладної фізики НАН України Сторіжко В.Ю.

  • Керівник – академік НАН України, директор Інституту прикладної фізики НАН України Сторіжко В.Ю.

  • Основні завдання Центру:

  • розробка та розвиток сучасних напрямів науки та їх впровадження в практичну діяльність;

  • підготовка кваліфікованих спеціалістів в галузі фізики для наукових установ, підприємств та галузевих лабораторій Сумського регіону.

  • Головний напрям роботи - участь у виконанні державної програми «Комплексна програма забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів технічними засобами навчання з природничо-математичних та технічних дисциплін».

  • Результати роботи Центру за 2013 рік:

  • На сучасному науковому обладнанні Центру виконано 5 дипломних робіт молодими науковцями СумДПУ зі спеціальності «Фізика», 2 з них стали призерами Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з фізики.



На базі СумДПУ імені А.С. Макаренка діє 21 проблемна науково-дослідна лабораторія, з них 3 міжвідомчі:

  • На базі СумДПУ імені А.С. Макаренка діє 21 проблемна науково-дослідна лабораторія, з них 3 міжвідомчі:

  • Лабораторія фізико-хімічних досліджень йонних розплавів

  • Науковий керівник – к.х.н., доц. Бугаєнко В.В.

  • Співорганізатор - Інститут загальної та неорганічної хімії НАН України.

  • Лабораторія соціально-психологічних досліджень проблем розвитку особистості

  • Науковий керівник – д.психол.н., проф. Кузікова С.Б.

  • Співорганізатор – Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.

  • Лабораторія дослідження історії Євро-Азійського регіону

  • Науковий керівник – к.і.н., доц. Гончаренко А.В.

  • Співорганізатор – Центр пам'яткознавства НАН України і Українського товариства охорони пам’яток історії та культури











Науково-інформаційна діяльність бібліотеки

  • Науково-інформаційна діяльність бібліотеки

  • Поповнено повнотекстову електронну Базу «Електронна Бібліотека» СумДПУ (додано 138 електронних версій; всього – 614);

  • Розширено Електронний каталог (додано 13 115 записів; всього – 156 тис.);

  • Створено власну науково-бібліографічну продукцію (укладено 3 науково-допоміжні бібліографічні покажчики, 11 Бюлетнів нових надходжень, 12 тематичних інформаційних списків за основними напрямками діяльності університету);

  • Здійснено довідково-інформаційне забезпечення суб’єктів освітнього середовища.

  • Діяльність Центру інформаційно-телекомунікаційних технологій

  • Встановлено більше 10 Wi-Fi роутерів в приміщеннях університету;

  • Розширено університетський зовнішній канал доступу до глобальної мережі Інтернет з 50 до 75 Мбіт/с;

  • Запущено в роботу новий сервер та програмне забезпечення;

  • Створено сайт в мережі Інтернет «Дистанційний центр хімічної освіти»;

  • Оснащено мультимедійним обладнанням аудиторії в Інституті філології, на історичному та природничо-географічному факультетах;

  • Проведено заходи по вдосконаленню роботи сайту університету.

  • Патентно-ліцензійна діяльність

  • Отримано патенти на корисні моделі (доц. Звіряка О.М. у співавторстві):

  • Патент № 86389 від 25.12.2013 р. «Спосіб динамометричних досліджень сили різних груп м’язів»;

  • Патент № 86390 від 25.12.2013 р. «Універсальний електротензодинамометричний вимірювальний комплекс».


















База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка