Інформації про досягнуті результати. Без інформації про досягнуті результати не може виникнути систематичного навчання. 1973, Парнелл



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Поради для успішних результатів виконання ДПА та ЗНО

  • Аудиторна практика

  • вчитель математики

  • вищої категорії

  • Чернівецької ЗОШ №6

  • Федик Г.В.


Загальне завдання:



“Без вимірювання не може бути оцінювання.

  • “Без вимірювання не може бути оцінювання.

  • Без оцінювання не може виникнути зворотний зв’язок з навчанням.

  • Без зворотнього зв’язку не має інформації про досягнуті результати.

  • Без інформації про досягнуті результати не може виникнути систематичного навчання.”

  • 1973, Парнелл



Педагогічна діагностика являє собою сукупність методів вимірювання та оцінювання кількісних та якісних показників успішності навчання.

  • Педагогічна діагностика являє собою сукупність методів вимірювання та оцінювання кількісних та якісних показників успішності навчання.

  • Ці методи спрямовані на оптимізацію навчального процесу, диференціацію осіб, які навчаються, та на вдосконалення змісту навчання.



Основні функції процесу навчання

  • Освітня функція навчання сприяє перетворенню знань у надбання особистості, яка навчає виробленню умінь і навичок використання знань на практиці.

  • Виховна функція виявляється у формуванні світогляду, високих моральних якостей, естетичних смаків, трудових умінь.

  • Розвиваюча функція спрямована на формування творчої особистості.



Основні компоненти навчального процесу

  • Мета навчання

  • Завдання навчання

  • Зміст освіти (навчання)

  • Методи навчання

  • Засоби навчання

  • Форми організації навчання



  • Запам’ятовування – процес пам’яті, завдяки якому відбувається закріплення нового через поєднання його з набутим раніше.

  • Мимовільне запам’ятовування – форма запам’ятовування, що є продуктом дій (пізнавальних, практичних та ін.), але здійснюється, без мнемічної мети.

  • Довільне запам’ятовування – форма запам’ятовування, за якою людина ставить перед собою мету запам’ятати і використовує для цього спеціальні прийоми.



Оптимізація процесу навчання

  • - управління навчанням на основі всебічного врахування його закономірностей, принципів, сучасних форм і методів, особливостей, внутрішніх і зовнішніх умов з метою досягнення найвищої його ефективності.



Підготовку до ЗНО та ДПА треба розпочати з підбору методичної літератури



План роботи по підготовці учнів до ДПА та ЗНО

  • 1. Скласти перелік тем, які необхідно повторити (за програмою ЗНО з математики)

  • 2. Скласти план повторення тем на уроці

  • 3. Виділяти 5-7 хв на повторення ключових моментів кожної теми на уроках



Способи організації повторення:

  • Пропонувати учням самостійно знайти і повторити необхідні теоретичні відомості (підручники, довідники, таблиці, схеми тощо)

  • Підготувати опорні схеми і таблиці та картки для бліцопитуваннні

  • Шляхом розв'язування усних вправ закріпити теоретичний матеріал

  • Завдання для письмових робіт підбирати із збірника ДПА та тренувальних зошитів



Способи організації повторення:

  • Перевірка знань та вмінь за допомогою

  • самостійної роботи;

  • математичного диктанту;

  • тестової роботи;

  • давати додаткові вправи для домашнього завдання у вигляді тестів



Способи підвищення рівня знань з математики

  • Доповнення форм і методів навчання такими прийомами, які б створювали сприятливі умови для підготовки учня

  • Організувати систематичне повторення навчального матеріалу

  • Сформувати базу алгоритмів, првил-орієнтирів, опорних тверджень тощо



Способи підвищення рівня знань з математики

  • Формувати в учнів вміння поділяти задачі будь-якого типу на три етапи: умова, розв'язання, висновок.

  • Додаткові побудови в геометричних задачах обов'язково обґрунтовувати.

  • Формування вміння поділяти розв'язання задачі на логічні кроки



Принципи створення тестових завдань

  • Технічні вимоги

  • 1. Кожне тестове завдання повинно оцінювати досягнення важливої та суттєвої освітньої цілі.

  • 2. Кожне тестове завдання повинно перевіряти відповідний рівень засвоєння знань.

  • 3. В умові повинно міститися чітко сформульоване завдання для екзаменованого.

  • 4. Варіанти відповідей повинні бути гомогенними.

  • 5. Всі дистрактори повинні бути вірогідними.



Інформація, що міститься в одному тестовому завданні, не повинна давати відповідь на інше тестове завдання.

  • Інформація, що міститься в одному тестовому завданні, не повинна давати відповідь на інше тестове завдання.

  • 7. Не використовувати фразу “все з вищевказаного” як правильну відповідь чи дистрактор

  • 8. Не використовувати фразу “нічого з вищевказаного” як правильну відповідь чи дистрактор.

  • 9. Умова повинна бути сформульована по можливості позитивно.



10. Уникати підказок, таких як:

  • 10. Уникати підказок, таких як:

      • граматична невідповідність між умовою та варіантами відповідей;
      • повтор у правильній відповіді слів з умови;
      • використання прикладів з підручника чи лекції як тестових завдань;
      • найдовша правильна відповідь;
      • найбільш детальна правильна відповідь;
      • дистрактори, які виключають один одного












Поради учню:

  • визнач мету власного навчання;

  • вчися працювати самостійно;

  • повторюй навчальний матеріал, систематизуй його, роби необхідні записи та періодично виконуй тести;

  • вчись працювати з тестами та тестовими завданнями;

  • візьми участь у пробному тестуванні;

  • детально опрацюй «Інформаційні матеріали» УЦОЯО;

  • ознайомся з програмою ЗНО-2012 на сайті УЦОЯО



Кілька універсальних рецептів для більш успішної тактики виконання тестування:

  • Зосередься!

  • Почни з легкого!

  • Пропускай! Треба навчитися пропускати важкі або незрозумілі завдання.

  • Читай завдання до кінця!

  • Думай тільки про поточне завдання!

  • Забудьте про невдачу в минулому завданні!

  • Перевір! Будь уважний!

  • Готуйся! Більше розв'язуй! І обов'язково переможеш! Вір у себе!



  • Зичимо Вам успіху і бажаємо отримати насолоду як від самого процесу формування ґрунтовних і систематичних знань з математики, так і від результатів цього процесу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка